Strona 1 z 2

Niedziałające kierunki i stop.

: 28 sierpnia 2011, 08:37
autor: Rysiek9
Witam wszystkich kiedy wyprzedzałem (nie wiem czy to ma jakieś znaczenie na wysokich obrotach)i chciałem puścić kierunek nagle przestał działać,w wraz z kierunkami wszystkie kontrolki,klakson i stop.Myślałem ,że to bezpiecznik ten pod siedzeniem ale był dobry ,a może jest jeszcze jakiś??Z góry dzięki za odpowiedzi.

Re: Niedziałające kierunki i stop.

: 28 sierpnia 2011, 08:45
autor: TuKaN
prawdopodobnie padl regler i spalilo ci wszyskie zarówki. jaki bezpiecznik miales??

Re: Niedziałające kierunki i stop.

: 28 sierpnia 2011, 09:03
autor: Rysiek9
Miałem no taki szklany podłużny 20A ale dobry był ,a gdzie jest regler ??

Re: Niedziałające kierunki i stop.

: 28 sierpnia 2011, 12:12
autor: m@rek
Słuchaj, ja miałem coś takiego przy jeździe po mokrym. Całe szczęście nic mi nie padło a jedynie woda zrobiła mi kuku. Poruszałem złączkami pod siedzeniem, spryskałem WD40 i działa. Teraz nawet po jeździe w deszczu jest dobrze.

Re: Niedziałające kierunki i stop.

: 28 sierpnia 2011, 12:13
autor: viragomen
Ja bym jeszcze żarówek nie przekreślał, choć z reglerem coś się raczej złego dzieje.
Generalnie "żarówki" w kierunkach i stopu jest stosunkowo "ciężko" spalić (w porównaniu do np. pozycyjnych i mijania), a klakson jeszcze dużooo trudniej.
Wydaje mi się że problem leży w reglerze i/lub gdzieś w obszarze bezpieczniki/brak masy, ale na samym początku również sprawdziłbym najpierw niektóre żarówki (te do których najłatwiej się dobrać) :rock:.

Jeżeli masz stan jak w oryginale, to regler jest bodajże pod lewym boczkiem/osłoną.
Przy reglerze należy najpierw sprawdzić masę, a następnie wykonać pomiary weryfikujące poprawność ładowania. :wink:

Re: Niedziałające kierunki i stop.

: 28 sierpnia 2011, 18:07
autor: TuKaN
viragomen pisze: Jeżeli masz stan jak w oryginale, to regler jest bodajże pod lewym boczkiem/osłoną.
tak tam własnie sie znajduje

Re: Niedziałające kierunki i stop.

: 29 sierpnia 2011, 09:28
autor: Rysiek9
Sprawdziłem wszystkie złączki no i wszystko jest dobrze,wygląda na to,że muszę kupić nowy regulator napięcia.

Re: Niedziałające kierunki i stop.

: 29 sierpnia 2011, 09:56
autor: viragomen
Miej na uwadze, że jeżeli żarówki, klakson itp. nie są "spalone" to regulator (nawet niesprawny) nie jest temu obecnie (bezpośrednio) winien, że nie świecą. :D

Zanim się kupi nowy regulator przydało by się wykonać podstawowe pomiary ładowania (po dokładnym oczyszczeniu kontaktów masy i plusa), bo jeżeli kupisz a okaże się sprawny, to wywalisz niepotrzebnie trochę kasy w błoto :wink:

Re: Niedziałające kierunki i stop.

: 29 sierpnia 2011, 10:25
autor: kyller
bezpiecznik
powinien byc jeden który zabezpiecza obwód controls
manual w reke i szukac

Re: Niedziałające kierunki i stop.

: 29 sierpnia 2011, 17:07
autor: Adziel
Sprawdz sam regler

Re: Niedziałające kierunki i stop.

