Napisałe Ci we wcześniejszych postach , może niezbyt jasno dlatego powtórzę , zakładasz oponę o niższym profilu , obniżasz w ten sposób tył motocykla co powoduje zmianę wyprzedzenia kąta główki ramy , im wartość wyprzedzenia większa ( jak obniżasz tył to tak się dzieje ) to motocykl lepiej jedzie po prostej , a gorzej zachowuje się na łukach . Oczywiście to zależy , od stylu jazdy , jeżeli wykorzystujesz do 50% możliwości opony i zawieszenie w zakrętach to może nawet nie zauważysz róznicy , ale jak wykorzystujesz 70% możliwosci motocykla to nieraz , przy dynamicznej jeżdzie po zakrętach pomyślisz " uf , ale mi się udało " . Szczególnie na mokrej nawierzchni odczujesz różnicę , motocykl "łamie " się do środka . Poza tym stracisz pewnie ze 200 - 300 obrotów na minutę tzn. jezeli tera na 5 biegu przy 100 km/h masz na obrotomierzu 4000 obrotów to przy niższym profilu aby jechać taką samą prędkościa bedziesz musiał kręcić 4300 . Poszczeólne biegi będą krótsze , ale motocykl bedzie się lepiej zbierałosman1971 pisze: ↑18 marca 2022, 17:32Mozesz to jakos rozwinac? W czym ta opona 150/80 wzgledem zakladanej fabrycznie 140/90 jest gorsza? Jak sie stosuje zamienniki opon to sie wybiera taka, ktora najmniej odbiega przelicznikiem do org. I tak wlasnie jest w tym przypadkuvinny pisze: ↑18 marca 2022, 12:38Masz rację , każdy ma własne zdanie i wymagania . Ja jeżeli robię jakieś zmiany w geometrii podwozia motocykla to raczej w kierunku , żeby lepiej zachowywał się w jeżdzie po zakrętach .osman1971 pisze: ↑18 marca 2022, 10:38 O trakcji to powiem jak pojezdze, kazdy ma swoje zdanie tak samo jesli chodzi o producenta opon. Roznica w profilu opony ktora kupilem, ktora daje nam zewnetrzna srednice kola, bo tylko tym sie rozni, jest akurat na korzysc. 150/90 (-18) 150/80 (-12) w stosunku do 140/90
Pewnie już kupiłeś oponę , dlatego dalsze pisanie w tym temacie nie ma sensu .