brak iskry

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
remik
Status: Offline

brak iskry

Post autor: remik »

Witam,
mam problem, najpierw iskra zniknęła na jednym cylindrze a następnie na drugim, może ktoś miał taki przypadek i może pomóc.
Dzięki
Ostatnio zmieniony 21 marca 2008, 20:06 przez remik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Arktos
Posty: 782
Rejestracja: 12 września 2007, 17:12
Motocykl: Virago 750 z 96r
Lokalizacja: Włocławek
Wiek: 53
Status: Offline

Re: brak iskry

Post autor: Arktos »

Jak trwoga to do Boga :chopper: Pozdrawiam
Gang dzikich wieprzy.
Motórzyści Włocławek.
Grupa Kujawska.
Awatar użytkownika
Dono
Posty: 2465
Rejestracja: 19 listopada 2007, 17:46
Motocykl: 1100 '91
Lokalizacja: Iskrzyczyn-Skoczów
Wiek: 40
Status: Offline

Re: brak iskry

Post autor: Dono »

no widzisz? tak to jest - ani dzień dobry, ani pocałujcie mnie w d***... to i nikt skory do pomocy nie jest :mrgreen:

jak chcesz tutaj się pobujać z towarzystwem to do powitalni marsz - ot taka niepisana zasada,
ale że święta już tuż tuż, to mała podpowiedź żeby nie było, może się przyda :roll:

viewtopic.php?t=770

choć może lepiej zacząć od tego:

viewtopic.php?t=705&postdays=0&postorder=asc&start=0

powodzenia
"Verba volant, scripta manent" (słowa ulatują, pismo zostaje).
remik
Status: Offline

Re: brak iskry

Post autor: remik »

dzięki za radę, korzystam z forum pierwszy raz i nie znam zasad ale dzięki wam koledzy za uwagę. Już się poprawiłem :oops:
Awatar użytkownika
tyfuz
Posty: 806
Rejestracja: 08 listopada 2008, 09:30
Motocykl: xv750 '97 i krówka
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Offline

Re: brak iskry

Post autor: tyfuz »

To ja może odświeżę :)
Dzisiaj moja mała znowu odmówiła mi posłuszeństwa :boks: Próbuje odpalić i nic. W pewnym momencie zobaczyłem, że jakiś dymek spod siedzenia mi się wydostał. Ponieważ się spieszyłem, poleciałem sie przebrać i wziąć puszkę rodziców. W międzyczasie powiedziałem ojcu o problemie. Ten zajrzał do świec. Pomijając, że po regulacji są czarne, brak iskry. Włożył inne, od swojej puszki, to samo. Dalej nie grzebal bezemnie, a ja niedawno do domciu wróciłem.

Teraz pytanie, gdzie szukać rozwiązania? Fajki ponoć są ok :roll:

[ Dodano: Sob Maj 02, 2009 9:45 pm ]
Problem rozwiązany :grin: :grin: :grin: :grin: . W googlach znalazłem naprowadzenie w innym temacie którego opcja szukaj tutaj mi nie wyswietliła. Później podumałem z ojcem nad serwisówką i schematem elektrycznym.

Wniosek tych dumań był taki - najpierw sprawdzić wszelkie czujki
Pytanie, gdzie to zrobić? Wedle schematu idą do cewki zapłonowej. Po znalezieniu jej pod trąbką zaczynam zdejmować dekielek a tam syf i malaria :/

Cewka była owinięta jakąś gumą mającą ją chronić przed syfem ale zbierając się on tam przez wiele lat nieźle nabałaganił. I nie wyglądało to na fabryczną robotę :P

Następna rzecz - czyszczenie cewki i styków, montuje nowe izolacje. Podładowywuje aku. Montuje i próbuje odpalić... i działa :rock: :bravo: :bravo: :bravo:

A teraz co znalazłem w Haynsie i z moich obserwacji zmian w pracy po oczyszczeniu, czyli objawy brudnych styków na cewce:

-słaba iskra/jej brak (może się objawiać strzelaniem w rurę - warto to sprawdzić przed ponowną regulacją gaźników!)
-słabe opadanie z obrotów
-mniejsza moc (jakiego kopa dziś dostała :rock: :grin: )
-problemy z odpaleniem - w szczególności na zimnym
-gasnące w trakcie jazdy cylindry

Wg. Haynsa te same problemy mogą się pojawiać również przy złej regulacji gaźnika, ale sprawdzenie styków i napięcia jest pierwszą rzeczą którą zaleca - ten problem ponoć częściej się pojawia
ODPOWIEDZ