Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
-
- Status: Offline
Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
witam chcialem wymienic olej w amortyzatorach przednich w virowce 750 i mam problem z rozebraniem ich czy do tego sa potrzebne jakies dodatkowe nietoypowe klucze czy jakies narzedzia czy wystarcza podstawowe a jesli tak to jakie z gory dzieki
EDIT :
(Opis od kolegi bambosza)
Kolego Jarek72, nie odkręcaj tej śruby na imbus od spodu lagi jak nie masz zamiaru rozbierać lag (np w celu wymiany uszczelniaczy).
Niestety do wymiany oleju musisz te lagi wyjąć.
Ustaw motur na centralnej stopce.
Pod przednią część silnika podstaw jakąś podporę tak aby odciążyć przednie koło, dobry jest do tego zwykły lewarek samochodowy.
Odkręcasz przednie koło.
Odkręcasz zaciski hamulców (podwieś je na czymś żeby nie uszkodzić przewodów)
Ja mam szybę więc obowiązkowo jej demontaż.
Odkręć najniższą półkę do której jest przykręcony błotnik.
Odkręć chromowane osłony przy dolnej półce.
Poluzuj śruby które trzymają obejmy lag w dolnej i górnej półce
Jak lagi swobodnie się obracają zacznij powoli wyciągać je do dołu. Jak nie chcą iść to bardzo nie szarp żebyś motura z podpórki nie zwalił, tylko staraj się je obracać i wysuwać.
Jak lagi masz już wyjęte zdejmij chromowany kapsel od góry (jest po prostu wciśnięty na gumie)
Pod kapslem masz korek wkręcany na klucz ampulowy 17. Jak nie masz takiego to znajdź zwykłą śrubę na klucz 17 i nakręć na nią dwie nakrętki (skontruj je).
Korek powinien odkręcać się w miarę lekko (bez problemu zrobiłem to sam jedną ręką trzymając lagę a drugą kręcąc).
Bądź ostrożny bo pod koniec wykręcania może wystrzelić ci sprężyna ale jak wiesz o tym i jesteś przygotowany to bez problemu ją utrzymasz.
Teraz ostrożnie przekręcaj lagę bo w raz z olejem wysunie ci się (kolejność od góry jak laga jest w pozycji zamontowanej) podkładka, metalowa tuleja (ok 20cm) sprężyna, no i oczywiście olej.
Zostaw lagę odwrócona żeby olej dobrze wypłynął.
Dobrze jest wlać do lagi tak ze 100 mil oleju złożyć lagę i trochę ją po pompować (tak w rękach ) następnie wylać ten olej i dopiero wlać tyle ile trzeba nowego, czyli 396mil jak dobrze pamiętam.
Poskręcać wszystko (zwrócić uwagę podczas składania przodu żeby koła były w jednej linii) i śmigać.
Jak zrobisz jedną lagę i porównasz z tą co jeszcze ma stary olej to sam zobaczysz jaka to różnica na korzyść.
Powodzenia
EDIT 2
(Od kolegi pisiora, lagi z odpowietrznikami)
zacier pisze:
Mógłby mi ktoś w sposób prosty i nieskomplikowany krok po kroku opisać wyciąganie lag kiedy mamy te zaworki i przewody od powietrza? Tzn. czy mam te zaworki jakoś odczepić - odkręcić? Czy same się zsuną przy wyciąganiu lag w dół z półek?
zacier popuszczasz pólki i delikatnie wysuwasz ,az wylezie z górnej półki ,tak ,zeby było miejsce na te zaworki (ok 2 cm ) wysuwasz te odpowietrzniki z lag i zdejmujesz z lagi pierścienie kontrujące , i juz lagi same zejda ,po bólu zalej 15 w lepsze efekty , uszczelniacze 50x38x8/9,5 2 godziny roboty
lag nie zsuniesz dopuki nie zdejmiesz kołnierza kontrują cego odpowietrzniki :
EDIT 3
Żeby zmienić sam olej nie trzeba niczego demontować
W starszych modelach 700, 750, 1000... w dolnej części lagi jest mała śrubka spustowa. Odkręcamy daną śrubkę, podstawiamy słoiczek i leci
Od góry ściągamy ozdobny kapsel, odkręcamy imbusem 17 korek, wlewamy tyle oleju ile mówi serwisówka - zakręcamy i już
Cała operacja trwa mniej więcej jedno piwo.
