Strona 1 z 2
opona przód 535
: 06 czerwca 2011, 13:38
autor: ogonos
Witam,
Proszę o poradę i opinię w sprawie opony, czyli jaka różnica i która lepsza:
opony szosowe 3.00 19" (49S) METZELER Perfect ME 11 Front - 411zł
opony szosowe 3.25 19" (54S) TT/TL METZELER Perfect ME 11 Front - 263zł
Różnica w cenie zasadnicza, pytanie gdzie jest haczyk?
Re: opona przód 535
: 06 czerwca 2011, 13:45
autor: -waldi-
ogonos pisze:Różnica w cenie zasadnicza, pytanie gdzie jest haczyk?
w wieku opony.....
Re: opona przód 535
: 06 czerwca 2011, 13:55
autor: MarinP
I lepiej jest założyć rozmiar standardowy dla 535 czyli 3.00 19. Ja miałem założone większe i źle się jeździło. Niewielka różnica a opona inaczej sie układa.
Re: opona przód 535
: 06 czerwca 2011, 13:59
autor: ogonos
-waldi- pisze:ogonos pisze:Różnica w cenie zasadnicza, pytanie gdzie jest haczyk?
w wieku opony.....
Obie w sklepie oponymotocyklowe.eu z 24m-ce gwarancji, czyli obstawiałbym raczej nowe
Re: opona przód 535
: 06 czerwca 2011, 14:01
autor: DARQ
Witjcie,
ewentualny haczyk może tkwić tylko w tym, że koła z oponą 3,25 nie można zdemontować bez demontazu błotnika - w lutym ceny za opony w wieku do 12 m-cy od daty produkcji były podobne jak pisze Ogonos, zamontowałem 3,25/19 - bo po co przepłacać. Przed wymiana również posiadałem 3,25/19 .Teraz na nówce jeździ kolega Bartekr88
Szerokości życzę.
Re: opona przód 535
: 02 grudnia 2013, 20:53
autor: Wolf_88
witam,
Czy warto kupować nieużywaną oponę lecz starą? Rok 2008.
Po cenie widzę, że jest duża różnica w porównaniu ze świeżymi.
Opona leżakując bardzo traci na swoich właściwościach?
http://www.netcar.pl/opony/motocyklowe/ ... skapiec.pl
Re: opona przód 535
: 03 grudnia 2013, 07:40
autor: Blunio
Wolf_88 pisze:Opona leżakując bardzo traci na swoich właściwościach?
Dużo zależy od warunków przechowywania. I od tego jak dużo jeździsz. Jeżeli zedrzesz gumę w ciągu 3-4 sezonów wiek nie będzie robił różnicy. Jak mało jeździsz to teoretycznie zdejmiesz oponę ze względu na wiek a nie fizyczne zużycie. Trzeba sobie przekalkulować
Re: opona przód 535
: 03 grudnia 2013, 10:16
autor: joozek
Wolf_88 pisze:witam,
Czy warto kupować nieużywaną oponę lecz starą? Rok 2008.
Po cenie widzę, że jest duża różnica w porównaniu ze świeżymi.
za takie pieniadze ... brać i nie pytać
Re: opona przód 535
: 03 grudnia 2013, 10:33
autor: 2007XV1700
zakładając, że życie to dziwka
czy posuwał byś byś dziwkę w starej gumie?
odradzam takie "posunięcie"
bo nie chcesz chyba, przypłacić życiem za zaoszczędzone 300 PLNów?
oszczędny dwa razy traci. nie bądź skąpcem bo zdrowia/życia nie kupisz.
5 lat guma i do kosza. na leżakach przedszkolaki nie opony motocyklowe powinny leżeć
ot i całe moje zdanie o tym.
.Peace
Re: opona przód 535
: 24 stycznia 2014, 20:42
autor: adurb01
Witam wszystkich,
Jestem nowym forumowiczem i jest to mój pierwszy post, więc na wstępie chciałbym powitać gorąco Wszystkich.
Podepnę się pod temat, ponieważ w grudniu Mikołaj przyniósł mi pod choinkę upragnioną virażkę
.
Teraz na spokojnie przyglądam się maszynie i stwierdziłem, że opona z przodu nadaje się do wymiany.
