Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
- ayo007
- Posty: 1207
- Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
- Motocykl: yamaha virago 1100
- Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
- Wiek: 56
- Status: Offline
Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Na prośbę Wolbiego zamieszczam tutaj wskazówki do prawidłowej regulacji luzów zaworowych w naszych maszynach, co jest jednym z podstawowych elementów regulacyjnych przy ustawianiu własciwych parametrów pracy silników.Oparłem swoją poradę na serwisówkach Haynesa i Clymera głownie w kwestii warosci luzów zaworowych dla poszczególnych modeli motocykli.
Ja dokonałem tych regulacji przy okazji czyszczenia i regulacji gazników, bo wtedy dostep do dekielków zaworowych jest najlepszy. Generalnie w modelach maszyn XV750 /1100 duzym ułatwieniem bedzie zdjęcie zbiornika paliwa i odkręcenie bocznych osłon gazników (filtra powietrza), z tego co widziałem XV 535 ma super dostęp do dekli zaworowych i mozna tą operację przeprowadzić "od strzału".
Musimy wiedzieć, ze producent zaleca dokonywanie korekty ustawień luzów zaworowych na zimnym silniku w związku z czym musimy sie do tego dostosować.
I tak producent podaje nastepujące wartosci luzów zaworowych:
XV 535
luz zaworu ssącego -0,07mm do 0,12mm
luz zaworu wychowego -0,12mm do 0,17mm
XV 700-XV1000 roczniki 1981-1983:
luz zaworu ssącego -0,10mm
luz zaworu wychowego -0,15mm
XV700-XV1100 1984 i roczniki pozniejsze:
wg. Haynes'a: luz zaworu ssącego -0,07mm do 0,12mm
luz zaworu wydechowego -0,12mm do 0,17mm
wg.Clymer'a : luz zaworu ssącego -0,07mm do 0,10mm
luz zaworu wydechowego -0,15mm
...Kiedy juz wiemy jaki ma być luz zaworowy dla naszej 'laleczki' musimy zlokalizowac, gdzie te zawory się znajdują. Zawory usytuowane są w głowicy, która zamyka przestrzeń cylindra nad tłokami. Dostęp do nich przykryty jest owalnymi dekielkami, które bardzo łatwo zlokalizujemy bo są nad kolankami wydechowymi i nad króccami gazników.
Do odkręcenia dekielków użyjemy kluczy hexagonalnych zwanych popularnie imbusami w przypadku Xv1100 jest to klucz 5 mm http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5bf ... 86c9b.html , tutaj mamy akurat zawór ssacy przedniego cylindra
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bb8 ... efa1e.html a tutaj jest widoczna dzwigienka zaworowa zaworu wydechowego przedniego cylindra.
Jesli mamy juz odkręcone dekielki zaworów należy przystąpic do ustawienia odpowiedniej fazy rozrzadu w której mozemy dokonać regulacji. Wiadomo, ze przy silniku czterosuwowym mamy cztery suwy pracy tj: SSANIE-SPRĘŻANIE-PRACA-WYDECH.
Praktycznie ustawienie luzów zaworowych wykonuje sie w czasie trwania suwu sprężania, poniewaz wtedy zawory sa zamknięte, ale generalnie ustawiamy ja po zakończeniu suwu sprężania w okolicy Górnego Martwego Punktu -GMP.
GMP- to punkt w którym tłok konczy suw sprężania a zaczyna suw pracy.
Te punkty mozna równiez rozpoznac w silnikach naszych maszyn. Ułatwia nam to fakt, ze mamy zdjete dekielki zaworów.Potrzebujemy jeszcze odkrecic swiece zapłonowe i pokrywę sruby wału korbowego z lewej strony silnika tak jak na tym zdjęciu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/764 ... afeb3.html
Tutaj pokazuję okno w którym widac wirnik alternatora z odpowiednimi oznaczeniami ,a na korpusie pokrywy widnieje strzałka w prawo tj. kierunek obracania wałem korbowym w celu ustalenia żądanego ustawiena tłoka pokazanym na zdjeciu kluczem nasadowym .
