Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
- pangda
- Posty: 198
- Rejestracja: 05 września 2008, 15:55
- Motocykl: przemalowany
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 63
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Niby tak też można...
Jednak nauczony doświadczeniem jestem antyfanem wszelkiego rodzaju nk, twarzoksiążek etc. Jak również wpisywania konkretnych info o sobie, rodzince i stanie posiadania.
Taki ze mnie ostrożny
Ale to chyba OT.
A że przemalowany? tak, ale kolor identyczny z oryginalnym
Jednak nauczony doświadczeniem jestem antyfanem wszelkiego rodzaju nk, twarzoksiążek etc. Jak również wpisywania konkretnych info o sobie, rodzince i stanie posiadania.
Taki ze mnie ostrożny
Ale to chyba OT.
A że przemalowany? tak, ale kolor identyczny z oryginalnym
Canoe, kajaki, łódki drewniane, wiosła i pagaje
Roboty szkutnicze i bosmańskie
Roboty szkutnicze i bosmańskie
- toooomelo
- Posty: 5401
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Rodzaj motocykla to nie są przecież jakieś dane poufne o Tobie czy rodzinie. To tylko ułatwi rozmowę i dyskusję (Tobie i forumowiczom) w dziedzinach technicznych.pangda pisze:Niby tak też można...
- Hylas
- Posty: 8
- Rejestracja: 06 maja 2011, 14:18
- Motocykl: poszukiwany, poszukiwana
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Właśnie zrobiłem to samo z olejem i uszczelniaczami w XV125 (rocznik 2000). Maluch, co prawda, ale może się komuś przyda.
Wszystko zgodnie z wcześniejszymi opisami, z paroma, dość istotnymi różnicami (!! 125 !!):
1. Dorabiany klucz fajnie wychodzi na szpilce 12 z nakrętką np. samozaciskową (!! klucz 20 !!);
2. Moje o2o nie miały otworów spustowych, więc wylewka górą. Trzeba dłuższą chwilę odczekać, żeby olej spokojnie spłynął (faktycznie kolor miał dobrze grafitowy);
3. Sprężyny miały rzadsze zwoje od dołu, bardziej gęste u góry (chyba). Mam nadzieję, że dobrze założyłem.
4. Uszczelniacze rozmiar 33x45x8/10,5;
5. Oleju (ja wlałem 15) wchodzi po 245 ml do każdej lagi, więc do wymiany starcza mała 0,5 litrowa butelka;
6. Kolejność składania - sprężyna, podkładka, tuleja, korek z oringiem.
Jestem z siebie zadowolony .
A teraz to już tylko .
Wszystko zgodnie z wcześniejszymi opisami, z paroma, dość istotnymi różnicami (!! 125 !!):
1. Dorabiany klucz fajnie wychodzi na szpilce 12 z nakrętką np. samozaciskową (!! klucz 20 !!);
2. Moje o2o nie miały otworów spustowych, więc wylewka górą. Trzeba dłuższą chwilę odczekać, żeby olej spokojnie spłynął (faktycznie kolor miał dobrze grafitowy);
3. Sprężyny miały rzadsze zwoje od dołu, bardziej gęste u góry (chyba). Mam nadzieję, że dobrze założyłem.
4. Uszczelniacze rozmiar 33x45x8/10,5;
5. Oleju (ja wlałem 15) wchodzi po 245 ml do każdej lagi, więc do wymiany starcza mała 0,5 litrowa butelka;
6. Kolejność składania - sprężyna, podkładka, tuleja, korek z oringiem.
Jestem z siebie zadowolony .
A teraz to już tylko .
- m3e30
- Posty: 102
- Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 19:33
- Motocykl: ***XV535 3Br***
- Lokalizacja: FZG
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Do yamaha 535 xv <<< Dołącze się, zmieniłem olej bo mi dobijały.
228ml / laga
nie polecam 15w40 amortyzol / zalałem motul fork oil 10w40 i amory chodzą jak w mercedesie.
228ml / laga
nie polecam 15w40 amortyzol / zalałem motul fork oil 10w40 i amory chodzą jak w mercedesie.
Ostatnio zmieniony 07 maja 2012, 08:52 przez m3e30, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Silnikowym je zalałeś?
- pangda
- Posty: 198
- Rejestracja: 05 września 2008, 15:55
- Motocykl: przemalowany
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 63
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
podbiel pisze:Silnikowym je zalałeś?
Po wymianie jakby płynniej, bardziej miękko... Jeszcze nie próbowałem z "doładowaniem" czyli pasażerką, ale jest OK.
Czy ktoś używa Brunox'a na lagi?
Canoe, kajaki, łódki drewniane, wiosła i pagaje
Roboty szkutnicze i bosmańskie
Roboty szkutnicze i bosmańskie
- Kargul
- Posty: 686
- Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
- Motocykl: BMW R1200GS
- Lokalizacja: Luboń
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Odświeżam temat .jestem w trakcie wymiany uszczelniaczy w mojej 1100. Lagi wyjęte. Niby wszystko rozkręciłem (korek odkręcony, olej spuszczony, śruba na dole). Uszczelniacze przeciwkurzowe zdjęte. I mam problem. Nie mogę wyjąć uszczelniaczy. Sytuacja wygląda tak, że górna rura jest cały czas połączona z dolną. Widzę uszczelniacze i nie bardzo wiem jak je wydostać, oraz rozmontować te rury. A nie che czegoś rozwalić więc wolę się dopytać.
