Przewód od ujemnej klemy akumulatora jest bezpośrednio przykrecony do ramy to masa . Po nitce do kłębka . Drugą masę masz pod zbiornikiem paliwa z lewej strony motocykla (wychodzi z wiązki elektrycznej )SpyAmericano pisze: ↑04 lipca 2020, 00:03 Powiedzcie mi proszę w którym miejscu w XV750 jest połączenie masy (miejsce połączenia jej do ramy). Mam ładowanie 13,4V przy 1000 obr/min. bez świateł, a z włączonymi światłami tylko 12,4V przy tych samych obrotach. Mam zamiar się jutro za to zabrać i chciałbym zacząć od sprawdzenia czy z masą jest wszystko ok
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- SpyAmericano
- Posty: 123
- Rejestracja: 15 maja 2020, 09:33
- Motocykl: Yamaha XV750
- Status: Offline
Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy
U mnie dziś pomiary pokazały takie wyniki:vinny pisze:Przemierz regulator napiecia , prawdopodobnie uwalony .
1. odłączyć regulator całkowicie od instalacji, przygotować multimetr ustawiając na M om (u mnie 2M om),
2. (-) z multimetru podłączyć do "wyjścia" regulatora na instalacje motocykla, a (+) podłączyć kolejno do każdego z pinów na kostce łączącej regulator z alternatorem, wyniki zanotować,
3. (+) z multimetru połączyć z masą motocykla lub metalową częścią obudowy regulatora, a (-) podłączać kolejno do każdego z pinów na kostce łączącej regulator z alternatorem, wyniki zanotować,
4. Wszystkie pomiary powinny dać podobne wartości (drobne różnice wynikają również z oporu na samych połączeniach), a znaczące odchyłki wskazują na uszkodzenie diody, a to jednoznaczne z uszkodzeniem całego regulatora.
Pomiar 1
Wyjście z regulatora + piny wejścia
4,85 MOhm
4,54 MOhm
4,80 MOhm
Pomiar 2
Piny wejścia + obudowa
4,3 MOhm
192 Ohm
5 MOhm
Regulator do wymiany?
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
- SpyAmericano
- Posty: 123
- Rejestracja: 15 maja 2020, 09:33
- Motocykl: Yamaha XV750
- Status: Offline
Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy
Napięcia na wyjściach alternatora z masą
1100 - 1200 obr
13,2 V
13,4 V
13 V
3000 obr
28 V
30 V
28 V
Na wysokich obrotach bije pod 50V.
Więc alternator chyba jest ok.
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
1100 - 1200 obr
13,2 V
13,4 V
13 V
3000 obr
28 V
30 V
28 V
Na wysokich obrotach bije pod 50V.
Więc alternator chyba jest ok.
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy
Z pomiarów wynika , że altek dobry , regulator padnięty , chyba , że błąd pomiarowy . Sprubuj na szybko podłączyć wyjście z regulatora bezpośrednio do plusa akumulatora ( bypass ) i sprawdz czy ładowanie się podniesie , bo czasami straty na wiązce elektrycznej dochodzą do 1 V ,sprawdzisz w ten sposób ile daje sam regulator ( zrób bypass , nie rób pomiaru bezpośrednio na wypiętym z kostki przewodzie bo możesz spalić regulator ).
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- SpyAmericano
- Posty: 123
- Rejestracja: 15 maja 2020, 09:33
- Motocykl: Yamaha XV750
- Status: Offline
Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy
Pomiar był powtarzany kilkukrotnie, bo też podejrzewałem błąd pomiarowy, ale niestety za każdym razem na tym jednym pinie było tak mało Ohm.
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
- SpyAmericano
- Posty: 123
- Rejestracja: 15 maja 2020, 09:33
- Motocykl: Yamaha XV750
- Status: Offline
Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy
@vinny a o tym żeby nie robić pomiaru na wypiętym regulatorze to trochę za późno już było, bo spróbowałem po wszystkich poprzednich pomiarach Wszystko wskazuje na to że jest padnięty, więc strata niewielka. Nie wiem czy go spaliłem, ale troszkę się przez ten moment pomiaru zagrzał Rękę dało się przyłożyć, ale dość mocno ciepły był
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy
Jak mierzysz napięcie między 3 wyjściami(fazami) z alternatora a masą wynik pomiaru powinien wynosić 0 V. Natomiast pomiar między fazami na wolnych obrotach ok.28 V na wysokich ok.60 V. Ponadto wynik pomiarów powinien być jednakowy dla wszystkich faz. Oczywiście pomiary wykonujemy przy odłączonym regulatorze napięcia.SpyAmericano pisze: ↑04 lipca 2020, 19:02 Napięcia na wyjściach alternatora z masą
1100 - 1200 obr
13,2 V
13,4 V
13 V
3000 obr
28 V
30 V
28 V
Na wysokich obrotach bije pod 50V.
