rozrzad
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: rozrzad
Oryginalnie masz dziurki w zębatkach , kole magnesowyn i znaki na głowicach
dziurka w kole zębatym wałka, a kreską w głowicy - centralnie nad wałkiem (tak mają oba cylindry)
i sprawdzasz w oczku czy pokrywa się ze znakiem na kole magnesowym, (tak przedni)
tylny dziurka w kole magnesowym (tak jak klin) w linii z ośką zębatki pośredniej rozrządu - i znaki wałek głowica
może trochę zamieszane, tak ja ustawiam i jest OK
Opis jak to w/g fabryki ma być masz w haynesie i clymerze
i zawsze po wszystkim sprawdź czy znaki I i T pokrywają się z wałkami - ma być idealnie na znakach - kręć delikatni, by w razie kolizji nie pokrzywić zaworów
dziurka w kole zębatym wałka, a kreską w głowicy - centralnie nad wałkiem (tak mają oba cylindry)
i sprawdzasz w oczku czy pokrywa się ze znakiem na kole magnesowym, (tak przedni)
tylny dziurka w kole magnesowym (tak jak klin) w linii z ośką zębatki pośredniej rozrządu - i znaki wałek głowica
może trochę zamieszane, tak ja ustawiam i jest OK
Opis jak to w/g fabryki ma być masz w haynesie i clymerze
i zawsze po wszystkim sprawdź czy znaki I i T pokrywają się z wałkami - ma być idealnie na znakach - kręć delikatni, by w razie kolizji nie pokrzywić zaworów
- lukaszpolanek
- Posty: 371
- Rejestracja: 31 maja 2009, 09:09
- Motocykl: HONDA vfr 800
- Lokalizacja: chrzanów okolice
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: rozrzad
a po jakim przebiegu mniej wiecej by te łańcuchy trzeba było wymieniac ??
Re: rozrzad
"21. Sprawdź ustawienie rozrządu w następujący sposób:
a. Tylny cylinder: Obróć wał korbowy zgodnie z ruchem wskazówek zegara za pomocą nakrętki na końcu
wału, aż do zgrania się znaku "T" na kole zamachowym z wskaźnikiem na obudowie (rys. 39). Znak
na zębatce rozrządu musi być dopasowany ze znakiem na głowicy cylindra(rys. 40).
b. Przedni cylinder: Obróć wał korbowy zgodnie z ruchem wskazówek zegara za pomocą nakrętki na
końcu wału, aż do zgrania się znaku "I" na kole zamachowym z wskaźnikiem na obudowie (rys. 39).
Znak na zębatce rozrządu musi być dopasowany ze znakiem na głowicy cylindra(rys. 40).
c. Jeśli występuje jakieś blokowanie podczas obracania wałem korbowym, określ jego przyczynę przed
przystąpieniem do dalszych czynności. Jeżeli jeden lub oba znaki na zębatkach rozrządu są nie osiowe z
oznaczeniami na głowicy, w momencie gdy znak skrzyni korbowej jest wyrównany poprawnie "I"."T",
zdemontuj i ponownie zamontuj, aż wszystkie linie trasowania będą dostosowane poprawnie. Jest to
absolutnie niezbędne dla uzyskania prawidłowych faz rozrządu i zapobiegnięciu kosztownym
uszkodzeniom tłoków i rozrządu."
Clymer tak to opisuje
a. Tylny cylinder: Obróć wał korbowy zgodnie z ruchem wskazówek zegara za pomocą nakrętki na końcu
wału, aż do zgrania się znaku "T" na kole zamachowym z wskaźnikiem na obudowie (rys. 39). Znak
na zębatce rozrządu musi być dopasowany ze znakiem na głowicy cylindra(rys. 40).
b. Przedni cylinder: Obróć wał korbowy zgodnie z ruchem wskazówek zegara za pomocą nakrętki na
końcu wału, aż do zgrania się znaku "I" na kole zamachowym z wskaźnikiem na obudowie (rys. 39).
Znak na zębatce rozrządu musi być dopasowany ze znakiem na głowicy cylindra(rys. 40).
c. Jeśli występuje jakieś blokowanie podczas obracania wałem korbowym, określ jego przyczynę przed
przystąpieniem do dalszych czynności. Jeżeli jeden lub oba znaki na zębatkach rozrządu są nie osiowe z
oznaczeniami na głowicy, w momencie gdy znak skrzyni korbowej jest wyrównany poprawnie "I"."T",
zdemontuj i ponownie zamontuj, aż wszystkie linie trasowania będą dostosowane poprawnie. Jest to
absolutnie niezbędne dla uzyskania prawidłowych faz rozrządu i zapobiegnięciu kosztownym
uszkodzeniom tłoków i rozrządu."
Clymer tak to opisuje
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: rozrzad
minimum 120-150lukaszpolanek pisze:a po jakim przebiegu mniej wiecej by te łańcuchy trzeba było wymieniac ??
- lukaszpolanek
- Posty: 371
- Rejestracja: 31 maja 2009, 09:09
- Motocykl: HONDA vfr 800
- Lokalizacja: chrzanów okolice
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: rozrzad
to mało prawdopodobne co by mi sie udało tyle najedzic dzieki
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: rozrzad
no jak kupiłeś z przebiegiem polskim 20tyś.... to ma ze 70tyś już 3-4 sezony i już 150 tyślukaszpolanek pisze:to mało prawdopodobne co by mi sie udało tyle najedzic dzieki
-
- Status: Offline
Re: rozrzad
Dzieki za pomoc rozrzad opanowalem i wiroweczka pieknie wiruje!
- lukaszpolanek
- Posty: 371
- Rejestracja: 31 maja 2009, 09:09
- Motocykl: HONDA vfr 800
- Lokalizacja: chrzanów okolice
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: rozrzad
ja miałem 25 to juz z 80 bedzie pewnie to faktycznie hehe trza sie bedzie zastanowic