Swiatła awaryjne-jak zrobić z przerywacza samochodowego
- Arktos
- Posty: 782
- Rejestracja: 12 września 2007, 17:12
- Motocykl: Virago 750 z 96r
- Lokalizacja: Włocławek
- Wiek: 53
- Status: Offline
Swiatła awaryjne-jak zrobić z przerywacza samochodowego
Zakładam temat bo mam chęć te świtała mieć (lubię podziękować lub obtrącić)
Najlepszym patentem było by rozwiązanie Ryśka ale niestety ograniczenia finansowe i myśl o sprzedaży w przyszłym roku mnie hamują.
Liczę na Szymona,że wytłumaczy i pokaże fotki swojego rozwiązania ale jak ktoś ma inne to też poproszę.
Moje pytania to amatora nie znającego się na elektryce:
1.Od czego przerywacz i jak podłączyć? (wskazany schemat lub fotki)
2. Szymon pisał coś o diodach separacyjnych Jak i gdzie to ustrojstwo??
Dziękuje z góry za pomoc
Najlepszym patentem było by rozwiązanie Ryśka ale niestety ograniczenia finansowe i myśl o sprzedaży w przyszłym roku mnie hamują.
Liczę na Szymona,że wytłumaczy i pokaże fotki swojego rozwiązania ale jak ktoś ma inne to też poproszę.
Moje pytania to amatora nie znającego się na elektryce:
1.Od czego przerywacz i jak podłączyć? (wskazany schemat lub fotki)
2. Szymon pisał coś o diodach separacyjnych Jak i gdzie to ustrojstwo??
Dziękuje z góry za pomoc
Gang dzikich wieprzy.
Motórzyści Włocławek.
Grupa Kujawska.
Motórzyści Włocławek.
Grupa Kujawska.
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Swiatła awaryjne-jak zrobić z przerywacza samochodowego
Sam bym chętnie przerobił u siebie ale myśleć mi się na razie nie chce. No i jakiś wyłącznik by się przydał ładny żeby wiochy nie robić ...
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- Konrad13
- Posty: 249
- Rejestracja: 01 września 2009, 17:41
- Motocykl: Virago XV535 "Saber"
- Lokalizacja: Koszalin
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Swiatła awaryjne-jak zrobić z przerywacza samochodowego
Najczęściej jak ktoś robił światła awaryjne to używał przerywacza z malucha albo starego poloneza. Włącznik na pewno musi być. Sam chcę coś takiego zrobić ale nie wiem jak to popodłączać. Również bym był wdzięczny za jakąś instrukcję.
- Arktos
- Posty: 782
- Rejestracja: 12 września 2007, 17:12
- Motocykl: Virago 750 z 96r
- Lokalizacja: Włocławek
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Swiatła awaryjne-jak zrobić z przerywacza samochodowego
Dydzio dzięki za pomoc ale od tego schematu głowa mnie rozbolała muszę iść do lodówki po kropelki.Mi chodzi o wytłumaczenie jak pastusz krowie co i jak. Rysiek sprzedając mi układ wyłączania kierunków tak zrobił
Gang dzikich wieprzy.
Motórzyści Włocławek.
Grupa Kujawska.
Motórzyści Włocławek.
Grupa Kujawska.
- Szymon
- Posty: 3317
- Rejestracja: 11 kwietnia 2008, 09:42
- Motocykl: Noise Generator 1100
- Lokalizacja: Grójec
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Swiatła awaryjne-jak zrobić z przerywacza samochodowego
Ja też nie jestem elektronikiem więc opis jaki zrobię może być śmieszny dla co niektórych.Sąsiad mój , złota rączka wydumał co następuje.
Potrzebne:
taki wlącznik- z żaróweczką aby migała.
umocowane IMHO ładnie w kawałeczku rurki pomalowanej na czarno i przykręconej od spodu do zespołu przełączników- ale montaż to już indywidualna sprawa -kto i jak i gdzie chce.
przekaźnik- ja mam taki od starego VW:
.
czarodziejskie diody separacyjne które wyglądają tak (malucie są) i na obudowie maja tylko napis IN 4007 DC są po dwie równolegle.
schemat połączeń jest taki-włacznik ma trzy zaciski dlatego nie narysowałem go schematycznie tylko tak jak połączonejest przy "0" ," środek i "1"
dla wyjaśnienia - przewody za diodami separacyjnymi (tu akurat czerwony) wpięte są w oryginalne wsuwki od tylnych kierunków , które znajdują sie pod siedziskiem- trzeba je tylko odszukać .
