System AIS
- PAW
- Posty: 65
- Rejestracja: 21 października 2010, 14:43
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Opatow
- Wiek: 41
- Status: Offline
System AIS
witam,panowie i panie mam zamiar zdemontowac to niepotrzebne urzadzenie,które yamaha montyje w sporej liczbie swoich motocykli np,virago,drag star,fz1,r6,wr.ludzie w sporej liczbie usuwaja to z motocykli,sa na youtube ale akurat nie ma virago.szukałem w szukajce i normalnie ale na nic nie trafiłem.w sieci znalazłem kilka info jak to wykonac jednak nie do konca jasnych.przykładowe linki
http://www.viragotech.com/fixit/JOHNFINN.html-czy przewód z 2 zdjecia biegnie do krócca?trzeba go zaslepic,czy podłaczenie modulatora zostaje?jego przewody tzn z 1 rozgałezia sie na 3 i 2 do krócców i 3 biegnie do urzadzzonka ze zdjecia 3.
http://viragotech.com/newtech/MCV%20AIS ... 4.htm-opis bez zdjec
Jesli ktos z forumowiczów demontował ten dopalacz spalin to poprosze o porade i podpowiedz co i jak
[ Dodano: Wto Sty 25, 2011 12:23 pm ]
panowie nikt tego ustrojstwa nie odinstalowuwał?
http://www.viragotech.com/fixit/JOHNFINN.html-czy przewód z 2 zdjecia biegnie do krócca?trzeba go zaslepic,czy podłaczenie modulatora zostaje?jego przewody tzn z 1 rozgałezia sie na 3 i 2 do krócców i 3 biegnie do urzadzzonka ze zdjecia 3.
http://viragotech.com/newtech/MCV%20AIS ... 4.htm-opis bez zdjec
Jesli ktos z forumowiczów demontował ten dopalacz spalin to poprosze o porade i podpowiedz co i jak
[ Dodano: Wto Sty 25, 2011 12:23 pm ]
panowie nikt tego ustrojstwa nie odinstalowuwał?
były motocykle prl,oldtimer,naked,sport,enduro a teraz nadszedł czas na choppera....good vibrations....
-
- Status: Offline
Re: System AIS
Wszystko pozaślepiać, żadnej filozofi tutaj nie widze
- Zwierzax
- Posty: 110
- Rejestracja: 30 czerwca 2009, 18:01
- Motocykl: XV750 '94
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: System AIS
A co to da ??
-
- Status: Offline
Re: System AIS
satysfakcję, że coś sie wywaliło z moto a on dalej hula
http://virago.com.pl/viewtopic.php?t=19 ... bf435be578
http://virago.com.pl/viewtopic.php?t=14 ... a481b201ca
coś na ten temat
http://virago.com.pl/viewtopic.php?t=19 ... bf435be578
http://virago.com.pl/viewtopic.php?t=14 ... a481b201ca
coś na ten temat
- PAW
- Posty: 65
- Rejestracja: 21 października 2010, 14:43
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Opatow
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: System AIS
jako ze virago to chopper to wszystko co niepotrzebne trza wy......
a tak na powaznie to ludzie masowo usuwaja to z motocykli yamaha od enduro po chopery,moze własnie po to zeby strzelało po odpuszczeniu gazu noj sprzeta odelzymy(to chyba po enduro mi zostało)
a tak na powaznie to ludzie masowo usuwaja to z motocykli yamaha od enduro po chopery,moze własnie po to zeby strzelało po odpuszczeniu gazu noj sprzeta odelzymy(to chyba po enduro mi zostało)
były motocykle prl,oldtimer,naked,sport,enduro a teraz nadszedł czas na choppera....good vibrations....
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: System AIS
zwiekszenie toksyczności spalin a po za tym nicZwierzax pisze: co to da ??
- PAW
- Posty: 65
- Rejestracja: 21 października 2010, 14:43
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Opatow
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: System AIS
e tam,silnik bez jakichs rurek i strzały z wydechu przy schodzeniu z obrotów-waldi- pisze:zwiekszenie toksyczności spalin a po za tym nic
były motocykle prl,oldtimer,naked,sport,enduro a teraz nadszedł czas na choppera....good vibrations....
