No więc jak to jest z tymi śrubami?
Jakie zasady obowiązują w przypadku przykręcania dekla silnika? W jakiej kolejności dokręcamy śruby?
Myślałem, że znam odpowiedzi na te pytania. Ale teraz nie jestem tego pewien
Dotychczas myślałem, że elementy czułe na skrzywienia i wygięcia, a do tego nie posiadające żadnej tolerancji na odkształcenia, dokręcamy metodą "na krzyż", czyli po przekątnej. Ale dzisiaj jeden mechanik powiedział mi, że w ten sposób dokręcamy, ale głowice silnika, a nie dekle.
Dekle ponoć przykręca się "od środka na zewnątrz", czyli zaczynamy od dwóch środkowych śrub umiejscowionych w pionie, potem tak samo w pionie z lewej strony i prawej strony, itd.
W przypadku lewego dekla 535 wyglądałoby to tak jak na poniższym obrazku. Prawda to? Tak powinno dokręcać się dekle?
I jeszcze jedno pytanie w tym temacie: z jaką siłą dokręcamy te śruby?
Zasady i kolejność dokręcania śrub dekla.
- toooomelo
- Posty: 5402
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Zasady i kolejność dokręcania śrub dekla.
Ostatnio zmieniony 06 marca 2012, 21:01 przez toooomelo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wesoly
- Posty: 1660
- Rejestracja: 20 lutego 2011, 11:14
- Motocykl: H-D
- Lokalizacja: Poznań
- Status: Offline
Re: Zasady i kolejność dokręcania śrub dekla.
Tomek ale żeś wypucował ten dekiel lepiej niż DX.
535-> 1100-> FAT BOB-> SPORT GLIDE
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Zasady i kolejność dokręcania śrub dekla.
Myślę że mechanik dobrze Ci powiedział. Mnie kiedyś powiedzieli, że ogólna zasada jest taka, żeby materiał uszczelki "rozprasować" na boki, a nie "zagniatać" do środka, bo się zrobią fałdy i przecieki. Oczywiście przejaskrawiam, ale "coś w tym jest".
A dekle rzeczywiście "ganz pomada" - palce lizać. Odkręcę swoje i dam Ci do roboty, wprawę jak widać masz ...
A dekle rzeczywiście "ganz pomada" - palce lizać. Odkręcę swoje i dam Ci do roboty, wprawę jak widać masz ...
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- emzet
- Posty: 715
- Rejestracja: 06 kwietnia 2011, 13:02
- Motocykl: Honda NC750X
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 69
- Status: Offline
Re: Zasady i kolejność dokręcania śrub dekla.
Jeśli trzymać się Clymera to:
"13. Using a crisscross pattern, loosen then remove
the Allen screws securing the alternator cover/coil
assembly" - czyli na krzyż.
Moment dokręcania (to samo źródło)- 10 Nm
A, zapomniałem pozachwycać się deklem - może wpędzić w kompleksy
"13. Using a crisscross pattern, loosen then remove
the Allen screws securing the alternator cover/coil
assembly" - czyli na krzyż.
Moment dokręcania (to samo źródło)- 10 Nm
A, zapomniałem pozachwycać się deklem - może wpędzić w kompleksy
- toooomelo
- Posty: 5402
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Zasady i kolejność dokręcania śrub dekla.
"Rozprasowywanie" uszczelki na boki wydaje się być logiczne. W Clymerze piszą coś innego.Blunio pisze:... ogólna zasada jest taka, żeby materiał uszczelki "rozprasować" na boki...
Wychodzi na to, że znowu mamy różne "szkoły" i metody wykonywania tej samej czynności
Deklem już się tak nie zachwycajcie, bo na zdjęciach wygląda on troszkę lepiej niż w rzeczywistości. Ale dzięki za uznanie
Ja bym miał jeszcze jedno pytanie odnośnie siły dokręcania śrub.
Wiemy, że mamy je dokręcać z momentem 10 Nm. Ile to jest kilogramów?
- emzet
- Posty: 715
- Rejestracja: 06 kwietnia 2011, 13:02
- Motocykl: Honda NC750X
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 69
- Status: Offline
Re: Zasady i kolejność dokręcania śrub dekla.
1 kG metrowym kluczem lub 4 kG 25 centymetrowym lub inne w tej proporcji. W przybliżeniu można przyjąć 10 Nm = 1 kGm.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Zasady i kolejność dokręcania śrub dekla.
Niekoniecznie. Na ogół posługujemy się rozwiązaniami uniwersalnymi, a jak mamy szczegółowe wymagania instrukcyjne - to nimi. Żebyś wiedział jaki jest algorytm dokręcania głowic niektórych współczesnych samochodów to byś się za głowę złapałtoooomelo pisze:znowu mamy różne "szkoły" i metody wykonywania tej samej czynności
To mówisz że dekle lepsze niż na zdjęciach - wpędzisz mnie w kompleksy
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- kodimk
- Posty: 58
- Rejestracja: 21 grudnia 2008, 21:14
- Motocykl: virago 750
- Lokalizacja: Magdalenka k wawy
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Zasady i kolejność dokręcania śrub dekla.
E tam ja uwazam ze to lekka przesada.motor to nie sputnik.ja zawsze przykrecam od srodka na krzyz potem po zewnatrz. Lekko wszytko.a potem delikatnie dociagam.ssruby.skrecalem i na silikon mzetki jawy wsk.u siebie. Tez uszczelka i silikon.nic nie cieklo.silnik dziala......