Zawory iglicowe
: 01 października 2010, 14:05
Czy któryś z kolegów miał z nimi problem? Czy one mogą powodować zmienianie się poziomu paliwali w gaznikach? Co skutkuje nie równa praca silnika?:) z góry dzięki za odpowiedź:)
www.virago.com.pl
https://www.virago.com.pl/
Siemanko halny,halny pisze:Czy któryś z kolegów miał z nimi problem?
Jak najbardziej, empirycznie sprawdziłem, że w funkcji temperatury, przepuszczalność zużytych zaworów iglicowych nie jest liniowa. Efektem tego jest zmienny poziom paliwa, uzależniony od warunków zewnętrznych. Prawdopodobnie związane jest to z kilkoma czynnikami, których elementem wspólnym wydaje się być stożek zaworu iglicowego, wykonany z jakiegoś tworzywa. Tworząca stożka w wyniku współpracy z gniazdem zaworu z biegiem czasu odkształca się trwale, powodując przepuszczanie paliwa, w sposób liniowy. Jednak destabilizację przepływu wprowadza wspomniane tworzywo, które w zależności od temperatury zmienia swoją elastyczność, a co się z tym się wiąże, również zdolność do kompensowania przecieku wynikającego z deformacji tworzącej.halny pisze:Czy one mogą powodować zmienianie się poziomu paliwali w gaznikach? Co skutkuje nie równa praca silnika?
Jak to sprawdzałeś, na jakimś stanowisku pomiarowym, czy na motocyklu?MI_maly pisze:empirycznie sprawdziłem
Na nierówną pracę silnika wpływ ma szereg czynników, nie wykluczone że i wypracowane zawory. Ale ... niebagatelny wpływ mają również świece. Pozornie dobrze dające iskrę, ale nie za każdym razem. Świece po duzym przebiegu (kiedyś w Maluszku zalecano wymianę co 15 tys. km, w moim Opelku już po 60 tys.). I na pewno ma to swoje uzasadnienie, bo warunki pracy świec w Maluszku były nieporównywalnie gorsze - ale do rzeczy. W zużytej świecy wypada z pracy co któryś cykl (przebicie), paliwo idzie w rurę wydechową, silnik pracuje nierównomiernie. W V-twinie dochodzi jeszcze synchronizacja, mająca na celu właśnie ujednolicenie pracy obu cylindrów i równomierny bieg silnika, głównie na biegu jałowym.halny pisze:Co skutkuje nie równa praca silnika?
No to jadziem:KrzychuGdynia pisze:jak się wymienia zawory iglicowe
Blunio pisze:13a. jeżeli wymieniamy całe zaworki, należy ich korpusy wykręcić z kadłuba gaźnika (chociaż najbardziej wyrabia się sam zaworek,a konkretnie jego iglica)