chichiman pisze:Czy Wam też tak się nagrzewa regulator napięcia?
oryginalny musi się grzać
chichiman pisze:Czy to jest normalne, że po przejechaniu kilkunastu kilometrach jest tak ciepły, że nie można go utrzymać?
normalne - dla tego powinien być wyposażony w chłodzenie (radiator) - temperatura nominalna do 70stopni, powyżej warto ją trochę obniżyć
chichiman pisze:Co ewentualnie powoduje przegrzewanie się w/w urządzenia?
on się nie przegrzewa
- dość dużo mocy jest na nim tracone (w porywach do 300W) - jest to typ regulatora co nadmiar wyprodukowanego napięcia zwiera do masy zamieniając w ciepło
elementy elektroniczne zastosowane w nim wytrzymują do około 150st.
Jeżeli masz podejrzenia, że za bardzo się grzeje to dokręć do niego więcej blachy alu lub typowego radiatora
chichiman pisze: Co się stanie jak się przepali regulator?
odpowiadając dosłownie na to pytanie to przepalony = brak ładowania
Ale uszkodzenia w nich są różne, a spowodowane mogą być przegrzaniem
- niskie napięcie ładowania w całym zakresie obrotów
- niskie napięcie ładowania przy niskich obrotach, a w miarę wzrostu coraz wyższe - przy max obr. prawidłowe
- niskie napięcie ładowania przy wyższych obrotach, a w okolicach wolnych obrotów prawidłowe
- za wysokie napięcie ładowania już powyżej wolnych obrotów
- mała moc alternatora (ale to jest złudne) - powodem upalona część regulatora
- przepalanie bezpiecznika Main Fuse - zwarcie na diodach prostowniczych
- uszkodzenie (zwarcie między uzwojeniami lub do masy) stojana prądnicy przez jazdę z uszkodzonym regulatorem (zwarcie na tyrystorze/tyrystorach)
- wygotowanie elektrolitu, pokrzywienie płyt akumulatora, całkowite uszkodzenie aku, a na końcu popalenie elektroniki i żarówek w moto
napięcie jakie z siebie daje alternator sięga 60V
regulator wewnątrz posiada 3 niezależne tory zwierające nadmiar z każdej fazy do masy + prostownik trójfazowy