Regulator napięcia - podłączenie XV125/250
- Sackaf
- Posty: 84
- Rejestracja: 08 listopada 2019, 16:27
- Motocykl: Virago 125
- Wiek: 26
- Status: Offline
Regulator napięcia - podłączenie XV125/250
Siemka, mam problem z ładowaniem, odkryłem ze regulator napięcia mam włożony marki "niewiadomoco", z tego co się zorientowałem to i podłączenie jest zmienione bo oryginalny ma wtyki a ten mój ma tak ja na zdjęciach poniżej.
Moje pytanie brzmi, od czego są te 3 przewody białe, i od czego jest czerwony i czarny.
A drugie pytanie brzmi jak podłączyć ten nowy skoro mam zrobione takie coś.....
Moje pytanie brzmi, od czego są te 3 przewody białe, i od czego jest czerwony i czarny.
A drugie pytanie brzmi jak podłączyć ten nowy skoro mam zrobione takie coś.....
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - podłączenie XV125/250
3 białe - 3 fazy z alternatora [prąd zmienny]
czerwony - plus [+]
czarny- minus [-]
czerwony - plus [+]
czarny- minus [-]
Wąsaty7
- Sackaf
- Posty: 84
- Rejestracja: 08 listopada 2019, 16:27
- Motocykl: Virago 125
- Wiek: 26
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - podłączenie XV125/250
Dobra teraz pytanie, jak kupie taki sam jak był (znalazłem że to z suzuki gn125, link niżej) to bedzie to działać?
Czy te regulatory są specjalnie do konkretnego modelu?
https://motor-x.pl/regulator-napiecia-d ... 5-2,p.html
Czy te regulatory są specjalnie do konkretnego modelu?
https://motor-x.pl/regulator-napiecia-d ... 5-2,p.html
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - podłączenie XV125/250
Zasadniczo są do konkretnego modelu, jednakże często jeden typ regulatora pasuje do wielu motocykli. Przy zbliżonych pojemnościach należy się spodziewać zbliżonych parametrów elektrycznych. Zatem bardziej istotne będzie pytanie czy sposób mocowania będzie właściwy. Jeśli gabarytowo jest tożsame, powinno działać. Ludzie przerabiający motocykle czasem zmuszeni są zrezygnować z oryginalnego osprzętu, w tym elektrycznego. Wówczas decydują parametry elektryczne i sposób mocowania umożliwiający skuteczne chłodzenie.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- Sackaf
- Posty: 84
- Rejestracja: 08 listopada 2019, 16:27
- Motocykl: Virago 125
- Wiek: 26
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - podłączenie XV125/250
Dzięki!leszekk pisze: ↑02 lipca 2021, 16:51 Zasadniczo są do konkretnego modelu, jednakże często jeden typ regulatora pasuje do wielu motocykli. Przy zbliżonych pojemnościach należy się spodziewać zbliżonych parametrów elektrycznych. Zatem bardziej istotne będzie pytanie czy sposób mocowania będzie właściwy. Jeśli gabarytowo jest tożsame, powinno działać. Ludzie przerabiający motocykle czasem zmuszeni są zrezygnować z oryginalnego osprzętu, w tym elektrycznego. Wówczas decydują parametry elektryczne i sposób mocowania umożliwiający skuteczne chłodzenie.
Z racji że cena jest sporo mniejsza, kupię na próbę ten z linku, jak będzie nie tak, to zdecyduję się na oryginał.
Niestety ale właśnie u mnie jest to trochę inaczej zamocowane dlatego trzymam kciuki że będzie śmigać.
