Strona 1 z 3

Blokady virago xv 125

: 19 marca 2008, 17:24
autor: bartol7
Witam czy może mi ktoś wytłumaczyć gdzie znajdują się blokady w virago 125, bo nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na moje pytanie. Dodam, iż została ona sprowadzona
z niemiec i jak się orientuje tam często są blokowane motocykle Vmax mojej virażki to
90km/h a czytałem na forum, że komuś idzie nawet 115km/h :shock:

Re: Blokady virago xv 125

: 19 marca 2008, 18:27
autor: Krecik
Po co rozpoczynasz od nowa ten sam temat. Poczytaj tamten i sie dowiesz. Nie zaśmiecaj forum.... Pozdro :rock: :rock: :rock:

Re: Blokady virago xv 125

: 19 marca 2008, 19:15
autor: bartol7
Drogi forumowiczu "Krecik" przed napisaniem posta następnym razem proszę o dokładne czytanie ze zrozumieniem, ponieważ interesuje mnie gdzie znajdują się blokady i jak je ściągnąć a z poprzedniego tematu to praktycznie nic nie wynika, i nie zamierzam zaśmiecać forum tylko dowiedzieć się kilka praktycznych informacji. POZDRO

Re: Blokady virago xv 125

: 19 marca 2008, 21:29
autor: Slash
moja xv 125 zablokowana była na module zapłonowym :)

Re: Blokady virago xv 125

: 19 marca 2008, 21:59
autor: ayo007
Slash pisze:moja xv 125 zablokowana była na module zapłonowym :)
..a to ciekawa metoda, mozesz napisac wiecej jak to od strony technicznej wygladało?

Re: Blokady virago xv 125

: 19 marca 2008, 22:03
autor: Slash
Za bardzo nie wiem, wiem tylko tyle że była zablokowana na module i polegało to na tym, że nie jechała szybciej niz 80km/h bo zaczynała sie dusić i tracic moc. Nie wchodzila na maksymalne obroty tylko na jakies 3/4 i dusiła sie, strzalała itp. Po zamontowaniu innego modułu zapłonowego (oznaczonego inną literą) wszystko ustało. Też mam sprowadzoną z niemiec i z papierów wynika że w niemczech była zarejestrowana jako moped czy coś w tym stylu może to ma związek z tym?

Re: Blokady virago xv 125

: 19 marca 2008, 22:07
autor: ayo007
Slash pisze:Za bardzo nie wiem, wiem tylko tyle że była zablokowana na module i polegało to na tym, że nie jechała szybciej niz 80km/h bo zaczynała sie dusić i tracic moc. Nie wchodzila na maksymalne obroty tylko na jakies 3/4 i dusiła sie, strzalała itp. Po zamontowaniu innego modułu zapłonowego (oznaczonego inną literą) wszystko ustało. Też mam sprowadzoną z niemiec i z papierów wynika że w niemczech była zarejestrowana jako moped czy coś w tym stylu może to ma związek z tym?
..hmm, akurat pierwszy raz sie spotykam z tym aby dławienie mocy odbywało sie za posrednictwem układu zapłonowego...jakos nie znajduje tu racjonalnego wytłumaczenia, tym bardziej, ze jest to moduł elektroniczny, a nie klasyczny stykowy aparat zapłonowy (kąt wyprzedzenia zapłonu)..

Re: Blokady virago xv 125

: 19 marca 2008, 22:08
autor: Slash
jednak gdy założyłem nowy moduł wszystko ustało. W serwisie mówili że to blokada na module. Ja się na tym nie znam mam dopiero 16 lat :)

Re: Blokady virago xv 125

: 19 marca 2008, 22:21
autor: ZWIERZAK
A może to działa na podobnej zasadzie jak odcięcie zapłonu w puszkach przy maksymalnych obrotach

Re: Blokady virago xv 125

: 19 marca 2008, 22:23
autor: Slash
tylko że na starym module nie wkrecał sie ma pełne obroty tylko na gdzieś 3/4

Re: Blokady virago xv 125

: 19 marca 2008, 22:23
autor: strazak
w modułach elektronicznych jest takie rozwiązanie jak ograniczenie impulsów . Czyli po przekroczeniu pewnych obrotów silnik pracuje bez iskry ponieważ wartości są poza możliwościami modułu i stąd taka a nie inna blokada , tym bardziej że jest to część zalewana w żywicy i nierozbieralna a co idzie w parze nienaprawialna !

Re: Blokady virago xv 125

: 19 marca 2008, 22:32
autor: ayo007
strazak pisze:w modułach elektronicznych jest takie rozwiązanie jak ograniczenie impulsów . Czyli po przekroczeniu pewnych obrotów silnik pracuje bez iskry ponieważ wartości są poza możliwościami modułu i stąd taka a nie inna blokada , tym bardziej że jest to część zalewana w żywicy i nierozbieralna a co idzie w parze nienaprawialna !
..powiedz mi, jak moze silnik pracować bez iskry?