EDIT :
(Opis od kolegi bambosza)
Kolego Jarek72, nie odkręcaj tej śruby na imbus od spodu lagi jak nie masz zamiaru rozbierać lag (np w celu wymiany uszczelniaczy).
Niestety do wymiany oleju musisz te lagi wyjąć.
Ustaw motur na centralnej stopce.
Pod przednią część silnika podstaw jakąś podporę tak aby odciążyć przednie koło, dobry jest do tego zwykły lewarek samochodowy.
Odkręcasz przednie koło.
Odkręcasz zaciski hamulców (podwieś je na czymś żeby nie uszkodzić przewodów)
Ja mam szybę więc obowiązkowo jej demontaż.
Odkręć najniższą półkę do której jest przykręcony błotnik.
Odkręć chromowane osłony przy dolnej półce.
Poluzuj śruby które trzymają obejmy lag w dolnej i górnej półce
Jak lagi swobodnie się obracają zacznij powoli wyciągać je do dołu. Jak nie chcą iść to bardzo nie szarp żebyś motura z podpórki nie zwalił, tylko staraj się je obracać i wysuwać.
Jak lagi masz już wyjęte zdejmij chromowany kapsel od góry (jest po prostu wciśnięty na gumie)
Pod kapslem masz korek wkręcany na klucz ampulowy 17. Jak nie masz takiego to znajdź zwykłą śrubę na klucz 17 i nakręć na nią dwie nakrętki (skontruj je).
Korek powinien odkręcać się w miarę lekko (bez problemu zrobiłem to sam jedną ręką trzymając lagę a drugą kręcąc).
Bądź ostrożny bo pod koniec wykręcania może wystrzelić ci sprężyna ale jak wiesz o tym i jesteś przygotowany to bez problemu ją utrzymasz.
Teraz ostrożnie przekręcaj lagę bo w raz z olejem wysunie ci się (kolejność od góry jak laga jest w pozycji zamontowanej) podkładka, metalowa tuleja (ok 20cm) sprężyna, no i oczywiście olej.
Zostaw lagę odwrócona żeby olej dobrze wypłynął.
Dobrze jest wlać do lagi tak ze 100 mil oleju złożyć lagę i trochę ją po pompować (tak w rękach ) następnie wylać ten olej i dopiero wlać tyle ile trzeba nowego, czyli 396mil jak dobrze pamiętam.
Poskręcać wszystko (zwrócić uwagę podczas składania przodu żeby koła były w jednej linii) i śmigać.
Jak zrobisz jedną lagę i porównasz z tą co jeszcze ma stary olej to sam zobaczysz jaka to różnica na korzyść.
Powodzenia
EDIT 2
(Od kolegi pisiora, lagi z odpowietrznikami)
zacier pisze:
Mógłby mi ktoś w sposób prosty i nieskomplikowany krok po kroku opisać wyciąganie lag kiedy mamy te zaworki i przewody od powietrza? Tzn. czy mam te zaworki jakoś odczepić - odkręcić? Czy same się zsuną przy wyciąganiu lag w dół z półek?
zacier popuszczasz pólki i delikatnie wysuwasz ,az wylezie z górnej półki ,tak ,zeby było miejsce na te zaworki (ok 2 cm ) wysuwasz te odpowietrzniki z lag i zdejmujesz z lagi pierścienie kontrujące , i juz lagi same zejda ,po bólu zalej 15 w lepsze efekty , uszczelniacze 50x38x8/9,5 2 godziny roboty
lag nie zsuniesz dopuki nie zdejmiesz kołnierza kontrują cego odpowietrzniki :
EDIT 3
Żeby zmienić sam olej nie trzeba niczego demontować
W starszych modelach 700, 750, 1000... w dolnej części lagi jest mała śrubka spustowa. Odkręcamy daną śrubkę, podstawiamy słoiczek i leci
Od góry ściągamy ozdobny kapsel, odkręcamy imbusem 17 korek, wlewamy tyle oleju ile mówi serwisówka - zakręcamy i już
Cała operacja trwa mniej więcej jedno piwo.
