kierunki na LEDach - problem z przerywaczem
- yaro44
- Posty: 38
- Rejestracja: 10 czerwca 2008, 23:49
- Motocykl: XV 750
- Lokalizacja: Poznań - Suchy Las
- Wiek: 52
- Status: Offline
kierunki na LEDach - problem z przerywaczem
Zachciało mi się "tuningu" - wymieniłem kierunki na LED. Gdy wymieniłem tylko przód zauważyłem że zaczeły jakby szybciej migać. Ale stwierdziłem że mam zwidy. Gdy wymieniłem (na razie jeden) z tyłu ... przestał migać. Światło drży i słychać (jakby) terkotanie przerywacza. Druga strona gdzie nadal został 1 stary kierunek na żarówce działa. Stąd dwa pytania:
1. czy problem jest w przerywaczu ? Tak sobie dumałem że być może układ wyliczono na 2 żarówki i kontrolka. Przerywacz to pewnie jakiś układ mechaniczno-elektryczny. Kierunek na LED ma ok. 1W - stąd może i ten problem ? Wymienić przerywacz na elektroniczny ?
2. gdzie szukać tego przerywacza w 750-tce - jak się do niego najprościej dostać ?
3. w sklepie z motoczęsciami widzę elektroniczne oprócz przerywaczy ( niby zalecane do LED) jakieś oporniki / rezystory (też zalecane do LED). Może taki opornik wmontowany w obwód kierunków załatwiłby sprawę ?
Jako że jestem totalnym laikiem mechanicznym stąd gorąca prośba o pomoc kolegów którzy mieli z tym styczność lub znają się na rzeczy
1. czy problem jest w przerywaczu ? Tak sobie dumałem że być może układ wyliczono na 2 żarówki i kontrolka. Przerywacz to pewnie jakiś układ mechaniczno-elektryczny. Kierunek na LED ma ok. 1W - stąd może i ten problem ? Wymienić przerywacz na elektroniczny ?
2. gdzie szukać tego przerywacza w 750-tce - jak się do niego najprościej dostać ?
3. w sklepie z motoczęsciami widzę elektroniczne oprócz przerywaczy ( niby zalecane do LED) jakieś oporniki / rezystory (też zalecane do LED). Może taki opornik wmontowany w obwód kierunków załatwiłby sprawę ?
Jako że jestem totalnym laikiem mechanicznym stąd gorąca prośba o pomoc kolegów którzy mieli z tym styczność lub znają się na rzeczy
"... a imię jego 40 i 4 ..."
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: kierunki na LEDach - problem z przerywaczem
Odpowiedź nr 1 - wymień przerywacz. Przerywacz mechaniczny (oparty na bimetalu) jest obliczony na żarówkę odpowiedniej mocy i stąd masz takie objawy ...
-
- Status: Offline
Re: kierunki na LEDach - problem z przerywaczem
wymien przerywacz na alektroniczny albo dołóz oporniki
- yaro44
- Posty: 38
- Rejestracja: 10 czerwca 2008, 23:49
- Motocykl: XV 750
- Lokalizacja: Poznań - Suchy Las
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: kierunki na LEDach - problem z przerywaczem
thx - tak myślałem
wstawię opornik bo to na teraz tańsz i chyba prostsze rozwiązanie. Ale oporniki widzę o wartościach 7.5, 8.2, 10 Ohm ... który wybrać i na co wpływa opór ?
wstawię opornik bo to na teraz tańsz i chyba prostsze rozwiązanie. Ale oporniki widzę o wartościach 7.5, 8.2, 10 Ohm ... który wybrać i na co wpływa opór ?
"... a imię jego 40 i 4 ..."
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: kierunki na LEDach - problem z przerywaczem
Oblicz jaki jest opór standardowych żarówek (na podstawie mocy znamionowej) i oblicz jaki musisz dać opornik aby je zastąpić ...
