Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
- toooomelo
- Posty: 5401
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Post nieaktualny.
Ostatnio zmieniony 17 maja 2016, 19:03 przez toooomelo, łącznie zmieniany 2 razy.
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Instrukcja ze sprężyn Hagon mówi ze ciasnymi zwojami ku górze
i tego się trzymajmy.
Nie zawszeHaCaT pisze:http://www.ebay.com/bhp/motorcycle-rear-shocks2007XV1700 pisze:popatrz na tylne amortyzatory. zawsze ciasny zwój jest na dole.
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- madey
- Posty: 304
- Rejestracja: 03 lipca 2009, 16:35
- Motocykl: Virago XV 750 '93
- Lokalizacja: Gliwice
- Wiek: 38
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
To w instrukcji wirtha też jest doprecyzowane - ciasny zwój do góry. Pytanie co zrobić z tulejami dystansowymi. Bez tulei sprężyna będzie latać a z tuleją jest napięta za bardzo. Producent radzi w instrukcji usunięcie tulei ale w virago to nie osiągalne ponieważ sprężyna nie jest dłuższa od oryginalnej. Wiem, że inni użytkownicy skracali tuleję - pytanie o ile ją skrócić?
Nikt nie wymieniał nigdy sprężyn na progresywne wirtha?
Pozdro
Nikt nie wymieniał nigdy sprężyn na progresywne wirtha?
Pozdro
"... większość ludzi nie poznałaby dobrej muzyki, nawet gdyby podeszła ona do nich i ugryzła ich w dupę..."
Frank Zappa
Frank Zappa
- HaCaT
- Posty: 686
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 10:46
- Motocykl: GS, DS, XR, XS itd.
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Pomierz długość oryginalnych sprężyn lub, jeszcze lepiej, sprawdź w sewisówce ile powinny mieć. Dodaj do tego długość tulei (rurek), po czym dodtnij je tak aby suma ich długości ze sprężynami progresywnymi była taka sama jak suma długości tulei ze sprężynami standardowymi.
- barg
- Posty: 815
- Rejestracja: 15 września 2011, 23:44
- Motocykl: XV 700 '84 ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Chodzi o napięcie wstępne. Z tyłu jest ono regulowane z przodu nie. Przy tej długości sprężyn niewielkie róznice nie będa odczuwalne. Bez specjalistycznych obliczeń, które wydają się byc istotne tylko w dyskusjach akademickich, należy zastosować dystanse o takiej długości aby można było zakręcić korki bez stosowania dziwnych narzędzi.
Milczę zawzięcie i czekam na znak by mogło być pięknie, bo nie jest aż tak.
- madey
- Posty: 304
- Rejestracja: 03 lipca 2009, 16:35
- Motocykl: Virago XV 750 '93
- Lokalizacja: Gliwice
- Wiek: 38
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Panowie...ciasnym zwojem w górę - wirth też tak pisze. W instrukcji jest lakonicznie napisane, że może być konieczność skrócenia oryginalnych tulejek lub dorobienie nowych ( o dziwo piszą, że mogą być z rurek PCV )
Zastanawiam się, czy nie dać do dotoczenia nowych tulejek trochę krótszych. Pytanie o ile krócej zrobić na początek. Sprężyna wirtha ma 515mm a oryginalna nominalnie powinna mieć 513mm. Czy ktoś przerabiał już temat? Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi.
Pozdro!
Zastanawiam się, czy nie dać do dotoczenia nowych tulejek trochę krótszych. Pytanie o ile krócej zrobić na początek. Sprężyna wirtha ma 515mm a oryginalna nominalnie powinna mieć 513mm. Czy ktoś przerabiał już temat? Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi.
Pozdro!
"... większość ludzi nie poznałaby dobrej muzyki, nawet gdyby podeszła ona do nich i ugryzła ich w dupę..."
