Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
- Jarek72
- Posty: 718
- Rejestracja: 24 września 2010, 11:35
- Motocykl: VIRAGO XV750 96`
- Lokalizacja: Mogilno
- Wiek: 52
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Dzięki kolego , no to będę musiał wylać od góry wykręcając lagi. Motura nie obrócę .
Mam takie "plastikowe głuche pukanie" przy mocniejszym hamowaniu i przy przejazdach np. przez muldy. W sumie to przód jest dość miękki, ale nie wiem czy tak jest źle bo nie mam porównania. W serwisówce piszą, że przed przystąpieniem do poważniejszych napraw wymienić olej, więc tak zrobię. Po przeczytaniu powyższych postów wymienię na 15W.
Pozdrawiam
[ Dodano: Czw Mar 24, 2011 2:52 pm ]
Jeszcze jedno. Czy jak rozbiorę przód (koło i lagi wykręcone z półek), to czy po skręceniu czekają mnie jakieś niespodzianki typu: krzywo koło, złe prowadzenie i inne
Mam takie "plastikowe głuche pukanie" przy mocniejszym hamowaniu i przy przejazdach np. przez muldy. W sumie to przód jest dość miękki, ale nie wiem czy tak jest źle bo nie mam porównania. W serwisówce piszą, że przed przystąpieniem do poważniejszych napraw wymienić olej, więc tak zrobię. Po przeczytaniu powyższych postów wymienię na 15W.
Pozdrawiam
[ Dodano: Czw Mar 24, 2011 2:52 pm ]
Jeszcze jedno. Czy jak rozbiorę przód (koło i lagi wykręcone z półek), to czy po skręceniu czekają mnie jakieś niespodzianki typu: krzywo koło, złe prowadzenie i inne
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 08 listopada 2009, 22:19
- Motocykl: virago xv 1000
- Lokalizacja: międzyrzecz
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
jak masz pompowane lagi to morze niemasz powietrza składasz wszystko do kupy nieskrecajac pułek na fest tylko koło do lag na festt potem delikatne rucy zawieszeniam guta duł skrecic pozostałosci i powinno byc wporządku
- HaCaT
- Posty: 686
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 10:46
- Motocykl: GS, DS, XR, XS itd.
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
dysortografia, czy świadome kaleczenie języka?mak pisze:jak masz pompowane lagi to morze niemasz powietrza składasz wszystko do kupy nieskrecajac pułek na fest tylko koło do lag na festt potem delikatne rucy zawieszeniam guta duł skrecic pozostałosci i powinno byc wporządku
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
No właśnie w mojej xv750 nie ma tych śrubek spustowych, w serwisówkach wszędzie są pokazane a w mojej nie ma . Odlew lagi jest przygotowany pod tą śrubkę, ale chyba zapomnieli jej wkręcić . Chciałbym wymienić olej i nie jestem pewien czy demontować cały przód.
Czy faktycznie ja napisano powyżej muszę zdemontować całe lagi tylko do wymiany oleju?
zobacz może pusci sruba , ale bez rozbierania ,bo spreżyna tez robi nacisk na ten tloczek
Czy faktycznie ja napisano powyżej muszę zdemontować całe lagi tylko do wymiany oleju?
zobacz może pusci sruba , ale bez rozbierania ,bo spreżyna tez robi nacisk na ten tloczek
- Jarek72
- Posty: 718
- Rejestracja: 24 września 2010, 11:35
- Motocykl: VIRAGO XV750 96`
- Lokalizacja: Mogilno
- Wiek: 52
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Nie mam pompowanych lag. Mam nadzieję, że wymiana oleju pomoże .
Ok, a jak puści, to przy skręcaniu może się zdarzyć, że nie złapie i nie będe mógł skręcić I będzie olej ciekłpisior pisze:
zobacz może pusci sruba , ale bez rozbierania ,bo spreżyna tez robi nacisk na ten tloczek
- Adam
- Posty: 2226
- Rejestracja: 22 października 2007, 19:52
- Motocykl: 1100, 92r. OGAR 200
- Lokalizacja: Święta Anna
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Mógłby mi ktoś w sposób prosty i nieskomplikowany krok po kroku opisać wyciąganie lag kiedy mamy te zaworki i przewody od powietrza? Tzn. czy mam te zaworki jakoś odczepić - odkręcić? Czy same się zsuną przy wyciąganiu lag w dół z półek?
