Cześć,
Ostatnio borykam się z problemem mojego Sachsa z silnikiem Virago, chyba z przeplywem paliwa.
Konkretnie zauważyłem że czasami motocykl słabnie, nie chce rozwijać max prędkości, przy wyższych obrotach czuje że lekko szarpie. Kiedy odejmuje gazu a następnie dodaje czuje jakby silnik z opóźnieniem dostawał dawkę paliwa (np nie od razu jak kręcę manetka tylko przy powiedzmy 1/8 odkręceniu manetki) innymi razami jak go przegonię to rozwija Max prędkość na danym biegu, ale po chwili gdy dojeżdżam np do skrzyżowania i odejmuje gazu to gaśnie. Najczęściej wtedy muszę zepchnąć Moto na chodnik, odczekać kilka min i mogę ruszać dalej. Są też dni gdzie wszystko działa bez zarzutu (mam wrażenie że zaraz po tankowaniu do pełna).
Sachs w odróżnieniu do najmniejszej Virażki nie ma pompy paliwa, gaźnik podpięty jest do kranika bezpośrednio, na rurkę do węża z podciśnieniem na króćcu jest nałożona gumowa zaślepka. Druga rurka która biegnie od gaźnika (chyba też od podciśnienia) jest po prostu wyprowadzona i jest drożna.
Z rzeczy które sam na razie zrobiłem to:
Sprawdziłem drożność dziurki w korku
Wyczyściłem kranik i filtr w środku baku
Sprawdziłem poziom paliwa w komorze
Świece mają dobry kolor
Wyczyściłem gaznik
Rzeczy które nie robiłem:
Płukanie baku z ewentualnych paprochów.
Skąd wiem że to pewnie problem z paliwem? Mam zew filterek paliwa w którym widzę że gdy mi Moto gaśnie i się zatrzymuje jest pusty i mimo że pukam w niego, czy ruszam kranikiem to paliwo nie spływa, po kilku min coś zaskakuje i filterek się napełnia, wtedy wiem ze mogę jechać dalej.
Nie wiem jeszcze co sprawdzic, czy pływak w komorze jak jest pusto może się zacząć i nie opadać?
Czym płukać bak od środka? Benzyną? Jakimś preparatem?
Z góry dziękuję za pomoc i rady
Sachs Roadster 125/ XV 125 - przerywanie przepływu paliwa.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 08 kwietnia 2020, 08:36
- Motocykl: Sachs Roadster 125
- Status: Offline
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Sachs Roadster 125/ XV 125 - przerywanie przepływu paliwa.
W pierwszej chwili nasunęła mi się myśl, że masz niedrożne odpowietrzanie baku. No ale okazuje się że to pierwsza rzecz, którą już zrobiłeś
W takim razie aktualna jest teza, że nagromadzony na dole baku muł blokuje przepływ. Tam rurka ssąca powinna mieć drobną siateczkę i niewykluczone że jest ona zatkana. Musisz najlepiej zdjąć bak, przepłukać benzyną i jeżeli są duże złogi zanieczyszczeń, to koledzy z forum rekomendują wsypać garść nakrętek i trochę potrząsać bakiem.
W takim razie aktualna jest teza, że nagromadzony na dole baku muł blokuje przepływ. Tam rurka ssąca powinna mieć drobną siateczkę i niewykluczone że jest ona zatkana. Musisz najlepiej zdjąć bak, przepłukać benzyną i jeżeli są duże złogi zanieczyszczeń, to koledzy z forum rekomendują wsypać garść nakrętek i trochę potrząsać bakiem.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- skipbulba
- Posty: 2030
- Rejestracja: 20 sierpnia 2010, 18:49
- Motocykl: BMW k1200 LT
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Sachs Roadster 125/ XV 125 - przerywanie przepływu paliwa.
Z tymi nakrętkami to by, nie szalał najpierw wyjąłbym ponownie kranik i sprawdził czy filterek ( ta siatka na rurce ssącejj) znowu jest brudny. jeśli nie to znaczy, że problem tkwi gdzie indzie.
Było Virago XV 535, Dragstar XVS 1100 Classic, był Roadstar XV 1700 Silverado
Jest BMW K 1200 LT
---
Skip
Cruiseriders MC Poland
Mother Chapter
Jest BMW K 1200 LT
---
Skip
Cruiseriders MC Poland
Mother Chapter
- Top Gun
- Posty: 2993
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Sachs Roadster 125/ XV 125 - przerywanie przepływu paliwa.
Muła to już kilka razy widziałem, ale nie w zbiorniku
Uważam że przepływ paliwa blokuje ten zewnętrzny (pewnie dodatkowo zamontowany, i zupełnie niepotrzebny) filterek
Przetestuj bez niego
Uważam że przepływ paliwa blokuje ten zewnętrzny (pewnie dodatkowo zamontowany, i zupełnie niepotrzebny) filterek
Przetestuj bez niego
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
Re: Sachs Roadster 125/ XV 125 - przerywanie przepływu paliwa.
Podpinam się pod temat choć po dłuższym czasie
Miałem podobnie w moim sachs roadster 125. Po wyjęciu kranika z baku okazało się, że filtr jest zaskakująco czysty.
Baki w tych motorkach są wykonane z tworzywa sztucznego i nie korodują wewnątrz przez co nie zamulają siateczki filtra.
Problem znalazłem w samym mechanizmie zamykania kranika i przłączania na rezerwę. Okazało się, że po wykręceniu dwóch malutkich śrubek i rozebraniu kranika - część ruchoma była odłamana i kranik otwierał się na zasadzie przypadku: raz na rezerwie, raz normalnie a czasami aby, aby przez co nie miałem dostatecznej ilości paliwa do normalnej jazdy - motor mulił i czasem gasł. Kupiłem "nowy" używany kranik i po problemie. Pozdrawiam
Miałem podobnie w moim sachs roadster 125. Po wyjęciu kranika z baku okazało się, że filtr jest zaskakująco czysty.
Baki w tych motorkach są wykonane z tworzywa sztucznego i nie korodują wewnątrz przez co nie zamulają siateczki filtra.
Problem znalazłem w samym mechanizmie zamykania kranika i przłączania na rezerwę. Okazało się, że po wykręceniu dwóch malutkich śrubek i rozebraniu kranika - część ruchoma była odłamana i kranik otwierał się na zasadzie przypadku: raz na rezerwie, raz normalnie a czasami aby, aby przez co nie miałem dostatecznej ilości paliwa do normalnej jazdy - motor mulił i czasem gasł. Kupiłem "nowy" używany kranik i po problemie. Pozdrawiam