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 06 maja 2008, 10:35
- Motocykl: XV 535
- Lokalizacja: Czarnów
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: kierunki na LEDach - problem z przerywaczem
Niestety elektroniczne przerywacze też mają kontrolę prądu, czyli reagują na zmniejszone obciążenie (np spalona żarówka) szybszym miganiem. Dodatkowych oporników nie polecam, będzie musiała wydzielić się na nim moc znamionowa żarówki (21W) pomniejszona o moc LED-a, czyli 20W. W obudowę kierunku tego nie wsadzisz, bo może ją stopić, jeśli już się uprzeć, to można zastosować rezystory mocy 6,8Ω/25W przykręcone gdzieś do ramy pod siedzeniem, IMHO przerost formy nad treścią.
Inne rozwiązanie to zastosowanie przerywacza przeznaczonego specjalnie do LED-ów, ewentualnie przeróbka oryginalnego, polegająca na ominięciu obwodu kontrolującego prąd obciążenia, lub też budowa nowego układu, średniej klasy elektronik sobie poradzi.
Przypomnę, że zastosowane kierunkowskazy muszą mieć homologację.
Inne rozwiązanie to zastosowanie przerywacza przeznaczonego specjalnie do LED-ów, ewentualnie przeróbka oryginalnego, polegająca na ominięciu obwodu kontrolującego prąd obciążenia, lub też budowa nowego układu, średniej klasy elektronik sobie poradzi.
Przypomnę, że zastosowane kierunkowskazy muszą mieć homologację.
-
- Status: Offline
Re: kierunki na LEDach - problem z przerywaczem
proponuje zastosować najzwyklejszy elektroniczny przerywacz kierunkowskazów od Fiata 126p. (występuje on w motoryzacyjnych jako zamiennik mechanicznych przerywaczy, oczywiści wytwór naszego polskiego rzemiosła )
jest on zbudowany na zwykłym przekaźniku z układem czasowym NE555 i częstotliwość mrygań jest taka sama czy masz żarówki czy ledy po prostu nie ma czujnika obciążenia.
Instalowałem taki przekaźnik kilka lat temu w suzuki i do tej pory działa
jest on zbudowany na zwykłym przekaźniku z układem czasowym NE555 i częstotliwość mrygań jest taka sama czy masz żarówki czy ledy po prostu nie ma czujnika obciążenia.
Instalowałem taki przekaźnik kilka lat temu w suzuki i do tej pory działa
- yaro44
- Posty: 38
- Rejestracja: 10 czerwca 2008, 23:49
- Motocykl: XV 750
- Lokalizacja: Poznań - Suchy Las
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: kierunki na LEDach - problem z przerywaczem
temat powraca - PORAŻKA NA CAŁEJ LINII - w was ostatnia deska ratunku
Od początku... postanowiłem założyć oporniki jako szybszy i łatwiejszy sposób. Dodam tylko że kierunki na LEDach to 2W / 12V każdy. Założyłem że w obwodzie kierunków kabel czarny to '-' a kolorowy to '+'. Kupiłem 1 opornik 10 ohm/50W w Motoakcesoriach i prowizorycznie włączyłem w obwód '+'. Migało strasznie szybko więc stwierdziłem że widocznie opór jest jednak za mały. Dokupiłem drugi opornik (identyczny) i podłączyłem szeregowo. Dupa - nie działa. A wydawało mi się że oporniki połączone w szereg zwiększają opór. No to cóż - połączyłem równolegle. i DZIAŁAŁO !
Mineło kilka tygodni, trzecia wizyta w Motoakcesoriach i dokupiłem jeszcze 2 oporniki (na drugą stronę). Postanowiłem wszystko umeścić na metalowej płytce w lewym boczku virówki. Oporniki przynitowałem do płytki (miało to pomóc w odprowadzaniu ciepła), połączyłem je odpowiednio i ... coś mnie tkneło żeby jeszcze 1 próbę przeprowadzić. Podłączam w obwód - nie działa (ledwo widoczne migotanie w ciągłym świeceniu i terkotanie przerywacza - tak jakby w obwodzie nic nie było). No to łącze jednak szeregowo. Dupa. Pojedyńczy - dupa. Cztery w szeregu - dupa. Bez oporników - bez zmian. Podłączam stary kierunek na żarówce - działa
Sprawdziłem oporniki omomierzem bo już zacząłem podejrzewać że je spierdzieliłem - chociaż nie wiem jak. Mają ok 12 ohm więc chyba są ok. Jak bym ich nie włączył w obwód - nie widać żadnej zmiany. Krew mnie zalewa !!!
