Żarówki H3 o mocy 35W

Dodatki i przeróbki do Virago
Awatar użytkownika
Arktos
Posty: 782
Rejestracja: 12 września 2007, 17:12
Motocykl: Virago 750 z 96r
Lokalizacja: Włocławek
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Żarówki H3 o mocy 35W

Post autor: Arktos »

Szybkie pytanko mam. Czyli o zarówkach 55W lepiej zapomiec?? te 220 W alternatora nie starczy???Moze sie pomyle ale.

1.Zarówa przednia 55W
2.Dwie tylne 50W
3.Cewki 2X ok 50= 100W
4.Pozycyjna i stop od czasu do czasu.

Wychodzi , ze troche pradu zostaje ale czy starczy( zakładam, ze nie bede caly czas jezdzil z trzema lampami bo to podobno niezgodne z przepisami jest.)

Mam jeszcze pytanie do Antka o wlacznik. Podoba mi sie, gdzie go kupiles i nie widze do czego jest przymocowany(rurka kierownicy??)
Gang dzikich wieprzy.
Motórzyści Włocławek.
Grupa Kujawska.
Awatar użytkownika
ramatahatta
Posty: 215
Rejestracja: 06 lipca 2008, 23:17
Motocykl: Yamaha Virago XV750 '92
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Żarówki H3 o mocy 35W

Post autor: ramatahatta »

Arktos pisze:Czyli o zarówkach 55W lepiej zapomiec??
Niekoniecznie, to zależy tak od częstości ich używania jak i stanu alternatora, instalacji, czy aku. Najlepiej poeksperymentować - jak jazda z dodatkowym 2x55W czy 35W nie sprawia później problemów w odpalaniu, to ok.
A u mnie czasem sprawia, stąd poszukiwanie alternatywy.
Można jeszcze pomyśleć nad oszczędzaniem prądu typu LED-y do tylnej lampy, ale - pewnie nie będzie odświetlenia tablicy (to akurat mała strata :mrgreen: , tylko nie wiem czy jakiś 'misiek' przy kontroli się nie przyczepi), no i żeby nie rzucało się w oczy, że to LED-y, bo to trochę nie ten klimat.
Słońce, z wiatrem we włosach, gdzie oczy poniosą...
Awatar użytkownika
Antek
Posty: 1141
Rejestracja: 27 grudnia 2007, 13:16
Motocykl: Yamaha XV 1100 Virago '97
Lokalizacja: Białystok
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Żarówki H3 o mocy 35W

Post autor: Antek »

Arktos pisze:Mam jeszcze pytanie do Antka o wlacznik. Podoba mi sie, gdzie go kupiles i nie widze do czego jest przymocowany(rurka kierownicy??)

Artur, włącznik jest zwykły za 1,50zł ze sklepu elektrycznego :grin: zamontowany na specjalnie wygiętym płaskowniku i przykręcony do śrubki mocowania zespołu przełączników ( od dołu, długa i czarna)
Obrazek Czy daleko oni....?
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Żarówki H3 o mocy 35W

Post autor: kyller »

ech oszczedzace pradu :-)
dlaczego nikt ksenonów sobie nie założy do lightbarów
bedzie miał i zaje.... światło i oszczednosc pradu
jak ktos jest chetny to moge załozyc tylko jeszcze nie wiem gdzie druga przetwornice upchnać :mrgreen: no i trezba miec tipes topes instalacje bo ponizej 13,5 v to przetwornica nie chce startować (potem juz w zasadzie działa prawidłowo, ale chodzi o momnt odpalania łuku)
Awatar użytkownika
ziółko1961
Posty: 456
Rejestracja: 14 stycznia 2008, 16:10
Motocykl: była 535 jest vt1100
Lokalizacja: Kiszewy / Konin
Status: Offline

Re: Żarówki H3 o mocy 35W

Post autor: ziółko1961 »