Moje pytanie jest takie czy można założyć oponę bezdętkową (z dętką). Pytam, ponieważ słyszałem, że takie opony spadają z obręczy virago, a przeglądając internet znalazłem opony dętkowe tylko Aviny, Mitasy (bardzo niska pólka) i Metzelery, które i tak teraz nie są dostępne.
dziękuję za odpowiedź
Re: opona przód 535
: 24 stycznia 2014, 20:59
autor: Wolf_88
Witam. Czemu metzelery niedostępne?
http://www.oponeo.pl/dane-opony-motocyk ... t#49101499
Taką mam z przodu w 535.
O bezdętkowych się nie wypowiem bo nie wiem
Re: opona przód 535
: 25 stycznia 2014, 00:04
autor: tylust
Co do dętek w oponach bezdętkowych znalazłem kilka informacji, które mogą być przydatne, choć przeglądając to co w sieci można dojść do wniosku, że ile głosów tyle odmiennych opinii. Co wyczytałem w oficjalnych katalogach producentów opon.
- W opony bezdętkowe można pakować dętki oczywiście dobrane rozmiarem
- przy każdej wymianie opony należałoby dętkę wymienić na nową
- opona bezdętkowa z dętką w przypadku złapania gumy będzie zachowywać się jak opona dętkowa - czyli powietrze zejdzie z niej bardziej gwałtownie niż gdyby dętki nie było
-Opona bezdętkowa jest z natury sztywniejsza od dętkowej więc dodatkowe dołożenie dętki jeszcze ją usztywni.
-Oponę taką trudniej będzie wyważyć
Nikogo nie reklamuję, ale w poniższym linku znajdziecie chyba to co najważniejsze:
http://motogumy.pl/Opony_motocyklowe_de ... tkowe.aspx
Re: opona przód 535
: 29 stycznia 2014, 20:16
autor: adurb01
Dzięki za info. Czy ktoś z szanownych forumowiczów miał kiedyś do czynienia z oponą Dunlop D404?
Człowiek, u którego chcę zamówić oponkę bardzo ją zachwalał, że jest na pewno bardziej miękka niż Metzeler przez co niby lepiej trzyma( kosztem żywotności niestety).
Re: opona przód 535
: 29 stycznia 2014, 20:37
autor: CARO
mozna spokojnie założyć bezdetkowa + detka , nic nie spadnie,
a dunlop może być , nie jest zła, chociaż wole pirelli mt route, jest mieksza i lepiej trzyma.
Re: opona przód 535
: 30 stycznia 2014, 06:39
autor: Digidy1
No można można, a ka sobie roboty dowaliłem bo muszę jakoś poszerzyć blotnik, kupiłem 100/90
Re: opona przód 535
: 30 stycznia 2014, 16:54
autor: Digidy1
A jednak się mieści, założyłem 100/90-19 po bokach jakiś nie cały centrymetr wolnej przestrzeni
Re: opona przód 535
: 10 marca 2014, 21:42
autor: VENOM
Ja też tak zrobiłem. Kupiłem (przez niedopatrzenie) 100/90-19 i założyłem. Jest niby OK ale... przy prędkości powyżej 110 km/h błotnik zaczyna "brzęczeć". Nie wiem czy aby opona nie zaczyna dotykać delikatnie do błotnika z tyłu na samym dole albo te gumowe cycki go łachoczą. Przy prędkości 110 km/h nie mam śmiałości żeby się za bardzo gibać dokładnie oglądając. Jak motocykl stoi opona o nic nie obciera. Na podnośniku też sprawdzaliśmy i było dobrze.
Re: opona przód 535
: 11 marca 2014, 21:06
autor: tylust
Na logikę i zgodnie z prawami fizyki na oponę przy wzrastającej prędkości obrotowej koła działa siła odśrodkowa i opona podnosi się częścią czołową do góry. Czyli jeśli ociera to właśnie grzbietem. Ładnie to widać przy dragsterach jak grzeją opony przed startrem i te opony znacznie zwiększają wówczas średnicę. Oczywiście przy moto są to odchylenia minimalne, ale zasada ta sama.
Re: opona przód 535
: 11 marca 2014, 21:49
autor: muniek
Opona oponie nierówna, zależy jaki producent. Różnią się wymiarami pomimo tych samych oznaczeń...
Ja niedawno zmieniałem przednią ale założyłem Dunlop D 401 90/90-19 i jest sporo miejsca do błotnika. Setka też pewnie wejdzie, zależy jaki konkretnie model.
To samo jest z oponami na tył - jedna szersza wejdzie a innego producenta w tym samym rozmiarze obciera o wahacz...