- joozek
- Posty: 1924
- Rejestracja: 02 kwietnia 2012, 20:10
- Motocykl: virago xv 750 1993
- Lokalizacja: LUBIN
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Musisz wyjąć zabezpieczenia, są właśnie pod uszczelniaczami pyłowymi, a uszczelniaczami olejowymi (rowek). Zalecam wyjęcie ich za pomocą np zaostrzonego drewnianego trzonka pędzelka, abyś nie zarysował rur. Jak je zdemontujesz to potem wystarczy pociągnąć rurę i goleń w przeciwnym kierunku. Na schemacie nr 3.23 (otwórz go w nowej karcie). Przy okazji, leżeli nie masz nowych na wymianę i uszczelniaczy olejowych, mogę Ci odsprzedać kpl za 35 zł z przesyłką (mi zostały nowe)
Jeszcze jedna podpowiedź, podczas montażu, wciśnięcia nowych uszczelniaczy możesz użyć rurę kanalizacyjną fi 50 dł ok 1m. Musisz uciąć pod kątem prostym i opiłować ostre krawędzie, takim narzędziem wbijesz uszczelniacze i nie porysujesz rur.
Jeszcze jedna podpowiedź, podczas montażu, wciśnięcia nowych uszczelniaczy możesz użyć rurę kanalizacyjną fi 50 dł ok 1m. Musisz uciąć pod kątem prostym i opiłować ostre krawędzie, takim narzędziem wbijesz uszczelniacze i nie porysujesz rur.
Józek
- Kargul
- Posty: 686
- Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
- Motocykl: BMW R1200GS
- Lokalizacja: Luboń
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Dzięki za szybką odpowiedź. Zabezpieczenie też miałem wyjęte. Laga już rozebrana - wystarczyło po prostu użyć większej siły.
Co do uszczelniaczy to już mam kupione razem z olejem. Ale znajomy też niedługo będzie wymieniał w swojej, to przekaże mu info
Pozdrawiam
Co do uszczelniaczy to już mam kupione razem z olejem. Ale znajomy też niedługo będzie wymieniał w swojej, to przekaże mu info
Pozdrawiam
- pablo8118
- Posty: 144
- Rejestracja: 04 grudnia 2010, 23:23
- Motocykl: Virago 535/FJR RP23
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach) w 535
Wielki SZACUN za tak cenne wskazówki i zdjęcia. Sam myślę teraz zmienić olejtoooomelo pisze:Jestem świeżo po wymianie oleju w lagach, więc dla ułatwienia roboty innym napiszę coś o tej czynności.
.....................
Teraz to już pozostało zakręcić śrubkami spusty, wlać nowy olej, włożyć sprężyny, umieścić korki w swoje miejsca i zabezpieczyć je zawleczkami.
Czynność ta nie jest skomplikowana. Niestety, łatwe to jest wszystko, ale jak się wie!
- Pawlicki
- Posty: 542
- Rejestracja: 02 czerwca 2011, 15:28
- Motocykl: Virago 750 94
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
To ja z innej beczki ale o olej w lagach chodzi. Jaki powinien być poziom oleju. Sprawa jest taka, że zmieniłem sprężyny na progresywne a one są trochę grubsze a i po wsadzeniu ich widać, że poziom oleju się zwiększył wiec ilość 396ml nie jest już dla mnie wyznacznikiem Wnikał ktoś jaki powinien być poziom oleju np od górnej krawędzi lagi ? Chodzi o 750 94r
- joozek
- Posty: 1924
- Rejestracja: 02 kwietnia 2012, 20:10
- Motocykl: virago xv 750 1993
- Lokalizacja: LUBIN
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Niestety nie zmierzyłem. Ja sprężyny mam oryginalne, wymieniałem tylko zestaw panewek z uszczelniaczami, wlałem oczywiście 400ml oleju 15W
Józek
- e_gregor
- Posty: 2015
- Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
- Motocykl: ZR7
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Jak wymieniałem kiedyś olej i uszczelniacze w XV250 to w instrukcji była podana zarówno objętość jak i poziom. Wlałem tyle ile w instrukcji pisali a mimo wszystko po włożeniu sprężyn poziom się nie zgadzał. Z tego co pamiętam chyba ze 2cm brakowało. Dziwna sprawa
Głupota to największa choroba cywilizacyjna
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Jak wymienić uszczelniacze w lagach w zawieszeniu? Prosiłbym o zdjęcia.
- DARKMAN
- Posty: 899
- Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
- Motocykl: Virago 535 '90
- Lokalizacja: Legnica
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
A kim ty jesteś? Nie znamy cię.
Yamaha Virago 535
SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE!
Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE!
Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
A co to za różnica? Po prostu chciałbym się dowiedzieć jak wymienić uszczelniacz w Virago 535 .