Ostatnio zmieniony 18 lutego 2010, 10:49 przez voldo86, łącznie zmieniany 1 raz.
- strazak
- Posty: 1412
- Rejestracja: 29 listopada 2007, 00:21
- Motocykl: XV 1000 GE USA 1984.
- Lokalizacja: Piaseczno(złotokłos)
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
no to standard :
jak zaczniesz od powitalni a na pewno wiedza fachowa cię nie ominie !
jak zaczniesz od powitalni a na pewno wiedza fachowa cię nie ominie !
ADAM
-
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Dokładnie tak, a temat bardzo ciekawy i na czasie!
Chyba, że nie zamierzasz udzielać się na forum ani z niego korzystać. Zwyczajnie - wchodząc gdzieś najpierw się witam a później mówię z czym przychodzę. Powitalnia nie jest obowiązkowa ale lubimy dobre obyczaje.
Chyba, że nie zamierzasz udzielać się na forum ani z niego korzystać. Zwyczajnie - wchodząc gdzieś najpierw się witam a później mówię z czym przychodzę. Powitalnia nie jest obowiązkowa ale lubimy dobre obyczaje.
- slawek
- Posty: 32
- Rejestracja: 18 września 2007, 16:59
- Motocykl: virago 750 '92
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
hej.
właśnie parę dni temu wymieniałem uszczelniacze i "kurzołapy", no i oczywiście olej.
do rozkręcenia lag potrzebny jest klucz imbusowy 22mm a raczej końcówka z kompletu kluczy nasadowo - imbusowych na dość długim przedłużaczu , który to wkłada sie od góry laga<amortyzatora przedniego> i od dołu na zewnątrz jest śruba imbusowa bodajże na klucz imbusowy 8mm lub 10mm <<wyleciało mi z głowy w tej chwili, ale raczej 8mm>>.pod tą śrubą jest uszczelka miedziana, warto ją wyglejować tzn podgrzać na gazie aby była rozgrzana do czerwoności i szybko włożyć do zimnej wody ,co spowoduje zmiękczenie uszczelki, <<to tania wersja>> można kupić nowe i wymienić <<to droższa wersja>>.trzeba użyć jednocześnie tych kluczy aby rozkręcić laga.
poradzę też jeśli nikogo nie zanudzam, jak najlepiej odkręcić korki z góry lagów. najlepiej przed wyciągnięciem z półek, poluzować mocowanie w górnej półce, dolna ma trzymać laga, zdjąć trzeba korek gumowy wraz z ozdobnym kapslem i użyć imbusa 17mm, przypuszczalnie nie obędzie się bez przedłużenia ramienia. po poluzowaniu tego korka można poluzować 2 śruby imbusowe w dolnej półce.o pozostałych czynnościach nie będę pisał. a tak najszybciej do samej wymiany oleju to trzeba odkręcić tylko korek z góry laga i małą śrubkę M5 na płaski wkrętak u dołu laga i olej sam zleci.
mam nadzieje ze pomogłem trochę. niestety jeśli coś jeszcze to dopiero za 4 tyg, bo wyjeżdżam do pracy.
ale myślę że jest tu na forum sporo motonitów co wiedzą więcej niż ja.
pozdrowienia i miłej pracy. a tak po prawdzie to warto mieć instrukcje od moto, którym sie śmiga i samemu chce się grzebać.
właśnie parę dni temu wymieniałem uszczelniacze i "kurzołapy", no i oczywiście olej.