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
zacier popuszczasz pólki i delikatnie wysuwasz ,az wylezie z górnej półki ,tak ,zeby było miejsce na te zaworki (ok 2 cm ) wysuwasz te odpowietrzniki z lag i zdejmujesz z lagi pierścienie kontrujące , i juz lagi same zejda ,po bólu zalej 15 w lepsze efekty , uszczelniacze 50x38x8/9,5 2 godziny robotyzacier pisze:Mógłby mi ktoś w sposób prosty i nieskomplikowany krok po kroku opisać wyciąganie lag kiedy mamy te zaworki i przewody od powietrza? Tzn. czy mam te zaworki jakoś odczepić - odkręcić? Czy same się zsuną przy wyciąganiu lag w dół z półek?
lag nie zsuniesz dopuki nie zdejmiesz kołnierza kontrują cego odpowietrzniki :)_
- Adam
- Posty: 2226
- Rejestracja: 22 października 2007, 19:52
- Motocykl: 1100, 92r. OGAR 200
- Lokalizacja: Święta Anna
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Dzięki, czekam na uszczelniacze i biorę sie za robotę.
- bambosz99
- Posty: 244
- Rejestracja: 26 listopada 2010, 23:48
- Motocykl: Virago 1100 XV 96
- Lokalizacja: Tyszowce
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Kolego Jarek72, nie odkręcaj tej śruby na imbus od spodu lagi jak nie masz zamiaru rozbierać lag (np w celu wymiany uszczelniaczy).
Niestety do wymiany oleju musisz te lagi wyjąć.
Ustaw motur na centralnej stopce.
Pod przednią część silnika podstaw jakąś podporę tak aby odciążyć przednie koło, dobry jest do tego zwykły lewarek samochodowy.
Odkręcasz przednie koło.
Odkręcasz zaciski hamulców (podwieś je na czymś żeby nie uszkodzić przewodów)
Ja mam szybę więc obowiązkowo jej demontaż.
Odkręć najniższą półkę do której jest przykręcony błotnik.
Odkręć chromowane osłony przy dolnej półce.
Poluzuj śruby które trzymają obejmy lag w dolnej i górnej półce
Jak lagi swobodnie się obracają zacznij powoli wyciągać je do dołu. Jak nie chcą iść to bardzo nie szarp żebyś motura z podpórki nie zwalił, tylko staraj się je obracać i wysuwać.
Jak lagi masz już wyjęte zdejmij chromowany kapsel od góry (jest po prostu wciśnięty na gumie)
Pod kapslem masz korek wkręcany na klucz ampulowy 17. Jak nie masz takiego to znajdź zwykłą śrubę na klucz 17 i nakręć na nią dwie nakrętki (skontruj je).
Korek powinien odkręcać się w miarę lekko (bez problemu zrobiłem to sam jedną ręką trzymając lagę a drugą kręcąc).
Bądź ostrożny bo pod koniec wykręcania może wystrzelić ci sprężyna ale jak wiesz o tym i jesteś przygotowany to bez problemu ją utrzymasz.
Teraz ostrożnie przekręcaj lagę bo w raz z olejem wysunie ci się (kolejność od góry jak laga jest w pozycji zamontowanej) podkładka, metalowa tuleja (ok 20cm) sprężyna, no i oczywiście olej.
Zostaw lagę odwrócona żeby olej dobrze wypłynął.
Dobrze jest wlać do lagi tak ze 100 mil oleju złożyć lagę i trochę ją po pompować (tak w rękach ) następnie wylać ten olej i dopiero wlać tyle ile trzeba nowego, czyli 396mil jak dobrze pamiętam.
Poskręcać wszystko (zwrócić uwagę podczas składania przodu żeby koła były w jednej linii) i śmigać.
Jak zrobisz jedną lagę i porównasz z tą co jeszcze ma stary olej to sam zobaczysz jaka to różnica na korzyść.
Powodzenia
Niestety do wymiany oleju musisz te lagi wyjąć.
Ustaw motur na centralnej stopce.
Pod przednią część silnika podstaw jakąś podporę tak aby odciążyć przednie koło, dobry jest do tego zwykły lewarek samochodowy.
Odkręcasz przednie koło.
Odkręcasz zaciski hamulców (podwieś je na czymś żeby nie uszkodzić przewodów)
Ja mam szybę więc obowiązkowo jej demontaż.
