Strona 2 z 3

Re: Regulator napięcia - dym

: 21 listopada 2011, 21:33
autor: viragomen
Mani pisze:...rozbebeszyłem oryginalny regulator, żeby odzyskać z niego radiator, i w środku znajdowały się 3 diody i 1 tranzystor...Tylko że w Shadow jest trochę inny alternator niż w Virago...
No to zupełnie nie kumam tej ceny którą podałeś. Takie regulatorki (często różniące się tylko obudową i wyprowadzeniami) siedzą w wielu modelach różnych sprzętów i kosztują tyle, że można ze sobą w sakwie zapasową sztukę wozić. :D Mały przykład: link.

Re: Regulator napięcia - dym

: 21 listopada 2011, 22:19
autor: Mani
No też nie ogarniam ceny oryginału. Mój regulator ( czy raczej wujka :mrgreen: ) jest bardziej zaawansowany, nie wiem czy potrzebnie ale tak wyszło. Rozbebeszyłem oryginał jak już zaczęliśmy go robić :P Koszt wszystkiego wyszedł jakieś ~ 50zł.

Jest jeszcze jedna opcja: ten który rozbebeszałem wcale nie był oryginałem tylko jakimś chinolem wstawionym np. po spaleniu oryginału. Ale nawet jeśli to nie sądzę żeby oryginał bardzo się różnił.

Re: Regulator napięcia - dym

: 30 listopada 2011, 17:39
autor: pasekes
A wiecie co tak sie zastanawiam czy może przyczyna spalenia tego mojego regulatora jest wadliwy alternator jeszcze go nie mierzyłem ale co o tym myślicie? Czy to też może być przyczyną spalenia się regulatora?

Re: Regulator napięcia - dym

: 30 listopada 2011, 18:02
autor: toooomelo
Wydaje mi się, że niekoniecznie wadliwy alternator musi być przyczyną awarii regulatora.
Ja wymieniłem regler, alternator ładuje dobrze i wszystko jest OK ;)

Re: Regulator napięcia - dym

: 30 listopada 2011, 18:11
autor: -waldi-
przy zwarciu do masy uzwojenia, może być przyczyną spalenia....

Re: Regulator napięcia - dym

: 30 listopada 2011, 19:24
autor: pasekes
Waldi a jak to sprawdzić czy nie wystepuje to zwarcie o ktorym pisales czy to moze stwierdzic tylko fachowiec typu elektryk motocyklowy lub samochodowy.

Re: Regulator napięcia - dym

: 30 listopada 2011, 19:29
autor: Adziel

Re: Regulator napięcia - dym

: 30 listopada 2011, 22:11
autor: -waldi-
pasekes pisze:Waldi a jak to sprawdzić czy nie wystepuje to zwarcie o ktorym pisales czy to moze stwierdzic tylko fachowiec typu elektryk motocyklowy lub samochodowy.
miernik na zakres pomiaru oporności i mierzysz rezystancję pomiędzy którymś z 3 wyprowadzeń alternatora a masą silnika. Ma być przerwa...

Re: Regulator napięcia - dym

: 30 listopada 2011, 22:42
autor: pasekes
Postaram się tak uczynić jak waldi poleca ale czy zrobię to poprawnie to nie gwarantuję bo jesli chodzi o elektrykę to ja jestem zupełna noga. :)

Re: Regulator napięcia - dym

: 30 listopada 2011, 23:46
autor: viragomen
W takim razie przyda się jeszcze podpowiedź przynajmniej odnośnie zakresu pomiarowego.
Podczas pomiaru oporności który opisuje -waldi- powinieneś mieć wybrany zakres 200k (zakładając, że masz przeciętny miernik cyfrowy) :wink:

Re: Regulator napięcia - dym

: 03 grudnia 2011, 08:21
autor: karol123
To na zakres 1M juz nie może być.Czemu tak piszecie jak już udzielacie porady to tak tylko po łepkach. Ustawia się zakres oporności na największy. Jesli miernik nie wskazuje oporności z tego zakresu to schodzi sie o poziom niżej i tak do uzyskania wyniku.A tak naprawde zwykłym multimetrem to pomiar czysto teoretyczny i niedokładny