: 31 sierpnia 2011, 09:10
autor: Rysiek9
Wszystko jeszcze raz sprawdziłem i spalony był bezpiecznik pod siedzeniem w takiej obudowie czarnej no i kiedy wkładam nowy ten na kablu od akumulatora pali się.Co to może być kabel przetarty czy jeszcze coś innego się mogło spalić????

Re: Niedziałające kierunki i stop.

: 31 sierpnia 2011, 09:29
autor: viragomen
Bezpiecznik przy akumulatorze powinien być "większy" od tego drugiego i nie powinien "się spalać". :P

Generalnie ciężka sprawa, ale tak najbardziej prawdopodobne wydaje się zwarcie w okolicach którejś żarówki, w żarówce lub sporo bardziej prawdopodobne, że w oprawce.
Trzeba "miernikiem" poszukać zwarcia. Na odległość nie da się raczej strzelić to może być tego przyczyną. :rock:

Re: Niedziałające kierunki i stop.

: 31 sierpnia 2011, 09:32
autor: podbiel
Wyłącz wszystkie odbiorniki i dopiero włóż. Potem włączaj poszczególne obwody pojedynczo. Jeśli pali przy wyłączonych odbiornikach to szukaj po kablu od aku.

Re: Niedziałające kierunki i stop.

: 31 sierpnia 2011, 12:18
autor: -waldi-
Rysiek9 pisze:Wszystko jeszcze raz sprawdziłem i spalony był bezpiecznik pod siedzeniem w takiej obudowie czarnej no i kiedy wkładam nowy ten na kablu od akumulatora pali się.Co to może być kabel przetarty czy jeszcze coś innego się mogło spalić????
odłącz regulator napięcia (wystarczy czerwony odłączyć) bo wyzionął ducha i to przez niego pali Ci ten bezpiecznik


przy zwarciu na żarówce czy gdzieś na instalacji paliło by bezpieczni odpowiedzialny za tan obwód

Re: Niedziałające kierunki i stop.

: 31 sierpnia 2011, 12:27
autor: viragomen
No chyba, że w "ten obwód" wkłada się bezpiecznik mocniejszy od głównego, bo tak właśnie zrozumiałem kolegi wypowiedź i sytuację. :wink:

Re: Niedziałające kierunki i stop.

: 31 sierpnia 2011, 14:07
autor: kyller
-waldi- pisze:
Rysiek9 pisze:Wszystko jeszcze raz sprawdziłem i spalony był bezpiecznik pod siedzeniem w takiej obudowie czarnej no i kiedy wkładam nowy ten na kablu od akumulatora pali się.Co to może być kabel przetarty czy jeszcze coś innego się mogło spalić????
odłącz regulator napięcia (wystarczy czerwony odłączyć) bo wyzionął ducha i to przez niego pali Ci ten bezpiecznik


przy zwarciu na żarówce czy gdzieś na instalacji paliło by bezpieczni odpowiedzialny za tan obwód
waldi ale on na razi eznalazł jeden bezpiecznik (chyba ze czego nie doczytałem)
20 A to nie jest bezpiecznik zabezpieczajcy obwód controls
to mi wyglada na główny (no chyba ze tam jest tylko jeden bezpiecznik)
viragomen jak jest tylko jeden bezpiecznik (w co mocno wątpie) to odepnij regler jak radzi waldi

Re: Niedziałające kierunki i stop.

: 31 sierpnia 2011, 14:29
autor: -waldi-
no właśnie 20A to główny i jak on leci to na 95% regulator :)

Re: Niedziałające kierunki i stop.

: 31 sierpnia 2011, 14:44
autor: viragomen
Oryginalnie powinny być chyba 2 bezpieczniki, jeden główny o ile dobrze pamiętam w takiej okrągłej oprawce na kablu, a drugi w takiej prostokątnej z zaokrąglonymi rogami, gdzie jest miejsce na "zapas" i oczywiście obie oprawki na te cudaczne bezpieczniki typu "duży topik" :mrgreen:

Druga oprawka w celu "nie zajmowania miejsca" może być gdzieś "wtrąbolona" i lekko niewidoczna, ale kolega chyba ją znalazł :).

