Wymiana oleju
- Pako
- Posty: 16
- Rejestracja: 11 kwietnia 2012, 20:26
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Bełchatów
- Wiek: 35
- Status: Offline
Wymiana oleju
Wtam. Dzisiaj wymieniłem olej + filtr oleju w moim motocyklu oczywiśce virago 1100 z 99r. Po spuszczeniu wyszło mi 5l oleju. Czy to jest normalne ? Teraz jak wlałem 3.2l to silnik jest głośniejszy i słychać stuki. Co to oznacza ?
- MrScythe
- Posty: 1212
- Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju
Poprzednio Ty wymieniałeś olej, czy ktoś inny? Powąchaj, czy nie śmierdzi benzyną.
- Pako
- Posty: 16
- Rejestracja: 11 kwietnia 2012, 20:26
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Bełchatów
- Wiek: 35
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju
Motocykl niedawno kupiłem i teraz była moja pierwsza wymiana.
- MrScythe
- Posty: 1212
- Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju
No to są dwa wyjścia. Albo ktoś wlał za dużo oleju, albo benzyna ścieka Ci z cylindrów do oleju. Jeżeli nie wylałeś gdzieś jeszcze tego oleju, to powąchaj, czy nie śmierdzi benzyną. Jeżeli śmierdzi, to albo kranik Ci nie domyka, albo masz nieszczelność w cylindrach.
- micek1968
- Posty: 871
- Rejestracja: 25 października 2009, 12:26
- Motocykl: VIRAGO XV 750
- Lokalizacja: Zgierz
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju
że masz za mało oleju... patrzyłeś na okienko rewizyjne (wskaźnik poziomu paliwa)? U mnie na korku pisze 3L a wlałem 3,6L .. należy wlać olej, poczkać aż filtr wchłonie olej i potem jeszcze dolać... ale 5 litrów to trochę coś za dużo :OPako pisze:Wtam. Dzisiaj wymieniłem olej + filtr oleju w moim motocyklu oczywiśce virago 1100 z 99r. Po spuszczeniu wyszło mi 5l oleju. Czy to jest normalne ? Teraz jak wlałem 3.2l to silnik jest głośniejszy i słychać stuki. Co to oznacza ?
- Pako
- Posty: 16
- Rejestracja: 11 kwietnia 2012, 20:26
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Bełchatów
- Wiek: 35
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju
po wlaniu 3.2l mam całe okienko zalane olejem
- kris2k
- Posty: 3403
- Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
- Motocykl: GuStaw
- Lokalizacja: Pabianice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju
Ehh, Micuś, herezje prawisz.micek1968 pisze:że masz za mało oleju... patrzyłeś na okienko rewizyjne (wskaźnik poziomu paliwa)? U mnie na korku pisze 3L a wlałem 3,6L .. należy wlać olej, poczkać aż filtr wchłonie olej i potem jeszcze dolać... ale 5 litrów to trochę coś za dużo :OPako pisze:Wtam. Dzisiaj wymieniłem olej + filtr oleju w moim motocyklu oczywiśce virago 1100 z 99r. Po spuszczeniu wyszło mi 5l oleju. Czy to jest normalne ? Teraz jak wlałem 3.2l to silnik jest głośniejszy i słychać stuki. Co to oznacza ?
Od kiedy to Ci się 4 setki do filtra zmieszczą? To raz. A dwa że japońskie małe rączki raczej dokładnie silniki składają, a tym bardzie odlewy robią, i nijak nie może się zdażyć że do jednego, takiego samego silnika wchodzi 3,2 a do drugiego 3,6l. Powiem tyle: masz za dużo wlane. I tyle.
Co do kranika: nie ma opcji, gaźnik by przelał a nie poszłoby do oleju. Do oleju benzyna się może dostać przez nieszczelne pierścienie. Innej drogi nie ma.
U Ciebie Kolego, są takie opcje: gość wymienił olej, przejechał się, olej się rozszedł po silniku, sprawdził na rozgrzanym, zobaczył że za mało w oczku i dolał do pełna. Sprawdź dokładnie silnik czy nie ma gdzieś zapoceń - przy tej ilości oleju MUSI gdzieś go wywalić, musi zacząć się pocić.
Druga opcja: gość dolał jakiegoś motodoktora aby chmury dymu nie walił przy kupnie, aby walenie panewek ustało etc.
