Strona 1 z 1

Przekaźnik/sterownik pompy paliwa 535

: 16 kwietnia 2012, 08:06
autor: ogonos
Witam

Poszukuję jak w temacie, nie wiem jak to się fachowo nazywa, robi "cyk" po przełączeniu na "RUN". U mnie w sobotę zaczęło robić "cyk, cyk, cyk, cyk, cyk..." więc spięliśmy układ na krótko, żebym mógł wrócić do domu.

Ciężko wypatrzeć na alledrogo czy gdziekolwiek. Może pasuje jakiś zamiennik, czy coś.

Re: Przekaźnik/sterownik pompy paliwa 535

: 16 kwietnia 2012, 08:08
autor: -waldi-
Akumulator naładowany ?

Jeżeli w serku to przekaźnik, jak pod prawym boczkiem to stycznik rozrusznika

Proponował bym najpierw przeglądnąć instalację.

Re: Przekaźnik/sterownik pompy paliwa 535

: 16 kwietnia 2012, 08:30
autor: ogonos
Objawy to:
1. nieustanne cykanie,
2. brak zapłonu,
3. niedziałająca pompa paliwa.
Po spięciu na krótko w kostce dwóch styków zaskoczył zapłon, po spięciu kolejnych załapała pompa. Rozrusznik cały czas kręcił.

Na razie wszystko działa. Kolega trochę podłubał i uruchomił ten przekaźnik, z tym, że przy okazji popsuł mu obudowę i teraz szukam zapasowego na wszelki wypadek.

Szukam tego czegoś z lewej strony zdjęcia

Obrazek

Re: Przekaźnik/sterownik pompy paliwa 535

: 16 kwietnia 2012, 10:27
autor: -waldi-
możesz kupić oryginał z używek lub przerobić na typowy samochodowy - pisz do gości na allegro co motorki rozbierają całe

Re: Przekaźnik/sterownik pompy paliwa 535

: 16 kwietnia 2012, 19:06
autor: mytek1
Akumulator sobie sprawdź. Ja jak miałem padnięte aku to tak mi cykał ten przekaźnik.

Re: Przekaźnik/sterownik pompy paliwa 535

: 17 kwietnia 2012, 07:45
autor: ogonos
Kurde, nie chodzi o szukanie źródła problemu.

Chodzi o to, że po stwierdzeniu, że to ten przekaźnik walnął, postanowiliśmy go rozebrać, żeby się przyjrzeć co tam we wnętrzu mogło się posypać i czy da radę na krótko zewrzeć żeby wrócić do domu (jakieś 45km).

Dziwnym trafem po rozkrojeniu plastikowej obudowy zaskoczył, i nie było problemów z jazdą. Teraz chcę kupić zapasowy. żeby nie martwić się, czy coś tam się nie rozzepsuje np. zawilgotnieje.

Aha jeszcze jedno, przekaźnik jest opisany jako Omron 25G-01 1792D6. Może jest jakiś zamiennik który pasowałby w oryginalną kostkę?

Re: Przekaźnik/sterownik pompy paliwa 535

: 17 kwietnia 2012, 07:57
autor: -waldi-
nie łączą wewnątrz niego połączenia - wystarczy przelutować

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2036458.html ostatni post pisze gość z czego pasuje. Jak bardzo chcesz mieć taki sam to najlepiej serwis

albo jak pisałem samochodowy, przejściówkę zrobić i pierdołami sobie głowy nie zawracać

Re: Przekaźnik/sterownik pompy paliwa 535

: 18 kwietnia 2012, 11:00
autor: ogonos
Poszukałem w necie i taki przekaźnik z odzysku kosztuje ok 100zł.

Może ktoś podpowiedzieć od czego można jakiś tańszy zaadaptować i jak kabelki przepiąć? Niezbyt orientuję się w elektryce.

Re: Przekaźnik/sterownik pompy paliwa 535

: 18 kwietnia 2012, 13:05
autor: viragomen
Najlepiej jest przejść na przekaźnik samochodowy.

