Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Vinny luz trzonka w prowadnicy miał na myśli
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- PanG
- Posty: 551
- Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
- Motocykl: Twoja Stara 350
- Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
- Wiek: 16
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Ja tam czytać w myślach nie umiem
Żyj i daj rzyć innym.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Prawda , za długi post napisałem , potem go skracałem , i nie sprawdziłem co wysyłam , zamiast prowadnice powinno być trzonki .Sorki za babola .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Patrząc na to zdjęcie to faktycznie gdyby olej pojawiał sie z winy pierscieni byłby zaropiały po brzegach razem z rowkami tłoka, a zaropienie zaworu świadczy że to z góry ciekło.
Reasumując dla potomnych obstawiamy nieszczelność od strony głowicy.
We wtorek pojade do śpeca od głowic.
- Załączniki
-
- 20220326_160559.jpg (90.62 KiB) Przejrzano 4895 razy
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Głowice ogarniete.
W międzyczasie znalazłem warsztat ze średnicówką i przemierzyli mi tuleje na górze, środku i dole i pod kątem 90st. też w tych 3 punktach. Puźniej podam te wartości. Ale czuje że chyba niesolidnie to przypilnowałem ostatnio
Nie znalazłem odchyłki dopuszczalnej od wymiaru tylko wymiar nominalny 95.000
W międzyczasie znalazłem warsztat ze średnicówką i przemierzyli mi tuleje na górze, środku i dole i pod kątem 90st. też w tych 3 punktach. Puźniej podam te wartości. Ale czuje że chyba niesolidnie to przypilnowałem ostatnio
Nie znalazłem odchyłki dopuszczalnej od wymiaru tylko wymiar nominalny 95.000
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
O.03
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
.
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
.
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Mam opcje dorobienia tulei do cylindra. Koszt 300-350zł szt. Nowe pierscienie wrzuce i powinno chulać. Sforzeń tłoka jeszcze przemierzyć ?
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- PanG
- Posty: 551
- Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
- Motocykl: Twoja Stara 350
- Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
- Wiek: 16
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Czeeeeej, wg instrukcji owal ma być 0,045-0,065? Dobrze widzę? Spora tolerancja. Zazwyczaj są to wartości 0,01-0,02.
Gdzie widzisz problem? I co chcesz od sworznia? Jeśli nie ma bocznego bicia w główce, wszystko jest git.
Gdzie widzisz problem? I co chcesz od sworznia? Jeśli nie ma bocznego bicia w główce, wszystko jest git.
Żyj i daj rzyć innym.
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Za bardzo zdjęcie obciąłem, jest 0.01
Sforzeń ma jakiśtam luz w korbie. Według mnie to luz w sam raz na film olejowy, ale jeszcze nie znalazłem jakie tam tolerancje są.
Sforzeń ma jakiśtam luz w korbie. Według mnie to luz w sam raz na film olejowy, ale jeszcze nie znalazłem jakie tam tolerancje są.
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- PanG
- Posty: 551
- Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
- Motocykl: Twoja Stara 350
- Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
- Wiek: 16
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
No to jest zajebiście.
sWorzeń wsadzasz w główkę korbowodu, ruszasz na boki (promieniowo) luzu ma nie być. W tłok ma wchodzić bez wbijania, z mocnym wciskiem z palca. Nie trzeba żadnych innych pomiarów.
sWorzeń wsadzasz w główkę korbowodu, ruszasz na boki (promieniowo) luzu ma nie być. W tłok ma wchodzić bez wbijania, z mocnym wciskiem z palca. Nie trzeba żadnych innych pomiarów.
Żyj i daj rzyć innym.
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Ok ok
A o luzie pierscieni w rowkach co by można pomyśleć bo są w górnym limicie, może nawet z sete ponad (mierząc szczelinomierzem tak wnioskuje )
A o luzie pierscieni w rowkach co by można pomyśleć bo są w górnym limicie, może nawet z sete ponad (mierząc szczelinomierzem tak wnioskuje )
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Tu mi koleś podpowiada żeby sie nie paprać tyle tylko znależć tłoki średnicy z setke większe niż owal tulei,zwereyfikować średnice i odległość sworznia od denka tłoka żeby była taka sama jak w starym, i rozwiercić cylinder pod niego
Robił ktoś kiedyś takie przeszczepy ?
Robił ktoś kiedyś takie przeszczepy ?
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Bardzo dawno zaniechałem zabaw w rozbieranie i składanie silników ale zapamiętałem podstawowe reguły.
Primo - jeśli działa - nie psuć.
Secundo - jeśli wymieniać, to po całości (nie wymieniać tłoka do nieobrobionego cylindra, nie wkładać starych pierścieni na nowy tłok, nie zapominać o sworzniach, sprawdzić wyważenie ...)
Tertio - jeśli już trzeba robić jakiś bieda remont na używanych częściach, nigdy nie wpychać czegoś większego niż zostało wyjęte bo może nie zdąży się dotrzeć zanim się zatrze.
Ale spox, to mądrości sprzed pół wieku. Teraz przy pomiarach laserami być może da się wszystko spasować bez tych przesądów
Primo - jeśli działa - nie psuć.