I tak obracając w prawo wałem korbowym odnajdujemy nastepujące znaki:
T- GMP dla tylnego cylindra
I- GMP dla przedniego cylindra
..jest jeszcze znak F (firing range) który oznacza nam pole zapłonu mieszanki.
Rozpocznijmy wiec od przedniego cylindra, obracamy wałem w prawo i patrzymy na zawór ssący, jesli zaczyna sie zamykac (dzwigienka sie unosi) oznacza to ze rozpocznie sie suw spręzania i obserwujemy okienko w pokrywie, jak pojawi sie znak "I" przestajemy obracac, (dodatkowo proponuję zaopatrzyc sie w małą latareczkę z ostrym swiatłem taką w kształcie długopisa aby upewnic sie,ze tłok jest w GMP).. i dokonujemy regulacji tak jak na zdjęciu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/096 ... 8ba2e.html
Tutaj potrzebujemy klucza imbusowego nr 4 i oczkowego nr12, oraz szczelinomierza z wybraną właściwą wartoscią. Kluczem 12mm popuszczamy nakretkę kontrującą, a pomiędzy srube regulacyjną a trzonek zaworu podkładamy szczelinomierz i obracając kluczem imbusowym ustawiamy luz. Szczelinomierz powinien z lekkim oporem przesuwac sie pomiedzy śrubą a trzonkiem. Po zakonczeniu regulacji dokręcamy srube 12mm i dokonujemy ponownego sprawdzenia. Na zdjęciu pokazana jest regulacja zaworu wydechowego przedniego cylindra, taką samą regulację wykonujemy na zaworze ssącym tego cylindra, zmieni sie jedynie wartosci luzu zaworowego, ktory uzyskamy przez właściwy dobór listka szczelinomierza.
Ustawiając luz zaworowy tylnego cylindra krecimy dalej wałem korbowym i obserwujemy zawór ssacy, jesli zacznie sie podnosic (zamykac) obserwujemy okienko, i gdy pojawi sie znak T sprawdzamy połozenie tłoka w cylindrze. Jesli bedzie on w okolicy GMP regulujemy luz zaworowy jak na zdjeciu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/610 ... 6f9f9.html
Luz regulujemy jak w opisie powyzej tylko radzę uzyc klucza imbusowego z krótszym ramieniem bo jest mało miejsca.
Kolejnosc regulacji na poszczególnych cylindrach jest bez znaczenia, tutaj rozpoczynałem od wydechowych, mozna odwrotnie. Oczywiscie sposobów regulacji jest wiele, kazdy kto w miare zna sie na mechanice ma swój, ja opisałem taki jaki stosuje i jaki mi odpowiada.
Sprawdzając połozenie tłoka w cylindrze odradzam wpychanie jakichkolwiek patyków, drutów itp. z wiadomego względu, tym bardziej początkujacym..
Po zakończeniu regulacji przykrecamy dekielki zaworów, mają one na krawędziach gumowe oringi, wiec mozna nie stosować uszczelnienia, jednak ja zaopatrzyłem sie w uszczelniacz temperaturowy w kolorze czarnym i delikatnie go zastosowałem.
Nadmieniam, ze regulację przeprowadzałem w XV 1100, jednak z tego co wiem operacja ta jest bardzo podobna w VX 535 o ile nie identyczna.
Pozdrawiam wszystkich, życzę sukcesów w regulacji i czekam na Wasze opinie i sugestie dotyczace opisanej powyżej czynności..
Ja dokonałem tych regulacji przy okazji czyszczenia i regulacji gazników, bo wtedy dostep do dekielków zaworowych jest najlepszy. Generalnie w modelach maszyn XV750 /1100 duzym ułatwieniem bedzie zdjęcie zbiornika paliwa i odkręcenie bocznych osłon gazników (filtra powietrza), z tego co widziałem XV 535 ma super dostęp do dekli zaworowych i mozna tą operację przeprowadzić "od strzału".
Musimy wiedzieć, ze producent zaleca dokonywanie korekty ustawień luzów zaworowych na zimnym silniku w związku z czym musimy sie do tego dostosować.