O zmianie przerywacza nie myślałem bo:
1. oryginalny ma jakieś funkcje wyłączania się samoczynnie i nowy pewnie by tego nie miał
2. oryginał jest w jakiejś kostce z milionem przewodów podłączonych jedną kostką . Żeby to obejść musiałbym znaleźć odpowiednie kable co przy moim poziomie wiedzy elektrycznej grozi zupełnym unieruchomieniem virówki
Nie wiem co mam robić. Mam założone z przodu (wtedy jeszcze nie wiedziałem o konieczności dokładania CZEGOŚ - naiwnie wierzyłem że zmiana kierunków to tylko wymiana lamp), działają w duecie z oryginałami z tyłu - ale przecież tak tego nie zostawię. Nie mam absolutnie pomysłu co z tym zrobić , wszystko zaczyna jakąś klątwę przypominać bo nic z niczym nie chce działać i tylko inwestycja rośnie
Jak ktoś mi pomoże to wychwalać jego imię na wieki będę
Od początku... postanowiłem założyć oporniki jako szybszy i łatwiejszy sposób. Dodam tylko że kierunki na LEDach to 2W / 12V każdy. Założyłem że w obwodzie kierunków kabel czarny to '-' a kolorowy to '+'. Kupiłem 1 opornik 10 ohm/50W w Motoakcesoriach i prowizorycznie włączyłem w obwód '+'. Migało strasznie szybko więc stwierdziłem że widocznie opór jest jednak za mały. Dokupiłem drugi opornik (identyczny) i podłączyłem szeregowo. Dupa - nie działa. A wydawało mi się że oporniki połączone w szereg zwiększają opór. No to cóż - połączyłem równolegle. i DZIAŁAŁO !
Mineło kilka tygodni, trzecia wizyta w Motoakcesoriach i dokupiłem jeszcze 2 oporniki (na drugą stronę). Postanowiłem wszystko umeścić na metalowej płytce w lewym boczku virówki. Oporniki przynitowałem do płytki (miało to pomóc w odprowadzaniu ciepła), połączyłem je odpowiednio i ... coś mnie tkneło żeby jeszcze 1 próbę przeprowadzić. Podłączam w obwód - nie działa (ledwo widoczne migotanie w ciągłym świeceniu i terkotanie przerywacza - tak jakby w obwodzie nic nie było). No to łącze jednak szeregowo. Dupa. Pojedyńczy - dupa. Cztery w szeregu - dupa. Bez oporników - bez zmian. Podłączam stary kierunek na żarówce - działa
Sprawdziłem oporniki omomierzem bo już zacząłem podejrzewać że je spierdzieliłem - chociaż nie wiem jak. Mają ok 12 ohm więc chyba są ok. Jak bym ich nie włączył w obwód - nie widać żadnej zmiany. Krew mnie zalewa !!!
O zmianie przerywacza nie myślałem bo:
1. oryginalny ma jakieś funkcje wyłączania się samoczynnie i nowy pewnie by tego nie miał
2. oryginał jest w jakiejś kostce z milionem przewodów podłączonych jedną kostką . Żeby to obejść musiałbym znaleźć odpowiednie kable co przy moim poziomie wiedzy elektrycznej grozi zupełnym unieruchomieniem virówki
Nie wiem co mam robić. Mam założone z przodu (wtedy jeszcze nie wiedziałem o konieczności dokładania CZEGOŚ - naiwnie wierzyłem że zmiana kierunków to tylko wymiana lamp), działają w duecie z oryginałami z tyłu - ale przecież tak tego nie zostawię. Nie mam absolutnie pomysłu co z tym zrobić , wszystko zaczyna jakąś klątwę przypominać bo nic z niczym nie chce działać i tylko inwestycja rośnie
Jak ktoś mi pomoże to wychwalać jego imię na wieki będę
"... a imię jego 40 i 4 ..."
-
- Status: Offline
Re: kierunki na LEDach - problem z przerywaczem
Morze wstawiłeś oporniki w złym miejscu w obwodzie.
