Sprzęgło - stukanie i głośna skrzynia VL
: 14 listopada 2011, 16:43
Witam.
Potrzebuję waszej pomocy w zinterpretowaniu pewnych niepokojących objawów pracy sprzęgła i skrzyni biegów w Intruzie. Objawy są następujące :
- Po odpaleniu silnika i zwolnieniu klamki sprzęgła ( na luzie ) słyszę pukanie , jakby ktoś gumowym młoteczkiem stukał w pokrywę silnika od strony sprzęgła. Przy wciśniętej klamce sprzęgła , pukanie staje się wyraźniejsze.
- Następny objaw jest pewnie ściśle powiązany z poprzednim , otóż skrzynia biegów zaczęła głośniej pracować , szczególnie przy zmianie z 1 na 2 i odwrotnie , towarzyszy temu metaliczny 'klik' , czasami także mam uczucie jakby przy zmianie biegów z jakiegoś powodu następowało to bardzo gwałtownie , tak jakby bez współpracy sprzęgła , ale jak wspominałem dzieje się to przeważnie przy zmianie z 1 na 2 i z 2 na 1.
Nie jestem pewien czy dochodzę do właściwego wniosku iż to wszystko dzieję się za sprawą zużytych już tarcz lub sprężyn sprzęgła , czy też innych części. Dodam iż motor ma przejechane 37 tyś km i sprzęgło nie było jak na razie wymieniane. W dobrym kościele dzwoni ?
Potrzebuję waszej pomocy w zinterpretowaniu pewnych niepokojących objawów pracy sprzęgła i skrzyni biegów w Intruzie. Objawy są następujące :
- Po odpaleniu silnika i zwolnieniu klamki sprzęgła ( na luzie ) słyszę pukanie , jakby ktoś gumowym młoteczkiem stukał w pokrywę silnika od strony sprzęgła. Przy wciśniętej klamce sprzęgła , pukanie staje się wyraźniejsze.
- Następny objaw jest pewnie ściśle powiązany z poprzednim , otóż skrzynia biegów zaczęła głośniej pracować , szczególnie przy zmianie z 1 na 2 i odwrotnie , towarzyszy temu metaliczny 'klik' , czasami także mam uczucie jakby przy zmianie biegów z jakiegoś powodu następowało to bardzo gwałtownie , tak jakby bez współpracy sprzęgła , ale jak wspominałem dzieje się to przeważnie przy zmianie z 1 na 2 i z 2 na 1.
Nie jestem pewien czy dochodzę do właściwego wniosku iż to wszystko dzieję się za sprawą zużytych już tarcz lub sprężyn sprzęgła , czy też innych części. Dodam iż motor ma przejechane 37 tyś km i sprzęgło nie było jak na razie wymieniane. W dobrym kościele dzwoni ?