Żarówki w kierunkowskazach wersja USA
- elrychu
- Posty: 366
- Rejestracja: 13 września 2007, 21:57
- Motocykl: była 535, jest 750
- Lokalizacja: Gliwice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Żarówki w kierunkowskazach wersja USA
Jakie macie typy żarówek w kierunkach w wersji USA i gdzie takie kupić?
Jeden kierunek świecił gorzej i okazało się że mam wsadzone dwie różne żarówki. Oryginalna żarówka to STANLEY 32/3CP.B i za cholerę nie mogę znaleźć oryginału. Są jakieś podobne, ale nie wiem czy będą ok.:
http://amerykany.sklep.pl/product_info. ... ecc9ab4610
może wywalić oryginał i zamontować te z powyższego linka?
Jeden kierunek świecił gorzej i okazało się że mam wsadzone dwie różne żarówki. Oryginalna żarówka to STANLEY 32/3CP.B i za cholerę nie mogę znaleźć oryginału. Są jakieś podobne, ale nie wiem czy będą ok.:
http://amerykany.sklep.pl/product_info. ... ecc9ab4610
może wywalić oryginał i zamontować te z powyższego linka?
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Żarówki w kierunkowskazach wersja USA
A zwykła 12V 21/5W - BAY15D nie chodzi?
- elrychu
- Posty: 366
- Rejestracja: 13 września 2007, 21:57
- Motocykl: była 535, jest 750
- Lokalizacja: Gliwice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Żarówki w kierunkowskazach wersja USA
Chodzi, ale taka była w tym kierunku co gorzej świecił, tzn. jako obrysówka jest ok, świeci jak oryginał ale jako kierunek to nie za bardzo. Oryginał mruga duuużo jaśniej 21/5W. Ale skoro piszesz że 21/5W może chodzić to się zastanawiam czy nie było jakiegoś przebicia w tym kierunku gdzie była żarówka 21/5W, bo oprawa była zardzewiała ale jeszcze jej nie czyściłem.
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Żarówki w kierunkowskazach wersja USA
No i nic dziwnego - oryginal ma precież 27 W i nie ma bata ... będzie świecił jaśniej ...
Możesz mieć również mały problem z szybkością migania przy żarówkach 21 W.
Ja bym na Twoim miejscu nie porownywał tych żarówek i założył wszędzie 21/5 W. Nie sądzę, by błyskanie tych światełek było słabe. Wszak to jest żarówka stosowana w świetle pozycyjnym/stop i różnica w świeceniu jest w tym przypadku bardzo wyraźna.
Możesz mieć również mały problem z szybkością migania przy żarówkach 21 W.
Ja bym na Twoim miejscu nie porownywał tych żarówek i założył wszędzie 21/5 W. Nie sądzę, by błyskanie tych światełek było słabe. Wszak to jest żarówka stosowana w świetle pozycyjnym/stop i różnica w świeceniu jest w tym przypadku bardzo wyraźna.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Żarówki w kierunkowskazach wersja USA
Oryginalne żarówki do kierunków też mają moc 21 W, więc nie wiem w czym upatrujesz problem. Na przykład: http://moto.allegro.pl/zarowka-12v-21w- ... 18124.html
Inna sprawa, że światłą amerykańskie (żółte obrysówki) nie spełniają polskich wymagań i możesz mieć problemy z drogówką lub na stacji kontroli pojazdów.
Inna sprawa, że światłą amerykańskie (żółte obrysówki) nie spełniają polskich wymagań i możesz mieć problemy z drogówką lub na stacji kontroli pojazdów.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Żarówki w kierunkowskazach wersja USA
Wskazane przez Łukasza żarówki mają 27 WBlunio pisze:Oryginalne żarówki do kierunków też mają moc 21 W, więc nie wiem w czym upatrujesz problem.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Żarówki w kierunkowskazach wersja USA
Światła powinno wystarczyć, najwyżej jak wspomniałeś zmieni się nieco częstotliwość miganiaGLIWICKI pisze:Wskazane przez Łukasza żarówki mają 27 W
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- elrychu
- Posty: 366
- Rejestracja: 13 września 2007, 21:57
- Motocykl: była 535, jest 750
- Lokalizacja: Gliwice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Żarówki w kierunkowskazach wersja USA
To, że mogę mieć problemy na przeglądzie lub z drogówką to wiem
Jeszcze raz jasno piszę w czym był problem, a mianowicie:
- obrysówki świecą tak samo jasno ( w jednym żarówka oryginalna 32/3CP.B a w drugim 21/5W)
- kierunkowskaz z oryginalną żarówką świecił odpowiednio jasno
- kierunkowskaz z żarówką 21/5W świeci marnie, tzn można by go nie zauważyć na skrzyżowaniu
- lewa i prawa strona migają tak samo równo
Wyczyszczę styki w tym zardzewiałym kierunkowskazie i wsadzę do obu kierunków 21/5W i zobaczę jak będzie.
