Strona 1 z 1

Problem z prądem/ładowaniem

: 20 lipca 2011, 14:43
autor: Sparrow
Witam forumowiczów!
Mam problem z ładowaniem. Szukałem na forum odpowiedzi, ale żadna mnie w pełni nie zadowoliła i w 100% nie upewniła. Już wywaliłem trochę pieniążków na "prąd" do virago i nie chcę kolejnej gafy.
A więc Moja Virago 535 przejeżdża ok. 150km i potem nie odpala już. Akumulator jest padnięty i nie kręci.Myślałem, że wina może być po stronie akumulatora kupiłem go i to nic nie dało. Zdaniem "pseudo mechaników" to była wina regulatora napięcia, wiec zamówiłem regulator napięcia podłączyłem. Ładowanie się w ogóle nie zmieniło, dalej akumulator był ładowany z 11,74V do 12,34V(co jest zdecydowanie za mało) podczas wkręcania na obroty i gdy schodził z obrotów napięcie też spadało i po ok.150km rozładowywał się. Teraz jestem na etapie kupowania alternatora ew. regeneracji, lecz jeszcze chcę poczekać na waszą opinie. Bo sprawdziłem prąd zmienny(międzyfazowy) z kostki alternatora i wynosi on 17V, 12V i 12V, gdy zwiększam obroty wzrasta on z 17V do 22V, a 12V do ok.20V z tego co czytałem to jest to znacznie za mało. Gdzie mogę szukać przyczyny, czy regeneracja wystarczy, czy jest to w ogole wina alternatora? Aktualnie virażka jest z rozkręconym lewym deklem w garażu i można zapisać ją jako małą nieruchomość gospodarczą-,-

Nie chcę znów wtopić pieniążków, więc proszę was o radę i z GÓRY DZIĘKUJE i POZDRAWIAM!

SZEROKOŚCI!

Re: Problem z prądem/ładowaniem

: 20 lipca 2011, 14:59
autor: -waldi-
Napięcia masz za niskie, zwarcie na uzwojeniach pewne bo masz duże różnice napięć międzyfazowych. Zapewne jeszcze masz zwarcie do masy uzwojeń.

Napięcie na wolnych powinno być około 14V zmiennego i w miarę wzrostu obrotów dochodzić pod 50V
Sparrow pisze:Myślałem, że wina może być po stronie akumulatora(zły odbiornik) kupiłem go i to nic nie dało. Zdaniem "pseudo mechaników" to była wina regulatora napięcia, wiec zamówiłem regulator napięcia podłączyłem. Ładowanie się w ogóle nie zmieniło, dalej akumulator był ładowany z 11,74V do 12,34V
a mogłeś najpierw pomierzyć, zapytać - uniknął byś kosztów.


zmierz opór między uzwojeniami a masą - powinna być przerwa. Jezeli będzie kilka om lub mniej to wymieniaj w ciemno...

Re: Problem z prądem/ładowaniem

: 20 lipca 2011, 16:03
autor: Sparrow
A możesz mi Waldi powiedzieć mniej więcej jak mam to zrobić? Uzwojenie cewek też wchodzi w grę czy tylko wymiana?

Re: Problem z prądem/ładowaniem

: 20 lipca 2011, 16:19
autor: MarQs
Cały temat o badaniu alternatora i regulatora masz kolego przyklejony u góry działu:
viewtopic.php?f=21&t=5922

Re: Problem z prądem/ładowaniem

: 20 lipca 2011, 16:23
autor: -waldi-
znaczy chodzi Ci o pomiar rezystancji?

ustawiasz miernik na zakres 200? i mierzysz pomiędzy jednym z trzech wyjść alternatora, a stojanem (metalową częścią) ma być nieskończoność - czyli przerwa
Następnie na zakres 20M? i tak samo - wskazane by tez była nieskończoność. tylko nie trzymaj końcówek rekami bo zmierzysz swój opór :)

podaj wyniki

Re: Problem z prądem/ładowaniem

: 20 lipca 2011, 16:55
autor: hetman
Mam podobny problem. Po przejechanym dłuższym dystansie mam rozładowany akumulator, pewnie światła go rozładowują, następnie jazda bez świateł pomaga mu się naładować bo potem kręci bez problemu. Z drugiej strony jak zmierzyłem napięcie przy pracującym silniku na stykach akumulatora to miałem 9-10V :roll: no ale jednak skądś ten akumulator się podładował..

waldi czy żeby zmierzyć ten prąd za altenatorem i czy nie ma przebicia muszę zdjąć lewą pokrywę silnika, tak ?

Re: Problem z prądem/ładowaniem

: 20 lipca 2011, 16:59
autor: podbiel
hetman pisze:waldi czy żeby zmierzyć ten prąd za altenatorem i czy nie ma przebicia muszę zdjąć lewą pokrywę silnika, tak
nie przecież masz wyprowadzone kable na zewnątrz (3 białe) a przebicie możesz sprawdzić dotykając do silnika masy ogólnie

Re: Problem z prądem/ładowaniem

: 20 lipca 2011, 17:12
autor: hetman
Zdjąłem lewy boczek i tam za pompą paliwa mam kilka upchniętych przewodów połączonych w takich białych obudowach, ale każdy z nich jest osobno. A wyczytałem w innym temacie że powinna być gdzieś tam kostka w której łączy się alternator z regulatorem. Nie znalazłem w tym rejonie takich kostki no i trochę straciłem punkt zaczepienia.

Re: Problem z prądem/ładowaniem

: 20 lipca 2011, 17:36
autor: -waldi-
szukaj kostki z 3 pinami, kable przy niej to białe

Re: Problem z prądem/ładowaniem

: 20 lipca 2011, 17:59
autor: Sparrow
A więc tak mam na biurku alternator z calym lewym deklem. Alternator jest przykrecony i tak plus wsadzam do kostki minus od wew strony dekla i lapie na nim mase. Przy 200? pomiary wynosza: 1,2 ; 1,1 i 1,2 . Czy w ogole moze ten dekiel byc jako masa? A 20M? nie mam tylko mam 20k? Z Góry DZIĘKI!

Re: Problem z prądem/ładowaniem

: 20 lipca 2011, 18:41
autor: -waldi-
Sparrow pisze: Alternator jest przykrecony i tak plus wsadzam do kostki minus od wew strony dekla i lapie na nim mase. Przy 200? pomiary wynosza: 1,2 ; 1,1 i 1,2
no i problem znaleziony - masz zwarcie uzwojeń do masy.

Wymiana ewentualnie przewinięcie, ale profesjonalnie z zalakierowaniem.

Re: Problem z prądem/ładowaniem

: 20 lipca 2011, 19:20
autor: Sparrow
I to rozwiąże ten cały problem? Super ciesze się Waldi, że mi pomogłeś od początku sezonu się z prądami pałuje. Jak moto będzie sprawny i się spotkamy na zlocie masz bronka! Dzięki!