Trzecia opcja: źle zmierzyłeś ile tego oleju było.
Czwarta opcja: benzyna się dostaje poprzez zużyte pierścienie.
I oby to była pierwsza lub trzecia opcja.
- Pako
- Posty: 16
- Rejestracja: 11 kwietnia 2012, 20:26
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Bełchatów
- Wiek: 35
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju
nie pozostaje mi nic innego jak poszukać mechanika dziekuje za pomoc
- kris2k
- Posty: 3403
- Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
- Motocykl: GuStaw
- Lokalizacja: Pabianice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju
Jak potrzebujesz rzetelnego to mam takowego. Tyle że kawałek od Bełchatowa no i terminy ma kosmiczne przez nawał roboty.
-
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju
Hej,
mam takie pytanie trochę związane z wymiana oleju. Mianowicie którą stroną należy włożyć filtr oleju? Na zewnątrz ma wystawać ta strona, która jest całkiem płaska, czy ta która ma taką małą obrączkę? Dla uściślenia dodam, iż mam Virago 1100.
Spóściłem olej i wyjąłem filtr jakiś tydzień temu i nie pamiętam jak on leżał.
Z góry dziękuję za pomoc.
mam takie pytanie trochę związane z wymiana oleju. Mianowicie którą stroną należy włożyć filtr oleju? Na zewnątrz ma wystawać ta strona, która jest całkiem płaska, czy ta która ma taką małą obrączkę? Dla uściślenia dodam, iż mam Virago 1100.
Spóściłem olej i wyjąłem filtr jakiś tydzień temu i nie pamiętam jak on leżał.
Z góry dziękuję za pomoc.
-
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju
Aha, czyli tam są jakieś dziurki, które nie pozwalają błędnie założyć filtra.
Mam teraz motor poza miejscem zamieszkania i nie mam mozliwości spojrzenia do środka. Pytam się na wszelki wypadek, żebym nie miał porblemów jak pojade wkładać filtr.
Mam teraz motor poza miejscem zamieszkania i nie mam mozliwości spojrzenia do środka. Pytam się na wszelki wypadek, żebym nie miał porblemów jak pojade wkładać filtr.
-
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju
Aż tak dobrze to nie ma .
Filtr z jednej strony ma otwór a z drugiej zakończony jest ślepo.
W dekielku jest otwór a wewnątrz kartera jest ślepo.
Ma być otwór w otwór .
Filtr z jednej strony ma otwór a z drugiej zakończony jest ślepo.
W dekielku jest otwór a wewnątrz kartera jest ślepo.
Ma być otwór w otwór .
Ostatnio zmieniony 06 maja 2012, 05:58 przez viragomen, łącznie zmieniany 1 raz.
- micek1968
- Posty: 871
- Rejestracja: 25 października 2009, 12:26
- Motocykl: VIRAGO XV 750
- Lokalizacja: Zgierz
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju
Wlałem 3 litry, potem po chwilowej pracy silnika jeszcze troszeczkę i następnego dnia się zapalała kontrolka oleju (szczególnie rano po uruchomieniu, po chwili gasła)... Sprawdziłem i faktycznie okienko było puste. Dolałem jeszcze trochę aż okienko się zapełni i jest git... Z tego co wyliczyłem to wlałem około 3,6 litra i nie chce być inaczej. No chyba że gość od którego kupowałem olej ma mniejszy litr niż norma (olej na litry z beczki kupowałem) :\kris2k pisze:
Ehh, Micuś, herezje prawisz.
Od kiedy to Ci się 4 setki do filtra zmieszczą? To raz. A dwa że japońskie małe rączki raczej dokładnie silniki składają, a tym bardzie odlewy robią, i nijak nie może się zdażyć że do jednego, takiego samego silnika wchodzi 3,2 a do drugiego 3,6l. Powiem tyle: masz za dużo wlane. I tyle....