Najpierw kolega napisał:
Miałem no taki szklany podłużny 20A ale dobry był ,a gdzie jest regler ??
czyli na moje oko, w tym momencie znalazł główny.

Potem napisał:
...Wszystko jeszcze raz sprawdziłem i spalony był bezpiecznik pod siedzeniem w takiej obudowie czarnej no i kiedy wkładam nowy ten na kablu od akumulatora pali się....
i tu na moje oko znalazł ten drugi od controls i gdy go wymienia to w tym momencie "spala" mu się główny.

Przynajmniej ja to tak zrozumiałem :D, a jeżeli dobrze zrozumiałem, to w miejsce tego od controls wkłada coś >20A (albo może gwoździa :mrgreen:) i w tym momencie "upala" się główny.

Gdyby spalony był główny już na początku, to przecież zniknęło by wszystko (po wyłączeniu zapłonu), a nie tylko kierunki, stop, klakson i kontrolki. :rock:

Re: Niedziałające kierunki i stop.

: 31 sierpnia 2011, 15:15
autor: Rysiek9
Tak mam 2 bezpieczniki może to źle wytłumaczyłem główny jest 20A,a drugi jest w takiej obudowie rozczepianej i właśnie kiedy wkładam tego to pali się ten 20A.

Re: Niedziałające kierunki i stop.

: 31 sierpnia 2011, 17:31
autor: viragomen
No to po 1:
W obwodzie tego drugiego bezpiecznika jest zwarcie i najpierw musisz je znaleźć i zlikwidować, zanim włożysz bezpiecznik, bo inaczej non stop będzie ci któryś się "spalał".
...najbardziej prawdopodobne wydaje się zwarcie w okolicach którejś żarówki, w żarówce lub sporo bardziej prawdopodobne, że w oprawce.
Po 2:
...drugi jest w takiej obudowie rozczepianej...
Ten drugi bezpiecznik który wkładasz, jaki jest? co jest na nim napisane?, bo stanowczo jest za mocny. :o

Re: Niedziałające kierunki i stop.

: 31 sierpnia 2011, 17:33
autor: kyller
rysiek
ty mi przypomnij ten bezpiecznik si e"pali" jak masz wszystko wyłaczone ?
czy jak właczasz np. co ?

Re: Niedziałające kierunki i stop.

: 01 września 2011, 15:05
autor: Rysiek9
Już wyjaśniam mam założony ten główny bezpiecznik 20A,i to jak stacyjka jest wyłączona natomiast ten od obwodu jest taki plastik podłużny z dziurkami na końcach i na nim pisze 8(ale nie jest wyjaśnione czy to Amper czy coś innego)i kiedy włożę i przekręce kluczyk to główny bezpiecznik(20A)pali się.

Re: Niedziałające kierunki i stop.

: 04 września 2011, 13:34
autor: Rysiek9
Zrobiłem:klakson,prawą stroną kierunków,stop,i kontrolki,ale jest jeszcze problem z lewą stroną ponieważ kiedy ją włączę tylny bardzo szybko miga a przedni w ogóle czy to na pewno wina przerywacza??

Re: Niedziałające kierunki i stop.

: 04 września 2011, 13:43
autor: viragomen
Rysiek9 pisze:Zrobiłem:klakson,prawą stroną kierunków,stop,i kontrolki...
Napisz co było powodem że nie działały :D.
Rysiek9 pisze:...jeszcze problem z lewą stroną ponieważ kiedy ją włączę tylny bardzo szybko miga a przedni w ogóle czy to na pewno wina przerywacza??
W pierwszej kolejności sprawdziłbym tą przednią niemigającą żarówkę (i obejrzał oprawkę), jeżeli to nie ona to wtedy prawdopodobnie przerywacz.

Re: Niedziałające kierunki i stop.

: 04 września 2011, 13:52
autor: Rysiek9
Zastąpiłem ten bezpiecznik od całego obwodu cienkim drutem i działa.