Strona 1 z 1

Wyzsza rezystancja na cewkach zaplonowych

: 02 czerwca 2011, 08:58
autor: wolbi
Hej,
Czym moze objawiac sie wyzsza niz powinna byc (3,8-4,6 Ohm) rezystancja na cewkach ? Wczoraj robilem pomiar przy zimnym silniku i temperaturze otoczenia ok 17 stopni i wyszlo mi dla lewej: 5,1 Ohm, dla prawej: 5,7 Ohm.
Dzis przeprowadze test na rozgrzanym silniku i zobaczymy jakie beda wyniki.
Pozdrawiam

Re: Wyzsza rezystancja na cewkach zaplonowych

: 02 czerwca 2011, 10:04
autor: kyller
bezpośrednio na cewkach czy gdzies kawałek dalej na kablu?

Re: Wyzsza rezystancja na cewkach zaplonowych

: 02 czerwca 2011, 10:08
autor: wolbi
rozlaczylem zlaczke ktora idzie do cewki i tam pomiedzy pinami mierzylem

Re: Wyzsza rezystancja na cewkach zaplonowych

: 02 czerwca 2011, 10:36
autor: kyller
czyli mierzyłeś prawie na cewce
rezystencja nieco wyzsza (o ile miernik nie ma błedu)
ale może tak byc

Re: Wyzsza rezystancja na cewkach zaplonowych

: 02 czerwca 2011, 11:25
autor: dudi o7
Takie niskie oporności są bardzo trudno mierzalne(istnieje duże prawdopodobieństwo błędu). Potrzebny jest miernik wyższej klasy .W amatorskich warunkach można to zrobić za pomocą ogólnodostępnych mierników cyfrowych.Pomiarów należy wykonać kilkukrotnie, a wynik uśrednić (na wynik ma wpływ:klasa miernika, oporność styku, czyli złącz, temperatura i wiele innych czynników). Im wyższa temperatura, oporność metali wzrasta...odwrotnie zachowuje się tylko węgiel.
Dobrze że wiesz jaka powinna być oporność cewki,wtedy możesz porównać.Niższa mogła by być wynikiem zwarcia międzyzwojowego,natomiast wyższa jest gorsza do zdjagnozowania (najprawdopodobniej wchodzi tu w rachubę oporność styku pomiędzy złaczem a samym drutem cewki-najlepsze jest połączenie galwaniczne czyli lutowane lub zgrzewane)
Jeżeli masz dobrą iskrę i motor dobrze pali ja bym się tym nie przejmował.
Cewka to tylko kawał drutu nawinięte na rdzeniu. :mrgreen:

Re: Wyzsza rezystancja na cewkach zaplonowych

: 02 czerwca 2011, 11:45
autor: wolbi
No wlasnie maszyna potrafi zachowywac sie dziwnie dlatego szukam przyczyny. Ostatnio jak byly upaly wybralem sie za miasto. Zrobilem 50km i przystanalem, silnik goracy jak diabli. Po 15 minutach postoju ruszylem w droga powrotna i juz na 3 biegu szarpalo, manetke musialem odkrecac baaardzo powoli bo gasl przedni gar (bylo slychac tylko tyr-tyr-tyr-tyr) ale im dluzej jechalem tym moglem coraz szybciej przyspieszac i jechac, ale nie wiecej niz 120km/h. Wyglada na to, ze jak sie bardzo rozgrzeje to gubie iskre na przodzie. Identyczne objawy mialem przy zasyfionych stykach na cewkach i deszczu. Cewka idaca do przedniego cylindra ma wyzsza rezystancje niz ta druga i nie wiem czy to nie przyczyna poblemow.

Re: Wyzsza rezystancja na cewkach zaplonowych

: 02 czerwca 2011, 14:27
autor: Cpt. Nemo
Ja bym zdjal i umyl cewki :)
Jakos tak przez skore czuje.

Re: Wyzsza rezystancja na cewkach zaplonowych

: 02 czerwca 2011, 16:07
autor: -waldi-
No nie wiem czy nie siada Ci impulsator, bo objaw jak przy nim. Pomierz jego/ich rezystancje.