Powinny być za przerywaczem i automatem co wyłącza kierunki.
Najlepiej sprawdz którym przewodem przychodzi prąd na przełącznik kierunków i tam wstaw oporniki i będą działać na lewy i prawy kierunek.Nie trzeba wtedy montować dodatkowego opornika na drugi obwód.
A najprościej to wstaw w to miejsce zwykło żarówkę około 20V i schowaj ją
Sposobów jest wiele ale najprostszy to właśnie dodatkowa żarówka schowana w motocyklu.
Powodzenia
Powinny być za przerywaczem i automatem co wyłącza kierunki.
Najlepiej sprawdz którym przewodem przychodzi prąd na przełącznik kierunków i tam wstaw oporniki i będą działać na lewy i prawy kierunek.Nie trzeba wtedy montować dodatkowego opornika na drugi obwód.
A najprościej to wstaw w to miejsce zwykło żarówkę około 20V i schowaj ją
Sposobów jest wiele ale najprostszy to właśnie dodatkowa żarówka schowana w motocyklu.
Powodzenia
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: kierunki na LEDach - problem z przerywaczem
http://img10.imageshack.us/img10/4333/s ... kazwle.jpg
jest to schemacik zmiany kierunkowskazów ze zwykłych żarówek na Ledy
jest to schemacik zmiany kierunkowskazów ze zwykłych żarówek na Ledy
Wąsaty7
-
- Status: Offline
Re: kierunki na LEDach - problem z przerywaczem
A nie lepiej wstawić opornik(oporniki) między przerywacz a przełącznik kierunkowskazów ,mniej zabawy a efekt ten sam.
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: kierunki na LEDach - problem z przerywaczem
Kolego ANTEK proponuje przed dyskusją zapoznać się z zasadami elektrotechniki ,a w odniesieniu do tego przypadku ,kłania się prawo Ohma,1 prawo Kirchoffa oraz zasada łączenia równoległego oporników.Cały układ elektryczny motocykla czy innego pojazdu to równoległe łączenie oporników względem źródła prądu.W założeniu,że w instalacji mamy napięcie 12v podłączając opornik 7.5 ohma daje nam to obciążenie 19.2 W.Dodając do tego 2W led daje nam to 21.2W,czyli w przybliżeniu tyle co konwencjonalna żarówka.Na stronę mamy 2x21W i tyle wystarczy do normalnej pracy przerywacza (90+/_30 cykli na min.).W niektórych modelach yamachy (najczęściej model US )były montowane żarówki 27W i z tego powodu mogą się brać niewielkie różnice w częstotliwości pracy kierunkowskazów. Jednocześnie informuje ,że po wymianie żarówek na led nie działa układ informujący o przepaleniu żarówki.
Wąsaty7
-
- Status: Offline
Re: kierunki na LEDach - problem z przerywaczem
Chcesz bardziej obciążyć - łączysz równolegle, bo wtedy jest mniejszy opór. Ale czytaj dalej...yaro44 pisze: Kupiłem 1 opornik 10 ohm/50W w Motoakcesoriach i prowizorycznie włączyłem w obwód '+'. Migało strasznie szybko więc stwierdziłem że widocznie opór jest jednak za mały. Dokupiłem drugi opornik (identyczny) i podłączyłem szeregowo. Dupa - nie działa. A wydawało mi się że oporniki połączone w szereg zwiększają opór. No to cóż - połączyłem równolegle. i DZIAŁAŁO !