do rozkręcenia lag potrzebny jest klucz imbusowy 22mm a raczej końcówka z kompletu kluczy nasadowo - imbusowych na dość długim przedłużaczu , który to wkłada sie od góry laga<amortyzatora przedniego> i od dołu na zewnątrz jest śruba imbusowa bodajże na klucz imbusowy 8mm lub 10mm <<wyleciało mi z głowy w tej chwili, ale raczej 8mm>>.pod tą śrubą jest uszczelka miedziana, warto ją wyglejować tzn podgrzać na gazie aby była rozgrzana do czerwoności i szybko włożyć do zimnej wody ,co spowoduje zmiękczenie uszczelki, <<to tania wersja>> można kupić nowe i wymienić <<to droższa wersja>>.trzeba użyć jednocześnie tych kluczy aby rozkręcić laga.
poradzę też jeśli nikogo nie zanudzam, jak najlepiej odkręcić korki z góry lagów. najlepiej przed wyciągnięciem z półek, poluzować mocowanie w górnej półce, dolna ma trzymać laga, zdjąć trzeba korek gumowy wraz z ozdobnym kapslem i użyć imbusa 17mm, przypuszczalnie nie obędzie się bez przedłużenia ramienia. po poluzowaniu tego korka można poluzować 2 śruby imbusowe w dolnej półce.o pozostałych czynnościach nie będę pisał. a tak najszybciej do samej wymiany oleju to trzeba odkręcić tylko korek z góry laga i małą śrubkę M5 na płaski wkrętak u dołu laga i olej sam zleci.
mam nadzieje ze pomogłem trochę. niestety jeśli coś jeszcze to dopiero za 4 tyg, bo wyjeżdżam do pracy.
ale myślę że jest tu na forum sporo motonitów co wiedzą więcej niż ja.
pozdrowienia i miłej pracy. a tak po prawdzie to warto mieć instrukcje od moto, którym sie śmiga i samemu chce się grzebać.
- jacuplacu
- Posty: 26
- Rejestracja: 25 kwietnia 2009, 06:58
- Motocykl: Virago XV250
- Lokalizacja: Łódź
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Witam. Czy wie ktoś jaki klucz imbusowy jest potrzebny do rozebrania lag w
Virago 250 ?? też 22mm ? czy mniejszy ?
Virago 250 ?? też 22mm ? czy mniejszy ?
- gangster
- Posty: 642
- Rejestracja: 13 lipca 2008, 09:57
- Motocykl: Była Virago 1100
- Lokalizacja: Kluczbork
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Żaden 22 tylko 17 co wy za pierdoły opowiadacie Najlepiej sam zobacz w 250 przecież to pare sekund !!!
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy.
Hałas nie z tego świata, ogień nie z tej ziemi.
EMZ-TS 250 =>JUNAK M-10 =>XV-535 =>XV1100 => BMW F 650 => HONDA CBF 600 S OBECNIE
Hałas nie z tego świata, ogień nie z tej ziemi.
EMZ-TS 250 =>JUNAK M-10 =>XV-535 =>XV1100 => BMW F 650 => HONDA CBF 600 S OBECNIE
- VIKING
- Posty: 1765
- Rejestracja: 12 października 2008, 12:43
- Motocykl: Custom 1400 xt350 DL
- Lokalizacja: Wieruszów
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Słuchajcie bo gościu wie co piszęgangster pisze:Żaden 22 tylko 17 co wy za pierdoły opowiadacie Najlepiej sam zobacz w 250 przecież to pare sekund !!!
Do zobaczenia na 204 km. trasy nr. 8[you]
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
http://www.fotosik.pl/u/janik15/album/1221095
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
http://www.fotosik.pl/u/janik15/album/1221095
- plaza66
- Posty: 1313
- Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
- Motocykl: BMW R 1150 GS
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Żeby zmienić sam olej nie trzeba niczego demontować
W starszych modelach 700, 750, 1000... w dolnej części lagi jest mała śrubka spustowa. Odkręcamy daną śrubkę, podstawiamy słoiczek i leci
Od góry ściągamy ozdobny kapsel, odkręcamy imbusem 17 korek, wlewamy tyle oleju ile mówi serwisówka - zakręcamy i już
Cała operacja trwa mniej więcej jedno piwo.
