Urządzenie do kontroli pracy akumulatora
: 28 lutego 2011, 16:19
Witam serdecznie całą Brać na Forum Virago.
Mam do zaoferowania wszystkim bardzo pożyteczne urządzenie.
Otóż, jest to mały układzik który cały czas kontroluje pracę układu elektrycznego (dokładniej mówiąc ładowanie i akumulator).
Oto krótki opis działania:
po podłaczeniu do instalacji (oczywiście za stacyjką) i włączeniu zasilania układ już zaczyna pracować i przeprowadza pomiary napięcia.
Wynik obrazuje nam na 1 trójkolorowej diodzie (LED RGB) jako 1 z 5 stanów tj.
-świeci NIEBIESKI
-pulsuje NIEBIESKI
-świeci ZIELONY
-pulsuje CZEROWNY
-świeci CZERWONY
Widziałem już podobne urządzienie na FORUM.
Do każdego stanu było przypisane konkretne napięcie które ów układ wskazywał.
W moim urządzeniu jest inaczej.
TO UŻYTKOWNIK definiuje jakie napięcia przy jakim stanie świecenia ma pokazywać układ.
Jest to o tyle fajne, ze można dopasować indywidualnie do każdego MOTO z osobna, bo przecież nie wszędzie jest tak samo (można też układ wykorzystać w samochodzie),mało tego do zdefiniowania tego nie jest potrzebny komputer a wystarczy tylko miernik i zasilacz regulowany (na życzenie mogę już wstępnie to zaprogramować).
Urządzenie jest bardzo dokładne (około 0.02 V) i działa do około 20 V
Ale to jeszcze nie koniec bajerów.
Urządzenie posiada jeszcze jeden programowany stan- nasycenie akumulatora (można to wyłączyć), wskazuje to czy podczas jazdy pojawił się na akumulatorze moment całkowitego naładowania.
No i jeszcze jedno.....
Po włączeniu zasilania, układ zaświecając odpowiednie LEDy, pokazuje jak wyglądał przebieg napięcia (trwa to kilka sekund) ale dzięki temu można zaobserwować czy aku się nam ładował czy nie.
Chętnych i ciekawych owego użądzenia zapraszam do kontaktu
Pozdrawiam i życzę szybkiego nadejścia sezonu...
Mam do zaoferowania wszystkim bardzo pożyteczne urządzenie.
Otóż, jest to mały układzik który cały czas kontroluje pracę układu elektrycznego (dokładniej mówiąc ładowanie i akumulator).
Oto krótki opis działania:
po podłaczeniu do instalacji (oczywiście za stacyjką) i włączeniu zasilania układ już zaczyna pracować i przeprowadza pomiary napięcia.
Wynik obrazuje nam na 1 trójkolorowej diodzie (LED RGB) jako 1 z 5 stanów tj.
-świeci NIEBIESKI
-pulsuje NIEBIESKI
-świeci ZIELONY
-pulsuje CZEROWNY
-świeci CZERWONY
Widziałem już podobne urządzienie na FORUM.
Do każdego stanu było przypisane konkretne napięcie które ów układ wskazywał.
W moim urządzeniu jest inaczej.
TO UŻYTKOWNIK definiuje jakie napięcia przy jakim stanie świecenia ma pokazywać układ.
Jest to o tyle fajne, ze można dopasować indywidualnie do każdego MOTO z osobna, bo przecież nie wszędzie jest tak samo (można też układ wykorzystać w samochodzie),mało tego do zdefiniowania tego nie jest potrzebny komputer a wystarczy tylko miernik i zasilacz regulowany (na życzenie mogę już wstępnie to zaprogramować).
Urządzenie jest bardzo dokładne (około 0.02 V) i działa do około 20 V
Ale to jeszcze nie koniec bajerów.
Urządzenie posiada jeszcze jeden programowany stan- nasycenie akumulatora (można to wyłączyć), wskazuje to czy podczas jazdy pojawił się na akumulatorze moment całkowitego naładowania.
No i jeszcze jedno.....
Po włączeniu zasilania, układ zaświecając odpowiednie LEDy, pokazuje jak wyglądał przebieg napięcia (trwa to kilka sekund) ale dzięki temu można zaobserwować czy aku się nam ładował czy nie.
Chętnych i ciekawych owego użądzenia zapraszam do kontaktu
Pozdrawiam i życzę szybkiego nadejścia sezonu...