Odkręć najniższą półkę do której jest przykręcony błotnik.
Odkręć chromowane osłony przy dolnej półce.
Poluzuj śruby które trzymają obejmy lag w dolnej i górnej półce
Jak lagi swobodnie się obracają zacznij powoli wyciągać je do dołu. Jak nie chcą iść to bardzo nie szarp żebyś motura z podpórki nie zwalił, tylko staraj się je obracać i wysuwać.
Jak lagi masz już wyjęte zdejmij chromowany kapsel od góry (jest po prostu wciśnięty na gumie)
Pod kapslem masz korek wkręcany na klucz ampulowy 17. Jak nie masz takiego to znajdź zwykłą śrubę na klucz 17 i nakręć na nią dwie nakrętki (skontruj je).
Korek powinien odkręcać się w miarę lekko (bez problemu zrobiłem to sam jedną ręką trzymając lagę a drugą kręcąc).
Bądź ostrożny bo pod koniec wykręcania może wystrzelić ci sprężyna ale jak wiesz o tym i jesteś przygotowany to bez problemu ją utrzymasz.
Teraz ostrożnie przekręcaj lagę bo w raz z olejem wysunie ci się (kolejność od góry jak laga jest w pozycji zamontowanej) podkładka, metalowa tuleja (ok 20cm) sprężyna, no i oczywiście olej.
Zostaw lagę odwrócona żeby olej dobrze wypłynął.
Dobrze jest wlać do lagi tak ze 100 mil oleju złożyć lagę i trochę ją po pompować (tak w rękach ) następnie wylać ten olej i dopiero wlać tyle ile trzeba nowego, czyli 396mil jak dobrze pamiętam.
Poskręcać wszystko (zwrócić uwagę podczas składania przodu żeby koła były w jednej linii) i śmigać.
Jak zrobisz jedną lagę i porównasz z tą co jeszcze ma stary olej to sam zobaczysz jaka to różnica na korzyść.
Powodzenia
"Nie trać czasu dla tych, którzy go nie mają dla ciebie"
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 08 listopada 2009, 22:19
- Motocykl: virago xv 1000
- Lokalizacja: międzyrzecz
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
uszczelniacze wymienione lagi zalane nowym olejem 15W jutro założenie i jazda prubna
- Jarek72
- Posty: 718
- Rejestracja: 24 września 2010, 11:35
- Motocykl: VIRAGO XV750 96`
- Lokalizacja: Mogilno
- Wiek: 52
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
No kolego bambosz99 i to jest chyba esencja tego wątku. Wielkie dzięki i dla pozostałych kolegów również. Trochę więcej roboty niż zakładałem, ale myślę że to będzie przyjemność. Pozdrawiam i stawiam piwko
[ Dodano: Czw Mar 24, 2011 10:25 pm ]
Nie mogę postawić piwka. Jakiś błąd wyskakuje . Będę próbował dalej
[ Dodano: Czw Mar 24, 2011 10:25 pm ]
Nie mogę postawić piwka. Jakiś błąd wyskakuje . Będę próbował dalej
- Adam
- Posty: 2226
- Rejestracja: 22 października 2007, 19:52
- Motocykl: 1100, 92r. OGAR 200
- Lokalizacja: Święta Anna
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Coś mi mówi, że mam 19-to letni olej w lagach.
( fotka po dwudniowej kuracji szczotką drucianą i WD)
( fotka po dwudniowej kuracji szczotką drucianą i WD)
- bambosz99
- Posty: 244
- Rejestracja: 26 listopada 2010, 23:48
- Motocykl: Virago 1100 XV 96
- Lokalizacja: Tyszowce
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Kolego zacier, mam taką małą prośbę. Czy jak już zlejesz ten prawdopodobnie 19-sto letni olej to czy możesz mi powiedzieć czy było go mniej niż zaleca serwisówka czy może dokładnie tyle co powinno być? Oczywiście zakładam że miałeś wszystko szczelne.
A gdybyś chciał odkręcić ten korek od lagi to zanim się za to weźmiesz to poluzuj śrubę która trzyma lagę w półce. Bez tego będzie ciężko i można ten korek uszkodzić (obrobić)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/af3 ... 0e3f0.html
Tą śrubę.
A gdybyś chciał odkręcić ten korek od lagi to zanim się za to weźmiesz to poluzuj śrubę która trzyma lagę w półce. Bez tego będzie ciężko i można ten korek uszkodzić (obrobić)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/af3 ... 0e3f0.html
Tą śrubę.