Reszta połączen nie budzi chyba wątpliwośći- zasilanie i masa bezpośrednio z AKU.
Wszystko zabezpieczone standartowym bezpiecznikiem 5A.
Najtrudniejsze operacje to odkręcenie zbiornika i pociągniecia trzyżyłowego przewodu od przełącznika , pod zbiornikiem pod siedzenie .No i zrobienie ładnego mocowania pod przełącznik.
Reszta dzieje się już na wierzchu bezpośrednio pod siedziskiem.Z oryginalnych przewodów nic nie trzeba ciąć.
Działa.
Jakby cóś , to pytajcie - jak nie będę wiedział- będzie okazja do wypicia piwka z sąsiadem.
Róbta i migajta na lewo i prawo
Potrzebne:
taki wlącznik- z żaróweczką aby migała.
umocowane IMHO ładnie w kawałeczku rurki pomalowanej na czarno i przykręconej od spodu do zespołu przełączników- ale montaż to już indywidualna sprawa -kto i jak i gdzie chce.
przekaźnik- ja mam taki od starego VW:
.
czarodziejskie diody separacyjne które wyglądają tak (malucie są) i na obudowie maja tylko napis IN 4007 DC są po dwie równolegle.
schemat połączeń jest taki-włacznik ma trzy zaciski dlatego nie narysowałem go schematycznie tylko tak jak połączonejest przy "0" ," środek i "1"
dla wyjaśnienia - przewody za diodami separacyjnymi (tu akurat czerwony) wpięte są w oryginalne wsuwki od tylnych kierunków , które znajdują sie pod siedziskiem- trzeba je tylko odszukać .
Reszta połączen nie budzi chyba wątpliwośći- zasilanie i masa bezpośrednio z AKU.
Wszystko zabezpieczone standartowym bezpiecznikiem 5A.
Najtrudniejsze operacje to odkręcenie zbiornika i pociągniecia trzyżyłowego przewodu od przełącznika , pod zbiornikiem pod siedzenie .No i zrobienie ładnego mocowania pod przełącznik.
Reszta dzieje się już na wierzchu bezpośrednio pod siedziskiem.Z oryginalnych przewodów nic nie trzeba ciąć.
Działa.
Jakby cóś , to pytajcie - jak nie będę wiedział- będzie okazja do wypicia piwka z sąsiadem.
Róbta i migajta na lewo i prawo
Kobieta, która jęczy w nocy, nie warczy w dzień.
-
- Posty: 792
- Rejestracja: 22 sierpnia 2010, 13:24
- Motocykl: XV 750 `95
- Lokalizacja: Kattowitz
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: Swiatła awaryjne-jak zrobić z przerywacza samochodowego
kład podobny do tego: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic877891.html
Jakby linki wygasły ---> PRIV!
http://rapidshare.com/files/415811832/D ... y.pdf.html
http://rapidshare.com/files/415917301/D ... e.pdf.html
Spadam...
http://rapidshare.com/files/415811832/D ... y.pdf.html
http://rapidshare.com/files/415917301/D ... e.pdf.html
Spadam...
- Arktos
- Posty: 782
- Rejestracja: 12 września 2007, 17:12
- Motocykl: Virago 750 z 96r
- Lokalizacja: Włocławek
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Swiatła awaryjne-jak zrobić z przerywacza samochodowego
Szymon DZIEKI szybki jestes. Zdjecia super widac wszystko z detalami. Podoba mi sie wlacznik i jego lokalizacja, bede szukal takiego samego. Mam jeszcze pytanko po schemacie widze ,ze masz awaryjne tylko z tylu (w sumie mi tez tak wystarczy) nie chciales przodu czy klopot byl jakis??? Na razie pifko stawiam tylko wirtualne.
PS.
Sorki za brak polskich liter.
PS.
Sorki za brak polskich liter.
Gang dzikich wieprzy.
Motórzyści Włocławek.
Grupa Kujawska.
Motórzyści Włocławek.
Grupa Kujawska.
