Regulator, alernator ? Dziwne objawy.
: 14 kwietnia 2011, 20:09
Witam,
Ostatnio miałem bardzo dziwny przypadek. Po przejechani kilkunastu kilometrów
zgasiłem maszynę. Po ok. godzinie niestety nie odpaliła. Po naciśnięciu startera
zapaliły się równocześnie kontrolki oleju i rezerwy oraz zgasła kontrolka neutral a rozrusznik nie kręcił i nie wydawał żadnych dzwięków. Lala odpaliła z popychu.
Dojechałem do domu bez świateł. Wyjąłem i naładowałem aku.
Dzisiaj uzbrojony w miernik sprawdziłem napięcie akumulatora było 12,2V.
Uruchomiłem silnik (rozrusznik zakręcił ciężko z wyraźnym wysiłkiem).
Dokonałem następujących pomiarów na zaciskach akumulatora:
1. Silnik pracuje na wolnych obrotach bez świateł: 13,9V
2. Obroty 2-3 tyś bez świateł: 13,2 - 13,3V
3. Wolne obroty, włączone światła: 13,6 - 13,8V
4. Obroty 2-3 tyś, włączone światła: 13,2 - 13,3V
5. Silnik i światła wyłączone: 12,8V i spadało
Proszę o info czy spadek napięcia przy wzroście obrotów to zwiastun problemów i gdzie ich szukać. Czym mogła być spowodowana opisana wyżej sytuacja z brakiem reakcji rozrusznika i świecącymi siękontrolkami oleju i rezerwy. Dać zarobić elektrykowi zawsze zdążę.
Pozdrawiam
Ostatnio miałem bardzo dziwny przypadek. Po przejechani kilkunastu kilometrów
zgasiłem maszynę. Po ok. godzinie niestety nie odpaliła. Po naciśnięciu startera
zapaliły się równocześnie kontrolki oleju i rezerwy oraz zgasła kontrolka neutral a rozrusznik nie kręcił i nie wydawał żadnych dzwięków. Lala odpaliła z popychu.
Dojechałem do domu bez świateł. Wyjąłem i naładowałem aku.
Dzisiaj uzbrojony w miernik sprawdziłem napięcie akumulatora było 12,2V.
Uruchomiłem silnik (rozrusznik zakręcił ciężko z wyraźnym wysiłkiem).
Dokonałem następujących pomiarów na zaciskach akumulatora:
1. Silnik pracuje na wolnych obrotach bez świateł: 13,9V
2. Obroty 2-3 tyś bez świateł: 13,2 - 13,3V
3. Wolne obroty, włączone światła: 13,6 - 13,8V
4. Obroty 2-3 tyś, włączone światła: 13,2 - 13,3V
5. Silnik i światła wyłączone: 12,8V i spadało
Proszę o info czy spadek napięcia przy wzroście obrotów to zwiastun problemów i gdzie ich szukać. Czym mogła być spowodowana opisana wyżej sytuacja z brakiem reakcji rozrusznika i świecącymi siękontrolkami oleju i rezerwy. Dać zarobić elektrykowi zawsze zdążę.
Pozdrawiam