Rezerwa w XV 750

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
bambosz99
Posty: 244
Rejestracja: 26 listopada 2010, 23:48
Motocykl: Virago 1100 XV 96
Lokalizacja: Tyszowce
Wiek: 45
Status: Offline

Rezerwa w XV 750

Post autor: bambosz99 »

Koleżanki i Koledzy czy ktoś mi podpowie jak działa czujnik poziomu paliwa?
Dzisiaj vircia mi zgasła i już miałem się martwić ale w przypływie rozpaczy przełączyłem ją na rezerwę i po zalaniu gaźników odpaliła. Dopiero po przejechaniu około 5 km zaświeciła mi się kontrolka rezerwy. Zastanawiam się czy z tą rezerwą (czujnikiem w baku) wszystko gra, bo nie ukrywam że wolał bym odwrotną sytuację. Najpierw kontrolka a dopiero później zatrzymanie silnika jak na rezerwę nie przełączę.
Może da się jakoś podregulować ten czujnik.
"Nie trać czasu dla tych, którzy go nie mają dla ciebie"
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Rezerwa w XV 750

Post autor: leszekk »

Na pewno się da wyregulować ale nigdy nie wiadomo czy nie spieprzysz bardziej. Przypuszczam, że jest to kwestia losowa - raz wcześniej zapali się kontrolka, raz zabraknie paliwa do zalania górnej rurki. Są tacy, którzy jeżdżą zawsze na RES (twierdząc, że kręcenie kranikiem go zbytnio zużywa), są tacy, którzy celowo obłamali lub zgięli dłuższą rurkę i mają w położeniu nominalnym zasilanie z dna zbiornika.
A ja po prostu co 200 km podjeżdżam na CPN
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Rezerwa w XV 750

Post autor: -waldi- »

bambosz99 pisze:nie ukrywam że wolał bym odwrotną sytuację. Najpierw kontrolka a dopiero później zatrzymanie silnika jak na rezerwę nie przełączę
przytnij troszkę rurkę i po problemie. Samego czujnika nie ustawisz inaczej
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Arktos
Posty: 782
Rejestracja: 12 września 2007, 17:12
Motocykl: Virago 750 z 96r
Lokalizacja: Włocławek
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Rezerwa w XV 750

Post autor: Arktos »

leszekk pisze: Są tacy, którzy jeżdżą zawsze na RES (twierdząc, że kręcenie kranikiem go zbytnio zużywa)
Ja do nich się zaliczam :mrgreen: i jest to dobra metoda. Sprawdzilem dotykowo ,ze po zapaaleniu się lampki zrobię ok 30 km po tym dystansie pchanko albo do rowu :oops:
Gang dzikich wieprzy.
Motórzyści Włocławek.
Grupa Kujawska.
Awatar użytkownika
marian07
Posty: 271
Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
Motocykl: VN900
Lokalizacja: Zajezierze
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Rezerwa w XV 750

Post autor: marian07 »

u mnie też tak było - najpierw szarpaczka i przełączenie na res, potem dopiero za kilka km się zapalała. czyli pewnie może być. na stopce bocznej jak stała i chodziła to wtedy się zapalało wcześniej.
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
Awatar użytkownika
kjd
Posty: 218
Rejestracja: 07 lipca 2009, 22:19
Motocykl: virago xv 750/93
Lokalizacja: Zgierz
Wiek: 56
Kontakt:
Status: Offline

Re: Rezerwa w XV 750

Post autor: kjd »

Arktos pisze:Ja do nich się zaliczam i jest to dobra metoda. Sprawdzilem dotykowo ,ze po zapaaleniu się lampki zrobię ok 30 km po tym dystansie pchanko albo do rowu
Ja też (mój kranik nawet ciężko ruszyć), tyle, że po zapaleniu się rezerwy (mocnym światłem- ponieważ na początku lekko się żarzy) max. 15 km i pchanko.
Kasia i Jarek
Errare humanum est
http://kasiajarek.webd.pl
Awatar użytkownika
bambosz99
Posty: 244
Rejestracja: 26 listopada 2010, 23:48
Motocykl: Virago 1100 XV 96
Lokalizacja: Tyszowce
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Rezerwa w XV 750