W starszych modelach 700, 750, 1000... w dolnej części lagi jest mała śrubka spustowa. Odkręcamy daną śrubkę, podstawiamy słoiczek i leci
Od góry ściągamy ozdobny kapsel, odkręcamy imbusem 17 korek, wlewamy tyle oleju ile mówi serwisówka - zakręcamy i już
Cała operacja trwa mniej więcej jedno piwo.
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
- gangster
- Posty: 642
- Rejestracja: 13 lipca 2008, 09:57
- Motocykl: Była Virago 1100
- Lokalizacja: Kluczbork
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Trzeba dodac : AMENplaza66 pisze:Żeby zmienić sam olej nie trzeba niczego demontować
W starszych modelach 700, 750, 1000... w dolnej części lagi jest mała śrubka spustowa. Odkręcamy daną śrubkę, podstawiamy słoiczek i leci
Od góry ściągamy ozdobny kapsel, odkręcamy imbusem 17 korek, wlewamy tyle oleju ile mówi serwisówka - zakręcamy i już
Cała operacja trwa mniej więcej jedno piwo.
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy.
Hałas nie z tego świata, ogień nie z tej ziemi.
EMZ-TS 250 =>JUNAK M-10 =>XV-535 =>XV1100 => BMW F 650 => HONDA CBF 600 S OBECNIE
Hałas nie z tego świata, ogień nie z tej ziemi.
EMZ-TS 250 =>JUNAK M-10 =>XV-535 =>XV1100 => BMW F 650 => HONDA CBF 600 S OBECNIE
- wierzba
- Posty: 473
- Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
- Motocykl: było 535 teraz 1100
- Lokalizacja: Józefosław
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Żeby wymienić olej w lagach trzeba wszystko zdemontować
W nowszych modelach, gdzie nie ma korków spustowych w lagach musisz wyjąć lagi z motocykla żeby wylać olej. A według serwisu przy tej operacji (samej wymianie oleju bez mycia goleni) nie powinno się ruszać śruby na dole lagi, olej należy wylać i wlać świeży górą.
pozdrawiam
wierzba
W nowszych modelach, gdzie nie ma korków spustowych w lagach musisz wyjąć lagi z motocykla żeby wylać olej. A według serwisu przy tej operacji (samej wymianie oleju bez mycia goleni) nie powinno się ruszać śruby na dole lagi, olej należy wylać i wlać świeży górą.
pozdrawiam
wierzba
- eden
- Posty: 145
- Rejestracja: 03 lipca 2009, 22:31
- Motocykl: był Yamaha 250, Jest KAWASAKI VN 900
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
kiedyś jak sie grzebało przy rowerze to stawiało sie go do góry kołami może zeby nie demontować lag z motongiem tez tak można )) do góry kołami i heja
prawdziwi mężczyźni nie piją mleka
prawdziwi mężczyźnie jedzą krowy
prawdziwi mężczyźnie jedzą krowy
- gutek_sm
- Posty: 215
- Rejestracja: 04 czerwca 2009, 22:21
- Motocykl: Sympatyk
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Podepnę się pod temat. Właśnie wymieniłem uszczelniacz w ladze co wiązało się z jej rozkręceniem i teraz po złożeniu wszystko jest niby ok., laga nie leje, odbija i ładnie pracuje ale śruba, która jest na dole lagi, ta co trzyma tłoczysko i odpowiada za spust oleju, nie daje się dokręcić. Nic z niej nie cieknie, olej trzyma a śruba od pewnego momentu kręci się w kółko.
Co zrobiłem nie tak?
Co zrobiłem nie tak?
Jak każda kobieta tak też i Virago, najkorzystniej wygląda gdy jest prawie nago.
-
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Oczywiście to żart ?eden pisze:kiedyś jak sie grzebało przy rowerze to stawiało sie go do góry kołami może zeby nie demontować lag z motongiem tez tak można )) do góry kołami i heja
- gutek_sm
- Posty: 215
- Rejestracja: 04 czerwca 2009, 22:21
- Motocykl: Sympatyk
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Nie no, dlaczego? Ile ludzi tyle sposobów naprawy Zawsze możesz spróbować i opisać efektymiro27 pisze:Oczywiście to żart ?eden pisze:kiedyś jak sie grzebało przy rowerze to stawiało sie go do góry kołami może zeby nie demontować lag z motongiem tez tak można )) do góry kołami i heja
Jak każda kobieta tak też i Virago, najkorzystniej wygląda gdy jest prawie nago.