- Szymon
- Posty: 3317
- Rejestracja: 11 kwietnia 2008, 09:42
- Motocykl: Noise Generator 1100
- Lokalizacja: Grójec
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Swiatła awaryjne-jak zrobić z przerywacza samochodowego
Tia, nawet jaki brudny jest....Arktos pisze: Zdjecia super widac wszystko z detalami.
wlacznik dostaniesz w kazdym elektryku , w roznych kolorach.Arktos pisze:Podoba mi sie wlacznik i jego lokalizacja, bede szukal takiego samego. .
Wpiete jest z tylu , ale dzialaja i przednie bo to rownolegly uklad jest. Po prostu tam wygodniebylo sie wpiac.Arktos pisze: Mam jeszcze pytanko po schemacie widze ,ze masz awaryjne tylko z tylu (w sumie mi tez tak wystarczy) nie chciales przodu czy klopot byl jakis??? .
Sorki za brak polskich liter lenistwo
Kobieta, która jęczy w nocy, nie warczy w dzień.
- ziółko1961
- Posty: 456
- Rejestracja: 14 stycznia 2008, 16:10
- Motocykl: była 535 jest vt1100
- Lokalizacja: Kiszewy / Konin
- Status: Offline
Re: Swiatła awaryjne-jak zrobić z przerywacza samochodowego
podobnie jak Artur,nie znam się za bardzo na elektryce,
ale coś mi mówi,że aby mieć awaryjne, można wykorzystać przerywacz
ten zamontowany w naszych virażkach
kwestia zamontowania przełącznika,który po włączeniu np.lewego kierunku
prześle również sygnał (prąd) na oba prawe kierunkowskazy
ale to tylko takie moje teoretyczne rozważania
ale coś mi mówi,że aby mieć awaryjne, można wykorzystać przerywacz
ten zamontowany w naszych virażkach
kwestia zamontowania przełącznika,który po włączeniu np.lewego kierunku
prześle również sygnał (prąd) na oba prawe kierunkowskazy
ale to tylko takie moje teoretyczne rozważania
zawsze jest właściwy czas na zrobienie tego co należy
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Swiatła awaryjne-jak zrobić z przerywacza samochodowego
za się tak zrobić, ale obsługa 2 przełączników nie będzie taka wygodna
lepiej dołożyć oddzielny przerywacz, kosz 10-15zł + 2 diody i wyłącznik koszt niewielki, a przypadkowe spalenie oryginalnego to już koszt trochę większy
lepiej dołożyć oddzielny przerywacz, kosz 10-15zł + 2 diody i wyłącznik koszt niewielki, a przypadkowe spalenie oryginalnego to już koszt trochę większy
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Swiatła awaryjne-jak zrobić z przerywacza samochodowego
Jedno małe ALE.Jak w temacie Światła awaryjne to kluczyk od stacyjki w kieszeni.sm210 pisze:Dla tych co bardzo chcą wykorzystać oryginalny przerywacz to :
[url=http://images40.fotosik.pl/330/be1c4825e71883c8m.jpg]Obrazek[/URL]
Wszystkie przewody można znaleźć w przełączniku kierunkowskazów . Działa to tak że Włącznik włączony - mruga , wyłączony - nie mruga
Wąsaty7
- Ikar
- Posty: 200
- Rejestracja: 03 czerwca 2009, 21:37
- Motocykl: ST1300
- Lokalizacja: Zagłębie
- Status: Offline
Re: Swiatła awaryjne-jak zrobić z przerywacza samochodowego
W temacie nic nie ma o kluczyku bo to miało być podziękowanie światłami w czasie jazdy . Wiadomo że na postoju oryginalny przerywacz nie działa .
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Swiatła awaryjne-jak zrobić z przerywacza samochodowego
O kluczyku nie było ale o światłach awaryjnych i powinny działać bez stacyjki.Trzeba połączyć przyjemne z pożytecznym.Przyjemne to możliwość podziękowania migając światełkami a pożyteczne to sygnalizowanie awarii w razie potrzeby bez konieczności zostawiania kluczyka.