Najpopularniejsze są takie jak pod linkiem:
PRZEKAŹNIK 12V 40/30A SAMOCHODOWY NC/NO (zwierno/rozwierny z oddzieloną cewką od styków)
Gdyby w sklepie nie wiedzieli o co biega (dość często się to zdarza :D) to warto jego schemacik mieć ze sobą (lub pamiętać) i porównać ze schemacikiem na przekaźniku jaki ci proponują :wink:.

...do tego fajnie jest przerobić kostkę pod taki przekaźnik i wtedy w zależności od twoich preferencji i zasobów sklepowych bierzesz coś takiego:
gniazdo przekaźnika samochodowego,
lub coś takiego:
gniazdo przekaźnika samochodowego z kablami.

Wszystko to dostaniesz w każdym solidnym sklepie z częściami samochodowymi i łączny koszt wszystkiego wynosi od około 8zł wzwyż (co zależy głównie od jakości i producenta przekaźnika :)).

Re: Przekaźnik/sterownik pompy paliwa 535

: 18 kwietnia 2012, 13:07
autor: ogonos
Ok. Dzięki za pomoc, jeszcze tylko gdybyś mi napisał, do których pinów przekaźnika które kable z instalacji podpiąć to masz u mnie duże :nazdrowie:

Re: Przekaźnik/sterownik pompy paliwa 535

: 18 kwietnia 2012, 15:06
autor: grzała
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

U góry masz przekaźnik nowy z oznaczeniami wyprowadzeń, na dole oryginał z oznaczeniem kolorów przewodów i oznaczeniami gdzie to wpiąć do nowego.

Powinno działać - byłem przed chwilą w garażu i pomierzyłem.

Wsuwki z oryginalnej kostki można wysunąć (nie odcinaj) doginając taki wystający języczek - trzeba wsunąć malutki płaski wkrętak w odpowiednie miejsce, potem odgiąć i wsunąć w nową podstawkę przekaźnika (obejrzyj nową wsuwkę to będziesz wiedział o co chodzi).

Re: Przekaźnik/sterownik pompy paliwa 535

: 19 kwietnia 2012, 07:30
autor: ogonos
Dzięki wielkie za pomoc, po pracy zabieram się do roboty. Może nic nie sknocę.

Re: Przekaźnik/sterownik pompy paliwa 535

: 23 kwietnia 2012, 07:14
autor: ogonos
Nie wiem, chyba jakiegoś maksipecha mam, albo się wogóle nie znam.

Podpiąłem wszystko wg powyższego schematu, a po 4 km jazdy poszedł bezpiecznik zapłonu (spinający czerwono białe kabelki pod siedzeniem) a po wymianie na nowy znów cyk, cyk, cyk... Czy może to być wina złego podpięcia przekaźnika, czy raczej problemy z pompą, a może bezpiecznik padł przy okazji?

Prawdopodobnie pompa mi się zawiesza, bo pomny ostatnich problemów spróbowałem podpiąć ją na krótko, żeby zaskoczyła, a potem złożenie całości i powrót do domu w stanie krańcowego wk...wienia.

Re: Przekaźnik/sterownik pompy paliwa 535

: 23 kwietnia 2012, 19:53
autor: jjanusz
ogonos pisze:czy raczej problemy z pompą
sprawdz pompę

Re: Przekaźnik/sterownik pompy paliwa 535

: 23 kwietnia 2012, 20:09
autor: DARKMAN
Mi tak cyka pompka jak nie mam paliwa :)

Re: Przekaźnik/sterownik pompy paliwa 535

: 16 lipca 2020, 14:17
autor: przemo81
Odświeżam trochę temat. Czy mogę poprosić o schemat podłączenia samochodowego przekaźnika. Kupiłem drugi używkę i lipa. Nie działa. Chciałbym zamontować samochodowy ale nie chcę niczego popsuć.