Strona 1 z 1

Płyny hamulcowe

: 20 grudnia 2010, 19:01
autor: Schwartzu
Heloł.

Podobnie jak z olejami silnikowymi mamy tu dosyć spory wybór różnych producentów, ale dosyć spory rozrzut cenowy nieco mnie zastanawia.

Np. Motul 0,5l kosztuje tyle samo co Castrol 0,25l (w moto-akcesoriach)

Czy są między nimi jakieś większe różnice?
Jakie polecacie do 535 (w ramach np DOT 4)?

Re: Płyny hamulcowe

: 20 grudnia 2010, 20:27
autor: leszekk
Moim skromnym zdaniem różnica jest jedynie w kolorze opakowania.

Re: Płyny hamulcowe

: 20 grudnia 2010, 21:57
autor: Andrzej S
Nie byłbym zdziwiony gdyby oba te produkty wyszły z tej samej rozlewni :grin:

Re: Płyny hamulcowe

: 21 grudnia 2010, 00:28
autor: Schwartzu
To skąd dwukrotne przebicie ceny ?

Re: Płyny hamulcowe

: 21 grudnia 2010, 07:01
autor: Balwi
Allezłom tutaj widać rozrzut cenowy.

Virago nie jeździsz po torze ani nie bierzesz udziału w rajdzie Paryż-Dakar :mrgreen: . Bierz najtańszy z jakiejś znanej firmy i będzie ok :wink: .

Ja mam u siebie DOT 5.1 i hamulce mają się dobrze wbrew przesądom ludowym o nie zmienianiu specyfikacji DOT 4 na wyższą....

Re: Płyny hamulcowe

: 21 grudnia 2010, 10:05
autor: leszekk
Schwartzu pisze:To skąd dwukrotne przebicie ceny ?
Gdyby to było forum audiofilów to prawdopodobnie otrzymałbyś wyczerpującą informację o tym, że np. płyn Castrola zapewnia dużo lepsze dozowanie hamulca przedniego (szczególnie, jeśli masz przewody w metalowym oplocie z platyny lub przynajmniej nierdzewki) w warunkach niskiego ciśnienia atmosferycznego czyli na ogół w warunkach opadów deszczu, mżawki itp. W lepszych warunkach pogodowych ta różnica nie jest już tak dostrzegalna a ponieważ na Virago najczęściej jeździ się gdy prognozy pogody przewidują przynajmniej 5 dni bez deszczu, to inwestycja w płyn Castrola będzie zdecydowanie na wyrost.
;)

Re: Płyny hamulcowe

: 31 stycznia 2011, 08:26
autor: lukaszpolanek
chłopie zwykły dot 4 lej taki najtanszy,w samochodzie hamulce nagrzewaja sie 100 razy bardziej niz w moto i uzywsz go co dziennie przez cały rok i z plynem jakos nic sie nie dzieje ani na mrozie ani w upałach, a takie gadanie ze wyzsze temeratury ze lepsza skutecznosc to miedzy bajki mozna włozyc,chyba jak sie motorem po torze jezdzi co na virago ci nie grozi