Strona 2 z 3

Re: Wymiana filtra oleju

: 03 kwietnia 2011, 20:17
autor: macias
z kupnem problemu raczej nie będzie...gorzej właśnie z wymiarem. Może jakby ktoś przypadkiem w najbliższym czasie wymieniałby filtr oleju to mógłby zmierzyć średnicę tego rowka w którym jest oring. Na pewno nie tylko mi się to przyda, a jakieś piwerko za dodatkowe góra 3 min. roboty na pewno wpadnie :D

Re: Wymiana filtra oleju

: 03 kwietnia 2011, 20:59
autor: -waldi-
mam drugi dekielek to wezmę jutro do sklepu i poszukam oringów

Re: Wymiana filtra oleju

: 03 kwietnia 2011, 21:02
autor: macias
-waldi-, za to to flaszka leci :D Czekam na odpowiedź :nazdrowie:

Re: Wymiana filtra oleju

: 03 kwietnia 2011, 21:43
autor: Hirem
Oring pod pokrywę filtra średnica 64 mm grubość 4mm.Do kupienia w każdym sklepie z łożyskami i uszczelniaczami.
Filtry Champion chyba jako jedyne mają w komplecie uszczelniacz.Przynajmniej tak jest w wypadku 535.

Re: Wymiana filtra oleju

: 04 kwietnia 2011, 12:39
autor: -waldi-
Dla modelu XV535

64x4 jedna sztuka potrzebna

natomiast dla XV700 - 1100 wymiary to:


59x2 w rowek pokrywki na rysunku jako 2
55x3 na kołnierz pokrywki na rysunku jako 3
7x2,5 - dolna śruba na rysunku jako 5
Obrazek

i wszystko jasne :)

Re: Wymiana filtra oleju

: 04 kwietnia 2011, 13:28
autor: podbiel
A mnie ostatnio gostek na 10 skasował za te gumki. Ogólnie sprzedaje części do maszyn rolniczych, jak zobaczył że do moto to pewnie i cenę podniósł

Re: Wymiana filtra oleju

: 04 kwietnia 2011, 13:46
autor: DAREK.S
podbiel pisze:A mnie ostatnio gostek na 10 skasował za te gumki.
A przecież temat oringów był wałkowany juz wiele razy, wystarczyło przed zakupem wklepać odpowiednie hasło w szukajkę forumową i byłbyś z 5 zł do przodu ;) - viewtopic.php?t=12461&start=8

Re: Wymiana filtra oleju

: 04 kwietnia 2011, 14:10
autor: podbiel
No niby masz rację

Re: Wymiana filtra oleju

: 04 kwietnia 2011, 16:36
autor: macias
Dzięki -waldi- :rock:

Na razie leci wirtualne :nazdrowie:

[ Dodano: Pon Kwi 04, 2011 4:37 pm ]
Jednak nie leci... Błąd :) ale w M+ :rock:

Re: Wymiana filtra oleju

: 10 kwietnia 2011, 13:02
autor: Robert
Witam - czy przy odwrotnym założeniu filtra i jak wcześniej opisujecie możliwości zatarcia silnika będzie świecić kontrolka smarowania ? A jeśli chodzi o oringi to najlepiej pytać o nie w sklepach z częściami do maszyn rolniczych (ciągniki koparki sam.ciężarowe) tam mają największy wybór i są najtańsze. Próbowałem w kilku sklepach motoryzacyjnych nie dobrałem takich jak znajdują się przy filtrze oleju, obwodem były takie same lecz różniły się grubością.

Re: Wymiana filtra oleju

: 10 kwietnia 2011, 16:14
autor: -waldi-
Robert pisze:czy przy odwrotnym założeniu filtra i jak wcześniej opisujecie możliwości zatarcia silnika będzie świecić kontrolka smarowania ?
nie będzie świecić, bo nie ma takiej kontrolki w żadnej z Virago, to co masz to kontrolka poziomu oleju.


co do o-ringów, jak ktoś chce to zakupie i podeślę

Re: Wymiana filtra oleju

: 10 kwietnia 2011, 20:13
autor: Robert
Z tego morał taki- Zanim gdzieś coś włożysz patrz gdzie wkładasz, żebyś potem nie żałował :mrgreen:

[ Dodano: Pią Kwi 15, 2011 10:20 am ]
Jeszcze raz wrócę do tematu zakładania filtra bo nie chce mi się, po raz trzeci w tym roku zdejmować dekielka, a nie jestem pewny... Z tego co kojarzę po budowie filtra z jednej strony ma on wystająca rurkę która ma schować się w rowku dekla (XV1100), a przyklejona do boku filtra uszczelka ma zetknąć się szczelnie z okrągłą wypustką który jest na środku w deklu. Z drugiej strony natomiast uszczelka filtra ma oprzeć się na trzech jakby wypustkach które ułożone są w okręgu z tym, że jeden z nich ma taki kranc- wypustkę ( patrz zdjęcie Theriona ze str. 1) Ten kranc moim zdaniem uniemożliwia aby filtr włożyć odwrotnie, nie pozwoli aby ta rurka filtra która ma wejść w dekielek zamykający filtr gdybyśmy go odwrotnie założyli weszła do wnętrza tych wypustek silnika. Tym samym gdybyśmy chcieli włożyć go odwrotnie filtr " stanie się dłuższy " gdyż ta wystająca rurka oprze się na tych wypustkach i tym krancu w silniku i nie będzie możliwe zamkniecie dekla. Z tego co pamiętam, a robiłem to już kilka razy, dekielek gdy go zakładałem ładnie wskakiwał z oringami na swoje miejsce. Gdy go wciskałem oczywiście palcami czuć było takie wskoczenie w swoje miejsce. Szczelina po jego włożeniu jaka była pomiędzy dekielkiem, a silnikiem wahała się w granicy około 1 mm. Pozostała jedynie kwestia dociągnięcia śrub. Myślę, że gdyby włożyć filtr odwrotnie dekiel nie wskoczyłby na swoje miejsce i odstawałby kilka mm. a przy dokręcaniu śrub filtr zostałby zniszczony - po prostu zgnieciony.

Re: Wymiana filtra oleju

: 16 kwietnia 2011, 11:08
autor: macias
-waldi- pisze:59x2 w rowek pokrywki na rysunku jako 2 - cena 1,7zł (może być 60x2)
60x2 jednak nie może być ;) w przypadku braku 59x2 daje radę 58x2 :)

Re: Wymiana filtra oleju

: 27 maja 2011, 19:03
autor: Faust44
Help - bo już zgłupiałem :neutral:
Kupiłem filtr HF razem z olejem i jutro mam zamiar zabrać się za wymianę.
Tylko już pogubiłem się jak ma iść - jest w środku otwór i teraz do sedna - tym otworem w stronę patrzącego czy do środka?? Patrząc w Clymera wydaje mi się, że otworem na zewnątrz - ale prosiłbym, aby ktoś doświadczony mógł potwierdzić.

Uszczeleczki oczywiście zakupione - zgodnie z podanymi rozmiarami - za komplet wyszło dokładnie 2,43.

Zdaję sobie sprawę, że to może głupie pytanie, ale nie chcę spartolić :cry:

Re: Wymiana filtra oleju

: 27 maja 2011, 19:19
autor: -waldi-
otworem filtra na zewnątrz silnika, czyli w stronę patrzącego

Re: Wymiana filtra oleju

: 27 maja 2011, 21:00
autor: Faust44
-waldi- pisze:otworem filtra na zewnątrz silnika, czyli w stronę patrzącego
Podziękował serdecznie. Piwko przy najbliższej okazji :drunksmile:

Re: Wymiana filtra oleju

: 27 maja 2011, 22:03
autor: Raider
Faust44 pisze: to może głupie pytanie, ale nie chcę spartolić :cry:
Nie spartolisz, tylko ZATRZESZ SILNIK! A zatem warto zadać to głupie pytanie nawet tysiac razy niż raz nie zadać i założyć odwrotnie.
Robert pisze:Myślę, że gdyby włożyć filtr odwrotnie dekiel nie wskoczyłby na swoje miejsce i odstawałby kilka mm. a przy dokręcaniu śrub filtr zostałby zniszczony - po prostu zgnieciony.