I tak producent podaje nastepujące wartosci luzów zaworowych:
XV 535
luz zaworu ssącego -0,07mm do 0,12mm
luz zaworu wychowego -0,12mm do 0,17mm
XV 700-XV1000 roczniki 1981-1983:
luz zaworu ssącego -0,10mm
luz zaworu wychowego -0,15mm
XV700-XV1100 1984 i roczniki pozniejsze:
wg. Haynes'a: luz zaworu ssącego -0,07mm do 0,12mm
luz zaworu wydechowego -0,12mm do 0,17mm
wg.Clymer'a : luz zaworu ssącego -0,07mm do 0,10mm
luz zaworu wydechowego -0,15mm
...Kiedy juz wiemy jaki ma być luz zaworowy dla naszej 'laleczki' musimy zlokalizowac, gdzie te zawory się znajdują. Zawory usytuowane są w głowicy, która zamyka przestrzeń cylindra nad tłokami. Dostęp do nich przykryty jest owalnymi dekielkami, które bardzo łatwo zlokalizujemy bo są nad kolankami wydechowymi i nad króccami gazników.
Do odkręcenia dekielków użyjemy kluczy hexagonalnych zwanych popularnie imbusami w przypadku Xv1100 jest to klucz 5 mm http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5bf ... 86c9b.html , tutaj mamy akurat zawór ssacy przedniego cylindra
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bb8 ... efa1e.html a tutaj jest widoczna dzwigienka zaworowa zaworu wydechowego przedniego cylindra.
Jesli mamy juz odkręcone dekielki zaworów należy przystąpic do ustawienia odpowiedniej fazy rozrzadu w której mozemy dokonać regulacji. Wiadomo, ze przy silniku czterosuwowym mamy cztery suwy pracy tj: SSANIE-SPRĘŻANIE-PRACA-WYDECH.
Praktycznie ustawienie luzów zaworowych wykonuje sie w czasie trwania suwu sprężania, poniewaz wtedy zawory sa zamknięte, ale generalnie ustawiamy ja po zakończeniu suwu sprężania w okolicy Górnego Martwego Punktu -GMP.
GMP- to punkt w którym tłok konczy suw sprężania a zaczyna suw pracy.
Te punkty mozna równiez rozpoznac w silnikach naszych maszyn. Ułatwia nam to fakt, ze mamy zdjete dekielki zaworów.Potrzebujemy jeszcze odkrecic swiece zapłonowe i pokrywę sruby wału korbowego z lewej strony silnika tak jak na tym zdjęciu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/764 ... afeb3.html
Tutaj pokazuję okno w którym widac wirnik alternatora z odpowiednimi oznaczeniami ,a na korpusie pokrywy widnieje strzałka w prawo tj. kierunek obracania wałem korbowym w celu ustalenia żądanego ustawiena tłoka pokazanym na zdjeciu kluczem nasadowym .
I tak obracając w prawo wałem korbowym odnajdujemy nastepujące znaki:
T- GMP dla tylnego cylindra
I- GMP dla przedniego cylindra
..jest jeszcze znak F (firing range) który oznacza nam pole zapłonu mieszanki.
Rozpocznijmy wiec od przedniego cylindra, obracamy wałem w prawo i patrzymy na zawór ssący, jesli zaczyna sie zamykac (dzwigienka sie unosi) oznacza to ze rozpocznie sie suw spręzania i obserwujemy okienko w pokrywie, jak pojawi sie znak "I" przestajemy obracac, (dodatkowo proponuję zaopatrzyc sie w małą latareczkę z ostrym swiatłem taką w kształcie długopisa aby upewnic sie,ze tłok jest w GMP).. i dokonujemy regulacji tak jak na zdjęciu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/096 ... 8ba2e.html
Tutaj potrzebujemy klucza imbusowego nr 4 i oczkowego nr12, oraz szczelinomierza z wybraną właściwą wartoscią. Kluczem 12mm popuszczamy nakretkę kontrującą, a pomiędzy srube regulacyjną a trzonek zaworu podkładamy szczelinomierz i obracając kluczem imbusowym ustawiamy luz. Szczelinomierz powinien z lekkim oporem przesuwac sie pomiedzy śrubą a trzonkiem. Po zakonczeniu regulacji dokręcamy srube 12mm i dokonujemy ponownego sprawdzenia. Na zdjęciu pokazana jest regulacja zaworu wydechowego przedniego cylindra, taką samą regulację wykonujemy na zaworze ssącym tego cylindra, zmieni sie jedynie wartosci luzu zaworowego, ktory uzyskamy przez właściwy dobór listka szczelinomierza.
