pompa paliwa
- TOMEK F
- Posty: 76
- Rejestracja: 14 lipca 2011, 18:51
- Motocykl: DRAGSTAR650
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 52
- Status: Offline
pompa paliwa
odebrałem dziś z serwisu Yamaha motor gdzie odstawiłem go z powodu braku mocy i nierównej pracy silnika,
po czyszczeniu, regulacji synchronizacji gaźników mech. stwierdził iż kłopot może wynikać z powodu uszkodzonej pompy paliwa. Wcześniej wykonałem piaskowanie zbiornika, wymieniłem przewody pliwowe i nowy filtr paliwa.
w Larsonie dostępny jest tylko nowy rozdzielacz, w moto generalnie pracuje (słychać cykanie) zdarza się
iż po odpaleniu pompa zaczyna ponownie pracować - wygląda tak jakby nie trzymała ciśnienia, dodam iż jest ona przykręcona z boku do zbiornika (stary układ) w innym serwisie Yamaha panowie powiedzieli mi iż jeszcze nie spotkali się z tym a żeby pompa siadła w Virago. Po świętach kipsko z kasą a nie chcę wpadać w kolejne koszty może koledzy mają jakiś inny pomysł ?
po czyszczeniu, regulacji synchronizacji gaźników mech. stwierdził iż kłopot może wynikać z powodu uszkodzonej pompy paliwa. Wcześniej wykonałem piaskowanie zbiornika, wymieniłem przewody pliwowe i nowy filtr paliwa.
w Larsonie dostępny jest tylko nowy rozdzielacz, w moto generalnie pracuje (słychać cykanie) zdarza się
iż po odpaleniu pompa zaczyna ponownie pracować - wygląda tak jakby nie trzymała ciśnienia, dodam iż jest ona przykręcona z boku do zbiornika (stary układ) w innym serwisie Yamaha panowie powiedzieli mi iż jeszcze nie spotkali się z tym a żeby pompa siadła w Virago. Po świętach kipsko z kasą a nie chcę wpadać w kolejne koszty może koledzy mają jakiś inny pomysł ?
- mytek1
- Posty: 1107
- Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
- Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: pompa paliwa
Ściągnij wężyk z gaźnika, ten co idzie od pompki, włóż go do jakiejś butelki i przekręć kluczyk i zobaczysz czy pompka działa, a zresztą, jakby pompka nie pompowała to nawet byś moto nie odpalił. Zawory Ci poustawiali w tym serwisie? Przed tym piaskowaniem i wymianą wężyków było wszystko dobrze?, czy już wcześniej były takie objawy??
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
- TOMEK F
- Posty: 76
- Rejestracja: 14 lipca 2011, 18:51
- Motocykl: DRAGSTAR650
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: pompa paliwa
pompa pompuje, zawory były regulowane,przed piaskowaniem gaźnik się zapychał dwa razy byłem na czyszczeniu , mechanik poradził mi piaskowanie jako rozwiązanie ostateczne, wczoraj wykręciłem świece, jedna była czarna druga brązowa, iskra jest, wg mnie nie pali na jeden gar. Myślę iż będę musiał może jeszcze raz wyczyścić gaźnik szkoda tylko iż serwis się poddał. pompę używkę znalazłem na allegro za 200 lecz gwarancji nie będę miał żadnej iż to jest przyczyna mojego kłopotu.
- mytek1
- Posty: 1107
- Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
- Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: pompa paliwa
Odpal moto bez pompy paliwa. Butelka, czy tam bańka, wężyk i pod grawitacyjnym ciśnieniem zalewaj gaźniki i zobaczysz jak moto pracuje. Od początku jak odpalisz to moto się tak zachowuje, czy dopiero po pewnym czasie? Może w serwisie spaprali robote? Możesz też odpalić moto z otwartym wlewem paliwa i zobaczyć jak się będzie zachowywało.
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
-
- Status: Offline
Re: pompa paliwa
Stanowczo też zmień serwis, bo wykonywanie synchronizacji gaźników przy takiej usterce i stwierdzenie że pompa może być przyczyną świadczy o tym że ci panowie tylko udają fachowców.
- TOMEK F
- Posty: 76
- Rejestracja: 14 lipca 2011, 18:51
- Motocykl: DRAGSTAR650
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: pompa paliwa
jutro odstawiam sprzęt do innego mechanika a do tego serwisu już na pewno nie pojadę(dziwne gdyż ma jakąś remomę i jest znany w mieście) jak będzie już wszystko ok to opiszę co było przyczyną usterki może komuś się kiedyś przyda moja smutna historia z szczęścliwym finałem (mam nadzieje) pzdr.)