- mocarz
- Posty: 242
- Rejestracja: 09 października 2011, 00:29
- Motocykl: virago xv535 93r
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Różnica zasadnicza, wypadałoby się przywitać Co do Twojego pytania, opcja "szukaj" lub serwisówka jeśli to nie za trudne.
Lubię popływać ...w zimnej wodzie więcej na www.poznan.morsy.pl
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
trzeba rozebrać lagiArtur0z pisze:chciałbym się dowiedzieć jak wymienić uszczelniacz w Virago 535 .
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Dzień dobry, mam na imię artur przedstawiam się skoro ma to dla ciebie takie znaczenie ale mnie interesuje odp.kogoś kto ma trochę wiedzy na zadane pytanie jak odpisał kolega o dolanie oleju do lag
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
witamy się w innym miejscu - http://virago.com.pl/viewforum.php?f=7
żeby wymienić uszczelniacz trzeba rozebrać lagi....., lub wydłubać go i nabić nowy. Przy wydłubywaniu możesz uszkodzić powierzchnię roboczą lag i po frytkach będzie.
Luzujesz śrubę mocującą lagę w górnej półce, odkręcasz górny korek, wyciągasz sprężynę, spuszczasz olej, rozkręcasz lagi używając długiego klucza, wyciągasz kapturek przeciwpyłkowy i zabezpieczenie, zbijasz dolną część, luzujesz śruby mocujące rurę w dolnej półce , wysuwasz rurę i wymieniasz co trzeba
tak po krótce opisane, jak za ciężki temat to lepiej sam nie rób...
żeby wymienić uszczelniacz trzeba rozebrać lagi....., lub wydłubać go i nabić nowy. Przy wydłubywaniu możesz uszkodzić powierzchnię roboczą lag i po frytkach będzie.
Luzujesz śrubę mocującą lagę w górnej półce, odkręcasz górny korek, wyciągasz sprężynę, spuszczasz olej, rozkręcasz lagi używając długiego klucza, wyciągasz kapturek przeciwpyłkowy i zabezpieczenie, zbijasz dolną część, luzujesz śruby mocujące rurę w dolnej półce , wysuwasz rurę i wymieniasz co trzeba
tak po krótce opisane, jak za ciężki temat to lepiej sam nie rób...
- gregm
- Posty: 204
- Rejestracja: 07 września 2012, 17:05
- Motocykl: wszystkie bordo
- Lokalizacja: Whitestok
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Widzę, że większość z Was używa oleju motula. Czy ktoś jeździ na oleju Yamalube?
http://olej-yamalube.pl/sklep/p8,yamalu ... 500ml.html
Jest trochę tańszy, ale wyprodukowany przez Yamahę, tylko czy się sprawdzi w starszym zawieszeniu.
http://olej-yamalube.pl/sklep/p8,yamalu ... 500ml.html
Jest trochę tańszy, ale wyprodukowany przez Yamahę, tylko czy się sprawdzi w starszym zawieszeniu.
- marek81
- Posty: 97
- Rejestracja: 18 maja 2011, 18:16
- Motocykl: Yamaha XV535 '89
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 43
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Jest tańszy bo sprzedawany po 0,5litra, tak ogólnie większej różnicy nie ma. Jak nie potrzeba Ci oleju na następną wymianę to spokojnie można brać Elf, Castrol lub Yamalube.gregm pisze:Jest trochę tańszy, ale wyprodukowany przez Yamahę, tylko czy się sprawdzi w starszym zawieszeniu.
Nie ma znaczenia czy zawieszenie jest stare czy nowe bo i tak przed nalaniem nowego oleju powinno się wymyć amortyzator ze starych osadów. W swoim motocyklu dodatkowo zmieniłem w amortyzatorach 24letnie pierścienie tłoków na nowe i wlałem zalecany 10W. Zawieszenie zaczęło pracować jak należy i nie dobija na byle dołku.
Jak sobie naprawisz, tak sobie pojeździsz.
- gregm
- Posty: 204
- Rejestracja: 07 września 2012, 17:05
- Motocykl: wszystkie bordo
- Lokalizacja: Whitestok
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
A właśnie te pierścienie tłoczków też mam do wymiany. Obejrzałem je i ich stan ma dużo do życzenia. Będę musiał znowu pomęczyć serwis, żeby ściągnęli mi te części, bo jakoś w sklepach internetowych nie mogę ich wypatrzeć.
- gregm
- Posty: 204
- Rejestracja: 07 września 2012, 17:05
- Motocykl: wszystkie bordo
- Lokalizacja: Whitestok
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Właśnie wracam z serwisu, niestety samych pierścieni tłoczków mi nie sprowadzą. Figurują u nich jako jeden podzespół z tłoczkiem, na schemacie dodanym przez joozka kilka postów wyżej ta część ma numer 9,29. Jako całość kosztuje to ponad 5 stów za sztukę, więc raczej zakup trochę mija się z celem.
Mam w odnośnie tego pierścieni pytanie, może ktoś z was wie gdzie go mogę dokupić?
Mam w odnośnie tego pierścieni pytanie, może ktoś z was wie gdzie go mogę dokupić?