Re: opona przód 535
: 12 marca 2014, 18:52
autor: Andrzej S
Sprawdziłem na swojej byłej 535. Przy większych prędkościach opona ocierała o końcówki śrubek mocujących kuraka (orła) do błotnika i z czasem na środku bieżnika powstał mały rowek. Wszyscy co mieli te same opony się dziwili na jego widok. Powiem tylko że na postoju był co najmniej 1 cm luzu.
Re: opona przód 535
: 16 kwietnia 2014, 09:41
autor: madmadi
Bry,
Czeka mnie wymiana przedniej opony. Pierwszy raz bede w virazce wymienial, wiec pytanie zanim zamowie.
Bedzie taka dobra?:
http://www.ebay.co.uk/itm/Motorbike-tyr ... 2330baa1e2
Jako, ze niewielka roznica w cenie, czy ktoras z tych bylaby lepsza od Bridgestone?
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw= ... &_udhi=100
Czy musze do tego detke tez kupic? Bo nawet nie wiem, czy teraz mam detke w srodku...Szprychy mam oczywiscie.
Z gory dzieki za odpowiedzi.
Szerokosci,
Marcin
Re: opona przód 535
: 18 kwietnia 2014, 22:18
autor: Jim
Hej,
pozwolicie, że podepnę się pod temat.
W mojej bobovirago poprzedni właściciel wstawił 17" przednie koło, bo coś tam.. Żonę miał małą czy jak..
Tak czy siak pirelli MT75 100/80/17 dożyło już swoich dni i trzeba było coś nowego.
Kupiłem takie cudo:
http://www.topgumy.pl/product-pol-74-Co ... Przod.html
Okazało się, że to guma o ciut sportowym profilu, czyli jest bardziej stożkowa niż normalne opony. Początkowo miałem wątpliwości jak to będzie trzymać, bo na prosto mniejsza powierzchnia itd..
Po kilkudziesięciu km delikatnej jazdy, głównie 3km/h
i kilku ostrych hamowaniach na piasku postawiłem moto na centralnej nodze i potraktowałem oponę papierem ściernym 120 na wiertarce trzymając ciut pod kątem, aby się pościerało to silikonowe dziadostwo.
Dzisiaj były testy na Słonnym (dużo zakrętów pod górę między Sanokiem, a Przemyślem) no i muszę przyznać, że całkiem fajnie się to zachowuje. Oczywiście nie doszedłem do końca rantu, bo podwozie nie pozwala, ale trzyma się to całkiem całkiem. Dodatkowo - i to chyba najważniejsze- motocykl dużo łatwiej wchodzi w pochył, jak to określiła małżonka po kilku przejażdżkach - sam się kładzie w zakręt. Być może spowodowane jest to profilem poprzedniej opony 100/80, a w sumie oryginał do 535 to 3", więc teraz mam profil zbliżony do ustawień fabrycznych.
Najlepiej zachowuje się przy 2 barach, początkowo było 2,5 ale było za sztywno.
Wiem, jest jeszcze jedna opcja: nowa, miękka opona, a nie stara twarda - pirelli miała 6 lat i 0,3mm bieżnika środkiem.. Ale to moja pierwsza nowa guma w motocyklu, więc ie wiem.
Jutro, jak nie będzie lało, znów na Słonne ze trzy razy.
Wygląda to tak:
https://www.google.pl/maps/@49.5557969,22.3243289,14z
Pozdrawiam.
Re: opona przód 535
: 18 kwietnia 2014, 22:26
autor: Wolf_88
madmadi pisze:
Czy musze do tego detke tez kupic? Bo nawet nie wiem, czy teraz mam detke w srodku...Szprychy mam oczywiscie.
Zobacz na oponie jest napisane "Tubetype" lub "Tubeless". Ja mam dętkową Metzeler Perfect Me11. Przy wymianie opony, dętkę zostawiłem starą. Nie narzekam na tą oponę.
Re: opona przód 535
: 18 kwietnia 2014, 22:38
autor: mytek1
Tubeless to bezdętkowa, a radial to dętkowa. Do 535 musisz dętke zakładać no chyba, że masz nieoryginalne koło. Znajdź opone w odpowiednim rozmiarze i o odpowiednim bierzniki, a tym czy dętkowa czy bez nie zawracaj sobie głowy.
Re: opona przód 535
: 18 kwietnia 2014, 22:45
autor: Jim
Mytek.. radial to nie diagonal, a tubeless to tubeless.. jedno jest o budowie osnowy a drugie o szczelności