Arktos pisze:
Można jeszcze pomyśleć nad oszczędzaniem prądu typu LED-y do tylnej lampy, ale - pewnie nie będzie odświetlenia tablicy (to akurat mała strata :mrgreen: , tylko nie wiem czy jakiś 'misiek' przy kontroli się nie przyczepi), no i żeby nie rzucało się w oczy, że to LED-y, bo to trochę nie ten klimat.
z tyłu sa dwie żarówki 21/5W; przy zapalonych światłach w żarówkach pala się tylko te włókna 5 watowe, te 21 watowe są od stopu.
Zastosowanie ledów to nie wielka oszczedność na prądzie...
zawsze jest właściwy czas na zrobienie tego co należy
Awatar użytkownika
KATAN
Posty: 273
Rejestracja: 08 października 2007, 09:56
Motocykl: YAMAHA VIRAGO XV 700
Lokalizacja: Szczawinek/PIASTÓW
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Żarówki H3 o mocy 35W

Post autor: KATAN »

Ja założyłem żarówki LED-owe do tylnej lampy i jest KASZANA!!!
Są one 2 włóknowe i podczas hamowanie światło STOP jest słabo widoczne!!!
Trzeba dodatkowo pod przewody od STOP-u podłączyć 2 duże diody na 12V i wtedy jest JAKO_TAKO!!!
Do kierunków żarówki diodowe się nie nadają(żarówka musiała by być wkręcana frontalnie a nie bocznie) świecą tylko półświatłem!!!

Taka moja rada na własnej skórze sprawdzona!!!
WITAM BRACTWO VIRAGO !!!
Awatar użytkownika
KATAN
Posty: 273
Rejestracja: 08 października 2007, 09:56
Motocykl: YAMAHA VIRAGO XV 700
Lokalizacja: Szczawinek/PIASTÓW
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Żarówki H3 o mocy 35W

Post autor: KATAN »

Ja założyłem żarówki LED-owe do tylnej lampy i jest KASZANA!!!
Są one 2 włóknowe i podczas hamowanie światło STOP jest słabo widoczne!!!
Trzeba dodatkowo pod przewody od STOP-u podłączyć 2 duże diody na 12V i wtedy jest JAKO_TAKO!!!
Do kierunków żarówki diodowe się nie nadają(żarówka musiała by być wkręcana frontalnie a nie bocznie) świecą tylko półświatłem!!!

Taka moja rada na własnej skórze sprawdzona!!!
WITAM BRACTWO VIRAGO !!!
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Żarówki H3 o mocy 35W

Post autor: kyller »

ziółko1961 pisze:
Arktos pisze:
Można jeszcze pomyśleć nad oszczędzaniem prądu typu LED-y do tylnej lampy, ale - pewnie nie będzie odświetlenia tablicy (to akurat mała strata :mrgreen: , tylko nie wiem czy jakiś 'misiek' przy kontroli się nie przyczepi), no i żeby nie rzucało się w oczy, że to LED-y, bo to trochę nie ten klimat.
z tyłu sa dwie żarówki 21/5W; przy zapalonych światłach w żarówkach pala się tylko te włókna 5 watowe, te 21 watowe są od stopu.
Zastosowanie ledów to nie wielka oszczedność na prądzie...
uwazam ze warta zachodu (bo koszty nieduze)
w przypadku awarii ładowania zapalasz tylko pozycje i resztka pradu idzie tylko w cewke
cewki zzeraja ok 35W zarówki pozycyjne 5+5+1 =11 W oszczedzajac 10 W sporo zyskujesz na zasięgu
Awatar użytkownika
ramatahatta
Posty: 215
Rejestracja: 06 lipca 2008, 23:17
Motocykl: Yamaha Virago XV750 '92
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Żarówki H3 o mocy 35W

Post autor: ramatahatta »

Co do LED-ów w tylnej lampie, to temat przerabiałem już przy innej okazji (quad), lampa pięknie świeciła na zwykłej żarówce (lustro), ale po włożeniu takiej LED - zero odblasków, światło bardzo kierunkowe i efekt końcowy marny.