Jeszcze raz jasno piszę w czym był problem, a mianowicie:
- obrysówki świecą tak samo jasno ( w jednym żarówka oryginalna 32/3CP.B a w drugim 21/5W)
- kierunkowskaz z oryginalną żarówką świecił odpowiednio jasno
- kierunkowskaz z żarówką 21/5W świeci marnie, tzn można by go nie zauważyć na skrzyżowaniu
- lewa i prawa strona migają tak samo równo
Wyczyszczę styki w tym zardzewiałym kierunkowskazie i wsadzę do obu kierunków 21/5W i zobaczę jak będzie.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Żarówki w kierunkowskazach wersja USA
a nie włożyłeś żarówek na odwrót ? które włókno mruga sprawdź i tą zardzewiałą oprawkę wyczyść
-
- Status: Offline
Re: Żarówki w kierunkowskazach wersja USA
Jeżeli się nie mylę , to oryginalne mają 27/3 W , czyli w odróżnieniu od naszych 21/5 jest zdecydowanie większa różnica pomiędzy postojówką ( obrysówką ) a migaczem .
Też mam ten problem , miałem założone jedną oryginalną i jedną 21/5 i była kosmiczna różnica i mało widoczny kierunek .
Ja mam zamiar kupić te oryginalne 27/3 W - chyba tak będzie rozsądnie i będzie lepiej widoczny kierunek.Szczególnie u nas gdzie nie ma zbyt wiele pojazdów z żółtymi postojówkami i ludzie nie są do nich przyzwyczajeni takie rozwiązanie powinno być bezpieczniejsze .
[ Dodano: Pią Mar 25, 2011 9:46 am ]
Takie są w przednich kierunkach wersji US i tu jest pies pogrzebany - chodzi o większą różnicę w jasności świecenia pomiędzy postojówką a kierunkiem .
Też mam ten problem , miałem założone jedną oryginalną i jedną 21/5 i była kosmiczna różnica i mało widoczny kierunek .
Ja mam zamiar kupić te oryginalne 27/3 W - chyba tak będzie rozsądnie i będzie lepiej widoczny kierunek.Szczególnie u nas gdzie nie ma zbyt wiele pojazdów z żółtymi postojówkami i ludzie nie są do nich przyzwyczajeni takie rozwiązanie powinno być bezpieczniejsze .
[ Dodano: Pią Mar 25, 2011 9:46 am ]
Blunio chodzi o żarówki dwuwłóknowe .Blunio pisze:Światła powinno wystarczyć, najwyżej jak wspomniałeś zmieni się nieco częstotliwość miganiaGLIWICKI pisze:Wskazane przez Łukasza żarówki mają 27 W
Takie są w przednich kierunkach wersji US i tu jest pies pogrzebany - chodzi o większą różnicę w jasności świecenia pomiędzy postojówką a kierunkiem .
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Żarówki w kierunkowskazach wersja USA
Ja bym zrezygnował z obrysówek i założył zwykłe żarówki jednowłóknowe. Nie będzie problemów z drogówka, a i kierunki będą bardziej widoczne ...
- elrychu
- Posty: 366
- Rejestracja: 13 września 2007, 21:57
- Motocykl: była 535, jest 750
- Lokalizacja: Gliwice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Żarówki w kierunkowskazach wersja USA
Lepiej założyć dwuwłóknowe i rozłączyć zasilanie do obrysówek w lampie, dlatego że gniazda w kierunkach są dwustykowe. Z przerabianiem gniazda na jednostykowe jest już więcej roboty.
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Żarówki w kierunkowskazach wersja USA
Dokładnie to miałem na myśli
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Żarówki w kierunkowskazach wersja USA
załóż dwuwłóknowe europejskie czyli 21+5W i oba podłącz pod kierunki nie przyśpieszy przerywacz, i będziesz miał jasność jak na US żarówkach
przepięcie zrób w lampie bo tam dochodzą kabelki z kierunków
przepięcie zrób w lampie bo tam dochodzą kabelki z kierunków
-
- Status: Offline
Re: Żarówki w kierunkowskazach wersja USA
Ale postojówkę i tak musi zrobić osobno coby nie mieć problemów z miśkami i przejść przegląd.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Żarówki w kierunkowskazach wersja USA
małą diodę białą w reflektor, lub jak ja mam w lightbary i po problemie
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Żarówki w kierunkowskazach wersja USA
Postojówka nie jest w kierunkach tylko w reflektorze głównym i tam nic nie będzie zmieniane ...