Więc alternator chyba jest ok.
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Wąsaty7
- SpyAmericano
- Posty: 123
- Rejestracja: 15 maja 2020, 09:33
- Motocykl: Yamaha XV750
- Status: Offline
Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy
@wąsaty7 0V wyjdzie jak przyłożysz miernik do dwóch różnych faz, a ja takiego pomiary akurat nie zrobiłem. Przy połączeniu faza-masa napięcie musi być, inaczej by oznaczało że jedna z faz nie daje zupełnie napięcia. 28V jest przy 3 tys. obrotów, nie wiem jak to powinno wyglądać poprawnie,ale wydaje mi się że jest chyba ok.
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy
W alternatorze masz prąd zmienny , ustawiasz multimetr na prąd zmienny 20 V i mierzysz pomiędzy pinami 1 2 , 2 3 , 3 2 w kostce alternatora , wynik powinien być zbliżony do tego co podał wąsaty7 .Możesz pomierzyć jeszcze, czy altek ma zwarcie wtedy mierzysz czy pomiędzy pinami a masą silnika jest przejście ( czy występuje opór ) jak multimetr zapiszczy to znaczy , że jest zwarcie ( stojan do wymiany , lub koło magnesowe )
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy
Możesz być pewien na 100% ,że jak pojawi się napięcie zmienne pomiędzy fazą alternatora a masą silnika to szykuj się na wymianę stojana alternatora.
Wąsaty7
- SpyAmericano
- Posty: 123
- Rejestracja: 15 maja 2020, 09:33
- Motocykl: Yamaha XV750
- Status: Offline
Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy
Kurcze to ja chyba źle rozumiem Pomiary przepływu (pikanie) na mierniku między masą (śruba od zbiornika paliwa) a fazami nie wykazały przebicia (miernik nie piszczał). Wygląda mi więc na to (jeśli dobrze to rozumiem), że stojan nie zwiera do masy. Później na pracującym silniku badałem napięcie pomiędzy masą (śruba od zbiornika paliwa) a pojedynczymi fazami na kostce idącej od alternatora. I wówczas występowało napięcie. Ale według mojego rozumienia elektryki to jest poprawne że pracujący alternator generuje napięcia na trzech fazach, a podłączając miernik do poszczególnych faz jedną żyłą miernika, a drugą podłączając pod masę powinien on wskazać wartość tego napięcia na pojedynczej fazie. Chyba że ja to źle rozumiemwąsaty7 pisze:Możesz być pewien na 100% ,że jak pojawi się napięcie zmienne pomiędzy fazą alternatora a masą silnika to szykuj się na wymianę stojana alternatora.
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy
Stojan alternatora skojarzony jest w gwiazdę.Początki uzwojeń są połączone razem ale nie połączone z masą.Końce natomiast są wyprowadzone na zewnątrz do regulatora.Na końcówkach mierzysz napięcie międzyfazowe.
Wąsaty7
- SpyAmericano
- Posty: 123
- Rejestracja: 15 maja 2020, 09:33
- Motocykl: Yamaha XV750
- Status: Offline
Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy
Czyli to że na zgaszonym silniku pomiar diodowy pomiędzy końcówkami a masą nie wskazuje styku, to znaczy że stojan nie ma przebicia do masy. A to by oznaczało że jest ok. Tak czy inaczej regulator wygląda na padnięty, więc na tygodniu kupię nowy (Tourmax) i zobaczę jak będzie ładować z nowymwąsaty7 pisze:Stojan alternatora skojarzony jest w gwiazdę.Początki uzwojeń są połączone razem ale nie połączone z masą.Końce natomiast są wyprowadzone na zewnątrz do regulatora.Na końcówkach mierzysz napięcie międzyfazowe.
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
- SpyAmericano
- Posty: 123
- Rejestracja: 15 maja 2020, 09:33
- Motocykl: Yamaha XV750
- Status: Offline
Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy
Spieszę donieść że na Tourmax ładowanie jest już prawidłowe. Na światłach napięcie mierzone na akumulatorze na wolnych obrotach to 14,2V Podczas montażu zmierzyłem jeszcze te napięcia międzyfazowe o których pisaliście i są ok.
Dzięki wielkie za wszystkie podpowiedzi
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Dzięki wielkie za wszystkie podpowiedzi
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka