Strona 1 z 1

Rozrusznik - VL LC

: 23 czerwca 2010, 21:27
autor: mad91K
Nie było zgody na sub temat o usterkach w innych motocyklach , a ja potrzebuję fachowej porady w sprawie rozrusznika.

Otóż przestał on działać w ogóle , niedawno były jakieś pomniejsze problemy ale działał bez zarzutu. Teraz stanął całkowicie , jedyne co słychać to klik przekaźnika. Rozebrałem go , szczotki , komutator , zwojenie ..innymi słowy wszystko gra. Aha .... Odpadł jeden z grafitowych magnesów , ale to udało się naprawić solidnie.

W każdym razie lakier na zwojeniu nie jest uszkodzony a samo zwojenie nie jest spalone , szczotki nie zawieszają się a mimo to rozrusznik przestał działać.

Sprawdzałem sam przekaźnik , robiłem na nim nawet zwarcie żeby go obejść , nawet wtedy nie było reakcji ze strony rozrusznika.

Innymi słowy jestem w kropce. Może ktoś z zacnych forumowiczów spotkał się z podobnym problemem. Jakieś pomysły , opcje ?

Aha , dodam jeszcze iż sprawdzałem klemy , oporność kabla , stan baterii ( 12.5 V ) ładowania.

Re: Rozrusznik - VL LC

: 23 czerwca 2010, 21:34
autor: strazak
jak masz rozrusznik na wierzchu to posprawdzaj czy zamyka obwód , podłącz na krótko kabelki bezpośrednio do rozrusznika jeśli dalej nie ruszy to musi być spalony .

Re: Rozrusznik - VL LC

: 23 czerwca 2010, 21:40
autor: mad91K
Nie bardzo rozumiem co proponujesz , połączenie bezpośrednie. Robiłem obejście przekaźnika. Czy da się jeszcze bardziej bezpośrednio ?

Re: Rozrusznik - VL LC

: 23 czerwca 2010, 22:03
autor: strazak
do zacisku + podajesz prąd z akumulatora a do obudowy - z akumulatora

Re: Rozrusznik - VL LC

: 23 czerwca 2010, 22:13
autor: mad91K
Spróbuję. Pozwoli to wyeliminować kilka możliwych usterek.

[ Dodano: Nie Cze 27, 2010 7:51 pm ]
Sprawa wygląda tak , w jakiś sposób gdy jest wsadzony w szczotki , wirnik zamyka obwód prądu ale na szczotkach. Prąd wali po najprostszej lini i zamiast pracy rozrusznika powstaje zwarcie.

Pytanie jest takie , czy pomiędzy pojedynczymi celami komutatora powinien być przepływ prądu ? Miernik pokazuje mi brak oporności , rzędu 00.3 na omomierzu przy 200k.

Znaczy że wirnik jest be ?