- rembrandtin
- Posty: 493
- Rejestracja: 25 czerwca 2008, 15:10
- Motocykl: 535
- Lokalizacja: Pilawa
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Wiem, wiem w serwisówce jest to napisane ale jeśli ktoś pamięta ile i jakiego oleju wchodzi do jednej lagi (535) to będę wdzięczny jak napisze.
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 25 listopada 2007, 13:36
- Motocykl: była Virago 535 94 r.
- Lokalizacja: Leszno/koło Błonia
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Olej 10W, 228 ml. Poziom 176 mm od górnej krawędzi lagi ,mierzone przy ściśniętym amortyzatorze bez sprężyny w środku.rembrandtin pisze:ile i jakiego oleju wchodzi do jednej lagi (535) to będę wdzięczny jak napisze.
Nieważne dokąd, ważne jak .......!
- wierzba
- Posty: 473
- Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
- Motocykl: było 535 teraz 1100
- Lokalizacja: Józefosław
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Zalej 15W, jest różnica na korzyść.
pozdrawiam
wierzba
pozdrawiam
wierzba
- rembrandtin
- Posty: 493
- Rejestracja: 25 czerwca 2008, 15:10
- Motocykl: 535
- Lokalizacja: Pilawa
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Dzięki panowie.
-
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Witam! A ile i jakiego ojeju nalać do lagi w 125 i jak rozebrać lagę bo muszę wymienić też uszczelniacze.
Z góry dzięki.
Z góry dzięki.
-
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Witam
Dzieki Bracia Virowcy za wyczerpujące informacje, olej w lagach wymieniony. Mam te śrubki spustowe, więc poszło bez niespodzianek.
Dla kolejnych naśladowców - proponuje zdemontować też sygnał dzwiekowy - nie zrobiłem tego i jak spusciłem lagi do poziomu 0 to przerysowałem przedni błotnik - żal było , trzeba bedzie teraz kamuflować.
pozdrawiam
Dzieki Bracia Virowcy za wyczerpujące informacje, olej w lagach wymieniony. Mam te śrubki spustowe, więc poszło bez niespodzianek.
Dla kolejnych naśladowców - proponuje zdemontować też sygnał dzwiekowy - nie zrobiłem tego i jak spusciłem lagi do poziomu 0 to przerysowałem przedni błotnik - żal było , trzeba bedzie teraz kamuflować.
pozdrawiam
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 24 sierpnia 2008, 21:11
- Motocykl: Virago 125
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Witam!
Pomyślałem w końcu o wymianie uszczelniaczy i natrafiłem na pewnego rodzaju problem związany z rozręceniem lag. Nie mogę odkręcić tej oto śrubki na zdjęciu - jest to śróbka trzymająca od spodu część wewnętrzną.
--->>http://picasaweb.google.pl/bn.dosman/Do ... 4328588034
Kręci się w kółko i nie ma żadnych efektów. Jakieś propozycję jak ją odkręcić?
Ponadto rozumiem, że uszczelniacz to to pod osłonką?
--->>http://picasaweb.google.pl/bn.dosman/Do ... 6276866930
Oraz pytanie inne niż o śrubki, ważę dokładnie 75 kg i zastanawiam się czy wlać 10W czy może 15W, motocykl to 125. I w sumie ile go wlać do każdej z lag?
pozdrawiam
Pomyślałem w końcu o wymianie uszczelniaczy i natrafiłem na pewnego rodzaju problem związany z rozręceniem lag. Nie mogę odkręcić tej oto śrubki na zdjęciu - jest to śróbka trzymająca od spodu część wewnętrzną.
--->>http://picasaweb.google.pl/bn.dosman/Do ... 4328588034
Kręci się w kółko i nie ma żadnych efektów. Jakieś propozycję jak ją odkręcić?
Ponadto rozumiem, że uszczelniacz to to pod osłonką?
