Strona 3 z 3

Re: Regulator napięcia - dym

: 08 grudnia 2011, 22:48
autor: -waldi-
ten regulator się musi grzać i należy dbać o dobre odprowadzenie ciepła przez niego

Re: Regulator napięcia - dym

: 13 grudnia 2011, 19:41
autor: karol123
MRI Sonela mierzy na zakresie 100V 250V 500V 1000V 2500V i tyle mam do dodania a izlolacja alternatora chyba nie myslicie że jest skonstrułowana na 15V :D :D bo to jest absurd.Ale sprawdzajcie sobie dalej mierniczkiem z Tesco za 10zł.Jakiś pomiar wyjdzie pytanie czy adekwatny.

Re: Regulator napięcia - dym

: 13 grudnia 2011, 20:54
autor: leszekk
karol123 pisze:sprawdzajcie sobie dalej mierniczkiem z Tesco za 10zł.Jakiś pomiar wyjdzie pytanie czy adekwatny.
Karol123, ale przecież tu nie chodzi o robienie doktoratu z przewodności uzwojenia w zależności od fazy księżyca ale o prosty, techniczny pomiar czy jest przebicie czy nie ma, czy obwód jest czy ma przerwę. Do tego w większości zastosowań diagnostycznych na trasie wystarcza kabelek, żaróweczka i zasilanie z akumulatora lub baterii AAA. Dokładniejszy sprzęt powinien mieć elektryk, któremu zlecamy naprawę po pobieżnym stwierdzeniu niesprawności. Miernik za kilkanaście złotych z Tesco, Obi czy Castoramy jest naprawdę do takich zastosowań aż za dokładny.

Re: Regulator napięcia - dym

: 16 grudnia 2011, 20:45
autor: pasekes
No i nareszcie dotarł regulator dzisiaj go zamontowałem a kolega elektryk dokonał wszelkich pomiarów stwierdzając że jest wszystko ok.Zastanawiam się tylko czy nie zamontować tego reglera pod reflektorem zawsze to lepsze chłodzenie.Kumpel ten co mierzył ładownie powiedział że mógłby mi go przełożyć.Regulator kupiłem japońskiej firmy Tourmax koszt zakupu 200zł. :D :chopper:

Re: Regulator napięcia - dym

: 16 grudnia 2011, 22:59
autor: toooomelo
Konstruktorzy motocykla raczej mieli pojęcie co robią i umieścili regler w dobrym miejscu. Myślę, że nie trzeba go przenosić.

Re: Regulator napięcia - dym

: 16 grudnia 2011, 23:11
autor: pisior
toooomelo pisze:Konstruktorzy motocykla raczej mieli pojęcie co robią i umieścili regler w dobrym miejscu. Myślę, że nie trzeba go przenosić.
nie zawsze ja w swojej 535 mialem 2cm od puchy tłumika , poleciałem tak 80 km ,predkością 150 ,i już mialem po reglerku :(
virka z 90 roku ,:)

Re: Regulator napięcia - dym

: 16 grudnia 2011, 23:21
autor: toooomelo
Może pech, przypadek.
Japońce chyba takimi bałwanami nie są :wink:

Re: Regulator napięcia - dym

: 17 grudnia 2011, 10:11
autor: paelek86
toooomelo pisze:Może pech, przypadek.
Japońce chyba takimi bałwanami nie są :wink:
Pewnie że nie, a sprawa przenoszenie regulatora ma się tak samo jak chociażby sprawa ze świecami NGK - jedni chwalą, jedni nie chwalą. U mnie jeszcze nigdy nie spalił się regulator (odpukać) a jest w oryginalnym miejscu, u innych już po 80km nawalił itd. itp. - złośliwość rzeczy martwych - należałoby wykonać badania statystyczne aby jednoznacznie stwierdzić czy coś pomaga czy nie:) Pozdro!

Re: Regulator napięcia - dym

: 17 grudnia 2011, 10:30
autor: kyller
ech ludziska
zrozummcie ze produkcja nie rzadza konstruktorzy
produkcja rzadzi dział marketingu i ksiegowosci
ten regulator ma ewidentnie złe rozwiazania
zarówno pod wzgledem konstrukcji (radiator nie jest zintegrowany z regulatorem)
jak i położenia

tak sobie popatrzcie gdzie regulator umieszczony jest w XVS650

Re: Regulator napięcia - dym

: 17 grudnia 2011, 12:11
autor: -waldi-
i dodatkowo jak on wygląda :)

Re: Regulator napięcia - dym

: 19 grudnia 2011, 10:00
autor: radar64
Tylko nie piszcie ,że dalej jest stratny :shock:

Re: Regulator napięcia - dym

: 19 grudnia 2011, 13:06
autor: -waldi-
Tak dalej jest stratny, nawet w większych modelach jak XV1600,1700,1900 go znajdziesz :D

Re: Regulator napięcia - dym

: 08 stycznia 2012, 11:50
autor: e_gregor
Mi się spalił parę tygodni po zakupie moto, choć był założony nowiutki. Postanowiłem skonstruować własny :) Zainspirowany konstrukcją elektromechanicznego regulatora z... syreny bosto postanowiłem zrobić coś działającego na podobnej zasadzie ale elektronicznego.Prototypowy pająk trzymający się na silikonie budowlanym lata u mnie już rok czasu :D

W syrence regulacja jest zrobiona dwupołożeniowo - włączone/wyłączone. Tam co prawda specjalny przekaźnik przy zbyt wysokim napięciu na aku wyłącza prąd wzbudzenia prądnicy. W Virago mamy alternator, więc prąd trzeba wyprostować. Zrobiłem solidny mostek prostowniczy gdzie pół mostka to sa triaki. Do tego prosty układ wyłączający tyrystory gdy napięcie aku przekroczy nastawioną wartość :)

Muszę poszukać schematu...