- TOMEK F
- Posty: 76
- Rejestracja: 14 lipca 2011, 18:51
- Motocykl: DRAGSTAR650
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: pompa paliwa
i sprawa się rypła, za poradą mechaniora zrobiłem piaskowanie baku - żwirem który niby wypłukałem dość dokładnie - niestety chyba nie do końca - efekt .....żwirek jest tak drobny iż potrafił przejść przez filtr i zaczął blokować przepustnice a nawet pływak.Człowiek uczy się na własnych błędach . Jeśli ktoś będzie chciał paskować bak to ponoć najlepsze są śruby, nakrętki ew. kawałki szkła .A pompa paliwa działa ok i mam nadzieje wjechać 28.04.na zlot do Środy Wlkp.
-
- Posty: 198
- Rejestracja: 20 maja 2008, 09:51
- Motocykl: xv750,Road Star 1700
- Lokalizacja: Rogów
- Status: Offline
Re: pompa paliwa
Gdybyś solidnie wypłukał nie miałbyś problemów. Robiłem to nie raz i żadnych problemów nie było
- TOMEK F
- Posty: 76
- Rejestracja: 14 lipca 2011, 18:51
- Motocykl: DRAGSTAR650
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: pompa paliwa
wierz mi płukałem długo i namiętnie może jeszcze sprężonego powierza zabrakło .....
- MorePain
- Posty: 1166
- Rejestracja: 15 marca 2012, 18:08
- Motocykl: Suzuki LS 650
- Lokalizacja: Mazowieckie, Modlin
- Wiek: 30
- Status: Offline
Re: pompa paliwa
resztki było kilka razy odlewać, Ciesz się że nie zatarłeś silnika
Re: pompa paliwa
Odświeżam temat bo nie chcę zakładać nowego.
Wczoraj normalnie dojechałem do pracy, bez problemów odpaliła i jechała...
W pracy najpierw odpaliłem(tak po 2h od odstawienia) wszystko ok.
Później montowałem manetki, czyli kilka razu dodałem "gazu" tak na maxa. po pracy chcę zadowolony odpalić moto, a tu dupa... Pomyślałem no nic, tylko zalałem świece... Aku słabe, kilka razy przekręciło, trzeba na popych..
Pcham, pcham, pcham.... hmm... dopiero z pomocą kolegi odpaliło, chyba ze 400m męczyłem...
No to mówię chyba ładnie się zalał.. dojechałem, odstawiłem...
dzisiaj rano kręce... i to samo pcham, pcham, pcham... NI HU..HU.
I niestety pchanko do garażu... zaobserwowałem że pompka nie daje CYK..
Bezpieczniki- ok, przekaźnik- ok, pompka prąd ma, nie pompuje...
Wymontowałem, już moto odstawiony, pompka w ręku idę szukać ile kosztuje...
Ale coś mnie tknęło, a sprawdze jeszcze raz.... Działa
jeszcze 6 testów, działa, działa, działa.... montuje... 20km zrobione, niby wszystko ok.
I tu pytanie...
Czy to będzie działać??????????
Miał już ktoś podobny problem?
Nie wiem czy to tylko brudne styki, czy pompka się zawiesza...
Czy powoli szukać nowej pompki czy tylko zestawu naprawczego(na alledrogo za ok.70zł)?
Wczoraj normalnie dojechałem do pracy, bez problemów odpaliła i jechała...
W pracy najpierw odpaliłem(tak po 2h od odstawienia) wszystko ok.
Później montowałem manetki, czyli kilka razu dodałem "gazu" tak na maxa. po pracy chcę zadowolony odpalić moto, a tu dupa... Pomyślałem no nic, tylko zalałem świece... Aku słabe, kilka razy przekręciło, trzeba na popych..
Pcham, pcham, pcham.... hmm... dopiero z pomocą kolegi odpaliło, chyba ze 400m męczyłem...
No to mówię chyba ładnie się zalał.. dojechałem, odstawiłem...
dzisiaj rano kręce... i to samo pcham, pcham, pcham... NI HU..HU.
I niestety pchanko do garażu... zaobserwowałem że pompka nie daje CYK..
Bezpieczniki- ok, przekaźnik- ok, pompka prąd ma, nie pompuje...
Wymontowałem, już moto odstawiony, pompka w ręku idę szukać ile kosztuje...
Ale coś mnie tknęło, a sprawdze jeszcze raz.... Działa
jeszcze 6 testów, działa, działa, działa.... montuje... 20km zrobione, niby wszystko ok.