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Żarówki w kierunkowskazach wersja USA
żadna z wersji z obrysówkami nie miała postojówki w reflektorze
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Żarówki w kierunkowskazach wersja USA
Ops ... A dałbym głowę ...-waldi- pisze:żadna z wersji z obrysówkami nie miała postojówki w reflektorze
Sorki za wprowadzenie w błąd
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 10 sierpnia 2009, 20:08
- Motocykl: Kawasaki VN 750 1995 r.
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 69
- Status: Offline
Re: Żarówki w kierunkowskazach wersja USA
Witam wszystkich i pozdrawiam-waldi- pisze:żadna z wersji z obrysówkami nie miała postojówki w reflektorze
Mam Kawasaki Vulkana 95 wersja amerykańska i u mnie jak już pisali koledzy wcześniej też są obrysówki w kierunkach i żarówki są dwuwłókowe 21/8 W. Podłączenie ich znajduje się w reflektorze.
Jak go kupiłem były kable po przecinane i zaizolowane.
Tak jak było wcześniej napisane przepisy polskie zabraniają takich świateł jako postojowe. Robiłem już dwa razy przegląd techniczny, a ostatnio 22.03 br. i przeszło bez bólu.
Nawet nie zwrócili uwagi na te palące się obrysówki, a sprawdzali kierunki, światła, stop i też sprawdzili głośność wydechów i do przodu
Żarówki takie kupiłem bez problemów w serwisie tylko musiałem zaznaczyć, że to do wersji amerykańskiej.
A i jeszcze jedno w zeszłym roku w sierpniu "blondynka" mi go przewróciła i potłukła lewy kierunek i zamawiałem nowy.
Czekałem na niego 10 dni i też przysłali taki do postojowego światła.
powiem na zakończenie, że Policja różnie podchodzi do tematu i jak widzą takiego wypieszczonego to raczej podziwiają niż się czepiają .
A w reflektorze nie ma nawet żaróweczki postojowej i na nią miejsca
Pozdrawiam
[ Dodano: Pią Mar 25, 2011 5:21 pm ]
Artur nie można tak zrobić bo oprawka żarówki jest dwustykowa i ma trzy kable.GLIWICKI pisze:Ja bym zrezygnował z obrysówek i założył zwykłe żarówki jednowłóknowe. Nie będzie problemów z drogówka, a i kierunki będą bardziej widoczne ...
Jednostkowa żarówka nie będzie się zapinała w takiej oprawce, bo ma inaczej na oprawce ograniczniki.
Jedyny sposób to wymiana kierunków, albo jak napisałem odłączyć kable w reflektorze. A
jak to jest wersja co światło reflektora pali się na stałe to i nie potrzeba mieć postojowego w reflektorze.
Miłość do motocykli nie przemija, bo przemija tylko czas w którym żyjemy!
- powo
- Posty: 637
- Rejestracja: 28 września 2008, 08:18
- Motocykl: niebieski
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: Żarówki w kierunkowskazach wersja USA
KITKA
a gdzie w wawce robisz przeglady bo ja mam tez wersje moto z USA i taki sam stan z kierunkami i wiem ze moge miec problem z przegladem
a gdzie w wawce robisz przeglady bo ja mam tez wersje moto z USA i taki sam stan z kierunkami i wiem ze moge miec problem z przegladem
pozdro
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 10 sierpnia 2009, 20:08
- Motocykl: Kawasaki VN 750 1995 r.
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 69
- Status: Offline
Re: Żarówki w kierunkowskazach wersja USA
powo pisze:KITKA
a gdzie w wawce robisz przeglady bo ja mam tez wersje moto z USA i taki sam stan z kierunkami i wiem ze moge miec problem z przegladem
Witam Pawo
Masz do mnie telefon w profilu to zadzwoń, albo napisz SMS-a.
Umówimy się podjedziesz i zarejestrujemy Twoje cacuszko.
Oni w tym tygodniu pracują na rano to możemy załatwić sprawę w następnym tygodniu czyli,
po 04.04
Chyba, że czas nagli to podjedziesz sam
Najlepiej zadzwoń
Pozdrawiam i
Miłość do motocykli nie przemija, bo przemija tylko czas w którym żyjemy!