A po drugie wolę mieć trochę więcej niż za mało
- kris2k
- Posty: 3403
- Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
- Motocykl: GuStaw
- Lokalizacja: Pabianice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju
No i z Twojego opisu najlepiej wynika że masz za dużo. Kontrolka że się zapala to normalne, szczególnie na bocznej stopce. A po odpaleniu olej już się rozszedł po silniku i stąd w oczku mniejsza ilość.micek1968 pisze:Wlałem 3 litry, potem po chwilowej pracy silnika jeszcze troszeczkę i następnego dnia się zapalała kontrolka oleju (szczególnie rano po uruchomieniu, po chwili gasła)... Sprawdziłem i faktycznie okienko było puste. Dolałem jeszcze trochę aż okienko się zapełni i jest git... Z tego co wyliczyłem to wlałem około 3,6 litra i nie chce być inaczej. No chyba że gość od którego kupowałem olej ma mniejszy litr niż norma (olej na litry z beczki kupowałem) :\kris2k pisze:
Ehh, Micuś, herezje prawisz.
Od kiedy to Ci się 4 setki do filtra zmieszczą? To raz. A dwa że japońskie małe rączki raczej dokładnie silniki składają, a tym bardzie odlewy robią, i nijak nie może się zdażyć że do jednego, takiego samego silnika wchodzi 3,2 a do drugiego 3,6l. Powiem tyle: masz za dużo wlane. I tyle....
A po drugie wolę mieć trochę więcej niż za mało
Poziom powinieneś sprawdzać na zimnym silniku i motocykl w pionie oczywiście, na kołach nie na centralce.
Viragomen, chyba wprowadzasz kolegę w błąd. Z moich informacji wynika że w 750 i 1100 właśnie filtr się zakłada otworem do dekielka, w 535 zaś odwrotnie - otworem do karteru.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju
viragomen pisze:Aż tak dobrze to nie ma .
Filtr z jednej strony ma otwór a z drugiej zakończony jest ślepo.
Wewnątrz kartera jest otwór, a dekielek jest oczywiście ślepy.
Ma być otwór w otwór, a ślepa strona filtra od strony dekielka .
UWAGA NIE STOSOWAĆ TEJ PORADY - GROZI ZATARCIEM SILNIKA
Otwór filtra oleju w XV700 - 1100 ma być skierowany w stronę dekielka
w ten sposób:
-
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju
Nie wiem czemu ale byłem przekonany że mowa o 535 , już poprawiam.
- m3e30
- Posty: 102
- Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 19:33
- Motocykl: ***XV535 3Br***
- Lokalizacja: FZG
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju
zobacz poprostu na wyżłobienia w karterze i deklu i będzie jasne !
- ZWIERZAK
- Posty: 1030
- Rejestracja: 04 listopada 2007, 13:57
- Motocykl: VIRAGO 750 83'
- Lokalizacja: Lachowice
- Wiek: 35
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju
W którejś serwisówce czytałem, że przy wymianie oleju wchodzi 3 litry a po rozbiorce silnika 3,6l. Jak ktoś spuszczał na ciepłym albo długo zlewał olej to możliwe że wejdzie więcej niż 3l. Mnie zawsze wchodzi więcej.
"Ludzie nie latają, bo nie wierzą, że potrafią. Gdyby nie pokazano im kiedyś, że mogą pływać, do dziś wszyscy by się topili po wrzuceniu do wody"-William Wharton "Ptasiek"
- gpz
- Posty: 160
- Rejestracja: 20 września 2010, 18:19
- Motocykl: virago XV 750 1994
- Lokalizacja: okolice łańcuta/kraków
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju
a można po pracy silnika wysłuchać źle założony filtr oleju, czy tylko można to zweryfikować jak się silnik zatrze? z czystej ciekawości pytam.
- Lucky Mike
- Posty: 109
- Rejestracja: 26 sierpnia 2013, 20:32
- Motocykl: VX 535S 2YL '96/MY97
- Lokalizacja: W-wa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju
Mi też coś się w nie zgadza z ilością wlanego oleju do mojej 535tki.
Ilości oleju spuszczonego nie mierzyłem. Poczekalem aż przestanie kapać.
Motor przy spuszczaniu stał trochę pochylony - na kosie podpartej deseczkami.
Wlałem zgodnie z instrukcją 2,8 l oleju - zalanie z wymianą filtra.
Ilość wlaną ocenilem na podstawie miarki na bańce z olejem.
Dążąc do tego aby zostało tyle ile powinno czyli 1,2 l z 4 l.
Wydaje mi się że filtr włożyłem prawidłowo, na pewno w dobra stronę.
Gdy ustawiałem po jeździe motór poziomo aby sprawdzić poziom (oczywiście po odczekaniu chwili) okazało się, że całe okienko jest zalane ...
