problem ze sruba
-
- Status: Offline
problem ze sruba
witam, mam problem gdy wymienialem filtr olejowy i chcialem przykrecic ta zaslepke, klapke, obudowe czy jak to sie nazywa, ktora jest przykrecana na 3 sruby , to nie moglem przykrecic najwiekszej sruby tak jak by gwint byl wyjechany czy jest to mozliwe ? , nie wydaje mi sie zebym go przekrecil i czy w ogole jest to mozliwe tez nie wiem , bo nawet nie dojechalem do tego momentu a krecilo sie juz w kolo ? czy cos moglo strzelic przy odkrecaniu - w srodku lub tez moze zla srube mam ? jakies pomysly ? .
Niech nikt nie pyta jak bylo wczesniej bo motor mam od niedawna i nie wiem czy tak bylo czy ja cos "rozwalilem "
ta srubka moze zla ?
Niech nikt nie pyta jak bylo wczesniej bo motor mam od niedawna i nie wiem czy tak bylo czy ja cos "rozwalilem "
ta srubka moze zla ?
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 lipca 2008, 13:12
- Motocykl: Yamaha XV 750 Special ´82
- Lokalizacja: Berlin / Szczecin
- Status: Offline
Re: problem ze sruba
Koledzy juz pisali - sruby sa roznej dlugosci i mogles pozamieniac.
Jobejt XV 750 Special ´82
-
- Status: Offline
Re: problem ze sruba
sa 3 sruby wiec watpie zeby pozamieniac ... calkiem na dole najmniejsza nad nia srednia wkrecalem i ta najwieksza z lewej strony po srodku
- Stilgar
- Posty: 5482
- Rejestracja: 22 grudnia 2007, 09:37
- Motocykl: Virago>Debilka>STonka>Varan
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Wiek: 48
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: problem ze sruba
Zdjęcie jest niewyraźne sam ocenisz lepiej , ale wygląda na to że śruba ma uszkodzony gwint i to byłoby najlepsze. Niestety obawiam się że ktoś przed Tobą zerwał gwint w korpusie i śrubę wsadził na jakiś "lokctite" i czeka Cię naprawa gwintu .
Administrator zastrzega sobie możliwość zbanowania ze względu na klauzulę sumienia.
-
- Posty: 755
- Rejestracja: 04 marca 2008, 22:03
- Motocykl: virago 535
- Lokalizacja: galicja
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: problem ze sruba
niedawno było podobne. spróbuj dłuzszej sruby, albo poszukaj zestaw naprawczy do gwintów i koniecznie nową śrubę.
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 25 listopada 2007, 13:36
- Motocykl: była Virago 535 94 r.
- Lokalizacja: Leszno/koło Błonia
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: problem ze sruba
Rzeczywiście zdjęcie nie najlepsze, ale...hm...?, śruba jakby w porządku.Z reguły urywa się gwint w korpusie.Śruba z bardziej twardego materiału
Nieważne dokąd, ważne jak .......!
- JohnnY
- Posty: 4070
- Rejestracja: 06 października 2008, 22:30
- Motocykl: Intruz VS 1400
- Lokalizacja: Łódź
- Wiek: 35
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: problem ze sruba
Spróbuj przykręcić na sucho bez dekielka jeśli śruba się przykręci to zastosuj dłuższą śrubę ale dłuższa max 5mm. A jeśli to nie da rady to poszukaj śrub o tej samej długości tylko m7 i przegwintuj otwór gwintownikiem m7. Pamiętaj! jak będziesz kupował śrubę to ona w dekielku wchodzi do środka więc łepek śruby musi być podobny.
Sam właśnie z tym walczę Jak chcesz to poczytaj na forum już pisaliśmy o tym
temat brzmi: „Zerwany gwint…” Jakoś tak
Powodzenia i życzę miłej oraz udanej pracy
Sam właśnie z tym walczę Jak chcesz to poczytaj na forum już pisaliśmy o tym
temat brzmi: „Zerwany gwint…” Jakoś tak
Powodzenia i życzę miłej oraz udanej pracy
-
- Status: Offline
- Mardead
- Posty: 57
- Rejestracja: 06 maja 2008, 19:19
- Motocykl: Yamaha XV700c
- Lokalizacja: Gdynia
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: problem ze sruba
śruby kupisz w prawie kazdym sklepie metalowym. ( to nie sklep dla tych co słuchają metalu:):):) )nie powinno być z tym problemu.
-
- Status: Offline
Re: problem ze sruba
ze tak zapytam jakiej grubosci jest ta sruba ?? bo wyzej ktos napisal zeby kupic m7 ?
