OBROTOMOMIERZ

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
emil1379
Status: Offline

OBROTOMOMIERZ

Post autor: emil1379 »

NIE DZIAŁA MI W OGÓLE OBROTOMIERZ ? JAKA TO PRZYCZYNA?
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: OBROTOMOMIERZ

Post autor: leszekk »

Po primo, nie jest to aż tak ważki problem, żeby krzyczeć.
Po secundo - a działał kiedykolwiek? Dotykałeś czegokolwiek co mogłeś zepsuć?
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
emil1379
Status: Offline

Re: OBROTOMOMIERZ

Post autor: emil1379 »

Przepraszam, jestem nowincjuszem i nie znałem zasad. Motór mam od niedawna, nic nie zdążyłem dotknąć, samodzielnie nie podejmowałem napraw. Chciałbym dowiedzieć się jak naprawić ten obrotomierz? Za pomocne uwagi z góry dziękuje. :rock:
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: OBROTOMOMIERZ

Post autor: leszekk »

Według tego, co napisano w instrukcji eksploatacji motocykla XV750 (dostępnej w dziale download w języku polskim, o serwisówkach nie wspominając):
"Obrotomierz
Ten model jest wyposażony w elektryczny obrotomierz pozwalający kierowcy kontrolować obroty silnika i utrzymywać go w idealnym momencie obrotowym (zakresie mocy)."
Niedziałanie obrotomierza może zatem mieć kilka przyczyn:
ostatnia - wewnętrznie uszkodzony obrotomierz (wychylenie wskazówki zależne jest od częstotliwości pojawiania się impulsów elektrycznych - jak ktoś dał 230V 50/60 Hz na wejście to obrotomierz mógł tego nie znieść);
przedostatnia - uszkodzone przewody pomiędzy obrotomierzem a ... resztą. Nie podajesz rocznika więc trudno na 100% sprawdzić, ale do obrotomierza masz zapięte 3 kabeki: pomarańczowy, brązowy i czarny. Impulsy idą z modułu zapłonowego po pomarańczowym kablu. Uszkodzenie pozostałych kabelków oczywiście też może skutkować brakiem zamknięcia obwodu elektrycznego a co za tym idzie niedziałanie obrotomierza;
pierwsza - uszkodzony moduł zapłonowy (albo chociaż spadnięta końcówka kabelka)

Wydaje się (po analizie kilkunastu schematów) że kolorystyka kabelków jest standardowa niezależnie od modelu (700-1100) i rocznika. Mam wrażenie, że w zagadnienie zamieszany jest również wskaźnik luzu (neutral indicator) i jeśli w Twojej maszynie nie działa to nie wykluczam wspólnych korzeni tego stanu rzeczy.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
emil1379
Status: Offline

Re: OBROTOMOMIERZ

Post autor: emil1379 »

Witam kolego leszekk!
dzieki za info jak znajde chwilke czasu to na pewno lukne na to. Ale jeszcze jednego nie wiem co to jest wskaznik luzu? (neutral indicator) pozdrawiam! :rock:
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: OBROTOMOMIERZ

Post autor: -waldi- »

emil1379 pisze:Ale jeszcze jednego nie wiem co to jest wskaznik luzu? (neutral indicator)
między 1 a 2 biegiem masz luz i ta kontrolka świeci jak masz właśnie w tym położeniu tylko tyle ma za zadanie :)
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
emil1379
Status: Offline

Re: OBROTOMOMIERZ

Post autor: emil1379 »

Witam!!! no wlasnie tak myslalem : no i ta oto kontrolka od tego luzu mi nie swieci! nadal obrotomierz stoi w miejscu a bezpieczniki sa dobre!!! czy ktos moze poratowac mnie jakims schematem lub czyms takim? poczatki sa ciezkie. pozdrawiam! :rock:
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: OBROTOMOMIERZ

Post autor: leszekk »

emil1379 pisze:czy ktos moze poratowac mnie jakims schematem lub czyms takim?
Ściągnij serwisówkę, schematy elektryczne masz w komplecie.
Jeśli nie działa Ci kontrolka luzu to znaczy, że najprawdopodobniej to jest przyczyną braku działania obrotomierza. Prześledź sobie na schemacie gdzie może być coś walnięte. Może po prostu ta żaróweczka jest spalona i stąd problem?
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: OBROTOMOMIERZ

Post autor: -waldi- »

emil1379 pisze: ta oto kontrolka od tego luzu mi nie swieci! nadal obrotomierz stoi w miejscu a bezpieczniki sa dobre!!!
kontrolka nie ma nic wspólnego obrotkiem . Skoro bezpieczniki OK to: wymień żarówkę bo spalona i zmierz czy obrotek ma zasilanie przewód brązowy
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
ODPOWIEDZ