Post autor: bambosz99 »

leszekk pisze:A ja po prostu co 200 km podjeżdżam na CPN
Żeby było fajniej to właśnie jechałem się zatankować. Dziwne było dla mnie to że od ostatniego tankowania zrobiłem dokładnie 153km do momentu jak zgasła. Do zbiornika weszło mi 10l wachy co daje mi tak na oko jakieś 6,5 na setkę. Jak na jazdę wokół komina i jakieś tam perkotanie to sam nie wiem czy dobrze jest czy źle.
leszekk pisze:Są tacy, którzy jeżdżą zawsze na RES
Tak chyba zrobię. Zapodam sobie na wszelki wypadek ze trzy literki do bocznej skrzynki (przynajmniej się do czegoś przyda) i zobaczę jak to będzie wyglądało z samą kontrolką.
A tym czasem podziękowania za podpowiedzi i WESOŁEGO ALLELUJA oraz MOKRYCH JAJEK (albo smacznych) :mrgreen:
"Nie trać czasu dla tych, którzy go nie mają dla ciebie"
Awatar użytkownika
acze
Posty: 488
Rejestracja: 26 sierpnia 2008, 15:42
Motocykl: Virago XV750, 94r.
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Rezerwa w XV 750

Post autor: acze »

Mam podobne objawy i podobne przemyślenia :).

Ale nie wożę paliwa w sakwach, trochę strach. Z drugiej strony - jak raz na ekspresówce przełączyłem na rezerwę, to na stację zajechałem mając kieliszek paliwa w baku.
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: Rezerwa w XV 750

Post autor: podbiel »

kjd pisze:mój kranik nawet ciężko ruszyć
mój się jeszcze sam rusza (sorki)
do rzeczy: powiedzcie mi którędy leci paliwo jak kranik ustawiony jest na PRI
Awatar użytkownika
marian07
Posty: 271
Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
Motocykl: VN900
Lokalizacja: Zajezierze
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Rezerwa w XV 750

Post autor: marian07 »

przez kranik - ale omija grzybek podciśnienia.
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
Awatar użytkownika
bambosz99
Posty: 244
Rejestracja: 26 listopada 2010, 23:48
Motocykl: Virago 1100 XV 96
Lokalizacja: Tyszowce
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Rezerwa w XV 750

Post autor: bambosz99 »

acze pisze:Ale nie wożę paliwa w sakwach
Nie mam zamiaru wozić w sakwach paliwa. Chodziło mi o to że muszę poeksperymentować z tą rezerwą i wybadać ile zrobię km do jej zapalenia a ile jeszcze po zapaleniu (do całkowitego wysuszenia zbiornika) Coby uniknąć pchania przy tych moich testach to zrobię sobie dodatkową rezerwę :mrgreen:
A tak swoją drogą to wychodziło by na to że u mnie ta rezerwa wynosi 4l a serwisówka podaje że powinno być 2,5l Ciekawe czy ktoś tam wcześniej grzebał, czy samo tak się rozkalibrowało.
"Nie trać czasu dla tych, którzy go nie mają dla ciebie"
Awatar użytkownika
bendeer
Posty: 295
Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 37
Kontakt:
Status: Offline

Re: Rezerwa w XV 750

Post autor: bendeer »

u mnie zapala się po 130-150 km :(
Obrazek

'85 XV750 Virago -> '95 VT1100 C2 ACE Shadow -> '08 DL1000 V-Strom
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: Rezerwa w XV 750

Post autor: podbiel »

przez kranik - ale omija grzybek podciśnienia
tak, ale czy rurką rezerwy czy tą dłuższą
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Rezerwa w XV 750

Post autor: leszekk »

podbiel pisze:czy rurką rezerwy czy tą dłuższą
Z całą pewnością przy niedoborze paliwa (załączonej rezerwie) przy przełączeniu na PRI będzie leciało. Znaczy albo leci rezerwą albo obydwiema naraz
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
ODPOWIEDZ