Kyller, a może coś więcej o tych ksenonach? To trochę tez nie ten klimat, ale.. jak wygląda pobór mocy przy ksenonach w stosunku do H3? Trzonek jest taki sam, jak w H3? Lampa, czy tez szkło nie musi byc przypadkiem inne?
Słońce, z wiatrem we włosach, gdzie oczy poniosą...
rabw
Status: Offline

Re: Żarówki H3 o mocy 35W

Post autor: rabw »

ramatahatta pisze:Co do LED-ów w tylnej lampie, to temat przerabiałem już przy innej okazji (quad), lampa pięknie świeciła na zwykłej żarówce (lustro), ale po włożeniu takiej LED - zero odblasków, światło bardzo kierunkowe i efekt końcowy marny.
Wszystko zależy, jakie się wstawi te "LEDy". Widywałem beznadziejne rozwiązania, gdzie lapy na LEDach świeciły gorzej niż żarówki, kupiłem też na próbę kilka takich LEDowych odpowiedników żarówek - potwierdzam, że kaszana.
ALE...
Myślę, że to kwestia czasu, żeby do takich lamp samochodowych czy motocyklowych weszły porządne LEDy dużej mocy, a nie takie nawalone 20 popierdółek i wielka mi lampa :roll: Ja sobie zrobiłem w mojej byłej 250 tylne światło na diodzie dużej mocy (3W) i powiem tyle: działa zajebiaszczo. Stop wali mocniej niż żarówka, a ciągnie mniej niż 0.3A prądu. Do lightbarów też mam zamiar wstawić LEDy, tylko 2x5W. Problem z tymi diodami jest taki, że potrzebny jest do nich zasilacz - najlepiej stabilizator prądu, bo są dość "delikatne" elektrycznie. Układ mały i prosty, ale zawsze to dodatkowy badziew trzeba ze sobą wozić w lampie czy gdzieś.
Jakby ktoś chciał zobaczyć jak wyglądają takie porządne LEDy mocy, to tutaj link:
http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/9994
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Żarówki H3 o mocy 35W

Post autor: kyller »

ramatahatta pisze:Co do LED-ów w tylnej lampie, to temat przerabiałem już przy innej okazji (quad), lampa pięknie świeciła na zwykłej żarówce (lustro), ale po włożeniu takiej LED - zero odblasków, światło bardzo kierunkowe i efekt końcowy marny.

Kyller, a może coś więcej o tych ksenonach? To trochę tez nie ten klimat, ale.. jak wygląda pobór mocy przy ksenonach w stosunku do H3? Trzonek jest taki sam, jak w H3? Lampa, czy tez szkło nie musi byc przypadkiem inne?
klimat ? heheh światło to światlo
generalnie problemów z ksenonami jest kilka
pomijam natury prawnej, bo albo sie nie łamie zadnych przepisów i jezdzi 50 po miescie albo sie przepisy łamie
generalnie palnik ksenon daje faktycznie ok 3 razy wiekszy stumień swietlny niz żarnik halogenowy i tutaj kłania sie ropraszanie swiatła na przedniej szybie reflektora jak szkło jest ryflowane to sie robi przysłowiowa kupa, czyli pierwszy temat gładkie "szkło", temperatura jest niższa wiec mozna miec plastikowe to jest łatwe do rozwiazania.
nastepny temat to jest poprawk ainstalacji elektrycznej bo palnik zzera 35-38 W + straty na przetwornicy ale podczas startu (odpalania łuku) pobór mocy wzrasta do 250 W :!:
i to tez jest do rozwiazania,
tak naprawde to problemem jest to ze łuk rozpala sie kilka sekund
Awatar użytkownika
paramedico
Posty: 7
Rejestracja: 23 maja 2009, 16:17
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Leszno (Lasocice)
Wiek: 43
Status: Offline

a może 2x55w zamiast 3x??