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - podłączenie XV125/250
W razie czego zastanów się nad dorobieniem jakiegoś radiatora, do którego przymocujesz regulator. On musi mieć dobry kontakt z odpowiednio dużym kawałkiem ramy (lub dodatkowym radiatorem) żeby gdzieś odprowadzić nadmiar ciepła. Tak chyba kiedyś ktoś mądry tu pisał
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- Sackaf
- Posty: 84
- Rejestracja: 08 listopada 2019, 16:27
- Motocykl: Virago 125
- Wiek: 26
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - podłączenie XV125/250
leszekk pisze: ↑04 lipca 2021, 23:48W razie czego zastanów się nad dorobieniem jakiegoś radiatora, do którego przymocujesz regulator. On musi mieć dobry kontakt z odpowiednio dużym kawałkiem ramy (lub dodatkowym radiatorem) żeby gdzieś odprowadzić nadmiar ciepła. Tak chyba kiedyś ktoś mądry tu pisał
Z tym nie będzie problemu, jest przymocowany do ramy pod akumulatorem tak jak na zdjęciu.
- Marek.
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
- Motocykl: Yamaha XVS
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - podłączenie XV125/250
Nie chodzi tylko o samo zamocowanie do ramy ale o to by radiator regulatora przylegał jak największa powierzchnią do metalu ramy. Regulator to diody i tyrystory i dość mocno się grzeją a radiator tego regulatora nie wyglada na zbyt duży
Re: Regulator napięcia - podłączenie XV125/250
Proponuję między regulator a ramę wkleić taśmę samoprzylepną termoprzewodzącą. Im bardziej nierówna powierzchnia ramy tym grubszą taśmę mozna założyć, ona jest trochę jak pianka i dobrze wklejona wypełni nierówności i zwiekszy powierzchnie styku i oddawania ciepła. Żeby uniknąć bąbli powietrza proponuję najpierw nakleić ją na idealnie płaskie plecki regulatora naklejając od krawędzi do krawędzi wypychając powietrze i obcinając nadmiar wystajacego plastra, potem na ramę przykładając lekkim skosem i dokręcac wstępnie pierwszą śrubkę trzymając lekko drugi bok w powietrzu a podtem dociągnąć drugą śrubkę, tak zeby też jak najmniej powietrza zlapac od strony ramy. Pasta termoprzewodząca zamiast plastrów mogłaby się wypłukac z deszczem lub przy myciu brudząc wszystko dookoła, nie polecam.
https://www.komputronik.pl/category/175 ... nQQAvD_BwE
https://www.komputronik.pl/category/175 ... nQQAvD_BwE
- Sackaf
- Posty: 84
- Rejestracja: 08 listopada 2019, 16:27
- Motocykl: Virago 125
- Wiek: 26
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - podłączenie XV125/250
A ja się właśnie zastanawiałem czym jest wysmarowany ten stary regulator, a to na pewno ta pasta termoprzewodząca była.ki_czort pisze: ↑07 lipca 2021, 06:33 Proponuję między regulator a ramę wkleić taśmę samoprzylepną termoprzewodzącą. Im bardziej nierówna powierzchnia ramy tym grubszą taśmę mozna założyć, ona jest trochę jak pianka i dobrze wklejona wypełni nierówności i zwiekszy powierzchnie styku i oddawania ciepła. Żeby uniknąć bąbli powietrza proponuję najpierw nakleić ją na idealnie płaskie plecki regulatora naklejając od krawędzi do krawędzi wypychając powietrze i obcinając nadmiar wystajacego plastra, potem na ramę przykładając lekkim skosem i dokręcac wstępnie pierwszą śrubkę trzymając lekko drugi bok w powietrzu a podtem dociągnąć drugą śrubkę, tak zeby też jak najmniej powietrza zlapac od strony ramy. Pasta termoprzewodząca zamiast plastrów mogłaby się wypłukac z deszczem lub przy myciu brudząc wszystko dookoła, nie polecam.
https://www.komputronik.pl/category/175 ... nQQAvD_BwE
Dzięki za podpowiedź.
- Sackaf
- Posty: 84
- Rejestracja: 08 listopada 2019, 16:27
- Motocykl: Virago 125
- Wiek: 26
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - podłączenie XV125/250
Wszystko poskładane, ładowanie 14.3-14.4 więc chyba takie jak trzeba.