Trochę tak pojeździlem, ale dla spokoju postanowiłem upuścić nieco krwi.
Po jeździe spuścilem aż ok 250-300 ml aby w wizjerze osiagnac stan nieco ponad 2/3 ... i to mnie ździwilo ... myślałem, że będzie to jakieś 100 ml ale nie tyle.
Gdzie błąd?
Czy w bańce mogło być więcej niż 4 l.?
A może do 535 nigdy nie wchodzi 2,8 l?
Inne wytłumaczenie?
Ilości oleju spuszczonego nie mierzyłem. Poczekalem aż przestanie kapać.
Motor przy spuszczaniu stał trochę pochylony - na kosie podpartej deseczkami.
Wlałem zgodnie z instrukcją 2,8 l oleju - zalanie z wymianą filtra.
Ilość wlaną ocenilem na podstawie miarki na bańce z olejem.
Dążąc do tego aby zostało tyle ile powinno czyli 1,2 l z 4 l.
Wydaje mi się że filtr włożyłem prawidłowo, na pewno w dobra stronę.
Gdy ustawiałem po jeździe motór poziomo aby sprawdzić poziom (oczywiście po odczekaniu chwili) okazało się, że całe okienko jest zalane ...
Trochę tak pojeździlem, ale dla spokoju postanowiłem upuścić nieco krwi.
Po jeździe spuścilem aż ok 250-300 ml aby w wizjerze osiagnac stan nieco ponad 2/3 ... i to mnie ździwilo ... myślałem, że będzie to jakieś 100 ml ale nie tyle.
Gdzie błąd?
Czy w bańce mogło być więcej niż 4 l.?
A może do 535 nigdy nie wchodzi 2,8 l?
Inne wytłumaczenie?
Wesprzyj 1% z PIT Trening Pewności Siebie unikalny program dla dzieci, które doświadczają przemocy w szkole. Więcej: http://www.przemocwszkole.org.pl/wplaty.html
- tylust
- Posty: 2698
- Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
- Motocykl: XV 750 1982r.
- Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju
Czy olej czuć paliwem ? Nie wiem jak jest w 535, ale w mojej 750 z 1982 wiele walczyłem aby opanować gaźniki... strasznie lały paliwo i wszystko leciało w silnik. Potrafiłem zamiast 3 litrów oleju zlać prawie 5 przy wymianie.
Tomek
- Lucky Mike
- Posty: 109
- Rejestracja: 26 sierpnia 2013, 20:32
- Motocykl: VX 535S 2YL '96/MY97
- Lokalizacja: W-wa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju
Niestety jestem niemal zupełnie pozbawiony zmysłu węchu.
Taki "nosowy daltonizm".
Ale ... poziom oleju powyżej maksimum był zaraz po zalaniu nowym olejem.
Poza tym motór chodzi jak w zegarku, przy dynamicznej jeździe po "dużym mieście" pali niewiele.
Więc to chyba nie to.
Ńo i chodzi nie o to ile zlałem, tylko ile wlałem.
Inne pomysły?
Taki "nosowy daltonizm".
Ale ... poziom oleju powyżej maksimum był zaraz po zalaniu nowym olejem.
Poza tym motór chodzi jak w zegarku, przy dynamicznej jeździe po "dużym mieście" pali niewiele.
Więc to chyba nie to.
Ńo i chodzi nie o to ile zlałem, tylko ile wlałem.
Inne pomysły?
Wesprzyj 1% z PIT Trening Pewności Siebie unikalny program dla dzieci, które doświadczają przemocy w szkole. Więcej: http://www.przemocwszkole.org.pl/wplaty.html
- kris2k
- Posty: 3403
- Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
- Motocykl: GuStaw
- Lokalizacja: Pabianice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju
Stan sprawdzałeś na zimnym silniku czy rozgrzanym zaraz po jeździe?
Motocykl stał prosto, nie na żadnej pochyłości?
Motocykl stał prosto, nie na żadnej pochyłości?
- DejwiD2407
- Posty: 484
- Rejestracja: 08 sierpnia 2013, 22:25
- Motocykl: virago 125->HD N1200
- Lokalizacja: Kazimierz Dolny/Rzeszów
- Wiek: 26
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju
Może za słabo rozgrzales silnik przed spuszczaniem oleju? Cały olej się nie zlał i potem zmieszal się z nowym.