I tu pytanie...
Czy to będzie działać??????????
Miał już ktoś podobny problem?
Nie wiem czy to tylko brudne styki, czy pompka się zawiesza...
Czy powoli szukać nowej pompki czy tylko zestawu naprawczego(na alledrogo za ok.70zł)?
- Bynio
- Posty: 1300
- Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
- Motocykl: XVS 1300 2007r.
- Lokalizacja: Kutno
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: pompa paliwa
Możliwe że utelniło ci się na stykach a gdy odpinałeś to poprawiłześ przejście. Poodpinaj wszytskie kostki i poporawiaj styki .
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: pompa paliwa
Szukaj nowej pompki , przerabialem reperaturke jest do dupy , pompa sie zaciera w srodku, jak bebe mial troche czasu to rozbiore stara i zapodam zdjecia , moze nawet uda sie naprawic ja . Reperaturka z Larssona jest do niczego , rozlatuje sie , sprezynka wypada poza tym jest zrobiona z kiepskiego materialu . Ja kupilemcygan pisze:Odświeżam temat bo nie chcę zakładać nowego.
Wczoraj normalnie dojechałem do pracy, bez problemów odpaliła i jechała...
W pracy najpierw odpaliłem(tak po 2h od odstawienia) wszystko ok.
Później montowałem manetki, czyli kilka razu dodałem "gazu" tak na maxa. po pracy chcę zadowolony odpalić moto, a tu dupa... Pomyślałem no nic, tylko zalałem świece... Aku słabe, kilka razy przekręciło, trzeba na popych..
Pcham, pcham, pcham.... hmm... dopiero z pomocą kolegi odpaliło, chyba ze 400m męczyłem...
No to mówię chyba ładnie się zalał.. dojechałem, odstawiłem...
dzisiaj rano kręce... i to samo pcham, pcham, pcham... NI HU..HU.
I niestety pchanko do garażu... zaobserwowałem że pompka nie daje CYK..
Bezpieczniki- ok, przekaźnik- ok, pompka prąd ma, nie pompuje...
Wymontowałem, już moto odstawiony, pompka w ręku idę szukać ile kosztuje...
Ale coś mnie tknęło, a sprawdze jeszcze raz.... Działa
jeszcze 6 testów, działa, działa, działa.... montuje... 20km zrobione, niby wszystko ok.
I tu pytanie...
Czy to będzie działać??????????
Miał już ktoś podobny problem?
Nie wiem czy to tylko brudne styki, czy pompka się zawiesza...
Czy powoli szukać nowej pompki czy tylko zestawu naprawczego(na alledrogo za ok.70zł)?
http://www.ebay.ie/sch/i.html?_nkw=fuel ... m270.l1313
to i jestem na razie zadowolony .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Re: pompa paliwa
Hmm... jak narazie wszystko jest ok.
Wydaje mi się że to mogły być brudne styki.
Daruje sobie wymiane pompy.
Póki działa to nie trzeba nic zmieniać...
Dzienki za info
Wydaje mi się że to mogły być brudne styki.
Daruje sobie wymiane pompy.
Póki działa to nie trzeba nic zmieniać...
Dzienki za info
- MrScythe
- Posty: 1212
- Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: pompa paliwa
Mam pytanie, bo tak jak czytam Wasze posty, n/t pompki, to wszyscy piszą, że pompka pracuje sporadycznie, np. jak moto odpalane codziennie, to pompka się nie załącza, natomiast u mnie pracuje ona przez kilka sekund po każdym włączeniu zapłonu. Już mi raz na to uwagę zwrócił mechanik, ale olałem sprawę, bo niby wszystko jest okej, ale zastanawia mnie dlaczego tak się dzieje. Może to być wina zapchanego układu paliwowego? Przyznam, że mam sporo syfu w baku...
- Miszczu
- Posty: 1813
- Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
- Motocykl: xv 1000 custom
- Lokalizacja: Kielce- okolice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: pompa paliwa
pompka sie wyłącza po osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia paliwa, jak chodzi za często to albo paliwo gdzieś zmyka albo pompka traci wydajność
A w ogóle co za pomysł, żeby z gaźniorem pompa paliwa była głupie te virażki
A w ogóle co za pomysł, żeby z gaźniorem pompa paliwa była głupie te virażki
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 27 marca 2010, 18:25
- Motocykl: Yamaha Virago XV 750
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Wiek: 31
- Status: Offline
Re: pompa paliwa
Ale powie mi ktoś dlaczego w 1100 jest w 535 jest a w 750 nie ma?? WTF??