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: System AIS
to juz kwestia regulacjiPAW pisze:strzały z wydechu przy schodzeniu z obrotów
- PAW
- Posty: 65
- Rejestracja: 21 października 2010, 14:43
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Opatow
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: System AIS
ale mam nadzieje ze pomoże,bo chce żeby sobie strzelała przy hamowaniu silnikiem i przy przegazówce,w moim ostatnim moto tak było,że strzelała i pluła ogniem a sład mieszanki dobry kolor swiecy też,Zauważyłem że Viagra też plunie ogniem przy ostrej przegazówce-pod wieczór.Powiekszasz delikatnie otworki w przepustnicy(w tej z membrana),jesli oryginalnie np 3mm to wiercisz 4mm i skracasz sprezyne która dociska własnie ta przepustnice tak o kilka zwojów np. 2cm.Co to daje juz pisze oprócz ww strzałow,polepsza sie reakcja na gaz robi sie taki pół mechaniczny gaznik,czyli lepsza reakcja na gaz,moto robi sie duzo żwawsze dodatkowo możemy powiekszyc dysze główną o jeden rozmiar np. ze 120 do 125.Robiłem taką modyfikacje już w japonczyku i koledzy równiez także nic złego sie nie dzieje oprócz wymienionych plusów,jesli damy wieksza dysze spalanie moze wzrosnac do ok 0.5 litry wiecej.Ufff
Zapomniałem,odłączamy tzw odme i zakładamy na ten przewód mały filterek i przydałobysie powiekszyc wlot do airboxa ale ten patent w virce nie przejszie,można za to włożyc filtr o wiekszej przepustowosci np.k&n,ramaier(gąbka) itp.
Zapomniałem,odłączamy tzw odme i zakładamy na ten przewód mały filterek i przydałobysie powiekszyc wlot do airboxa ale ten patent w virce nie przejszie,można za to włożyc filtr o wiekszej przepustowosci np.k&n,ramaier(gąbka) itp.
były motocykle prl,oldtimer,naked,sport,enduro a teraz nadszedł czas na choppera....good vibrations....
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 09:05
- Motocykl: Virago 750 92r.
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: System AIS
Choćbym nie wiem jak ustawił gaźniki (a laikiem w tej kwestii nie jestem), to nie mogę wyeliminować popierdywania podczas hamowania silnikiem.
Zaślepienie dolotu AIS do cylindrów całkowicie eliminuje strzały, więc albo ten układ u mnie jest uszkodzony albo zanieczyszczony, rozregulowany.
Dzisiaj rozbiorę to ustrojstwo i jeśli nie znajdę usterki, zdemontuję to na stałe.
Zaślepienie dolotu AIS do cylindrów całkowicie eliminuje strzały, więc albo ten układ u mnie jest uszkodzony albo zanieczyszczony, rozregulowany.
Dzisiaj rozbiorę to ustrojstwo i jeśli nie znajdę usterki, zdemontuję to na stałe.
- jmc
- Posty: 143
- Rejestracja: 19 czerwca 2015, 08:23
- Motocykl: burdel na kołach 750
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: System AIS
Przy okazji wymiany linki ssania obejrzałem sobie słynny AIS.
Jeszcze nic z nim nie robiłem ale znalazłem w internetach schemat jak go wyłączyć bez demontażu:
U mnie wygląda to tak, zaznaczyłem kolorami odpowiadające przewody (niech mnie ktoś poprawi jeśli źle):
Niebieski zaślepiamy, reszta jak na schemacie.
Co ciekawe, na różnych forach można znaleźć różne informacje na temat tego jaki faktycznie efekt daje demontaż tego ustrojstwa - część z Was pisze że moto będzie bardziej strzelać z wydechów, a zagraniczne źródła sugerują raczej że będzie dokładnie odwrotnie.
Z czystej naukowej ciekawości sprawdzę to któregoś dnia.
Jeszcze nic z nim nie robiłem ale znalazłem w internetach schemat jak go wyłączyć bez demontażu:
U mnie wygląda to tak, zaznaczyłem kolorami odpowiadające przewody (niech mnie ktoś poprawi jeśli źle):
Niebieski zaślepiamy, reszta jak na schemacie.
Co ciekawe, na różnych forach można znaleźć różne informacje na temat tego jaki faktycznie efekt daje demontaż tego ustrojstwa - część z Was pisze że moto będzie bardziej strzelać z wydechów, a zagraniczne źródła sugerują raczej że będzie dokładnie odwrotnie.
Z czystej naukowej ciekawości sprawdzę to któregoś dnia.
w kasku każdy motocyklista jest przystojny
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 09:05
- Motocykl: Virago 750 92r.
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: System AIS
Od czasu zaślepienia tego ustrojstwa ani razu nie miałem strzału w tłumki.
Wcześniej cały układ wyczyściłem, wyregulowałem wysokość zastawek a pomimo to strzelało w wydechy.
Może przy seryjnej puszcze i reszcie wydechu to się sprawdza, ale przy luźniejszym układzie, już może dawać o sobie znać.
Jeszcze jedna zaleta, to brak tego charakterystycznego "plumkania" wydobywającego się z układu AIS
Wcześniej cały układ wyczyściłem, wyregulowałem wysokość zastawek a pomimo to strzelało w wydechy.
Może przy seryjnej puszcze i reszcie wydechu to się sprawdza, ale przy luźniejszym układzie, już może dawać o sobie znać.
Jeszcze jedna zaleta, to brak tego charakterystycznego "plumkania" wydobywającego się z układu AIS