Post autor: paramedico »

Witam. Poeksperymentowałem dzisiaj z oświetleniem mojej wirówki i tak:
1 napięcie jakie mam przy włączonym oświetleniu tj światła mijania na włączonym silniku- ok 14V (13,7- 14,2 w zależności od obrotów) Ponieważ chciałbym założyć lightbary eksperymentalnie podłączyłem drugą żarówkę H4
2 napięcie przy załączonych 2 żarówkach H4 ( 2x 60 W) na wolnych obrotach 12,2V, średnie obroty 14,1V na wyższych 13, 4V
3 Przy właczonym świetle STOP i kierunkach spadało mniej więcej o 1V w stosunku do napięć z pkt 2.
Konkluzja- Może zamiast ograniczać jasność światła żarówkami 35W, zastosować lightbar w postaci 2 lamp, z odłączonym reflektorem fabrycznym?? z mojego doświadczenia wynika, że takie obciążenie nie grozi niedostatecznym ładowaniem akumulatora. Oczywiście zakładając, że nie jeździmy cały czas na hamulcu i mrugając kierunkowskazami. Inna sprawa i tu moje pytanie do bieglejszych w temacie- czy stałe obciążenie prądem na granicy możliwości alternatora może w jakiś sposób mu zaszkodzić?? Bądź spowodować uszkodzenie regulatora napięcia?
Nie bój się udzielić pomocy, największą krzywdę robisz, nie robiąc nic...
Baretti
Status: Offline

Re: Żarówki H3 o mocy 35W

Post autor: Baretti »

Ja równiez rozważam temat lightbarów i poboru mocy.
Co myślicie o zastapieniu żarówek w reflektorach lightaba przez ledy H3, np takiej jak:
http://www.allegro.pl/item1069736864_h3 ... e_hit.html
(to chyba najsensowniejsze jakie znalazlem),
ZGODA ze strumien swietlny nie bedzie powalajacy i nie "wypali" mgly przede mna, ale bardziej chodzi mi o to zebym to ja byl widoczny (swiatlo dlugie centralnego reflektora jest calkiem niezle), no i o sam wyglad lightbaru, a jak juz jest to niech choc troche swieci.
Sprawa sie uprasza bo pobor mocy ledow jest znikomy i nie trzeba stosowac przekaznika, sam wylacznik wystarczy.

Co sadzicie o takim podejsciu do sprawy?
Awatar użytkownika
e_gregor
Posty: 2015
Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
Motocykl: ZR7
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Żarówki H3 o mocy 35W

Post autor: e_gregor »

Rozumowanie ok. Tyle, że LEDy przeważnie mają zimną barwę światła a do klasycznego moto trochę średnio mi to pasuje.

Co do aukcji:
1) koleś sprzedaje diódy a nie diody ;)
2) moc podaje od 3 do 8W - to ile ich k... tam jest?
3) pisze, że diódy się nie grzeję - jasne, jesli dla niego żarówka też się nie grzeje (LEDy około 80% energii przetwarzają na ciepło, żarówki 95-97%)
4) one mizernie świecą - zerknij na fotkę z aukcji gdzie w aucie jeden "halogen" jest na żarówce a drugi na jego diódach. Ulicy prawie nie oświetla
Głupota to największa choroba cywilizacyjna
Awatar użytkownika
Ruffi
Posty: 91
Rejestracja: 30 maja 2010, 17:16
Motocykl: DRAG STAR XVS650A,
Lokalizacja: Radom
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Żarówki H3 o mocy 35W

Post autor: Ruffi »

Witam
Panowie jaka jest moc w xv 750 z alternatora 250? czy 220W. Mysle o zalozeniu lightbarow do swojego moto (rocznik 1992). Czytalem o stratach mocy i przerabianiu zarowek z 55W na 35W. Tak sie zastanawiam czy kazdy z was jezdzi za dnia przy slonecznej pogodzie uzywajac lightbarow? Jesli ich nie palimy to nie zaklocamy ladowania, a swiatel dodatkowych mozna uzywac w nocy dla lepszej widocznosci oraz o zmroku. No chyba ze ktos lubi jezdzic na duzej liczbie swiatel. Czy nie sadzicie ze 35W to slabe swiatlo?
Pzdr
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Żarówki H3 o mocy 35W

Post autor: -waldi- »