- MrScythe
- Posty: 1212
- Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: pompa paliwa
W takim razie pozostaje to drugie, bo paliwo nigdzie raczej nie 'ćknie'
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: pompa paliwa
Bo dolne zbiorniki w 535, 1000 i 1100 są poniżej gaźników i paliwo grawitacyjnie jak to jest w 700 i 750 nie dopłynieJanusz XV ;) pisze:Ale powie mi ktoś dlaczego w 1100 jest w 535 jest a w 750 nie ma?? WTF??
Re: pompa paliwa
MrScythe pisze:Mam pytanie, bo tak jak czytam Wasze posty, n/t pompki, to wszyscy piszą, że pompka pracuje sporadycznie, np. jak moto odpalane codziennie, to pompka się nie załącza, natomiast u mnie pracuje ona przez kilka sekund po każdym włączeniu zapłonu. Już mi raz na to uwagę zwrócił mechanik, ale olałem sprawę, bo niby wszystko jest okej, ale zastanawia mnie dlaczego tak się dzieje. Może to być wina zapchanego układu paliwowego? Przyznam, że mam sporo syfu w baku...
Pompka paliwa załącza się praktycznie po każdym dłuższym postoju. Trudno mi teraz określić po ilu minutach, ale jak odpalasz moto "z rana" to normalne jest że pompka dobija ciśnienie. Może spróbuj wymienić filtr paliwa....
- Jurewi
- Posty: 46
- Rejestracja: 05 października 2021, 07:45
- Motocykl: Yamaha 535 Virago'96
- Status: Offline
Re: pompa paliwa
Witam,
Odgrzewam temat dot pompy paliwa - Virago 535
Ostatnio zauważyłem, że moja pompa paliwa w mojej Jamajce po włączeniu zapłonu pracuje znacznie dłużej ( ok 6 sek) zanim się wyłączy. O dziwo gdy wyłączę zapłon i znowu włączę to pompa znowu pracuje tak samo długo ?!
Wcześniej pompa zapykała parę razy i się wyłączała a przy ponownym włączeniu zapłonu było jedne pyknięcie pompy lub wogle.
Paliwo nigdzie nie cieknie , rurki przelewowe gaźników suche,
1. Co może być przyczyną takiej pracy pompy paliwa
2. Czy pompa paliwa pracuje cały czas gdy silnik jest uruchomiony ?
Ostatnio zaliczyłem małą glebę (piach na zakręcie ) , moto całe tylko kolanko trochę zdarte , czy to ma zwiazek z pompą , nie wiem
Odgrzewam temat dot pompy paliwa - Virago 535
Ostatnio zauważyłem, że moja pompa paliwa w mojej Jamajce po włączeniu zapłonu pracuje znacznie dłużej ( ok 6 sek) zanim się wyłączy. O dziwo gdy wyłączę zapłon i znowu włączę to pompa znowu pracuje tak samo długo ?!
Wcześniej pompa zapykała parę razy i się wyłączała a przy ponownym włączeniu zapłonu było jedne pyknięcie pompy lub wogle.
Paliwo nigdzie nie cieknie , rurki przelewowe gaźników suche,
1. Co może być przyczyną takiej pracy pompy paliwa
2. Czy pompa paliwa pracuje cały czas gdy silnik jest uruchomiony ?
Ostatnio zaliczyłem małą glebę (piach na zakręcie ) , moto całe tylko kolanko trochę zdarte , czy to ma zwiazek z pompą , nie wiem
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: pompa paliwa
Ja bym doszukiwał się trzech przyczyn:
1. rozszczelnienie układu paliwowego - wyciek - jeśli twierdzisz, że nie zostawiasz plamy, to szukamy dalej
2. zużyta pompa - zmniejszony wydatek lub zmniejszone ciśnienie, jakie jest w stanie wygenerować
3. zapchany filtr paliwa utrudniający uzyskanie wymaganego ciśnienia w układzie paliwowym
Czy może to być efektem gleby? 1 tak, ale twierdzisz, że nie jest nieszczelne, 3 tak, mogły się fusy poruszyć i zapchały filtr lub pompę, 2 raczej nie.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- Jurewi
- Posty: 46
- Rejestracja: 05 października 2021, 07:45
- Motocykl: Yamaha 535 Virago'96
- Status: Offline
Re: pompa paliwa
Witam,
Wczoraj przyjrzałem się jeszcze raz pracy pompy.
W dalszym siągu nie widać wycieku paliwa , nie czuć zapachu paliwa. Objaw jest dalej taki sam , że pompa pracuje długo przy pierwszym włączeniu zapłonu i tak samo długo zaraz przy następnym włączeniu zapłonu. Wydaje się , że jak by była nieszczelność w układzie to przynajmniej przy drugim załączeniu powinna pracować trochę krócej.