Frank Zappa
Frank Zappa
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 06 czerwca 2016, 09:13
- Motocykl: virago 535
- Lokalizacja: poznań
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Witam, swieżak jestem na forum i jako właściciel virago 535 92 r. pocą mi się lagi i czeka mnie wymiana uszczelniaczy, ale tez są chropowatości więc pewnie polerowanie, czytałem cały temat i pytanie zeby odkręcić teleskopy potrzebny jest ten długi klucz, ale jak długie musi być to i czy wystarczy po prostu nasadka 17 i imbus?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
nie wystarczy, śrubę masz na samym dole lagi....
kij od miotły użyj, albo rurka 1/2 cala i na końcu dospawaj nakrętkę, sprawdza się wyśmienicie
kij od miotły użyj, albo rurka 1/2 cala i na końcu dospawaj nakrętkę, sprawdza się wyśmienicie
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 31 stycznia 2017, 15:08
- Motocykl: VIRAGO 750
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Witam, przedwczoraj w wolnej chwili wymieniłem olej w lagach, w mojej Virago 750. Przed wymianą była dość miękka, natomiast po wymianie jest super... Takiego efektu się nie spodziewałem. Zastosowałem olej 15W.
Zlewany olej był koloru ciemny, szary ...
Cała operacja trawała z 2h...
Wszystko powoli bez pośpiechu...
Zlewany olej był koloru ciemny, szary ...
Cała operacja trawała z 2h...
Wszystko powoli bez pośpiechu...
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 15 listopada 2016, 21:56
- Motocykl: Yamaha virago XV 750
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Czy przed wlaniem świeżego oleju przepłukiwałeś amortyzatory. Też będę wymieniał olej . Lagi mi się nie pocą, więc myślę że nie ma sensu bebeszyć wszystkiego, ale resztki starego oleju chyba dobrze byłoby wypłukać.Radek434 pisze: ↑25 lipca 2018, 10:04 Witam, przedwczoraj w wolnej chwili wymieniłem olej w lagach, w mojej Virago 750. Przed wymianą była dość miękka, natomiast po wymianie jest super... Takiego efektu się nie spodziewałem. Zastosowałem olej 15W.
Zlewany olej był koloru ciemny, szary ...
Cała operacja trawała z 2h...
Wszystko powoli bez pośpiechu...
- grzegorzk1979
- Posty: 19
- Rejestracja: 23 lipca 2019, 16:39
- Motocykl: Yamaha XV750 Virago
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Odgrzewam kotleta ponieważ nie znalazłem precyzyjniej odpowiedzi na pytanie:
Ile oleju zalać do lag w 1100 LAGI POMPOWANE !!!!
I drugie pytanie ile atmosfer pompować do lag ?
Dziękuję za odp
Ile oleju zalać do lag w 1100 LAGI POMPOWANE !!!!
I drugie pytanie ile atmosfer pompować do lag ?
Dziękuję za odp
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
372ccm
Cisnienie standardowe 5.7psi (0,4kg/m2)
Minimalne 0
Maksymalne 17psi (1,2kg/m2)
Cisnienie standardowe 5.7psi (0,4kg/m2)
Minimalne 0
Maksymalne 17psi (1,2kg/m2)
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- BARTEZ_TK
- Posty: 450
- Rejestracja: 17 listopada 2019, 07:59
- Motocykl: VIRAGO 1100
- Lokalizacja: KIELCE
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
To oczywiście ilość dzielona przez 2 po połowie do każdej lagi.
Czy do jednej lagi
No i w dzisiejszej dobie (dostep do azotu) może spróbować lagi napompować azotem który nie zmienia objętości przy zmianie temperatury
Pić pi#÷%×lić nie żałować bida musi pofolgować
Przepraszamy za błędy ortograficzne
https://youtu.be/EdmZYu9Lths
Przepraszamy za błędy ortograficzne
https://youtu.be/EdmZYu9Lths
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Do jednej
Azotem jak najbardziej i najlepiej w proporcji 78% azotu - 21% tlenu - 0.93% argonu
Azotem jak najbardziej i najlepiej w proporcji 78% azotu - 21% tlenu - 0.93% argonu
Ostatnio zmieniony 11 grudnia 2019, 03:39 przez 2007XV1700, łącznie zmieniany 1 raz.
