Śniedzieje plusowa klema

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Awatar użytkownika
acze
Posty: 488
Rejestracja: 26 sierpnia 2008, 15:42
Motocykl: Virago XV750, 94r.
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 38
Status: Offline

Śniedzieje plusowa klema

Post autor: acze »

Cześć!

Mam problem z akumulatorem. Na plusowej klemie osadza się mnóstwo czegoś, co wygląda jak siarczan miedzi (w sumie mógłbym sprawdzić dokładnie, ale się zorientowałem dopiero jak wyczyścilem) - biało-niebiesko-brudny.

Akumulator ostatnio pada trochę - jak tydzień stoi maszyna w garażu, to muszę albo ładować, albo palic z pychu.

Poziom elektrolitu - niezmienny (tzn. między kreskami) i nie widzę, żeby go ubywało, mimo wszystko aku wygląda jak usaslane troche elektrolitem. Akumulator zimowany był odpowiednio (używałem go trochę do radiostacji, więc był ładowany raz na jakiś czas).

Muszę jeszcze sprawdzić ładowanie, ale nie sądzę, żeby przeładowywał, bo by przeciez elektrolitu ubywało więcej, a on wygląda na niedoładowany.

O co może kaman?
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Śniedzieje plusowa klema

Post autor: -waldi- »

masz nieszczelność przy klemie + aku, a z tego co piszesz może to być już jego koniec...

sprawdź napięcie instalacji na odpalonym + światła
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
bartazzz
Status: Offline

Re: Śniedzieje plusowa klema

Post autor: bartazzz »

tez mi się wydaje że to jego końcówka, jak zaczyna mocno oksydować
Awatar użytkownika
acze
Posty: 488
Rejestracja: 26 sierpnia 2008, 15:42
Motocykl: Virago XV750, 94r.
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Śniedzieje plusowa klema

Post autor: acze »

Uła. No mam nadzieję, że dojedzie do końca sezonu, bo nie chcę na kupować aku pod koniec sezonu, żeby go przezimować - wytrzyma myślicie?

W necie znalazłem sprzeczne informacje co to znaczy oksydować (w odniesieniu do akumulatora) i nie rozumiem co to znaczy.

Hm, to może zaklajstrwać czymś tę nieszczelność?
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Śniedzieje plusowa klema

Post autor: wąsaty7 »

Z tym problemem zapraszam do mnie,sprawdzimy akumulator i ładowanie.
Kontakt na tel. lub PW.
Wąsaty7
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Śniedzieje plusowa klema

Post autor: leszekk »

acze pisze:Hm, to może zaklajstrwać czymś tę nieszczelność?
Klajstrowanie nie pomoże na wydajność akumulatora, co najwyżej zmniejszysz prawdopodobieństwo korozji elementów mających kontakt z akumulatorem. Jednym słowem tak zwane leczenie syfu pudrem.
Jeśli pomiary prądu ładowania wykażą poprawne działanie generatora prądu i regulatora to tym bardziej nie ma sensu walczyć z uszczelnianiem a warto siąść do google'a i poszukać nowego akumulatora na nowy sezon.
Gdybyś się jednak upierał przy łataniu (bo akumulator dobry tylko ładowanie kiepskie) to najważniejsza sprawa - dokładnie oczyścić miejsce nieszczelności (dużo wody ale uważać, żeby kranówa nie dostała się do środka i wysuszyć). Kiedyś akumulatory (takie rozbierane) uszczelniano smołą czy innym lepikiem i to jest rozwiązanie najbardziej polecane - w miarę plastyczne, odporne na działanie kwasu. Silikony - być może tak, ale trzeba by najpierw sprawdzić czy nie wchodzą w reakcję z elektrolitem. Guma do żucia? W warunkach awaryjnych być może bym spróbował ale guma raczej do dalszego żucia się nie nada ;)
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
acze
Posty: 488
Rejestracja: 26 sierpnia 2008, 15:42
Motocykl: Virago XV750, 94r.
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Śniedzieje plusowa klema

Post autor: acze »

leszekk pisze:
acze pisze:Hm, to może zaklajstrwać czymś tę nieszczelność?
Klajstrowanie nie pomoże na wydajność akumulatora, co najwyżej zmniejszysz prawdopodobieństwo korozji elementów mających kontakt z akumulatorem. Jednym słowem tak zwane leczenie syfu pudrem.
Jeśli pomiary prądu ładowania wykażą poprawne działanie generatora prądu i regulatora to tym bardziej nie ma sensu walczyć z uszczelnianiem a warto siąść do google'a i poszukać nowego akumulatora na nowy sezon.
Dokładnie o to mi chodzi. Żeby nie zardzewiała od tego, a jeszcze chciałbym ze dwa miesiące pojeździć na tym co jest (jak jeżdze codziennie, albo co drugi dzień - pali od strzała).

Wąsaty - zadzwonię jutro coby się umówić, dzięki!
ODPOWIEDZ