Naprawdę nie warto tak kombinować! Wg mnie o niebo prostszym rozwiązaniem jest wymiana przerywacza, a to kombinowanie z rezystorami to ZŁE podejście i śmierdzi brakiem profesjonalizmu. Jeśli nie będziesz potrafił sam tego zrobić, to zapytaj ludzi, którzy mają taką maszynę jak Twoja, a pewnie Ci pomogą.yaro44 pisze: O zmianie przerywacza nie myślałem bo:
1. oryginalny ma jakieś funkcje wyłączania się samoczynnie i nowy pewnie by tego nie miał
2. oryginał jest w jakiejś kostce z milionem przewodów podłączonych jedną kostką . Żeby to obejść musiałbym znaleźć odpowiednie kable co przy moim poziomie wiedzy elektrycznej grozi zupełnym unieruchomieniem virówki
- yaro44
- Posty: 38
- Rejestracja: 10 czerwca 2008, 23:49
- Motocykl: XV 750
- Lokalizacja: Poznań - Suchy Las
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: kierunki na LEDach - problem z przerywaczem
Podłączyłem zgodnie ze schematem Wąsatego i idzie ku lepszemu Już miga choć za szybko. Więc w tym kierunku pójdę - po jednym oporniku na LED
RABW - nie wiem / nie czuję że zastosowanie oporników jest MNIEJ profesjonalne niż wymiana przerywacza. Mając oporniki zamiast nowego, elektronicznego układu wcale nie będę się gorzej czuł Dla mnie wystarczy efekt końcowy z odrobiną estetyki.
A dla Wąsatego - WIELKIE i za telefon i błyskawiczną pomoc. Może uda nam się kiedyś spotkać to obiecuję postawić w realu
RABW - nie wiem / nie czuję że zastosowanie oporników jest MNIEJ profesjonalne niż wymiana przerywacza. Mając oporniki zamiast nowego, elektronicznego układu wcale nie będę się gorzej czuł Dla mnie wystarczy efekt końcowy z odrobiną estetyki.
A dla Wąsatego - WIELKIE i za telefon i błyskawiczną pomoc. Może uda nam się kiedyś spotkać to obiecuję postawić w realu
"... a imię jego 40 i 4 ..."
- poolski
- Posty: 961
- Rejestracja: 06 maja 2009, 23:28
- Motocykl: BLACK POWER CRUISER
- Lokalizacja: ZŁO - PZL
- Kontakt:
- Status: Offline
Gdzie się znajduje przekaźnik kierunkowskazów w Virago 535
Witam - czy ktoś wie jak zmienić kierunki na LEDOWE i gdzie jest przekaźnik kierunkowskazów w Virago 535 i czy jest jakiś znany zamiennik na elektroniczny ?
- VF4 750 C2 Magna Deluxe USA - 2x Yadźka Vir XV 1000 1985r. i 1986r. -
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: kierunki na LEDach - problem z przerywaczem
Witam,zobacz to http://img10.imageshack.u...nkowskazwle.jpg do każdej lampy kierunkowskazu trzeba podłączyć równolegle opornik 7.5 ohma, bez potrzeby wymiany przerywacza kierunkowskazów.Przerywacz znajdziesz w lewym "serku".
Powodzenia i pozdrawiam.
Powodzenia i pozdrawiam.
Wąsaty7
- EDDIE
- Posty: 759
- Rejestracja: 03 kwietnia 2009, 23:21
- Motocykl: Suzuki Intruder 1800
- Lokalizacja: Radom
- Wiek: 60
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Gdzie się znajduje przekaźnik kierunkowskazów w Virago 5
Ja zrezygnowałem z LEDów i kupiłem takie żarówki - http://www.allegro.pl/item732793213_zar ... _clea.htmlpoolski pisze:Witam - czy ktoś wie jak zmienić kierunki na LEDOWE i gdzie jest przekaźnik kierunkowskazów w Virago 535 i czy jest jakiś znany zamiennik na elektroniczny ?
efekt ten sam, brak przeróbek, niższy koszt.
SZUKASZ KASKU, OPON LUB CZĘŚCI? NAPISZ MAILA na adres edward@pietron.pl NIE PISZ NA PW!
- Ikar
- Posty: 200
- Rejestracja: 03 czerwca 2009, 21:37
- Motocykl: ST1300
- Lokalizacja: Zagłębie
- Status: Offline
Re: kierunki na LEDach - problem z przerywaczem
Ktoś to testował ze skutkiem ?wąsaty7 pisze:Witam,zobacz to http://img10.imageshack.u...nkowskazwle.jpg do każdej lampy kierunkowskazu trzeba podłączyć równolegle opornik 7.5 ohma, bez potrzeby wymiany przerywacza kierunkowskazów.Przerywacz znajdziesz w lewym "serku".
Powodzenia i pozdrawiam.
- poolski
- Posty: 961
- Rejestracja: 06 maja 2009, 23:28
- Motocykl: BLACK POWER CRUISER
- Lokalizacja: ZŁO - PZL
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: kierunki na LEDach - problem z przerywaczem
Dzięki za odp. Tyle, że mi raczej chodzi o odciążenie alternatora (przedni ref 55W kierunki 42W poz. 2x5W stop 42W czyli razem ok 150W bez potrzeby w ciągu dnia) i zastosowanie świateł przednich dziennych ledowych i tak samo kierunkowskazów, a dołożenie tam rezystorów na takie samo obciążenie jak żarówka nic nie zmienia. Do stopu i pozycyjnej są już 2 pozycyjne ledówki w sklepie - tylko wym.
- VF4 750 C2 Magna Deluxe USA - 2x Yadźka Vir XV 1000 1985r. i 1986r. -
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: kierunki na LEDach - problem z przerywaczem
Mozesz coś więcej na ten temat powiedzieć? Chętnie bym coś takiego do "Rudej" włożył ...poolski pisze:Do stopu i pozycyjnej są już 2 pozycyjne ledówki w sklepie - tylko wym.
- poolski
- Posty: 961
- Rejestracja: 06 maja 2009, 23:28
- Motocykl: BLACK POWER CRUISER
- Lokalizacja: ZŁO - PZL
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: kierunki na LEDach - problem z przerywaczem
Kupiłem na Allegro po 6,50 zł
http://www.allegro.pl/item749257155_zar ... rwona.html
Wykręcasz żarówkę i za nią wchodzi diodowa 2styki na dole pozycja/stop działa nieźle są też droższe mocniejsze
http://www.allegro.pl/item754549173_zar ... _ledy.html
http://www.allegro.pl/item749257155_zar ... rwona.html
Wykręcasz żarówkę i za nią wchodzi diodowa 2styki na dole pozycja/stop działa nieźle są też droższe mocniejsze
http://www.allegro.pl/item754549173_zar ... _ledy.html
- VF4 750 C2 Magna Deluxe USA - 2x Yadźka Vir XV 1000 1985r. i 1986r. -
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: kierunki na LEDach - problem z przerywaczem
ja mam założone takie - kupiłem na aledrogo za około 15zł jest OK, mniejszy pobór prądu - polecam
przykładowy link: http://moto.allegro.pl/item760335308_za ... bialy.html
przykładowy link: http://moto.allegro.pl/item760335308_za ... bialy.html
- poolski
- Posty: 961
- Rejestracja: 06 maja 2009, 23:28
- Motocykl: BLACK POWER CRUISER
- Lokalizacja: ZŁO - PZL
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: kierunki na LEDach - problem z przerywaczem
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=751000374
[ Dodano: Pon Paź 05, 2009 4:39 pm ]
Też 2 pozycja/stop
Mam nadzieję, że rozjaśniłem temat ?
[ Dodano: Pon Paź 05, 2009 4:39 pm ]
Też 2 pozycja/stop
Mam nadzieję, że rozjaśniłem temat ?
- VF4 750 C2 Magna Deluxe USA - 2x Yadźka Vir XV 1000 1985r. i 1986r. -
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: kierunki na LEDach - problem z przerywaczem
Zdecydowanie takpoolski pisze:Mam nadzieję, że rozjaśniłem temat ?
Dzięki!
PS
A teraz biegne po sklepach w poszukiwaniu tych ledów
- rembrandtin
- Posty: 493
- Rejestracja: 25 czerwca 2008, 15:10
- Motocykl: 535
- Lokalizacja: Pilawa
- Status: Offline
Re: kierunki na LEDach - problem z przerywaczem
Znajomy mi mówił (ale nie wiem ile w tym prawdy) że te ledowe żaróweczki nie bardzo się nadają do tradycyjnych lamp ponieważ ich światło jest skierowane w jedna stronę i nie odbija się od odbłyśników lamp. Ale powtarzam jest to tylko zasłyszana opinia.
waldi skoro je masz to może sie wypowiesz w tym temacie?
waldi skoro je masz to może sie wypowiesz w tym temacie?