Re: Blokady virago xv 125

: 19 marca 2008, 22:35
autor: strazak
właśnie przestaje pracować i stąd jest to blokadą

Re: Blokady virago xv 125

: 20 marca 2008, 10:41
autor: bartol7
U mnie tak samo jest jakby odcięcie zapłonu przy większych obrotach a zostaje mi jeszcze jakaś połowa manetki do odkręcenia

Re: Blokady virago xv 125

: 20 marca 2008, 10:45
autor: Slash
czyli masz prawdopodobnie to co ja. Wymien moduł. Jaką literką masz oznaczony?

Re: Blokady virago xv 125

: 20 marca 2008, 17:10
autor: bartol7
No właśnie niewiem muszę zobaczyć. A tak a propos to gdzie on się wogóle znajduje pod siedzeniem ale w którym miejscu ???? czy on jest firmy DENSO??

Re: Blokady virago xv 125

: 20 marca 2008, 20:11
autor: Slash
Szczerze mówiąc niepamietam jakiej firmy ale jutro pójdę do garażu zobaczyć. Pod siedzeniem przykrecany od strony tylniego koła. napewno znajdziesz :) jesli masz oznaczony O to masz to samo co ja. Wymien na P lub M i powinno być ok!

Re: Blokady virago xv 125

: 05 kwietnia 2008, 10:34
autor: Krecik
Ja mam oznaczony P i główno daje. :???: :???: :???:

Re: Blokady virago xv 125

: 05 czerwca 2008, 17:00
autor: muchomor
A wymiana takiego modułu u mechanika to jakie mogą być koszty?

[ Dodano: Czw Cze 05, 2008 5:01 pm ]
Albo gdzie w ogóle można go dostać?

Re: Blokady virago xv 125

: 05 czerwca 2008, 21:22
autor: BoPos
muchomor pisze:A wymiana takiego modułu u mechanika to jakie mogą być koszty?

[ Dodano: Czw Cze 05, 2008 5:01 pm ]
Albo gdzie w ogóle można go dostać?
Przywitałeś sie? Chyba nie... I uzupełnij profil - OK?

Re: Blokady virago xv 125

: 07 czerwca 2008, 18:09
autor: bugier1
Z tą blokadą też zaczynam walczyć.Na Ebay niemieckim jakiś sklep sprzedaje moduł V-max 80km/godz i ze zdjęcia widać że jest oznaczony literą O.Zakupiłem więc moduł oznaczony literą P. Po konsultacji z elektrykiem wynikło że na przewodach dochodzących do modułu jest dodatkowo zamontowane ustrojstwo uzupełniajce blokadę.Kostka wielkości 2 pudełek zapałek,wyprowadzone 4 przewody -2 podłączone do zasilania modułu które to trzeba odłączyć i 2 przewody wpięte w rozcięty przewód od modułu (przewody trzeba odłączyć natomiast rozcięty przewód prowadzący do modułu połączyć)Takie dostałem wytyczne.Chwilowo nie mam czasu na tą operację ale nie powinno być z nią kłopotu.Kostka ta jest ukryta w puszce akumulatora i nie ma jej zaznaczonej na żadnym schemacie instalacji elektrycznej.Jak zrobię i sprawdzę dam znać -a może ktoś już to robił ? Pozdrawiam.

Re: Blokady virago xv 125

: 07 czerwca 2008, 20:28
autor: adames23
Z tego to co wiem zablokowane są na module zapłonowym CDI - wymienić, gardzielu pomiędzy gażnikiem a komorą spalania-odpowiednio rozwiercić i na układzie wydechowym-wywalić wszystkie flaki. Pozdrawiam

Re: Blokady virago xv 125

: 18 czerwca 2008, 23:23
autor: rosoool
Witam. Mam dokładnie ten sam problem z moją Virachą. Moduł mam oznaczony literą M do tłumika zagladalem pozostał mi tylko gaźnik lecz nic nieznalazlem w tym bajzlu. Yamaszka jak 90 szla tak idzie 90. Macie moze wiecej jakichś konkretów dotyczących blokad? Słyszalem tez o regulacji iglicy w gazniku innych dyszach oraz o regulacji polegajacej na zubożeniu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Re: Blokady virago xv 125

: 28 września 2008, 20:35
autor: młody69
adames23 pisząc "na układzie wydechowym-wywalić wszystkie flaki" co masz konkretnie na myśli? Ja mam Virago z 99r. i śmiga mi 90 km/h mam moduł oznaczony literą P.

Re: Blokady virago xv 125

: 09 października 2008, 18:08
autor: Danowsky
Witam. też mam Virago 125 - 97 r. Puste wydechy, moduł "P" idzie max 90 no może 95 ( z wiatrem) i to tyle. Myślę, że na ten silnik to wszystko bo i tak przy tej prędkości cała się trzęsie.[scroll][/scroll]