Virago 125 wymiana uszczelniaczy zaworowych
-
- Posty: 128
- Rejestracja: 23 lipca 2019, 01:08
- Motocykl: Virago 125, 535
- Lokalizacja: Łódź
- Wiek: 34
- Kontakt:
- Status: Offline
Virago 125 wymiana uszczelniaczy zaworowych
Hejo, ma ktoś możę instrukcję wymiany uszczelniaczy zaworowych w XV 125? Ewentualnie może ktoś przerabiał temat i mógłby opisać proces z grubsza krok po kroku? Mechanika mi nie obca ale uszczelniaczy zaworowych jeszcze nigdy nigdzie nie ruszałem.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Virago 125 wymiana uszczelniaczy zaworowych
Co się dzieje , że chcesz zmieniać uszczelniacze ? Bo wymianę zaczynamy od zdjęcia głowicy a to poważna operacja wymagająca narzędzi no i wiedzy .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
-
- Posty: 128
- Rejestracja: 23 lipca 2019, 01:08
- Motocykl: Virago 125, 535
- Lokalizacja: Łódź
- Wiek: 34
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Virago 125 wymiana uszczelniaczy zaworowych
Więc narzędzia są jak najbardziej. A co do tego co się dzieje to kopci trochę oraz ubywa oleju. Zarzuca też trochę olejem na świece. Kompresja silnika OK więc wykluczam pierścienie.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Virago 125 wymiana uszczelniaczy zaworowych
Kuśwa , pisałem pół godziny i wszystko poszło w ...... niech bedzie w kosmos . Jutro wieczorem powtórzę , napisz ile oleju bierze ( od wymiany do wymiany ) i jaka kompresja ( ile atm na garkach )
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- shat3r
- Posty: 36
- Rejestracja: 16 września 2020, 07:35
- Motocykl: XV 1100 > CBF600S
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 47
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Virago 125 wymiana uszczelniaczy zaworowych
Cześć
Uszczelniacze jak są zużyte to kopci chwilę przy rozruchu i raczej dużo oleju nie znika, jak kopci cały czas to pierścienie olejowe i wcale nie przeszkadza że jest kompresja dobra bo dwa pierwsze uszczelniające działają prawidłowo a 3 jest kaput. A olej będzie znikał zauważalnie szybko nawet w 125cc - wiem bo przerabiałem ten problem właśnie w 125 virci.
Uszczelniacze jak są zużyte to kopci chwilę przy rozruchu i raczej dużo oleju nie znika, jak kopci cały czas to pierścienie olejowe i wcale nie przeszkadza że jest kompresja dobra bo dwa pierwsze uszczelniające działają prawidłowo a 3 jest kaput. A olej będzie znikał zauważalnie szybko nawet w 125cc - wiem bo przerabiałem ten problem właśnie w 125 virci.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Virago 125 wymiana uszczelniaczy zaworowych
Dokładnie tak , jak kolega pisze .shat3r pisze: ↑10 marca 2022, 07:10 Cześć
Uszczelniacze jak są zużyte to kopci chwilę przy rozruchu i raczej dużo oleju nie znika, jak kopci cały czas to pierścienie olejowe i wcale nie przeszkadza że jest kompresja dobra bo dwa pierwsze uszczelniające działają prawidłowo a 3 jest kaput. A olej będzie znikał zauważalnie szybko nawet w 125cc
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- eclipse10
- Posty: 17
- Rejestracja: 29 lipca 2021, 22:14
- Motocykl: Virago 125
- Lokalizacja: Fiji
- Wiek: 40
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Virago 125 wymiana uszczelniaczy zaworowych
Witam, zapytam tutaj przy okazji czy w xv 125 pierścienie tłokowe dość szybko ulegają zużyciu, bo u siebie mam problem z brakiem kompresji i co zostało zrobione to pomiar kompresji 2-3 atmosfery na przednim i tylnym cylindrze już po próbie olejowej, nowe uszczelki głowic, dotarte zawory sprawdzona szczelność zaworów, tuleje cylindra w idealnym stanie, myślę że zostają pierścienie i tu pytanie jak to jeszcze można sprawdzić czy pierścienie są w dobrym stanie, wkładałem sam pierścień w cylinder i przerwa na zamku jest na zapałkę na jednym jak i na drugim pierścieniu. Pytam bo nie chcę kupować nowych pierścieni nie mając 100 procentowej pewności że to one są winne.
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Virago 125 wymiana uszczelniaczy zaworowych
Tuleje weź do gdzieś gdzie średnicówką śpec Ci przemierzy i potwierdzi że nie ma owala albo zużycia, wtedy pierscienie wymieniaj.
Luz zamka szczelinomierzem a nie zapalką.