Ustawiając luz zaworowy tylnego cylindra krecimy dalej wałem korbowym i obserwujemy zawór ssacy, jesli zacznie sie podnosic (zamykac) obserwujemy okienko, i gdy pojawi sie znak T sprawdzamy połozenie tłoka w cylindrze. Jesli bedzie on w okolicy GMP regulujemy luz zaworowy jak na zdjeciu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/610 ... 6f9f9.html
Luz regulujemy jak w opisie powyzej tylko radzę uzyc klucza imbusowego z krótszym ramieniem bo jest mało miejsca.
Kolejnosc regulacji na poszczególnych cylindrach jest bez znaczenia, tutaj rozpoczynałem od wydechowych, mozna odwrotnie. Oczywiscie sposobów regulacji jest wiele, kazdy kto w miare zna sie na mechanice ma swój, ja opisałem taki jaki stosuje i jaki mi odpowiada.
Sprawdzając połozenie tłoka w cylindrze odradzam wpychanie jakichkolwiek patyków, drutów itp. z wiadomego względu, tym bardziej początkujacym..
Po zakończeniu regulacji przykrecamy dekielki zaworów, mają one na krawędziach gumowe oringi, wiec mozna nie stosować uszczelnienia, jednak ja zaopatrzyłem sie w uszczelniacz temperaturowy w kolorze czarnym i delikatnie go zastosowałem.
Nadmieniam, ze regulację przeprowadzałem w XV 1100, jednak z tego co wiem operacja ta jest bardzo podobna w VX 535 o ile nie identyczna.
Pozdrawiam wszystkich, życzę sukcesów w regulacji i czekam na Wasze opinie i sugestie dotyczace opisanej powyżej czynności..
Virago 1100,na razie starczy..
-
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Wielkie dzięki za piękny opis.Regulowałem dawno temu w 126p, więc teraz po przeczytaniu Twojej "instrukcji"dam sobie radę. Zrozumiałem że przy odkręcaniu małego dekielka pokrywy koła magnesowego oleju spuszczać nie trzeba, czy to prawda?
pozdrawiam MOTOWIR
pozdrawiam MOTOWIR
- ayo007
- Posty: 1207
- Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
- Motocykl: yamaha virago 1100
- Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Dokladnie, okragły dekiel na trzy sruby stozkowe jest tylko pokrywą sruby wału korbowego..
Virago 1100,na razie starczy..
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Online
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Szacunek wielki dla Ciebie! Kawal dobrej roboty!
- wolbi
- Site Admin
- Posty: 1084
- Rejestracja: 03 września 2007, 17:09
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 41
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Jeszcze raz Wielkie Dzieki za ten opsi regulacji. Mysle ze nam posluzy dlugo i choc na pierwszy rzut oka nie wydaje sie to zbyt proste, to na pewno zmienie zdanie po piewsszej regulacji. Pozdrawiam
- ayo007
- Posty: 1207
- Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
- Motocykl: yamaha virago 1100
- Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
..w razie czego służe pomocą jesli cos wydaje sie niezrozumiałe lub powstanie jakis problem..
Virago 1100,na razie starczy..
-
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
kolego...szacun !!! i winny jestem ci PIWO.. przypomnij sie na styczniowym bajzlu )))
POZDRO !!!
POZDRO !!!
- Arktos
- Posty: 782
- Rejestracja: 12 września 2007, 17:12
- Motocykl: Virago 750 z 96r
- Lokalizacja: Włocławek
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
07 odwaliles kawal dobrej roboty. Wszystko opisane i sfotografowane tak ze blondyna nawet by dala rady,wiec w tygodniu kupuje szczelinomierz i mam dzieki tobie chyba 80 dych w kieszeni. Dzieki !!! i link do starego forum o regulacji zaworow moze sie komus przyda (Polo o nas juz zapomnial a obiecal)http://www.virago.fora.pl/warsztat,2/re ... 0,457.html
Gang dzikich wieprzy.