- elrychu
- Posty: 366
- Rejestracja: 13 września 2007, 21:57
- Motocykl: była 535, jest 750
- Lokalizacja: Gliwice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Żarówki w kierunkowskazach wersja USA
Wracając do tematu...założyłem te 21/5 i muszę powiedzieć że nie jest źle!. Wg mnie światło kierunkowskazów jest dobrze widoczne na tle obrysówek, oryginalna żarówka nie jest aż tak bardzo jaśniejsza. Co do szybkości migania to też jest ok, nie zauważyłem żeby coś przyśpieszyło.
Z tym że jeden kierunek świecił gorzej to problem był w tym że gniazdo było skorodowane.
Ja w mojej 750 właśnie kończę przerabiać instalację oświetleniową na eurpoejską. Oryginalnie było tak, że po przekręceniu stacyjki świeciło wszystko, czyli reflektor przód, lampa tył, obrysówki, zegary. Dodałem żarówkę postojową do reflektora (o dziwo było na nią miejsce) Wstawiłem 2 przekaźniki sterowane włącznikiem na kierownicy. Teraz po przekręceniu stacyjki świeci tylko kontrolka luzu:), W pozycji pierwszej włącznika świeci: postojówka przód, lampa tył i obrysówki (można je odłączyć w lampie). W pozycji drugiej dołącza się przedni reflektor i podświetlenie zegarów. Wszystkie połączenia (oprócz żarówki postojowej) są w tym elemencie gdzie są bezpieczniki więc nie trzeba byłą ciągnąć kabli po całym motorze, tylko idą 3 kabelki do włącznika.
Z tym że jeden kierunek świecił gorzej to problem był w tym że gniazdo było skorodowane.
Ja w mojej 750 właśnie kończę przerabiać instalację oświetleniową na eurpoejską. Oryginalnie było tak, że po przekręceniu stacyjki świeciło wszystko, czyli reflektor przód, lampa tył, obrysówki, zegary. Dodałem żarówkę postojową do reflektora (o dziwo było na nią miejsce) Wstawiłem 2 przekaźniki sterowane włącznikiem na kierownicy. Teraz po przekręceniu stacyjki świeci tylko kontrolka luzu:), W pozycji pierwszej włącznika świeci: postojówka przód, lampa tył i obrysówki (można je odłączyć w lampie). W pozycji drugiej dołącza się przedni reflektor i podświetlenie zegarów. Wszystkie połączenia (oprócz żarówki postojowej) są w tym elemencie gdzie są bezpieczniki więc nie trzeba byłą ciągnąć kabli po całym motorze, tylko idą 3 kabelki do włącznika.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Żarówki w kierunkowskazach wersja USA
bo ktoś wymienił podczas przegląduelrychu pisze:Dodałem żarówkę postojową do reflektora (o dziwo było na nią miejsce)
ale żeś przerobił instalację a nie lepiej było zrobić to jak mają EU ?
- elrychu
- Posty: 366
- Rejestracja: 13 września 2007, 21:57
- Motocykl: była 535, jest 750
- Lokalizacja: Gliwice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Żarówki w kierunkowskazach wersja USA
No widać było po kabelkach że ktoś już tam coś kombinował.
A z przeróbką nie było za dużo roboty. Wpiąłem się w dwa obwody zabezpieczone bezpiecznikami: Tail i Head. Na Tail idzie też napięcie po przekręceniu stacyjki, więc stąd brałem zasilanie do przekaźników. Zasilanie do postojówki idzie z zasilania obrysówek. Nie mogłem tego robić bez przekaźników, bo typ przełącznika, który miałem mostkował by obwód Tail i Head a chyba lepiej jest jak są osobno zabezpieczone bezpiecznikami. No i uważam że na przekaźnikach jest bardziej fachowo
A żeby było dokładnie jak mają EU to musiał bym też kupić prawy przełącznik.
A z przeróbką nie było za dużo roboty. Wpiąłem się w dwa obwody zabezpieczone bezpiecznikami: Tail i Head. Na Tail idzie też napięcie po przekręceniu stacyjki, więc stąd brałem zasilanie do przekaźników. Zasilanie do postojówki idzie z zasilania obrysówek. Nie mogłem tego robić bez przekaźników, bo typ przełącznika, który miałem mostkował by obwód Tail i Head a chyba lepiej jest jak są osobno zabezpieczone bezpiecznikami. No i uważam że na przekaźnikach jest bardziej fachowo
A żeby było dokładnie jak mają EU to musiał bym też kupić prawy przełącznik.