--->>http://picasaweb.google.pl/bn.dosman/Do ... 6276866930
Oraz pytanie inne niż o śrubki, ważę dokładnie 75 kg i zastanawiam się czy wlać 10W czy może 15W, motocykl to 125. I w sumie ile go wlać do każdej z lag?
pozdrawiam
-
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
a ja mam takie pytanko.
Jak jeżdżę sam to w zasadzie nic nie czuję, zresztą jak żona jedzie z tylu, to ja dalej nic strasznego nie czuje. Ale ona narzeka że jak są nierówności drogi to jej strasznie w kręgosłup uderza i muszę ostro zwalniać. Lagi z tyłu dobijają mi do końca.
Trzeba by wymienić olej czy to normalne z pasażerem ??
Jak jeżdżę sam to w zasadzie nic nie czuję, zresztą jak żona jedzie z tylu, to ja dalej nic strasznego nie czuje. Ale ona narzeka że jak są nierówności drogi to jej strasznie w kręgosłup uderza i muszę ostro zwalniać. Lagi z tyłu dobijają mi do końca.
Trzeba by wymienić olej czy to normalne z pasażerem ??
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
chłopie najpierw mysł a potem rób, bo dzieci bedziesz miał za duzodosman pisze:Witam!
Pomyślałem w końcu o wymianie uszczelniaczy i natrafiłem na pewnego rodzaju problem związany z rozręceniem lag. Nie mogę odkręcić tej oto śrubki na zdjęciu - jest to śróbka trzymająca od spodu część wewnętrzną.
--->>http://picasaweb.google.pl/bn.dosman/Do ... 4328588034
Kręci się w kółko i nie ma żadnych efektów. Jakieś propozycję jak ją odkręcić?
Ponadto rozumiem, że uszczelniacz to to pod osłonką?
--->>http://picasaweb.google.pl/bn.dosman/Do ... 6276866930
Oraz pytanie inne niż o śrubki, ważę dokładnie 75 kg i zastanawiam się czy wlać 10W czy może 15W, motocykl to 125. I w sumie ile go wlać do każdej z lag?
pozdrawiam
najpierw zjebka (jak to mam w zwyczaju)
no dobra
ta sruba sie kreci to norma, jak nie wyjałeś spręzyn to powinny one dosc mocno dociskac i z reguły (80% przypadków ) da sie to odkrecic (fizyka, panie fizyka)
a jak już wyjałeś sprezyny to masz wybór
A.kupic speszjal tul jamahy -cena z kosmosu
B.zrobic sobie narzedzie -pręt spawarka itd., szukaj na forum opisu
C.wykonać speszjal tul kiler dizajn=kij od miotły który lekko strugasz i na chama wbijasz w srube bedac drugim koncem srubki (uproszczenie)
tak pod osłona przeciwkurzową masz clipa i uszczelniacz
- uszczelniacz wychodzi ciezko,
- pamietaj żebyś tuleji ślizgowych nie uszkodził,
- uwaga na zęby
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 24 sierpnia 2008, 21:11
- Motocykl: Virago 125
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
Wszystko zrozumiałem!
A co do oleju to przy mojej wadze wlać 10 czy 15?
No i przede wszystkim ile tego oleju wlać? Lagi są mniejsze niż w 535 to na pewno.
A co do oleju to przy mojej wadze wlać 10 czy 15?
No i przede wszystkim ile tego oleju wlać? Lagi są mniejsze niż w 535 to na pewno.
Ostatnio zmieniony 19 kwietnia 2010, 17:27 przez dosman, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)
jesli dobrze rozumiem do jednej lagi wlewamy 228 ml
a czy amortyzol będzie OK bo chyba szkoda przepłacać za castrola folk 20zł za 0,5l
okazało się że mam nieco ponda 0.5l Mobila folk
a czy można zastosować "twardszego" od 15W ?????
a czy amortyzol będzie OK bo chyba szkoda przepłacać za castrola folk 20zł za 0,5l
okazało się że mam nieco ponda 0.5l Mobila folk
a czy można zastosować "twardszego" od 15W ?????