"Nie trać czasu dla tych, którzy go nie mają dla ciebie"
- Jarek72
- Posty: 718
- Rejestracja: 24 września 2010, 11:35
- Motocykl: VIRAGO XV750 96`
- Lokalizacja: Mogilno
- Wiek: 52
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Wczoraj wymieniłem olej w lagach, wszystko raczej gładko poszło. Męczyłem się z jednym, korkiem i faktycznie puścił dopiero po poluzowaniu śruby górnej półki. bambosz99 kiedyś pytał o barwę oleju zużytego w lagach. Mój był grafitowy, metaliczny prawie czarny jak smoła. Nie wiem czy tak zwykle bywa. Praca zawieszenia bardzo się poprawiła, na dziurach już nie stuka, choć przy maksymalnym bujaniu na postoju lekko coś stuka, ale przy jeździe tego nie czuję. Jest ok. Olej Castrol SAE 15W. Pozdrawiam
- Adam
- Posty: 2226
- Rejestracja: 22 października 2007, 19:52
- Motocykl: 1100, 92r. OGAR 200
- Lokalizacja: Święta Anna
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Jak tylko dotrą uszczelniacze zabiorę się za robotę i dam znać ile go było.bambosz99 pisze:Kolego zacier, mam taką małą prośbę. Czy jak już zlejesz ten prawdopodobnie 19-sto letni olej to czy możesz mi powiedzieć czy było go mniej niż zaleca serwisówka czy może dokładnie tyle co powinno być?
-
- Status: Offline
Głuchy odgłos z lag
Czy głuchy odgłos przy powrocie lag po całkowitym wciśnięciu do oporu jest normalny?nie jest to odgłos dobicia do dna lagi.Wymieniłem olej wlałem 15W i jest praktycznie tak samo
- Jarek72
- Posty: 718
- Rejestracja: 24 września 2010, 11:35
- Motocykl: VIRAGO XV750 96`
- Lokalizacja: Mogilno
- Wiek: 52
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Głuchy odgłos z lag
Czyli masz coś takiego jak ja. Tylko u mnie przed wymianą oleju pukało dość głośno i na dziurach było słychać, teraz na wybojach się uciszyło i zostało coś takiego jak piszesz głuchy odgłos przy maks wciśnięciu na hamulcu. Nie wiem czy to normalne. Pewnie nie, ale aż tak nie przeszkadza.MKrystian pisze:Czy głuchy odgłos przy powrocie lag po całkowitym wciśnięciu do oporu jest normalny?nie jest to odgłos dobicia do dna lagi.Wymieniłem olej wlałem 15W i jest praktycznie tak samo
-
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Może to wina panewek w goleniu,mają delikatny luz, albo sprężyny już się zmęczyły,U kumpli w Virago też to słychać ale dużo ciszej.u mnie w czasie jazdy jest ok tylko jak mocniej przyhamuje to słychać
- Adam
- Posty: 2226
- Rejestracja: 22 października 2007, 19:52
- Motocykl: 1100, 92r. OGAR 200
- Lokalizacja: Święta Anna
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Dzisiaj zlałem stary olej, było go mniej niż podaje serwisówka , tak około 550-600ml.bambosz99 pisze:zacier, mam taką małą prośbę. Czy jak już zlejesz ten prawdopodobnie 19-sto letni olej to czy możesz mi powiedzieć czy było go mniej niż zaleca serwisówka czy może dokładnie tyle co powinno być?
Jutro założę uszczelniacze i zobaczymy czy działa.
Lagi rozkręciłem sposobem kyllera- nie bawiłem się w dorabianie metrowych kluczy, imbus zblokowałem drewnianym, ułamanym kijem od mopa.
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
ja mam klucz
-
- Status: Offline
ile oleju do lag Virago 1100
Ile oleju ma być w lagach Virago 1100 z 98 r
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
396 ml w jedną , jest gdzieś temat
-
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
tyle wlewałem do 750 i nie wiem czy do 1100 ma byc tak samo bo nie mogę znaleź
- k@mil
- Posty: 268
- Rejestracja: 15 października 2009, 18:09
- Motocykl: Intruder m1800r
- Lokalizacja: Górne/Lublin
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
MKrystian, Ja wymieniałem w swojej 1100 pare dni temu około 400ml wlalem bo łatwiej odmierzyć