Silnik zapala normalnie . Przy uruchomionym silniku odłączyłem zasilanie pompy silnik pracował dalej . Silnik zapala przy odłączonej elektrycznie pompie (ciepły silnik) jednak gdy dodaję obrotów to za chwilę się dławi i gaśnie. Po podłączeniu pompy pracuje normalnie ( niskie i wysokie obroty). przy podłączonej elektrycznie pompie działa ona cały czas niezależnie od obrotów silnika.
1. Czy pompa ma jakiś wyłącznik czasowy , ciśnieniowy, który odłącza pompę po osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia i gdzie go szukać ?
2. Jaki powinien być poziom paliwa w filtrze paliwa ? czy filtr powinien być cały wypełniony paliwem ? wcześniej po wymianie filtra był on wypełniony paliwem tylko do połowy , było widać tryskające paliwo z rurki wejściowej.
3. czy pompa normalnie ma pracować cały czas czy włączać się okresowo w zależności od obrotów silnika?
Wczoraj przyjrzałem się jeszcze raz pracy pompy.
W dalszym siągu nie widać wycieku paliwa , nie czuć zapachu paliwa. Objaw jest dalej taki sam , że pompa pracuje długo przy pierwszym włączeniu zapłonu i tak samo długo zaraz przy następnym włączeniu zapłonu. Wydaje się , że jak by była nieszczelność w układzie to przynajmniej przy drugim załączeniu powinna pracować trochę krócej.
Silnik zapala normalnie . Przy uruchomionym silniku odłączyłem zasilanie pompy silnik pracował dalej . Silnik zapala przy odłączonej elektrycznie pompie (ciepły silnik) jednak gdy dodaję obrotów to za chwilę się dławi i gaśnie. Po podłączeniu pompy pracuje normalnie ( niskie i wysokie obroty). przy podłączonej elektrycznie pompie działa ona cały czas niezależnie od obrotów silnika.
1. Czy pompa ma jakiś wyłącznik czasowy , ciśnieniowy, który odłącza pompę po osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia i gdzie go szukać ?
2. Jaki powinien być poziom paliwa w filtrze paliwa ? czy filtr powinien być cały wypełniony paliwem ? wcześniej po wymianie filtra był on wypełniony paliwem tylko do połowy , było widać tryskające paliwo z rurki wejściowej.
3. czy pompa normalnie ma pracować cały czas czy włączać się okresowo w zależności od obrotów silnika?
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: pompa paliwa
Ja Ci nie podpowiem bo miałem jedyną Virago bez pompy.
Zwykle pompa ma wyłącznik ciśnieniowy i zapewne (dla obniżenia kosztów naprawy) czujnik jest zatopiony w konstrukcji pompy. Zweryfikujesz to najłatwiej na schemacie elektrycznym - jeśli na schemacie masz wyłącznik, to jest poza pompą, jeśli nie ma, jest elementem pompy.
Spróbuj zapoznać się z instrukcjami serwisowymi (clymer, haynes) - mi się nie chce zgłębiać tematu
Zwykle pompa ma wyłącznik ciśnieniowy i zapewne (dla obniżenia kosztów naprawy) czujnik jest zatopiony w konstrukcji pompy. Zweryfikujesz to najłatwiej na schemacie elektrycznym - jeśli na schemacie masz wyłącznik, to jest poza pompą, jeśli nie ma, jest elementem pompy.
Spróbuj zapoznać się z instrukcjami serwisowymi (clymer, haynes) - mi się nie chce zgłębiać tematu
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- Jurewi
- Posty: 46
- Rejestracja: 05 października 2021, 07:45
- Motocykl: Yamaha 535 Virago'96
- Status: Offline
Re: pompa paliwa
Witam ,
prawidłowo pompa powinna chyba działać jak te na filmikach , podczas pracy silnika . U mnie pracuje cały czas podczas pracy silnika
https://www.youtube.com/shorts/Ivwjg-M1Eks
https://www.youtube.com/shorts/okx6-zZOBzE
Może ktoś zna odp na pozostałe moje pytania ?
prawidłowo pompa powinna chyba działać jak te na filmikach , podczas pracy silnika . U mnie pracuje cały czas podczas pracy silnika
https://www.youtube.com/shorts/Ivwjg-M1Eks
https://www.youtube.com/shorts/okx6-zZOBzE
Może ktoś zna odp na pozostałe moje pytania ?