W tym roku specjalnie załozyłem odwrotnie, żeby zobaczyć czy rzeczywiście mozna się pomylić. Dekielek wskoczyl do końca co oznaczało, że MOŻNA ZALOŻYĆ ODWROTNIE.

Przyznaję, że to duży błąd konstrukcyjny - powinna byc jakaś blokada, żeby nie mozna było zakręcić dekla.

Re: Wymiana filtra oleju

: 27 maja 2011, 22:11
autor: MarQs
Trzeba też przypomnieć, że w 535 filtr wkłada się odwrotnie niż w 750/1100.

535 - otworem do silnika
750/1100 - otworem na zewnątrz.

Re: Wymiana filtra oleju

: 27 maja 2011, 23:04
autor: kris2k
MarQs pisze:Trzeba też przypomnieć, że w 535 filtr wkłada się odwrotnie niż w 750/1100.

535 - otworem do silnika
750/1100 - otworem na zewnątrz.
No właśnie. Dałbym sobie rękę uciąć że w 125-ce też się wkładało otworem do silnika. I nawet ktoś z forum do mnie dzwonił i się pytał jak to w końcu jest bo jedni mówią tak a drudzy tak i sugerował że coś mi się musiało pomylić.

Czy mógłby ktoś raz na zawsze rozwiać wszelkie wątpliwości i opisać łopatologicznie jak w jakim modelu zakładać filtr, ewentualnie jakie oringi są potrzebne itd. I myślę że niegłupio by było to podwiesić bo tematów o niby prozaicznej czynności jaką jest wymiana oleju się mnoży a ktoś nowy łatwo się w tym wszystkim gubi.

Re: Wymiana filtra oleju

: 28 maja 2011, 15:56
autor: Faust44
Therion pisze:
Nie spartolisz, tylko ZATRZESZ SILNIK! A zatem warto zadać to głupie pytanie nawet tysiac razy niż raz nie zadać i założyć odwrotnie.
Dokładnie, ale wszystko się udało - małe problemy z ponownym wkręceniem dolnej śruby z oringiem, ale chwila spokoju i wszystko powinno być dobrze bez uszczerbku na gwincie - może jakieś paprochy przypadkowo :?: bo z oringami nie było problemów.
Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

Co mnie zdziwiło - musiałem zdjąć podnóżek z prawej strony, żeby się dostać do dekielka (brak dostępu do dolnej śruby), ale po za tym to w praktyce nie okazało się to szczególnie trudną czynnościa.
Pozdrawiam

Re: Wymiana filtra oleju

: 30 maja 2011, 14:50
autor: MarinP
O-ringi sa dostepne np w moto-akcesoriach:
http://www.moto-akcesoria.pl/advanced_s ... lka+o-ring
Ja kupuje championa to od razu z uszczelką jest w komplecie.

Re: Wymiana filtra oleju

: 30 maja 2011, 15:28
autor: Cpt. Nemo
MarinP pisze:O-ringi sa dostepne np w moto-akcesoriach:
http://www.moto-akcesoria.pl/advanced_s ... lka+o-ring
Ja kupuje championa to od razu z uszczelką jest w komplecie.
Jakos nie moge tam do 535 znalezc ?

Re: Wymiana filtra oleju

: 30 maja 2011, 16:00
autor: MarinP
Cpt. Nemo pisze:
MarinP pisze:O-ringi sa dostepne np w moto-akcesoriach:
http://www.moto-akcesoria.pl/advanced_s ... lka+o-ring
Ja kupuje championa to od razu z uszczelką jest w komplecie.
Jakos nie moge tam do 535 znalezc ?
Jest:
http://www.moto-akcesoria.pl/uszczelka- ... 97,p,18080

Re: Wymiana filtra oleju

: 12 sierpnia 2011, 11:27
autor: user12
59x2
55x3
7x2,5
te wymiary średnicy mierzy się od wewnątrz czy na zewnątrz uszczelki ?

Re: Wymiana filtra oleju

: 28 sierpnia 2011, 22:21
autor: moryc
Może ktoś ma ochotę najpierw zobaczyć jak to wygląda za nim rozkręci (XV 750) :roll:
https://picasaweb.google.com/moryc10/Wy ... directlink