Re: Wyzsza rezystancja na cewkach zaplonowych

: 03 czerwca 2011, 09:30
autor: wolbi
Hej... wczoraj testy rezystancji ale na samych stykach cewki, a nie na pinach przewodu pokazaly nizsze wartosci... 5.1 na obu cewkach, pomiar na kablach pokazywal roznice miedzy prawa a lewa cewka, wiec moze na samym przewodzie jest problem? Zauwazylem ze w jednym miejscu na tym krotkim kabelku do cewki przedniego gara jest mocne zgiecie i lekko uszkodzony oplot czerwonego kabla, moze tam lezy problem? . Zmienilem troche styl jazdy z bardzo spokojnego na dynamiczne odkrecanie manetki gazu, ostre hamowanie silnikiem i cos sie jakby "odetkalo" bo juz przedni gar sie nie dławil i w pelnym zakresie obrotow motocykl chodzil dobrze, jednak po kilku minutach jak stalem na swiatlach i mocno odkreclem gaz to na wysokich obrotach znow sie dławil i gasl.

Re: Wyzsza rezystancja na cewkach zaplonowych

: 03 czerwca 2011, 14:13
autor: dudi o7
wolbi pisze:iec moze na samym przewodzie jest problem
Właśnie w tym problem ...to się nazywa oporność styku ,przy tak małych opornościach uwidacznia się opór między kablem a konektorem w którym jest zaciśnięty. Ja bym Ci radził podcinać stare konektory(wtyczki kablowe które są dołączone do cewek)i zastąpić ich nowymi,a kable starannie przylutować wtedy styk jest pewniejszy(nie koroduje z czasem -połączenie galwaniczne).Podczas ponownego montażu styki na cewkach starannie wyczyścić,a następni lekko przesmarować wazeliną techniczną.

Re: Wyzsza rezystancja na cewkach zaplonowych

: 03 czerwca 2011, 14:53
autor: kyller
wolbi
zaklnę szpetnie po polsku kur...j..ma...
co ty szukasz dziury w całym na opornosci 0,6 oma ???
kable WN w tych cewkach sprawdz

sprawdz wszytkie konektory po drodze

i kup pompe paliwa

Re: Wyzsza rezystancja na cewkach zaplonowych

: 21 czerwca 2011, 10:21
autor: wolbi
Zajrzalem wczoraj do gaznika i chyba znalazlem przyczyne problemow:

1) iglice byly zalozone na odwrot, tj: na przednim gazniku byla zalozona "10" a na tylnym "9"

2) i to chyba najwazniejsze, brakowalo plastikowej podkladki pod iglica, przez co iglica bylo zalozona o wiele wyzej i przez to bogatsza mieszanka leciala

Obrazek

Po przelozeniu iglic i opuszczeniu na tym gdzie brakuje podkladki moto zupelnie inaczej chodzi. W zakresie niskich i srednich obrotow jakby gorzej, ale na wysokich obrotach juz nie dlawi. Czasem kichnie w gaznik jak jest zimny, wiec bede jeszcze regulowal i patrzyl na swiece gdzie zarzuca lub nie.
Co do samej podkladki, czy ktos z Was ma na zbyciu zaznaczone czerwona strzalka to male ustrojstwo? Chetnie odkupie, a jak nie znajde to wsadze tam podkladki i tez powinno byc ok, no chyba ze sie myle i jest to jednak bardzo wazny element.

Re: Wyzsza rezystancja na cewkach zaplonowych

: 04 lipca 2011, 10:55
autor: teodor2424
Wrócę do tematu, a czy czasami tak własnie nie powinno być że na przednim cylindrze masz iglicę 5DZ10 a na tylnym 5DZ09??
I nie mówmy tutaj o numerach cylindrów np 1 czy 2, ale wg mnie powinno się operować zawsze przód, tył.

Re: Wyzsza rezystancja na cewkach zaplonowych

: 04 lipca 2011, 13:35
autor: wolbi
teodor: zgoda.. 5DZ10 na przednim powinna byc

Re: Wyzsza rezystancja na cewkach zaplonowych

: 05 lipca 2011, 01:39
autor: teodor2424
No i teraz całkiem zgłupiałem.
Dla oblukania sprawy wyjąłem iglice z przepustnic i żeby nie pomylić rozkręcałem osobno, nigdy ich wyjęte wcześniej nie miałem nie miałem, ale u mnie w chwili obecnej Iglica o numerze 5DZ9 siedziała w przednim gaźniku a druga 5DZ10 w tylnym gaźniku.