Wąsaty7
- Ikar
- Posty: 200
- Rejestracja: 03 czerwca 2009, 21:37
- Motocykl: ST1300
- Lokalizacja: Zagłębie
- Status: Offline
Re: Swiatła awaryjne-jak zrobić z przerywacza samochodowego
Można więc zasilanie przerywacza połączyć przez diodę do stacyjki w położenie w drugą stronę niż ON ( zapłon ) i zrezygnować ze świateł postojowych . Albo kupić włącznik z podwójnymi stykami - zaproponowany przeze mnie i poprowadzić przez niego zasilanie przerywacza . Możliwości jest wiele wiele trzeba je opisać jeśli ktoś bardzo chce na oryginalnym. Ja osobiście wybrał bym opcję Szymona skoro ten przekaźnik kosztuje podobno 10 -15 zł . Tylko pomyślał bym o jego zasilaniu , żeby nie okazało się ze po paru dniach postoju akumulator padł . Trzeba by zmierzyć ile ciągnie prądu na postoju .
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Swiatła awaryjne-jak zrobić z przerywacza samochodowego
Popieram twój wybór ,rozwiązanie Szymona jest proste i tanie
Wąsaty7
Re: Swiatła awaryjne-jak zrobić z przerywacza samochodowego
Sorry może się nie znam ale jakoś mi ten układ nie leży
1 czy to ma być przekaźnik czy przerywacz
2 dlaczego wyłącznik jest między diodami i przekaźnikiem, dlaczego z trzema biegunami?
bardziej leży mi to połączenie tak na chłopski rozum http://obrazki.elektroda.net/3_1195763672.jpg (rysunek nie jest mój)
dzięki za łopatologiczne wytłumaczenie
1 czy to ma być przekaźnik czy przerywacz
2 dlaczego wyłącznik jest między diodami i przekaźnikiem, dlaczego z trzema biegunami?
bardziej leży mi to połączenie tak na chłopski rozum http://obrazki.elektroda.net/3_1195763672.jpg (rysunek nie jest mój)
dzięki za łopatologiczne wytłumaczenie
- Ikar
- Posty: 200
- Rejestracja: 03 czerwca 2009, 21:37
- Motocykl: ST1300
- Lokalizacja: Zagłębie
- Status: Offline
Re: Swiatła awaryjne-jak zrobić z przerywacza samochodowego
1 to jest przerywacz
2 diody separują lewą strome od prawej i tak mają być gdyż w inaczej przy mruganiu w którąś stronę mrugałaby i druga strona a włącznik jest z trzema wyjściami bo ma żarówkę w środku i potrzebny do tego jest minus .
2 diody separują lewą strome od prawej i tak mają być gdyż w inaczej przy mruganiu w którąś stronę mrugałaby i druga strona a włącznik jest z trzema wyjściami bo ma żarówkę w środku i potrzebny do tego jest minus .
Re: Swiatła awaryjne-jak zrobić z przerywacza samochodowego
przerywacz - dobrze
jak chcę bez żaróweczki to może być na 2
dzięki
jak chcę bez żaróweczki to może być na 2
dzięki
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Swiatła awaryjne-jak zrobić z przerywacza samochodowego
Podbiel tak na chłopski rozum to ten rysunek zaznaczony przez ciebie jest kompletnie niezrozumiały.Pozwoliłem sobie na zmiany w schemacie z forum elektroda pl.z zastosowaniem dodatkowego przerywacza.Sadzę że będzie bardziej czytelny. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8c6 ... 97884.html
Wąsaty7
Re: Swiatła awaryjne-jak zrobić z przerywacza samochodowego
tak wiem że mało czytelny był ale nie szukałem innego, głównie chodziło mi o podzespoły
- ziółko1961
- Posty: 456
- Rejestracja: 14 stycznia 2008, 16:10
- Motocykl: była 535 jest vt1100
- Lokalizacja: Kiszewy / Konin
- Status: Offline
Re: Swiatła awaryjne-jak zrobić z przerywacza samochodowego
w moim przypadku może to się sprawdzić, mój motor nie jest wielkości samochodu i nie zostawię go na awaryjnych na poboczu,tylko go zepchnę w bezpieczne miejsce; na przystanek autobusowy czy dajmy na to w pierwszą lepszą boczną drogęsm210 pisze:Dla tych co bardzo chcą wykorzystać oryginalny przerywacz to :
[url=http://images40.fotosik.pl/330/be1c4825e71883c8m.jpg]Obrazek[/URL]
Wszystkie przewody można znaleźć w przełączniku kierunkowskazów . Działa to tak że Włącznik włączony - mruga , wyłączony - nie mruga
zresztą, kto z nas zostawiłby swoją lalkę na awaryjnych ,samą sobie na dłużej niż pięć minut?