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: problem ze sruba
zaraz pojde do drugiego pokoju s prawdze na jakims karterze czy ten otwór jest przelotowy czy nie
no dobra zmierzyłem
otwór jest nei przelotowy
ale zmierzyłem i kup dluzsza srube i ja tak przytnij zeby trzpien sruby mial 107 mm (tnz.zeby gwint sie konczył po 107 i jescze 1 mm na skos tam orginalnie jest chyba (?) 100
jak masz srube 100 to temat zalatwiony
BTW czy ten kto radził przegwintowanie z M6 na M7 próbował jak długo taki gwint w aluminum wytrzymuje ??
no dobra zmierzyłem
otwór jest nei przelotowy
ale zmierzyłem i kup dluzsza srube i ja tak przytnij zeby trzpien sruby mial 107 mm (tnz.zeby gwint sie konczył po 107 i jescze 1 mm na skos tam orginalnie jest chyba (?) 100
jak masz srube 100 to temat zalatwiony
BTW czy ten kto radził przegwintowanie z M6 na M7 próbował jak długo taki gwint w aluminum wytrzymuje ??
- elrychu
- Posty: 366
- Rejestracja: 13 września 2007, 21:57
- Motocykl: była 535, jest 750
- Lokalizacja: Gliwice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: problem ze sruba
przy tej śrubie chyba jest na przelot...
- JohnnY
- Posty: 4070
- Rejestracja: 06 października 2008, 22:30
- Motocykl: Intruz VS 1400
- Lokalizacja: Łódź
- Wiek: 35
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: problem ze sruba
Nie jest przelotowa. Ta śruba ma 9,5 bez główki czyli jak znajdziesz 10 (nie licząc główki) to będzie dobrze
- elrychu
- Posty: 366
- Rejestracja: 13 września 2007, 21:57
- Motocykl: była 535, jest 750
- Lokalizacja: Gliwice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: problem ze sruba
tak, nie jest przelotowa, pospieszyłem się z odpowiedzią... ta najdłuższa śruba jest na samym szczycie garbu pokrywy więc gdyby była na przelot musiała by wychodzić po drugiej stronie silnika
- JohnnY
- Posty: 4070
- Rejestracja: 06 października 2008, 22:30
- Motocykl: Intruz VS 1400
- Lokalizacja: Łódź
- Wiek: 35
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: problem ze sruba
Spokojnie kupisz dłuższą śrubą o te 0,5cm i powinno trzymać sam mam ten problem i dzisiaj sprawdzałem i jeszcze będzie kilka mm luzu. Tą śrubę możesz kupić tak jak wcześniej było wspomniane w sklepie metalowym albo nawet w Castoramie, Praktikerze lub innym tego typu sklepie. Śruba powinna mieć 10mm (nie licząc główki)
- Straszaq
- Posty: 317
- Rejestracja: 02 grudnia 2008, 13:02
- Motocykl: BMW R1150 RT
- Lokalizacja: Konin
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: problem ze sruba
Jak nie da rady z dluższą śruba M6 i bedziesz zabieral sie za przegwintowanie to radzilbym podejsc od razu pod M8. M7 bedzie za płytki gwint i istnieje prawdopodobieństwo ze przy aluminium zbierzesz go przy pierwszym dociagnieciu sruby. Kup sobie zestaw gwintownikow M8...taki potrójny tzn ze stopniowaną głębokością gwintu. Ten najpłytszy powinien ci się dać wkręcić w "zjechaną dziurę po M6" bez rozwiercania a następnymi dwoma tylko pogłębisz gwinty i bedzie ok. Oczywiście oblukaj najpierw czy jest mozliwość zrobienia w bloku większej dziury.
-
- Status: Offline
Re: problem ze sruba
ok dzieki wielkie wszystkim, zapytam znajomego czy ma m8 to mzoe nagwintuje sie, a jak nie bedzie mial , to najpierw kupie ta dluzsza srube zeby miala 107 mm , pytanie jaka grubosc mam szukac m6 ? sprzedawca bedzie wiezdial o co chodzi bo ja pojecia za duzego w tym nie mam
- JohnnY
- Posty: 4070
- Rejestracja: 06 października 2008, 22:30
- Motocykl: Intruz VS 1400
- Lokalizacja: Łódź
- Wiek: 35
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: problem ze sruba
Szukaj 105mm i śruba m6. Zdjęcie jest nie wyraźne i przypadkiem ta śruba nie jest zjechana? Jeśli jest to jeszcze musisz przegwintować otwór gwintownikiem m6 bo jak wkręcisz nową to spieprzysz gwint na śrubie
-
- Posty: 755
- Rejestracja: 04 marca 2008, 22:03
- Motocykl: virago 535
- Lokalizacja: galicja
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: problem ze sruba
panowie od gwintowania!
