Swoją virażkę xv250 r.93 kupiłem 3 lata temu,wszystko było dobrze, wymieniłem tylko akumulator(bo już nie trzymał) aż do pierwszej przejażdżki w tym roku.Motocykl zgasł mi w trakcie jazdy i się zaczęło...
Najpierw okazało się że regulator napięcia jest pęknięty i z niego pociekło,kabel czerwony przy regulatorze się przypalił, więc wyciągnąłem regulator,poszedłem z nim do sklepu i tu niespodzianka.Ten który się przepalił był nie od tego modelu virażki,miał takie oznaczenie 42x-81960-a1,taiwan,chyba nadający sie do 535 .Szukając dalej mój znajomy elektryk stwierdził że z alternatora nie wychodzi żadne napięcie(na każdym z białych kabli nic) i tak dobrałem się do cewek alternatora,rozkręciłem wyjąłem ,sprawdzając miernikiem wychodzi że pomiędzy wszystkimi białymi przewodami jest zwarcie( nie znam się bardzo na tym ale chyba tak być nie powinno?)do tego niektóre uzwojenia są dużo ciemniejsze co może świadczyć że są przepalone... No i teraz nie wiem czy kupować wszystko nowe,czy poszukać używanych części,czy kupić regulator według katalogu sklepowego,czy cewki alternatora nadają się też od xv 125? Proszę o pomoc i rade
prośba o pomoc
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: prośba o pomoc
jeżeli mierzyłeś zwykłym miernikiem oporność uzwojeń to Ci wyjdzie że mają zwarcie
Zmierz tylko czy nie ma przebicia do masy jak nie ma to montuj tego co masz. Co do regulatora, jak miałeś zamontowany z 535 to nie ma znaczenia, on też tak samo chodzi.
polecam temat: viewtopic.php?f=21&t=5922
cewki to lepiej stare pomierz i kup takie same, bo niektóre się różnią średnicą zew o kilka mm
Zmierz tylko czy nie ma przebicia do masy jak nie ma to montuj tego co masz. Co do regulatora, jak miałeś zamontowany z 535 to nie ma znaczenia, on też tak samo chodzi.
Co do pomiaru napięcia alternatora to ów elektryk chyba nie wiedział że pomiary robi się między fazami, a nie pomiędzy fazą a masąniedobry82 pisze: elektryk stwierdził że z alternatora nie wychodzi żadne napięcie(na każdym z białych kabli nic)
polecam temat: viewtopic.php?f=21&t=5922
cewki to lepiej stare pomierz i kup takie same, bo niektóre się różnią średnicą zew o kilka mm