6 barów na tylnym cylindrze

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Awatar użytkownika
danielneo
Posty: 38
Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 22:07
Motocykl: Virago bobber 535`99
Lokalizacja: Sieradz
Wiek: 42
Status: Offline

6 barów na tylnym cylindrze

Post autor: danielneo »

Dwa tygodnie temu przy wymianie świec zauważyłem, że są nieznacznie okopcone i do tego tłuste.
Wczoraj oddałem moto do regulacji no i przy okazji zapytałem o możliwe przyczyny tego tłustego nalotu na świecach.
No i dzisiaj dostałem telefon, że na przednim cylindrze ciśnienie 9 a na tylnym tylko 6. Podobno możliwych przyczyn jest kilka i jedna droższa od drugiej. Pozostała tylko nadzieja, że luz na zaworach jest nieprawidłowy i dlatego nie trzyma ciśnienia, jutro po regulacji luzów okaże się co i jak. No i tutaj mam pytanko, co to może być?
Spala normalnie, nie ma problemów z odpalaniem, nie strzela z wydechów, nie kopci, normalnie łapie temperaturę i nie zauważyłem żeby się przegrzewał. Mechanik podpowiadał, że możliwe wypalone gniazda zaworów lub pierścienie, ale czy można to zdiagnozować nie wybebeszając silnika?
Junior na "virówe" mówi - "moo" ...
Awatar użytkownika
leopold
Posty: 579
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:12
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Status: Offline

Re: 6 barów na tylnym cylindrze

Post autor: leopold »

Tak zwana "próba olejowa" (mechanik na pewno ją zrobi) pozwala jednoznacznie ustalić czy padła "góra" czy "dół" czyli głowica czy układ tłok-pierścienie-cylinder.
Pozdrawia wypróbowany Leopold
Awatar użytkownika
madey
Posty: 304
Rejestracja: 03 lipca 2009, 16:35
Motocykl: Virago XV 750 '93
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 38
Kontakt:
Status: Offline

Re: 6 barów na tylnym cylindrze

Post autor: madey »

tak można...przeprowadza się tzw. próbę olejową, która dowiedzie czy problem leż po stronie zaworów czy układu tłokowego ;)
"... większość ludzi nie poznałaby dobrej muzyki, nawet gdyby podeszła ona do nich i ugryzła ich w dupę..."
Frank Zappa
Awatar użytkownika
kris2k
Posty: 3403
Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
Motocykl: GuStaw
Lokalizacja: Pabianice
Wiek: 53
Status: Offline

Re: 6 barów na tylnym cylindrze

Post autor: kris2k »

Jak widać już mierzył ciśnienie, pytanie czy zrobił próbę olejową a jeśli nie to dlaczego nie?
Tak czy siak, na przednim też masz za niskie. Przy pierścieniach, przy tak niskim ciśnieniu, by Ci olej łykał jak kaczor kluchy.
Poza tym przy takim ciśnieniu nie ma bata żeby dobrze palił, normalnie się zbierał, nie kopcił, nie brał oleju. Więc albo mechanik ma zjebany manometr albo najzwyczajniej chce Cię naciąć.
Awatar użytkownika
bambosz99
Posty: 244
Rejestracja: 26 listopada 2010, 23:48
Motocykl: Virago 1100 XV 96
Lokalizacja: Tyszowce
Wiek: 45
Status: Offline

Re: 6 barów na tylnym cylindrze

Post autor: bambosz99 »

Zacząć od najprostszego, czyli:
powtórzyć próbę nailepiej na innym manometrze
być przy tej próbie i patrzeć mechanikowi na ręce (a nuż widelec bidulek zapomniał manetki odkręcić)
zrobić próbę olejową
Bez tego to można sobie gdybać
"Nie trać czasu dla tych, którzy go nie mają dla ciebie"
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: 6 barów na tylnym cylindrze

Post autor: -waldi- »

sprawdź jeszcze ustawienie rozrządu - łańcuszki się rozciągają....
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: 6 barów na tylnym cylindrze

Post autor: Blunio »

Pamiętaj, że aku ma być naładowane ma maxa, obie świece wykręcone, moto rozgrzane, przepustnice otwarte na maxa i wtedy pomiar jest wiarygodny.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: 6 barów na tylnym cylindrze

Post autor: Miszczu »

danielneo pisze:na tylnym tylko 6.
:shock: powiem szczerze, że jeszcze nie spotkałem sie z tak niskim ciśnieniem w 4- suwie za które odpowiadałby dół silnika bo to by oznaczało totalną zagładę. Stawiam wyłącznie na górę- ustawienie rozrządu i zaworów na początek, jak nie pomorze to gniazda bedą wypalone.
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
lisek
Status: Offline

Re: 6 barów na tylnym cylindrze

Post autor: lisek »

u mnie na tylnym było tylko 2 :( a mechanik mi wkręcał że to zawór.. okazało się że to pęknięty tłok :(
Awatar użytkownika
danielneo
Posty: 38
Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 22:07
Motocykl: Virago bobber 535`99
Lokalizacja: Sieradz
Wiek: 42
Status: Offline

Re: 6 barów na tylnym cylindrze

Post autor: danielneo »

Dzięki Panowie za podpowiedzi. Właśnie obawiałem się czy czasami nie próbuje mnie "koleś" trochę orżnąć. Jestem z nim umówiony na jutro i ma powtórzyć badanie. Zobaczymy co wyjdzie.
Junior na "virówe" mówi - "moo" ...
Awatar użytkownika
danielneo
Posty: 38
Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 22:07
Motocykl: Virago bobber 535`99
Lokalizacja: Sieradz
Wiek: 42
Status: Offline

Re: 6 barów na tylnym cylindrze

Post autor: danielneo »

No i się wyjaśniło. Po wyregulowaniu zaworów i naładowaniu aku ciśnienie 11 :bravo:
Kamień z serca. Pozdrowienia dla wszystkich i szerokości.
Junior na "virówe" mówi - "moo" ...
ODPOWIEDZ