zawsze jest właściwy czas na zrobienie tego co należy
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 16 sierpnia 2015, 13:13
- Motocykl: Yamaha virago xv125
- Status: Offline
Re: Swiatła awaryjne-jak zrobić z przerywacza samochodowego
czytałem mnóstwo i zrobiłem sam prościej się nie da
pod kloszem światła jest wtyczka 6pin (brązowy, brązowo-biały, zielony. niebieski . fiolet. czerwono-żółty)
sterowanie jest to jeden ze środkowych brązowo-bialy po styku w pionie są dwa obok zielony i jakis -nie istotne sąsiednie 1w dół 1 w góre
powiem tak zwarcie srodla + góra np 1 kierunek , srodek + dół 2 kierunek
podłączyłem to pod włącznik on off który posiadał 3 przewody (szary zasilanie jako srodkowy przewód na w/w kostce )
2 czarne jeden pod jeden kierunek 2 pod 2 kierunek (ale nie znalazłem zasilania jakiego kolwiek sygnalizatora swietlnego)
wiec podłaczyłem jedna diode seperacyjna (kreska do odbiornika czyli do wtyczki na jednym przewodzie wystarczy )
podswietlenie zrobie na wolnym gniezdzie podswietlen (virago xv125 97r ) zasilanie diody przewód przed diodą seperacyjna i masa z ?? ja wziołem z okablowania klosza swiateł
włacznik z allegro WŁĄCZNIK NA KIEROWNICE MOTOCYKL QUAD ROWER 22mm (5659985344)
działa a oswietlenie tymczasowe sygnalizatora jest ok . swiatło diody kieronków to kierunki a awaryjne to awaryjne
ja zrobiłem to zeby działalo tylko po przękreceniu stacyjki w pozycje on
dla zainteresowanych nr tel 609810309 klos1425@o2.pl
przepraszam za błędy otrograficzne pisal bym ten post 3godz dziękuje za wyrozumiałośc
pod kloszem światła jest wtyczka 6pin (brązowy, brązowo-biały, zielony. niebieski . fiolet. czerwono-żółty)
sterowanie jest to jeden ze środkowych brązowo-bialy po styku w pionie są dwa obok zielony i jakis -nie istotne sąsiednie 1w dół 1 w góre
powiem tak zwarcie srodla + góra np 1 kierunek , srodek + dół 2 kierunek
podłączyłem to pod włącznik on off który posiadał 3 przewody (szary zasilanie jako srodkowy przewód na w/w kostce )
2 czarne jeden pod jeden kierunek 2 pod 2 kierunek (ale nie znalazłem zasilania jakiego kolwiek sygnalizatora swietlnego)
wiec podłaczyłem jedna diode seperacyjna (kreska do odbiornika czyli do wtyczki na jednym przewodzie wystarczy )
podswietlenie zrobie na wolnym gniezdzie podswietlen (virago xv125 97r ) zasilanie diody przewód przed diodą seperacyjna i masa z ?? ja wziołem z okablowania klosza swiateł
włacznik z allegro WŁĄCZNIK NA KIEROWNICE MOTOCYKL QUAD ROWER 22mm (5659985344)
działa a oswietlenie tymczasowe sygnalizatora jest ok . swiatło diody kieronków to kierunki a awaryjne to awaryjne
ja zrobiłem to zeby działalo tylko po przękreceniu stacyjki w pozycje on
dla zainteresowanych nr tel 609810309 klos1425@o2.pl
przepraszam za błędy otrograficzne pisal bym ten post 3godz dziękuje za wyrozumiałośc
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 16 sierpnia 2015, 13:13
- Motocykl: Yamaha virago xv125
- Status: Offline
Re: Swiatła awaryjne-jak zrobić z przerywacza samochodowego
bez dopinania zadnych obcych przekaznikow . przerywaczy . ??? po co masz łeb i h...j kombinuj i jest rezultat z wykorzystaniem orginalnego przerywacza 2 pin pod lewym serkiem gdzie dochodzą dwa przewody braz i braz-biały