1. gwint wykonany jako M7 nie bedzie zbyt płytki, gdyż głębokość tego gwintu jest taka sama jak M6. po starym gwincie zostanie nam taki otwór
2. po jakiego ... robić większy gwint gdy można znaleźć dłuższą śrubę. tym bardziej że M7 jest na tyle nietypowym gwintem że będziesz miał problem z zakupieniem śruby
3. wraz ze wzrostem średnicy gwintu wzrasta średnica łba śruby. dodatkowo może zachodzić konieczność zwiększenia gniazda na łeb śruby.
ucinając śrubę należy ją przygotować przed wkręceniem w aluminium, aby nie zepsuć istniejącej reszty gwintu. tzn. koniecznie sprawdzić na jakiejś nakrętce czy nie ma żadnych oporów podczas wkręcania. jeś;li są to należy tak długo dopracowywać ciętą krawędź aż bedzie OK. najlepiej narzynką.
1. gwint wykonany jako M7 nie bedzie zbyt płytki, gdyż głębokość tego gwintu jest taka sama jak M6. po starym gwincie zostanie nam taki otwór
2. po jakiego ... robić większy gwint gdy można znaleźć dłuższą śrubę. tym bardziej że M7 jest na tyle nietypowym gwintem że będziesz miał problem z zakupieniem śruby
3. wraz ze wzrostem średnicy gwintu wzrasta średnica łba śruby. dodatkowo może zachodzić konieczność zwiększenia gniazda na łeb śruby.
ucinając śrubę należy ją przygotować przed wkręceniem w aluminium, aby nie zepsuć istniejącej reszty gwintu. tzn. koniecznie sprawdzić na jakiejś nakrętce czy nie ma żadnych oporów podczas wkręcania. jeś;li są to należy tak długo dopracowywać ciętą krawędź aż bedzie OK. najlepiej narzynką.
-
- Status: Offline
Re: problem ze sruba
a co sadzicie o takim czyms wywiercenie dziury m7 pozniej gwitownik m7 i tulejke czy wkladke wbic do srodka wtedy m6 na to i bedzie ta sama sruba
np na allegro takei cos sprzedaja ktos taie cos robil ? http://www.allegro.pl/item537303343_nap ... io_z5.html
np na allegro takei cos sprzedaja ktos taie cos robil ? http://www.allegro.pl/item537303343_nap ... io_z5.html
-
- Posty: 755
- Rejestracja: 04 marca 2008, 22:03
- Motocykl: virago 535
- Lokalizacja: galicja
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: problem ze sruba
dziura to jest w d.... a to jest otwórsznajder pisze:wywiercenie dziury
dziura ma "fi", a nie Msznajder pisze:dziury m7
pod każdy gwintownik robi się otwór mniejszy niż rozmiar gwintownika. w otworze 7 nie zrobisz M7 tak samo jak w otworze 10 nie zrobisz M10.sznajder pisze:dziury m7 pozniej gwitownik m7
to jest fragment zestawu naprawczego do gwintów. jest to dobre rozwiązanie, tylko trzeba jeszcze kilka uwag dla kolegi. aby takie coś nagwintować to potrzebujemy: wiertło fi 6, wiertarkę, gwintownik m7, pokrętło do gwintownika i środek chłodząco- smarujący do gwintowania. do aluminium nie stosuje się smaru. domowym sposobem można napluć na gwintownik i będzie OK. ale aby to zrobić potrzebujemy trochę wprawy bo gwintownik nie zawsze chce iść prosto i nie zawsze płynnie. dlatego łatwo taki gwintownik urwać i bedziesz miał dopiero problem. jeśli nigdy tego nie robiłeś to lepiej poproś kogoś kto ma jakiekolwiek pojęcie. taka jest moja rada.sznajder pisze:np na allegro takei cos sprzedaja
-
- Status: Offline
Re: problem ze sruba
Witam.
Poszukaj warsztatu gdzie naprawiają gwinty wkładkami HeliCoil,dogadaj się z nimi i po sprawie.Może wyjdzie trochę drożej,za to profesjonalnie.
Pozdrawiam.
Poszukaj warsztatu gdzie naprawiają gwinty wkładkami HeliCoil,dogadaj się z nimi i po sprawie.Może wyjdzie trochę drożej,za to profesjonalnie.
Pozdrawiam.
-
- Status: Offline
Re: problem ze sruba
a to bym musial motor wtedy jakos dotargac do warszatu koszty przewozu jeszcze ze 100 zl lub wiecej i warszat ze pewnie 100 + wiec to nie takie latwe
- JohnnY
- Posty: 4070
- Rejestracja: 06 października 2008, 22:30
- Motocykl: Intruz VS 1400
- Lokalizacja: Łódź
- Wiek: 35
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: problem ze sruba
Weź kup dłuższą śrubę i po sprawie. Ja dzisiaj tak zrobiłem i na razie gra muzyka
-
- Status: Offline
Re: problem ze sruba
spoko no zrobie tak jak pisaliscie - kupie ta srube 105 mm nagwintuje m6 ktos pisal zeby nagwintowac mimo wszystko i sprawdze czy wszystko ok wtedy , jednak musze znalesc srube takiej dlugosci w 1 sklepie bylem to najdlusza jaka mieli imbulsowa to 80 mm