Ruffi pisze:Czy nie sadzicie ze 35W to slabe swiatlo?
u mnie świeci wystarczająco :) mam dalekosiężne lampy
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Ruffi
Posty: 91
Rejestracja: 30 maja 2010, 17:16
Motocykl: DRAG STAR XVS650A,
Lokalizacja: Radom
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Żarówki H3 o mocy 35W

Post autor: Ruffi »

Przerabiałeś żarówki na 35W według zaleceń kolegów z forum? Wydaje mi się ze tez mnie to czeka szkoda obciążać alternator
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Żarówki H3 o mocy 35W

Post autor: -waldi- »

Ruffi pisze:Przerabiałeś żarówki na 35W według zaleceń kolegów z forum?
po prostu kupiłem 35W i takie zamontowałem.

Zamontuj normalne i pomierz napięcie jakie masz na włączonych, to będziesz wiedział czy zmniejszać moc czy nie.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
graf17
Status: Offline

Re: Żarówki H3 o mocy 35W

Post autor: graf17 »

Zamontowałem lightbary 12V 55W H3 ( czyli razem 110W ) , na woltomierzu po ich włączeniu napięcie w instalacji spada o 1V niezależnie od tego , czy silnik chodzi , czy nie .
Wydaje mi się ,że ładowania jest wtedy trochę mało ...
Ale - mam podłączone do długiego ( halogeny dalekosiężne ) i używam sporadycznie , kiedy np. ktoś mnie nie widzi i zajeżdża drogę , więc bilansu energetycznego aż tak mi nie zakłócają ...
Jeździć w nocy na długich raczej nie zamierzam , bo de facto mało na to szans przy obecnym ruchu .
Wolałbym mieć podłączone do tzw.sygnału świetlnego , ale w mojej lali taki przycisk nie występuje niestety , podobnie jak przełącznik świateł z prawej strony .
Mimo to chętnie bym zanabył metodą kupna oczywiście takie 35 watowe H3 , tylko nie wiem gdzie - na alle nie znalazłem .


Waldi , możesz zdradzić gdzie się takowe kupuje ?
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Żarówki H3 o mocy 35W

Post autor: -waldi- »

graf17 pisze:Mimo to chętnie bym zanabył metodą kupna oczywiście takie 35 watowe H3 , tylko nie wiem gdzie - na alle nie znalazłem .
Waldi , możesz zdradzić gdzie się takowe kupuje?

a popatrz :)
http://allegro.pl/bosma-zarowka-12v-h3- ... 0&width=71
http://allegro.pl/zarowka-12v-35w-h3-li ... 0&width=71
http://allegro.pl/bosma-4650-50120535-h ... 0&width=71
graf17 pisze:na woltomierzu po ich włączeniu napięcie w instalacji spada o 1V niezależnie od tego , czy silnik chodzi , czy nie .
a jakie jest to napięcie ?
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
dydzio
Posty: 792
Rejestracja: 22 sierpnia 2010, 13:24
Motocykl: XV 750 `95
Lokalizacja: Kattowitz
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Żarówki H3 o mocy 35W

Post autor: dydzio »

-waldi-, co Ty za linki wklejasz?
Krótko: http://allegro.pl/listing.php/search?st ... =&st=gtext
szwarcu1
Status: Offline

Re: Żarówki H3 o mocy 35W

Post autor: szwarcu1 »

Witam!

Jeżeli chcecie zamontować lightbary do ozdoby (ja tak zamontowałem:-) to załóżcie w nich żarówki diodowe H3. W nocy świecą pięknie i wyraźnie, nawet o zmierzchu jest bomba efekt. A pobór to tylko, w moim przypadku, 6W. Fakt żeby to wszystko się zgrało trzeba założyć do reflektora głównego pseudo ksenonową żarówkę (taką żeby świeciła białym światłem), ale mnie to osobiście nie przeszkadza.

3_473467, skąd kolego takie informacje wyrwałeś że 85% w diodach idzie na ciepło??? Elektronik z Ciebie to raczej marny :-)
ODPOWIEDZ