Czy ktoś w końcu może podpowiedzieć jak to prawidłowo powinno być założone, bo jednoznacznej odpowiedzi na forum trudno szukać???

Re: Wyzsza rezystancja na cewkach zaplonowych

: 05 lipca 2011, 01:49
autor: -waldi-
teodor2424 pisze:Czy ktoś w końcu może podpowiedzieć jak to prawidłowo powinno być założone, bo jednoznacznej odpowiedzi na forum trudno szukać???
Jet needle/clip position
1987 and 1988 US and Canada
Front cylinder 5DZ7-1
Rear cylinder 5DZ8-1
1990 through 1993 US and Canada
Front cylinder 5DZ17-1
Rear cylinder 5DZ18-1
1994 US
Front cylinder 5DZ17-1
Rear cylinder 5DZ18-1
1994 Canada
Front cylinder 5DZ9-3
Rear cylinder 5DZ10-3
All UK
Front cylinder 5DZ10-3
Rear cylinder 5DZ9-3

Re: Wyzsza rezystancja na cewkach zaplonowych

: 05 lipca 2011, 01:53
autor: teodor2424
O ja pierdziele.
Mam Virażkę z 1990r i prawdopodobnie NIE jest to wersja kanadyjska :)
Czyli jak w All UK mam mieć na przodzie 10 a na tyle 9 to będzie dobrze???
W tej chwili mam na odwrót :)

Re: Wyzsza rezystancja na cewkach zaplonowych

: 05 lipca 2011, 13:26
autor: leszekk
teodor2424 Sprawdź w serwisówce po numerach silnika

Re: Wyzsza rezystancja na cewkach zaplonowych

: 05 lipca 2011, 18:13
autor: teodor2424
Anie było by prościej gdyby ktoś mi podał gdzie ma być jaka dysza?? Silnik 3BR008345.
W Clymer pisze że od 1989r z UK (cylinder pierwszy 5DZ10-3) (Drugi cylinder 5DZ9-3)
No i jak to rozumieć???

Re: Wyzsza rezystancja na cewkach zaplonowych

: 05 lipca 2011, 19:37
autor: -waldi-
teodor2424 pisze:W Clymer pisze że od 1989r z UK (cylinder pierwszy 5DZ10-3) (Drugi cylinder 5DZ9-3)
No i jak to rozumieć???
No tak jak pisze - cylinder 1 dysza 5DZ10 na 3 rowku, 2 cylinder 5DZ9 na 3 rowku
i nie zapomnij za cylinder 1 to tył, a 2 to przód

Re: Wyzsza rezystancja na cewkach zaplonowych

: 06 lipca 2011, 03:18
autor: teodor2424
dzięki bardzo waldi, tak ustawiłem.
najpierw po skręceniu motor zaczął parskać, strzelać i wogóle do D...Y
potem sprawdziłem na który gar mi nie chodzi zdejmując fajkę ze świecy, zamieniłem tą nieszczęsną polecaną na forum świecę FE85PTRS na standard NGK i od razu zaczął inaczej gadać.
wywaliłem te z w drugim garze tą FE85PTRS i teraz jest miodzio, tylko regulacja prawidłowa taka precyzyjna i będzie the best :)

Re: Wyzsza rezystancja na cewkach zaplonowych

: 06 lipca 2011, 08:02
autor: -waldi-
na nasze warunki świeca FE85PRS/PTRS jest za zimna, lepiej wsadzić FE65PRS/PTRS

Re: Wyzsza rezystancja na cewkach zaplonowych

: 06 lipca 2011, 10:47
autor: teodor2424
-waldi- pisze:na nasze warunki świeca FE85PRS/PTRS jest za zimna, lepiej wsadzić FE65PRS/PTRS
No tak tylko sporo ludków na forum polecało tą pierwszą i dlatego sobie je zamówiłem prosto od Iskry w ilości szt 4. a teraz lipa, i dziwnym trafem zmieniliśmy podarowałem (sprzedałem) je kuzynowi i u niego też Virazka pierdzi jak głupia a myśmy myśleli że to zawory się nie domykają :)