Strona 1 z 1

Sraednia napięcia ładowania akumulatora

: 19 listopada 2010, 13:59
autor: rysiek535
Jeśli ktoś ma ochote proszę tu wpisywać swoje pomiary - wyciągniemy jakieś konkretne
wnioski co do prawidłowej pracy układu ładowania.
Pomiar na wolnych ok 800-1000obr oraz przy Ok2000 - 4000obr
Pod obciążeniem - światła drogowe i bez obciążenia.

Tu jest temat odnośnie kontrolki ładowania itp...
viewtopic.php?t=9213&postdays=0&postorder=asc&start=0

Jeśli ktoś szuka pomocy w diagnozie niech zciągnie PDF o nazwie "fault_finding-electrical system.pdf"
Z tego co tam piszą ( ogólnie dla japońskich motocykli) napięcie od 13,5 - 14,8 v przy 2500obr bez obciążenia (czyli żarówek)jest prawidłowe.
Dużo na temat regulatorów napisano na http://www.elektroda.pl

Kolega Waldi jest konstruktorem super regulatora, więc zanim poszukacie na allegro
to się spytajcie , na co lepiej wydać kase?

Według serwisówki :

535 - Charging system output 14 to 15 volts at 5,000 rpm
700 - 1100 - Charging system output 14.3 to 15.3 volts at 2,000 rpm

********************************************************************
Rysiek535 - Virago 535 1998r - Orginalny regulator napięcia
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Motor rozgrzany - Aku naładowane - stan aku oceniam na 90%
Wolne obroty - ok 800
-Z obciążeniem - żarówka z przodu i z tyłu ok 50W+2*5W 13,6v
-Beż obciążenia - 14,1v
Obr OK 3000 - ?

Motor zimny zaraz po odpaleniu - Aku po 2 tyg postoju - stan aku oceniam na jakieś 70%

Wolne obroty - ok 800 - 900
-Z obciążeniem - żarówka z przodu i z tyłu ok 50W+2*5W 12,5v
-Bez obciążenia - 13,6v
Obr OK 3000 ?
************************************************

?????? Kto następny??????????? kopiować dane z tego posta i dopisywać w ostatnim żeby nie latać do tyłu

Re: Sraednia napięcia ładowania akumulatora

: 28 marca 2011, 20:02
autor: IŻIK
Motong po kapitalnym przeglądzie, wszystkie styki, masy i inne łączenia wyczyszczone
regulator napięcia SHINDENGEN
1. wolne obroty bez świateł 14,72 V... obr. 2000-4000 - 14,69V
2. wolne obroty i pozycyjne 14,67V... obr. 2000-4000 - 14.50V
3. wolne obroty i mijania 14,20V... obr. 2000-4000 - 14,15V
4. wolne obroty i długie 13,30V... obr. 2000-4000 - 14,10V

Regulator od Waldiego (w fazach testowych, jest większy i nie można zamontować w oryginalnym miejscu, ale zawsze się znajdzie inne) trzyma między 14,3V a 14,5V. Mamy możliwość regulacji napięcia między 12V a 16V
W przypadku padnięcia uzwojenia mamy możliwość podkręcenia napięcia i dalej śmigamy.
W 700 - 1100 fajnie pasuje (nawet bez przykręcania) obok akumulatora po prawej stronie.

Re: Sraednia napięcia ładowania akumulatora

: 28 marca 2011, 20:25
autor: Robert von Berlin
Tez zapytam, bo w najlepszym razie mam 13,8 V i lekko mrugajaca kontrolke swiatel podczas migania kierunkowskazu. Wnosze, ze gdzies nie ma masy zbyt dobrej.
Pytanie: gdzie szukac glownych mas?

Re: Sraednia napięcia ładowania akumulatora

: 28 marca 2011, 20:32
autor: -waldi-
Robert von Berlin pisze: ze gdzies nie ma masy zbyt dobrej
masa jest OK to są spadki napięcia na kablach, przełącznikach i złączach przewodów +
Robert von Berlin pisze:Pytanie: gdzie szukac glownych mas?
od aku do silnika po prawej stronie... tylko Ty masz Specjal i może być inaczej
Robert von Berlin pisze: lekko mrugajaca kontrolke swiatel podczas migania kierunkowskazu
to chyba każdy ma :)

Re: Sraednia napięcia ładowania akumulatora

: 28 marca 2011, 20:51
autor: rysiek535
Taka moja propozycje żeby pomiary ładowania robić bezpośrednio na zaciskach Akumulatora.

Niebawem uzupełnie moje pomiary bo nie podałem przy 3000obr a niedługo będe miał moto na chodzie.

Re: Sraednia napięcia ładowania akumulatora

: 28 marca 2011, 22:16
autor: IŻIK
Moje były robione na zaciskach akusia