Motórzyści Włocławek.
Grupa Kujawska.
Motórzyści Włocławek.
Grupa Kujawska.
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Online
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Temat przyklejono z mysla o potomnych
- Adam
- Posty: 2226
- Rejestracja: 22 października 2007, 19:52
- Motocykl: 1100, 92r. OGAR 200
- Lokalizacja: Święta Anna
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
przyda sie:) za pare miesiecy ale bedzie jak znalazl. dzieki wielkie Koledze
-
- Posty: 557
- Rejestracja: 10 września 2007, 19:41
- Motocykl: czarny
- Lokalizacja: Pruszków
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
szacuneczek jesli do tego dolozyc post o oleju to juz REWELACJA
-
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Respect Tak sie zyskuje uznanie na Śląsku
-
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
a jaki prawidłowy luz zaworowy powinien być w Virago 125?
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 21 grudnia 2007, 18:51
- Motocykl: yamaha virago 535
- Wiek: 43
- Status: Offline
Co to znaczy luz zaworowy "-" (minus ?????)???????
Co to znaczy ze luzy zaczynaja sie od minusa i jest miedzy a miedzy , czy nie powinno byc jedna jednostka (cyfra) PRZY ustalaniu luzow ??????dzieki i pozdrawiam
To dobre jest ,podoba mnie sie to
- ayo007
- Posty: 1207
- Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
- Motocykl: yamaha virago 1100
- Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Co to znaczy luz zaworowy "-" (minus ?????)???
..cały układ rozrządu nie jest zbudowany "na sztywno", częsci współpracujace ze sobą tak samo dzieli określony luz...tutaj masz podane wartości graniczne, przy których synchronizacja otwierania i zamykania zaworów oraz przebieg faz rozrządu odbywa się prawidłowo..puti535 pisze:Co to znaczy ze luzy zaczynaja sie od minusa i jest miedzy a miedzy , czy nie powinno byc jedna jednostka (cyfra) PRZY ustalaniu luzow ??????dzieki i pozdrawiam
Virago 1100,na razie starczy..
-
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Świetny opis Dziękuje z całego serca... Mojego i mojej smoczycy...
-
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Witam mam pytanie do jesli dobrze pamietam ayoo 007,jakko głowno rozrzadowego, kupiłem virówke z 97r i pytanie jest takie czy te dane ktore opisałeś beda pasowały do rocznika 97 pojemnosc 1100, bo moze głupie pytanie ale ztego co widziałęm napisane było 84 i nowsze wersje i podane dane, wiec wychodziło by na to ze silnik i wartosci luzów zaworowych nie zmieniły sie od tamtego czasu????opdpowiedz na to pytanie jest bardzo wazna dla mnie poniewaz własnie kupiłem maszyne i musze w niej zrobić te luzy bo juz to wymaga. z góry bardzo dziekuje za odpowiedz pozdrawiam
- ZWIERZAK
- Posty: 1030
- Rejestracja: 04 listopada 2007, 13:57
- Motocykl: VIRAGO 750 83'
- Lokalizacja: Lachowice
- Wiek: 35
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Nie potrzeba tu ayo, a ja ci chętnie powiem poid warunkiem ze odwiedzisz powitalnię napiszesz coś o sobie, etc
A tak serio
A tak serio
to te dane odpowiadają również twojemu motorkowiayo007 pisze:XV700-XV1100 1984 i roczniki pozniejsze:
wg. Haynes'a: luz zaworu ssącego -0,07mm do 0,12mm
luz zaworu wydechowego -0,12mm do 0,17mm
wg.Clymer'a : luz zaworu ssącego -0,07mm do 0,10mm
luz zaworu wydechowego -0,15mm
"Ludzie nie latają, bo nie wierzą, że potrafią. Gdyby nie pokazano im kiedyś, że mogą pływać, do dziś wszyscy by się topili po wrzuceniu do wody"-William Wharton "Ptasiek"
-
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Bardzo dziękuje Zwierzakowi,obiecuje że odwiedze powitalnie
-
- Posty: 196
- Rejestracja: 06 kwietnia 2008, 07:11
- Motocykl: Yamaha Virago 1100 92r
- Lokalizacja: oleśnica
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Jeszcze nie mam motocykla a już mi się micha cieszy jak będe regulował zawory i gaźniki. Opis na wypasie gratulacje choć mój komarek z lat 80 wymagał innych regulacji to chyba dam radę.
