Witam,
Zauwazylem dzis niepokojaca rzecz: mianowice po przekreceniu kluczyka na ON z tylu zapala sie swiatlo stopu, oczywiscie nie naciskam zadnego hamulca, niezaleznie od tego czy swiatla sa wlaczone czy tez nie.
Troche mnie to martwi, byc moze przez wilgoc w powietrzu, wydaje mi sie ze winne sa czujniki stopu - ma ktos pomysl jak je zdiagnozowac?
(po przycisnieciu hamulca oczywiscie nie dzieje sie nic - swiatlo stopu jak swiecilo tak swieci nadal)
Z gory dziekuje za kazda odpowiedz,
pozdrawiam,
Bartek
Światło stopu pali sie przez caly czas...????
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Światło stopu pali sie przez caly czas...????
Musisz odłączyć kabelki od czujników (po kolei) i zbadać który jest sklejony. Potem może wystarczy rozruszać, może wyczyścić a może trzeba będzie wymienić.
Zakładam, że nie dłubałeś w tylnej lampie i nie jest to efekt źle wymienionej żarówki bo wówczas byłoby to świecenie uzależnione od włączonych świateł pozycyjnych czy postojowych
Zakładam, że nie dłubałeś w tylnej lampie i nie jest to efekt źle wymienionej żarówki bo wówczas byłoby to świecenie uzależnione od włączonych świateł pozycyjnych czy postojowych
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 23 kwietnia 2008, 13:13
- Motocykl: XV535 - 1996
- Lokalizacja: Oleśnica
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Światło stopu pali sie przez caly czas...????
miałem to samo w zeszłym miesiącu
u mnie był to czujnik przy nożnym, który nalezało wyczyścić. odkrecasz prawy boczek i pod nim ukryte jest połączenie (za takim metalowym wspornikiem, który jest elementem ramy), który można spokojnie rozłączyć i w ten sposób zdiagnozować czy to czujnik nożny - jeśli kto nie ma akurat miernika pod ręką (nogą?) a sam czujnik wyczyściłem WD 40 bez odłączania sprężynki, bo zawsze jak coś takiego odłączę to potem nie chce mi się już połączyć
u mnie był to czujnik przy nożnym, który nalezało wyczyścić. odkrecasz prawy boczek i pod nim ukryte jest połączenie (za takim metalowym wspornikiem, który jest elementem ramy), który można spokojnie rozłączyć i w ten sposób zdiagnozować czy to czujnik nożny - jeśli kto nie ma akurat miernika pod ręką (nogą?) a sam czujnik wyczyściłem WD 40 bez odłączania sprężynki, bo zawsze jak coś takiego odłączę to potem nie chce mi się już połączyć