Secundo - jeśli wymieniać, to po całości (nie wymieniać tłoka do nieobrobionego cylindra, nie wkładać starych pierścieni na nowy tłok, nie zapominać o sworzniach, sprawdzić wyważenie ...)
Tertio - jeśli już trzeba robić jakiś bieda remont na używanych częściach, nigdy nie wpychać czegoś większego niż zostało wyjęte bo może nie zdąży się dotrzeć zanim się zatrze.
Ale spox, to mądrości sprzed pół wieku. Teraz przy pomiarach laserami być może da się wszystko spasować bez tych przesądów
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- toooomelo
- Posty: 5402
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Kiedyś dogrzewało się silnik na postuju zanim się ruszyło i pojechało. Dzisiaj się z tego można tylko śmiać.
Stary piernik jesteś
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Napiszcie mi jakie pasowanie tłoka zrobić, wg serwisówki ?
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- PanG
- Posty: 551
- Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
- Motocykl: Twoja Stara 350
- Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
- Wiek: 16
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Jeśli tłoki pewne, dawałbym 5 setek
Żyj i daj rzyć innym.
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Sprzedawca twierdzi że pewne
Niewielki jest wybór a w zasadzie to nie ma żadnego, jedna sztuka wstępnie się nadaje. Zastanawia mnie tylko odległość sworznia od denka, w nowym jest mniejsza o 3mm. Nie wiem czy mi to może napsocić ?
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- PanG
- Posty: 551
- Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
- Motocykl: Twoja Stara 350
- Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
- Wiek: 16
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Zdziwilbym się, jakby twierdził inaczej A wygrzewanie to loteria, bo jak sie okaże, ze sprzedawca bajdurzył, to jedynym plusem będzie to, że silnik się nie zatrze (bo w ogóle na tych tłokach nie wyjedziesz). Btw, daj linkę do nich
St sprężania do dołu. Wiadomo. No i mniejsza odległość korby od płaszcza tłoka. Od czego w ogóle są te pistony?
Żyj i daj rzyć innym.
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Napisze tylko że Wossner albo Namura, tu bym prosił jeśli ktoś ma porównanie tych dwóch producentów to wrzucić conieco o nich, reszte opisze jak sie coś uda z tego sklecić i nie wybuchnie, bo zawczasu sie jakiś naśladowca znajdzie, niedoczyta i bum, a w sieci na wieki zostanie.
St spężania do dołu tzn mniej KW ?
St spężania do dołu tzn mniej KW ?
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
3 mm niższy tłok to bardzo dużo , może w ogóle nie odpalić silnik , bo będzie za niskie ciśnienie . Jak dla mnie to masz dwie opcje .
Pierwsza to kupić nad wymiarowe tłoki , pierścienie i nowy swożeń zrobić szlif cylindrów i poskładać . Silnik będzie jak nowy , bo dół z tego co pamiętam masz zrobiony ( koszt około 1600 zł .)
Druga przefrezować rowki na tłokach , dorobić pierścienie ( chyba gdzieś w Łodzi dorabiają ) ,poskładać do kupy i jeżdzić aż się wysypie silnik . według mnie ten luz na rowkach robi największy problem , a nie owal cylindra . Poza tym luz na swożniu i główce nie może być " wyczuwalny akurat na filtr olejowy ) Jak czujesz luz to swożeń , albo panewka w głowce do wymiany , zużycie swożnia nie zmierzysz suwmiarką , musisz mieć dokładniejszy przyrząd . Te wszystkie luzy się sumują w związku z tym im mniej tym lepiej .
Pierwsza to kupić nad wymiarowe tłoki , pierścienie i nowy swożeń zrobić szlif cylindrów i poskładać . Silnik będzie jak nowy , bo dół z tego co pamiętam masz zrobiony ( koszt około 1600 zł .)
Druga przefrezować rowki na tłokach , dorobić pierścienie ( chyba gdzieś w Łodzi dorabiają ) ,poskładać do kupy i jeżdzić aż się wysypie silnik . według mnie ten luz na rowkach robi największy problem , a nie owal cylindra . Poza tym luz na swożniu i główce nie może być " wyczuwalny akurat na filtr olejowy ) Jak czujesz luz to swożeń , albo panewka w głowce do wymiany , zużycie swożnia nie zmierzysz suwmiarką , musisz mieć dokładniejszy przyrząd . Te wszystkie luzy się sumują w związku z tym im mniej tym lepiej .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
No właśnie te 3mm, a jakby splanować ze 2mm z wysokości cylinder ?
Dół mam nówka sztuka ( dziex jeszcze raz, dziewice czekają)
Ale do 1100 nie spotkałem się z nadwymiarem.
Wersja z tymi nizszymi tłokami jest o tyle fajna że ułatwia nam życie . Robota polega na rozwierceniu cylindra bo reszte dostajemy w każdym motoryzacyjnym
Dół mam nówka sztuka ( dziex jeszcze raz, dziewice czekają)
Ale do 1100 nie spotkałem się z nadwymiarem.
Wersja z tymi nizszymi tłokami jest o tyle fajna że ułatwia nam życie . Robota polega na rozwierceniu cylindra bo reszte dostajemy w każdym motoryzacyjnym
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.