Re: Regulator napięcia - dym

: 03 grudnia 2011, 22:43
autor: -waldi-
karol123 pisze: Ustawia się zakres oporności na największy. Jesli miernik nie wskazuje oporności z tego zakresu to schodzi sie o poziom niżej i tak do uzyskania wyniku.
przemyślałeś to co napisałeś?

bo dokładnie to robi się na odwrót, po za tym jak Mu wykaże nieskończoność na 200omach to w zupełności wystarczy, a przy zakresie pomiarowym 1M czy większym może mierzyć oporność oleju z "dodatkami" co może niepotrzebnie w błąd wprowadzić.
karol123 pisze:A tak naprawde zwykłym multimetrem to pomiar czysto teoretyczny i niedokładny
a czym chciałbyś to mierzyć, bo moim zdaniem do tego pomiaru najtańszy na rynku w zupełności wystarczy.

Re: Regulator napięcia - dym

: 04 grudnia 2011, 00:11
autor: viragomen
karol123 pisze:To na zakres 1M juz nie może być...
Zakres powyżej 200k jest "przedobrzeniem" gdyż "przyjęte zasady" mówią, że jeżeli na tym zakresie (200k) otrzymamy wynik "...Ma być przerwa..." , to istnieje spora szansa, że "uzwojenia" są w stanie tip top, ala fabryka. :chopper:


Odnośnie stricte zaproponowanego/wymienionego zakresu "1M":
Opierając się na założeniu, że kolega dysponuje co najwyżej jakimś tanim, uniwersalnym miernikiem, z góry skreśla się taki zakres, gdyż takowy w większości mierników nie występuje :).

Re: Regulator napięcia - dym

: 05 grudnia 2011, 20:31
autor: karol123
To co piszecie świadczy tylko o jednym że koledzy kompletnie piszecie bzdury. Po to żeby tylko peplać od rzeczy.Kolego walid ano induktorem jeszcze można zmierzyć rezystancje jak uważasz sie za takiego wszechwiedzącego a ten drugi jak papuga jak zagrają tak zatańczy

Re: Regulator napięcia - dym

: 05 grudnia 2011, 20:34
autor: pisior
i tu też dym :lol:

Re: Regulator napięcia - dym

: 05 grudnia 2011, 21:37
autor: toooomelo
pisior pisze:i tu też dym :lol:
Nie ma dymu bez ognia, więc temat wre :D

Re: Regulator napięcia - dym

: 05 grudnia 2011, 22:08
autor: Kargul
karol123 pisze:ano induktorem jeszcze można zmierzyć rezystancje
a przy jakim napięciu proponujesz dokonać pomiaru? Bo przyznam się szczerze, że trochę bym miał opory dokonać pomiaru napięciem 500V (akurat to jest minimalne napięcie pomiarowe w mierniku pomiaru izolacji jaki do jakiego mam dostęp). 250V już prędzej, ale też bez przekonania.

Pozdrawiam

Re: Regulator napięcia - dym

: 05 grudnia 2011, 22:37
autor: viragomen
karol123 pisze:...ano induktorem...
Pyt. 1: W którym uniwersalnym mierniku "za dychę" masz induktor? :|

Pyt. 2: Poradziłbyś z czystym sumieniem wykonywać pomiary induktorem dla osoby która powiedziała "...bo jeśli chodzi o elektrykę to ja jestem zupełna noga..."? :shock:

Pyt. 3: (Poza tym co napisał kolega Kargul) Czy aby stosowanie induktora ze względu na resztę instalacji motocykla oraz np. zbiornik paliwa jest bardzo rozsądne? :?
karol123 pisze:To co piszecie świadczy tylko o jednym że koledzy kompletnie piszecie bzdury. Po to żeby tylko peplać od rzeczy...
Po co kolega co chwila ocenia własne posty? :P.