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- grzegorzk1979
- Posty: 19
- Rejestracja: 23 lipca 2019, 16:39
- Motocykl: Yamaha XV750 Virago
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Dzięki bardzo za odpowiedź
- Darek Adamczewski
- Posty: 785
- Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
- Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
- Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
XV1700 nie rób sobie nabiału Niektórzy wezmą na poważnie i będą szukać takiej mieszanki.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
- Proton
- Posty: 233
- Rejestracja: 09 stycznia 2014, 20:53
- Motocykl: Virago 750
- Lokalizacja: okolice Gdańska
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Tia. Zwłaszcza że tym oddychają na co dzień
PS. Dobry żart tynfa wart
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
PS. Dobry żart tynfa wart
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
- BARTEZ_TK
- Posty: 450
- Rejestracja: 17 listopada 2019, 07:59
- Motocykl: VIRAGO 1100
- Lokalizacja: KIELCE
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
2007XV1700 pisze: ↑09 grudnia 2019, 20:10 Do jednej
Azotem jak najbardziej i najlepiej w proporcji 78% azotu - 21% tlenu - 0.93% argonu
Azotem pompowane są elementy służace za amortyzator i resor jednocześnie w maszynach obciążonych dużymi ładunkami. Azot wspieracuje z olejem hydrauliczny. Dla tego ja wymieniajac olej napełnie lagi w zakladzie wulkanizacyjnym azotem.
Bo dla mojej maszyny wszystko co najlepsze.
Pić pi#÷%×lić nie żałować bida musi pofolgować
Przepraszamy za błędy ortograficzne
https://youtu.be/EdmZYu9Lths
Przepraszamy za błędy ortograficzne
https://youtu.be/EdmZYu9Lths
- Top Gun
- Posty: 2993
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Ja bym proponował zajrzeć do słownikaBARTEZ_TK pisze: ↑11 grudnia 2019, 16:092007XV1700 pisze: ↑09 grudnia 2019, 20:10 Do jednej
Azotem jak najbardziej i najlepiej w proporcji 78% azotu - 21% tlenu - 0.93% argonu
Azotem pompowane są elementy służace za amortyzator i resor jednocześnie w maszynach obciążonych dużymi ładunkami. Azot wspieracuje z olejem hydrauliczny. Dla tego ja wymieniajac olej napełnie lagi w zakladzie wulkanizacyjnym azotem.
Bo dla mojej maszyny wszystko co najlepsze.
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
I tak Ci zejdzie ciśnienie "wzbogaconego" o te 10% powietrza jesli nie wymienisz oringów na łączeniu lagi -> półki albo na łączniku...
U mnie po wymianie oringów i sprawdzeniu szczelności łącznika, ciśnienie trzymało jakieś 2-3 tygodnie i trzeba było dobijać 0.2-0.3 Bar.
Wkurwiłem się, założyłem progresy i niepotrzebną jest już pompka do zawieszeń
No ale kto Ci zabroni... To Twoj motur!
Chciałbym zobaczyć minę wulkanizatora jak dostanie olejem po oczach albo usłyszeć jak wali tekst w stylu: "jak mam panu nabić 0,7 atmosfery ?! Nie mam takiego dokładnego manometru... Moze być 1 Bar? +-10% ?"
Swoją drogą, przezabawna historia z tym azotem we widelcu. Napisz kolego jak to jeździ z tym wzbogaconym powietrzem, da się urwać ze dwie, trzy sekundy na okrążeniu?
Chyba lepiej by było zrobić próżnię i napełnić helem, odjęło by się trochę masy,
A jak wiemy, masa wrogiem przyspieszenia...
PS (pod sumowując )
Czerwone zaciski hamulcowe lepiej hamują a na zielone motocykle dupy lecą bardziej niż na kamertony w armaturze
Dmuchaj czym chcesz i w co chcesz tylko nie rób scen
U mnie po wymianie oringów i sprawdzeniu szczelności łącznika, ciśnienie trzymało jakieś 2-3 tygodnie i trzeba było dobijać 0.2-0.3 Bar.
Wkurwiłem się, założyłem progresy i niepotrzebną jest już pompka do zawieszeń
No ale kto Ci zabroni... To Twoj motur!
