Witam,
Jako, że to moja pierwsza zima z motocyklem, to powoli zabieram się za mój egzemplarz
Przejrzałem forum, ale nie znalazłem wyczerpującej odpowiedzi w powyższym temacie.
Mianowicie na pewno muszę wymienić amortyzatory z tyłu, z tych już nic nie będzie. I tu zaczęły się moje wątpliwości, ponieważ gdy zacząłem szukać to znalazłem ceny w przedziale ~60 - 1000 PLN (np. allegro). O ile zakładam, że takie 60 są warte swojej ceny ( ) to już takie dwa razy za tysiaka to ~1/4 ceny motocykla.
W sprawach motoryzacyjnych jestem zazwyczaj pragmatyczny i wiem, że na pewnych rzeczach nie ma sensu "oszczędzać", to staram się też znaleźć najlepszy stosunek ceny do jakości.
W związku z tym możecie proszę doradzić czym się kierować przy wyborze?
W ogóle jak kupujecie części? Przez internet czy macie jakieś lokalne sklepy?
Z góry dzięki za pomoc.
Amortyzatory tył Virago 250
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 31 sierpnia 2023, 20:47
- Motocykl: Yamaha Virago XV250
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 35
- Status: Offline
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 25 maja 2020, 21:53
- Motocykl: Yamaha XV 1000 '84.
- Lokalizacja: Piła
- Status: Offline
Re: Amortyzatory tył Virago 250
Szukaj najlepiej nowych z gwarancją. Takich, które będą pasować idealnie, bez przeróbek, czy kombinacji. A cena, to już kwestia twojego portfela.
zawsze może być gorzej
- Marek.
- Posty: 478
- Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
- Motocykl: Yamaha XVS
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Amortyzatory tył Virago 250
sklep z nowymi częściami, jak Cię stać...
https://yama-sklep.pl/oryginalne-czesci ... spf-viewer
Używki, to chyba musisz sam podjechać i pomacać, bo jakoś nie za bardzo sobie wyobrażam, zaufanego sprzedawcę uzywek...
https://yama-sklep.pl/oryginalne-czesci ... spf-viewer
Używki, to chyba musisz sam podjechać i pomacać, bo jakoś nie za bardzo sobie wyobrażam, zaufanego sprzedawcę uzywek...
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Amortyzatory tył Virago 250
Nigdy mnie to nie interesowało bo szczęśliwie w mojej 750 amortyzatory działały bez zarzutu, ale chyba czytałem, że niestety tylne amortyzatory w Virago nie dają się regenerować. Bo to byłoby najlepsze wyjście. Z drugiej strony nie wiem czy udałoby się znaleźć warsztat, który się w to bawi.
Pozostaje szukanie nowego - nie polecam używanego bo to jednak element mający wpływ na bezpieczeństwo. Oczywiście można kupić "chińską podróbkę", można szukać czegoś z górnej półki (zapewne też wyprodukowane gdzieś, gdzie nie spodziewalibyśmy się istnienia fabryki motoryzacyjnej). Różnice cenowe mogą szokować, różnice w trwałości prawdopodobnie też, jednak spodziewam się, że nie robisz przebiegów po kilkanaście tysięcy rocznie, więc tak szybko się nie zestarzeją. Po prostu jeśli masz wybór, wybierz coś w rozsądnej cenie.
A, jeszcze jedna uwaga - jeździsz motocyklem, który zaczyna być zabytkiem (lub przynajmniej starociem). Zakup części o charakterystyce nówki sztuki musisz zatem odnosić nie do ceny starocia a do ceny, jaką musiałbyś zapłacić za nowy motocykl.
Co do źródeł zakupu - rynek pełen jest zamienników w rozsądnych cenach - nie musisz kupować w sklepie firmowym. Używane części można jak najbardziej kupować, jednak trzeba się liczyć z kosztami wymiany zużywajacych się elementów. Oczywiście nie kupuje się używanych opon czy tarcz hamulcowych, chyba że do egzemplarzy muzealnych
Pozostaje szukanie nowego - nie polecam używanego bo to jednak element mający wpływ na bezpieczeństwo. Oczywiście można kupić "chińską podróbkę", można szukać czegoś z górnej półki (zapewne też wyprodukowane gdzieś, gdzie nie spodziewalibyśmy się istnienia fabryki motoryzacyjnej). Różnice cenowe mogą szokować, różnice w trwałości prawdopodobnie też, jednak spodziewam się, że nie robisz przebiegów po kilkanaście tysięcy rocznie, więc tak szybko się nie zestarzeją. Po prostu jeśli masz wybór, wybierz coś w rozsądnej cenie.
A, jeszcze jedna uwaga - jeździsz motocyklem, który zaczyna być zabytkiem (lub przynajmniej starociem). Zakup części o charakterystyce nówki sztuki musisz zatem odnosić nie do ceny starocia a do ceny, jaką musiałbyś zapłacić za nowy motocykl.
Co do źródeł zakupu - rynek pełen jest zamienników w rozsądnych cenach - nie musisz kupować w sklepie firmowym. Używane części można jak najbardziej kupować, jednak trzeba się liczyć z kosztami wymiany zużywajacych się elementów. Oczywiście nie kupuje się używanych opon czy tarcz hamulcowych, chyba że do egzemplarzy muzealnych
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Amortyzatory tył Virago 250
Na Allegro są po circa 400 zł za parę - to chyba nie jest wygórowana cena.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.