Re: Regulator napięcia - dym

: 05 grudnia 2011, 23:31
autor: pasekes
Wiecie co koledzy w sobotę bedę miał nowy regulator i wtedy dokonam pomiaru.Jeżeli mi się uda to dobrze a jeżeli nie to chyba poproszę znajomego który trochę siedzi w elektronice i jakoś damy rade. :) Napewno dam znać czy wszystko w porządku.

Re: Regulator napięcia - dym

: 06 grudnia 2011, 19:26
autor: -waldi-
karol123 pisze:Kolego walid ano induktorem jeszcze można zmierzyć rezystancje jak uważasz sie za takiego wszechwiedzącego
a czytałeś co pisałem? :frustrated:
-waldi- pisze:przy zakresie pomiarowym 1M? czy większym może mierzyć oporność oleju z "dodatkami" co może niepotrzebnie w błąd wprowadzić
induktory mają zakresy 20M? i więcej(50, 80, 100) więc wystarczy minimalny odprysk lakieru izolacyjnego i możesz sobie mierzyć, a na takim uzwojeniu można jeździć i nic się nie będzie działo bo nie jest uszkodzony. Aby spalił się regulator przez zwarcie opór między uzwojeniem, a masą musi być poniżej kilku omów więc induktor można sobie w buty wsadzić....

Induktorem mierzysz stan izolacji w układach o wyższych napięciach, a nie tam gdzie sięga ono przy poprawnej pracy wszystkich elementów 15V.


to Tyle z mojej strony, bo za chwilę tu polecą rady z użyciem oscyloskopów, generatorów i mostków...

Re: Regulator napięcia - dym

: 06 grudnia 2011, 19:41
autor: IŻIK
karol123 pisze:To co piszecie świadczy tylko o jednym że koledzy kompletnie piszecie bzdury. Po to żeby tylko peplać od rzeczy.Kolego walid ano induktorem jeszcze można zmierzyć rezystancje jak uważasz sie za takiego wszechwiedzącego a ten drugi jak papuga jak zagrają tak zatańczy
Z tego co widze to kolega takze jedzie po bandzie i nic nowego i mądrego nie wnosi do tematu, a patrząc po ilości postów kłótniami nie nadrobi się zaległości..... pozdrawiam i przypominam że większość forumowiczów się zna osobiście i drogi ich się spotykają lub kiedyś spotkają i jak wtedy spojrzycie sobie w oczy na jakimś zlocie. Pozostawiam do przemyśleń...................... :motorcycle:

regulator nowy i padł

: 07 grudnia 2011, 20:38
autor: kwiatu77
witam ,dwa miesiące temu zagotował sie regulator i po włączeniu stacyjki paliły sie bezpieczniki,odłączyłem mase od regulatora i bezpieczniki wytrzymały ale regulaator sie zaczął kopcić,,kupiliśmy drugi i po miesiącu to samo,,co robić? ,narazie go zareklamowałem i czekam bo poszedł do niemiec

Re: regulator nowy i padł

: 08 grudnia 2011, 00:22
autor: viragomen
Generalnie całokształt sytuacji jest jakiś lekko dziwny. Rozpisz się bardziej.
kwiatu77 pisze:...zagotował sie regulator i po włączeniu stacyjki paliły sie bezpieczniki...
Na tą chwilę wygląda to na zwarcie w instalacji motocykla niezwiązane z regulatorem.

Re: Regulator napięcia - dym

: 08 grudnia 2011, 22:19
autor: kwiatu77
witam ,,co do rozpisywania to sam niewiem o czym napisać ,,,stary regulator się bardzo grzał i w finale popaliły sie bezbieczniki,podjechał mechanik z serwisu stwierdził że ewidentnie regulator,,,zamówiliśmy nowy i jakiś czas było dobrze i po krótkim czasie to samo więc został reklamowany

Re: Regulator napięcia - dym

: 08 grudnia 2011, 22:23
autor: kwiatu77
drążąc dalej temat ,,motor jest tatusia a ja osobiście za młodych lat obracałem sie tylko w WSK i MZ i za bardzo się na tym nie znam ,może jest ktoś z łodzi lub okolic chętny do pomocy ,,,pozdrawiam