Chciałbym zobaczyć minę wulkanizatora jak dostanie olejem po oczach albo usłyszeć jak wali tekst w stylu: "jak mam panu nabić 0,7 atmosfery ?! Nie mam takiego dokładnego manometru... Moze być 1 Bar? +-10% ?"
Swoją drogą, przezabawna historia z tym azotem we widelcu. Napisz kolego jak to jeździ z tym wzbogaconym powietrzem, da się urwać ze dwie, trzy sekundy na okrążeniu?
Chyba lepiej by było zrobić próżnię i napełnić helem, odjęło by się trochę masy,
A jak wiemy, masa wrogiem przyspieszenia...
PS (pod sumowując )
Czerwone zaciski hamulcowe lepiej hamują a na zielone motocykle dupy lecą bardziej niż na kamertony w armaturze
Dmuchaj czym chcesz i w co chcesz tylko nie rób scen
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- Top Gun
- Posty: 2993
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Na Moto GP się szykujecie z tymi zawiechami, hamulcami i HGW czym jeszcze
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
- grzegorzk1979
- Posty: 19
- Rejestracja: 23 lipca 2019, 16:39
- Motocykl: Yamaha XV750 Virago
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Ja mam to samo wymieniłem oringi i powietrza trzyma z 5 minut może i już nie wiem skąd ucieka.2007XV1700 pisze: ↑12 grudnia 2019, 05:05
U mnie po wymianie oringów i sprawdzeniu szczelności łącznika, ciśnienie trzymało jakieś 2-3 tygodnie i trzeba było dobijać 0.2-0.3 Bar.
Wkurwiłem się, założyłem progresy i niepotrzebną jest już pompka do zawieszeń
2007XV1700 a czy Ty jak założyłeś progresy to ile zalałeś oliwy ? Tyle samo co przy pompowaniu, czy jednak więcej ?
Ostatnio robiłem 750-tkę a teraz mam na warsztacie pompowaną 1100. Graty w lagach w obydwu są takie same (sprężyny, rurki itp)
I myślę żeby odpuścić sobie szukanie nieszczelności tylko zalać je 15w w takiej ilości jak niepompowane. Co Panowie na taki pomysł ?
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Ja nalałem 10w i myślę nad 5w albo mniejszą ilością oleju
Tulejek nie skracałem (mam teraz odrobinę większe napięcie wstępne)
Oleju mam na "zgniecionych latach" 11cm poniżej pełnego (fabrycznie ma być 17cm)ale ja wolę twardsze zawieszenie
Tulejek nie skracałem (mam teraz odrobinę większe napięcie wstępne)
Oleju mam na "zgniecionych latach" 11cm poniżej pełnego (fabrycznie ma być 17cm)ale ja wolę twardsze zawieszenie
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- grzegorzk1979
- Posty: 19
- Rejestracja: 23 lipca 2019, 16:39
- Motocykl: Yamaha XV750 Virago
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Czyli reasumując: nic nie skracać, nie zmieniać tylko zalać oleju tyle ile podaje serwisówka dla lag nie pompowanych, czyli prawie 400 ml i jeździć bez pompowania i będzie ok ?
Ja wolał bym zalać 10 lub 15W. 5W to troszkę chyba za rzadki olej do lag.
P.S.
Na złożonych lagach ma być 17 cm licząc od brzegu tulei do lustra oleju przyjmując, że zalewam i mierzę poziom zanim włożę sprężynę i inne graty do środka ?
Ja wolał bym zalać 10 lub 15W. 5W to troszkę chyba za rzadki olej do lag.
P.S.
Na złożonych lagach ma być 17 cm licząc od brzegu tulei do lustra oleju przyjmując, że zalewam i mierzę poziom zanim włożę sprężynę i inne graty do środka ?
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Poprawnie jest bez sprężyn i na ściśniętych lagach 17,9cm (na oryginalnych sprężynach 372ml na lagę)
tuleje skrócone na tyle żeby gwint korków łapał bez wciskania.
Olej 10w
tuleje skrócone na tyle żeby gwint korków łapał bez wciskania.
Olej 10w
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)