Zużywają się też rowki w tłoku, niestety jest to trudno pomierzyć.
Luz zamka szczelinomierzem a nie zapalką.
Zużywają się też rowki w tłoku, niestety jest to trudno pomierzyć.
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- eclipse10
- Posty: 17
- Rejestracja: 29 lipca 2021, 22:14
- Motocykl: Virago 125
- Lokalizacja: Fiji
- Wiek: 40
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Virago 125 wymiana uszczelniaczy zaworowych
Mam szczelinomierz jutro zmierzę, podałem tak orientacyjnie z tą zapałką, a jeśli chodzi o tuleje cylindra to nadal widać ślady po honowaniu ale czy to jest wyznacznikiem zużycia ? Gdybym już mierzył średnicówką to jakie powinny być wymiary oraz jaki powinien być luz zamka to.jutro zmierzę szczelinomierzem.
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Virago 125 wymiana uszczelniaczy zaworowych
Nie grzebałem nigdy w 125, poszukaj serwisówki w dziale downland lub warsztat i tam znajdziesz te wartosci, chyba że któryś z posiadaczy 125 sie dołączy.
Pierscień wkładasz w cylinder na odpowiednią głębokość i wtedy mierzysz zamek.
Hon mógł zrobić poprzedni własciciel, dorzucić pierscionki i jakoś chodziło, przez jakiś czas.
Pierscień wkładasz w cylinder na odpowiednią głębokość i wtedy mierzysz zamek.
Hon mógł zrobić poprzedni własciciel, dorzucić pierscionki i jakoś chodziło, przez jakiś czas.
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Virago 125 wymiana uszczelniaczy zaworowych
Kompresję mierzymy przy otwartej przepustnicy na maxa , albo z wyjętym gaznikiem ( ami) , wtedy pomiar jest prawidłowy , jeżeli cylinder nie dostaje powietrza pomiar jest zaniżony , tak jak u Ciebie .eclipse10 pisze: ↑19 czerwca 2022, 16:05Witam, zapytam tutaj przy okazji czy w xv 125 pierścienie tłokowe dość szybko ulegają zużyciu, bo u siebie mam problem z brakiem kompresji i co zostało zrobione to pomiar kompresji 2-3 atmosfery na przednim i tylnym cylindrze już po próbie olejowej, nowe uszczelki głowic, dotarte zawory sprawdzona szczelność zaworów, tuleje cylindra w idealnym stanie, myślę że zostają pierścienie i tu pytanie jak to jeszcze można sprawdzić czy pierścienie są w dobrym stanie, wkładałem sam pierścień w cylinder i przerwa na zamku jest na zapałkę na jednym jak i na drugim pierścieniu. Pytam bo nie chcę kupować nowych pierścieni nie mając 100 procentowej pewności że to one są winne.
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- eclipse10
- Posty: 17
- Rejestracja: 29 lipca 2021, 22:14
- Motocykl: Virago 125
- Lokalizacja: Fiji
- Wiek: 40
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Virago 125 wymiana uszczelniaczy zaworowych
u mnie pomiar bez gaźnika był robionyvinny pisze: ↑20 czerwca 2022, 01:41Kompresję mierzymy przy otwartej przepustnicy na maxa , albo z wyjętym gaznikiem ( ami) , wtedy pomiar jest prawidłowy , jeżeli cylinder nie dostaje powietrza pomiar jest zaniżony , tak jak u Ciebie .eclipse10 pisze: ↑19 czerwca 2022, 16:05Witam, zapytam tutaj przy okazji czy w xv 125 pierścienie tłokowe dość szybko ulegają zużyciu, bo u siebie mam problem z brakiem kompresji i co zostało zrobione to pomiar kompresji 2-3 atmosfery na przednim i tylnym cylindrze już po próbie olejowej, nowe uszczelki głowic, dotarte zawory sprawdzona szczelność zaworów, tuleje cylindra w idealnym stanie, myślę że zostają pierścienie i tu pytanie jak to jeszcze można sprawdzić czy pierścienie są w dobrym stanie, wkładałem sam pierścień w cylinder i przerwa na zamku jest na zapałkę na jednym jak i na drugim pierścieniu. Pytam bo nie chcę kupować nowych pierścieni nie mając 100 procentowej pewności że to one są winne.
- eclipse10
- Posty: 17
- Rejestracja: 29 lipca 2021, 22:14
- Motocykl: Virago 125
- Lokalizacja: Fiji
- Wiek: 40
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Virago 125 wymiana uszczelniaczy zaworowych
Przerwa na zamku pierwszego pierścienia wynosi 0.4mm, na zamku drugiego pierścienia 0.45mm wchodzi, mierzone według serwisówki od xv250.