- kilim69
- Posty: 99
- Rejestracja: 12 marca 2008, 23:08
- Motocykl: vtx 1800c
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Mam takie pytanko
w jaki sposób wyciągacie pokrywę śruby wału korbowego z lewej strony silnika żeby nie uszkodzić uszczelki ?
[ Dodano: Sro Maj 07, 2008 8:18 pm ]
sorki
nie było pytania
nie tą pokrywę chciałem wyjąć
w jaki sposób wyciągacie pokrywę śruby wału korbowego z lewej strony silnika żeby nie uszkodzić uszczelki ?
[ Dodano: Sro Maj 07, 2008 8:18 pm ]
sorki
nie było pytania
nie tą pokrywę chciałem wyjąć
- yabol
- Posty: 108
- Rejestracja: 18 marca 2008, 14:40
- Motocykl: Virago 1100 96r
- Lokalizacja: Koszalin/Poznan
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
a ja mam takie pytanie, gdzie mozna kupic lub dostac ta nakretke co jest zaraz pod pokrywka od walu?
bo jak przy zakrecaniu polamala mi sie
edit:
ok, yush nie aktualne, zamowilem w serwisie, kwota nie duza na szczescie <a juz sie przymiezalem by sobie na tokarce wytoczyc takie samo>
bo jak przy zakrecaniu polamala mi sie
edit:
ok, yush nie aktualne, zamowilem w serwisie, kwota nie duza na szczescie <a juz sie przymiezalem by sobie na tokarce wytoczyc takie samo>
i be happy til the day i die
-
- Posty: 196
- Rejestracja: 06 kwietnia 2008, 07:11
- Motocykl: Yamaha Virago 1100 92r
- Lokalizacja: oleśnica
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
co by nie zaśmiecać tematu napisałem w cykanie zaworów 750 może coś wymyślicie
-
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
mam pytanie... co ile nalezy w w 750 regulowac zaworyi czy jezeli nic sie nie dzieje to tez powinny byc regulowane ?????
- wierzba
- Posty: 473
- Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
- Motocykl: było 535 teraz 1100
- Lokalizacja: Józefosław
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Robiłem dzisiaj zawory w 535 więc moje 3 grosze dla podchodzących pierwszy raz:
1. do odkręcenia dekielków: do pokręcania wałem i kontrolnego do oglądania znaków najlepiej użyć monet - do większego 5 PLN, do mniejszego 20 groszy, trzymanych w kombinerkach. Uchroni to nas od pokaleczenia dekielków, zwykłe płaskie śrubokręty są za małe i za chude,
2. Nie trzeba sugerować się Clymerem i rozbierać pół motocykla, do całej operacji wystarczy wyjąć akumulator (pod warunkiem że posiadania małych dłoni i sprawnych palców), ja darowałem sobie nawet koszyk w którym siedzi akumulator.
A teraz pytanie do ekspertów: czy do ssącego wystarczy listek 0.10 mm a do wydechowego 0.15 mm ? Bo ja ustawiłem na te listki - oczywiście 535.
pozdrawiam
wierzba
1. do odkręcenia dekielków: do pokręcania wałem i kontrolnego do oglądania znaków najlepiej użyć monet - do większego 5 PLN, do mniejszego 20 groszy, trzymanych w kombinerkach. Uchroni to nas od pokaleczenia dekielków, zwykłe płaskie śrubokręty są za małe i za chude,
2. Nie trzeba sugerować się Clymerem i rozbierać pół motocykla, do całej operacji wystarczy wyjąć akumulator (pod warunkiem że posiadania małych dłoni i sprawnych palców), ja darowałem sobie nawet koszyk w którym siedzi akumulator.
A teraz pytanie do ekspertów: czy do ssącego wystarczy listek 0.10 mm a do wydechowego 0.15 mm ? Bo ja ustawiłem na te listki - oczywiście 535.
pozdrawiam
wierzba