Strona 1 z 1

ekonomiczna jazda

: 05 kwietnia 2012, 15:09
autor: virago750dar
a jak juz siedze przy kompie to jeszcze pytanko rzuce ,jaka jazde uwazacie za ekonomiczna bez przeciazania silnika chodzi mi przy jaki obrotach zmieniacie biegi 2-2.5-3 tys :chopper:

Re: ekonomiczna jazda

: 05 kwietnia 2012, 15:16
autor: Szymon
Najekonomiczniej na luzie - bez zmiany biegów. Silnik nie musi pracować. :mrgreen:
Obrazek

Wszystko zależy . Jak trzeba dzidować- to krecę wysoko. A normalnie koło 3000rpm- chyba... nie pamiętam ... dawno nie jeździłem... :zimno:

Re: ekonomiczna jazda

: 05 kwietnia 2012, 15:22
autor: archie
virago750dar pisze:a jak juz siedze przy kompie to jeszcze pytanko rzuce ,jaka jazde uwazacie za ekonomiczna bez przeciazania silnika chodzi mi przy jaki obrotach zmieniacie biegi 2-2.5-3 tys :chopper:
Na to pytanie nie odpowiedzą Ci raczej właściciele 535 :)
Ja osobiście zmieniam biegi "na ucho", nie patrzę obrotomierz przed wbiciem wyższego biegu. Mniemam, że odbywa się to najczęściej między 2,5 a 3 tyś, choć często i powyżej 4 :)
Jazda na moto ma dawać przyjemność, a nie z ciągłą troską o stan gotówki mam patrzeć na obrotomierz :)

Re: ekonomiczna jazda

: 05 kwietnia 2012, 15:37
autor: virago750dar
archie pisze:
virago750dar pisze:a jak juz siedze przy kompie to jeszcze pytanko rzuce ,jaka jazde uwazacie za ekonomiczna bez przeciazania silnika chodzi mi przy jaki obrotach zmieniacie biegi 2-2.5-3 tys :chopper:
Na to pytanie nie odpowiedzą Ci raczej właściciele 535 :)
Ja osobiście zmieniam biegi "na ucho", nie patrzę obrotomierz przed wbiciem wyższego biegu. Mniemam, że odbywa się to najczęściej między 2,5 a 3 tyś, choć często i powyżej 4 :)
Jazda na moto ma dawać przyjemność, a nie z ciągłą troską o stan gotówki mam patrzeć na obrotomierz :)
masz racje co do ekonomi chodzilo mi bardziej o nie zarzynanie silnika a zeby posluzyl na dlugo i sie nie pocil sie :D

Re: ekonomiczna jazda

: 05 kwietnia 2012, 18:00
autor: -waldi-
wiadomym jest, że ekonomiczna jazda jest pomiędzy max momentem, a max mocą. Przeciążanie silnika, czyli jazda z obrotami 2tyś rpm (dla XV750) powoduje dużo większe zużycie paliwa i silnika niż kręcenie po obrotach.

przykładowy wykres XV750
Obrazek

powiedział bym żeby się starać obroty mieć nie mniej jak 3500 rpm, a przy utrzymaniu prędkości bez gwałtownych przeciążeń nie mniej jak 3000rpm

a max do 7tyś może ciągnąć - ja tak kręcę i pali aktualnie w okolicy 5l, a lubię sobie do czerwonego i za wyjechać nawet :)

Re: ekonomiczna jazda

: 05 kwietnia 2012, 18:56
autor: Bynio
Do 5 to kręcę ale wyżej to zawsze mam wrażenie że sie coś stanie i silnik nie wytrzyma z takimi obrotami :)

Re: ekonomiczna jazda

: 05 kwietnia 2012, 19:32
autor: Rafał Rm31
ja jak zakupiłem moto= co było zupełnie niedawno bo w styczniu , pierwsze jazdy i też rozmyślania o "ekonomii", momencie obrotowym.... i w końcu mam to gdzieś- po prostu moto spali tyle ile wleję, a jazda ma sprawiać przyjemność :) uczę się mojej Elviry poznaję jej dobre strony i powoli bo powoli ale zaczynam nie myśleć przy wypadach o "możliwej awarii"... i powiem że zapominając o tym człowiek jak dosiądzie swego "rumaka" to dopiero docenia radość płynącą z jazdy motonogiem!!!!

Re: ekonomiczna jazda

: 05 kwietnia 2012, 20:25
autor: Kojak
-waldi- pisze:wiadomym jest, że ekonomiczna jazda jest pomiędzy max momentem, a max mocą. Przeciążanie silnika, czyli jazda z obrotami 2tyś rpm (dla XV750) powoduje dużo większe zużycie paliwa i silnika niż kręcenie po obrotach.

powiedział bym żeby się starać obroty mieć nie mniej jak 3500 rpm, a przy utrzymaniu prędkości bez gwałtownych przeciążeń nie mniej jak 3000rpm

a max do 7tyś może ciągnąć - ja tak kręcę i pali aktualnie w okolicy 5l, a lubię sobie do czerwonego i za wyjechać nawet :)
szkoda że w 535 nie ma obrotomierza,no i z tego co pisze waldi wynika że nie warto "oszczędzać" silnika delikatnymi obrotami

Re: ekonomiczna jazda

: 05 kwietnia 2012, 20:58
autor: jacek71
Zawsze możesz kolego Kojak założyć do 535 obrotomierz,jest to wykonalne (tylko czy potrzebne?) :!:

Re: ekonomiczna jazda

: 06 kwietnia 2012, 09:47
autor: virago750dar
no wlasnie ote info. mi chodzilo, jak jezdze samochodem wiekszosci disel to staram sie trzymac w okolicy 2.5 tys i zawsze moc byla i economia w parze idzie (nie zarzynam motora) i tak samo myslalem co do virci ...no to trzeba bedzie zakres obrotow zdecydowanie podnies ,ale waldi co do czerwonego pola serce mi nie pozwoli :D

Re: ekonomiczna jazda

: 06 kwietnia 2012, 10:16
autor: -waldi-
no to przy 4 - 4,5 zmiana na wyższy bieg

Re: ekonomiczna jazda

: 06 kwietnia 2012, 12:01
autor: Andrews66
Ja zmieniam bieg przy jakiś 4,5-5k - wtedy najładniej wchodzą bez sprzęgła :)
Piątkę wrzucam za zwyczaj trochę wcześniej :)

Re: ekonomiczna jazda

: 06 kwietnia 2012, 14:50
autor: MrScythe
Dzisiaj się przeżegnałem po zatankowaniu. Wyszło mi, że moja 535 spaliła 6,2l. Trochę przesada, chyba już nie będę liczyć. :twisted:

Re: ekonomiczna jazda

: 06 kwietnia 2012, 15:26
autor: virago750dar
MrScythe pisze:Dzisiaj się przeżegnałem po zatankowaniu. Wyszło mi, że moja 535 spaliła 6,2l. Trochę przesada, chyba już nie będę liczyć. :twisted:
chcialem powiedziec ze moze zmieniales biegi na czerownym polu ale nie masz chyba obrotomierza :D moja pali jak mierzylem raz w marcu 5l :bravo: a teraz nie patrze i smigam :chopper:

Re: ekonomiczna jazda

: 06 kwietnia 2012, 15:43
autor: MrScythe
Ostatnio jak tankowałem, to spaliła mi 5,7. Teraz postaram się jeździć spokojnie i ekonomicznie i zobaczymy co z tego będzie. :)

Re: ekonomiczna jazda

: 06 kwietnia 2012, 17:26
autor: wwwolti
teoria zmiany biegów mówi, że bieg należy zmieniać w chwili, kiedy po jego zmianie obroty nie spadają w niszę momentu obrotowego/mocy. chodzi o to aby po zmianie biegu nie mieć za niskich obrotów aby nie rozpędzać moto na obrotach, na których nie ma mocy, więc odbędzie się to kosztem dużego spalania.

oczywiście mówimy tu o normalnym rozpędzaniu, nie żółwim.

więc wkręcanie moto na obroty nie powoduje zwiększania spalania a jak robi się to z głowa to jego znaczna redukcję. ja mam to regularnie w Hance, w której mam silnik vtec, gdzie auto mniej pali na większych obrotach.

Re: ekonomiczna jazda

: 15 kwietnia 2012, 08:26
autor: elcede
-waldi- pisze: powiedział bym żeby się starać obroty mieć nie mniej jak 3500 rpm, a przy utrzymaniu prędkości bez gwałtownych przeciążeń nie mniej jak 3000rpm

a max do 7tyś może ciągnąć - ja tak kręcę i pali aktualnie w okolicy 5l, a lubię sobie do czerwonego i za wyjechać nawet :)
Ile to sie czlowiek nauczy przegladajac forum z nudow :P Ja swoja jezdzilem kolo 2000 i myslalem ze wtedy jest ekonomicznie a biegi zmienialem jak przekroczyla 3000, teraz wiem ze ja tylko draznilem taka jazda :) Zobaczymy jak sie teraz spalanie zmieni :)

Re: ekonomiczna jazda

: 27 kwietnia 2012, 14:30
autor: fynfeuro
A może ktoś w formie tabeli przedstawić, jaka prędkośc na jakim biegu jakie daje obroty?
typu: 50km/h 3 bieg to 3500 obrt a 4 bieg to 2500 a 5 bieg to 1500obr.