Virago 535 2yl problem z odpaleniem
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 04 maja 2020, 20:52
- Motocykl: Yamaha xv 535 virago
- Status: Offline
Virago 535 2yl problem z odpaleniem
Witam. Mam virago 535 90r które kupiłem rok temu. Motocykl kupiłem z gaźnikami do regulacji ponieważ prychał kichał , często pracował na 1 cylinder, czasem po wyczyszczeniu świec pochodził chwile na 2 , V max 140 nawet udało się uzyskać także blokady zdjęte . W zimę zabrałem się za niego. Wyjąłem gaźniki i wyczyściłem. Poprzedni właściciel popieprzył dysze wiec musiałem wkręcić takie jakie być powinny. Magistrala paliwowa 137,5 , przy membranach 160, w przepustnicach 70.Gaźnik dostał nowe membrany z przepustnicami bo 1 membrana była lekko uszkodzona ,wszystkie uszczelki gumowe nowe. Nowe króćce i filtry wraz z olejem poszły. Moto łapie tylko na cylinder tylni i z ledwością zapali na niego, ten 2 nic. Iskra jest , świeczki nowe ( sprawdzałem też na starych).Pompka pompuje, poziom dobry w komorach, iglice zamykają ładnie. Podmieniałem cewki kablami i fajkami i nic. Paliwo jest bo świece mokre. A i bym zapomniał zawory sprawdziłem 1 wydechowy wymagał tylko delikatnej regulacji reszta OK. Nie wiem już co może być... Obstawiam że to coś z elektryką , może iskra za słaba ? Morduje się z tym już 3tyg, czytając rożne wątki i sam już głupi jestem co to może być. Pozdrawiam i liczę na jakieś sugestie :/
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Virago 535 2yl problem z odpaleniem
Do powitalni zajrzyj.
Ty już wsio sprawdziłeś.
Czujnik stopki albo sprzęgła może psocić.
Poziom paliwa rozumie że też sprawdziłeś.
Zawory na odpowiednim cyklu ustawiałeś ?
Ty już wsio sprawdziłeś.
Czujnik stopki albo sprzęgła może psocić.
Poziom paliwa rozumie że też sprawdziłeś.
Zawory na odpowiednim cyklu ustawiałeś ?
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 04 maja 2020, 20:52
- Motocykl: Yamaha xv 535 virago
- Status: Offline
Re: Virago 535 2yl problem z odpaleniem
Oki zajrzę Właśnie zawory mogą być na innym cyklu słuszna uwaga.
poziomy są ok. Wykluczam czujnik stopki i sprzęgła bo na 1 cylinder odpala a gdyby szwankowały to chyba by nie odpalił w ogóle ??
poziomy są ok. Wykluczam czujnik stopki i sprzęgła bo na 1 cylinder odpala a gdyby szwankowały to chyba by nie odpalił w ogóle ??
- mytek1
- Posty: 1107
- Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
- Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Virago 535 2yl problem z odpaleniem
W obydwóch gaźnikach masz tą konfigurację co piszesz? Konfiguracje gaźników występowały w zależności od roku produkcji i kraju na jaki motocykl był wypuszczony. Wymieniając w obydwu dysze na takie same raczej popełniłeś błąd. Dodatkowo dochodzi kwestia iglic i ich ustawień, ale to nie ma wpływu na palenie.kamil32455 pisze: ↑21 stycznia 2021, 14:02 Wyjąłem gaźniki i wyczyściłem. Poprzedni właściciel popieprzył dysze wiec musiałem wkręcić takie jakie być powinny. Magistrala paliwowa 137,5 , przy membranach 160, w przepustnicach 70.
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 04 maja 2020, 20:52
- Motocykl: Yamaha xv 535 virago
- Status: Offline
Re: Virago 535 2yl problem z odpaleniem
Zawory są okay i to samo. Moto z 90roku znalazłem jakąś serwisowke po angielsku i tak pisało że takie dysze .jeśli wiesz jakie powinny być to powiedz proszę bo ja jestem już zielony a uważam że typowym laikiem nie jestem . Iglice okay według serwisowki u mnie były dz7 i dz8 chociaż wiem że na forum widziałem że wspominaliscie dz9 dz10 bodajże ale z mojego roku takie mają . Impulsator mierzyłem 200om. Podobno jak nacisnr rozrusznik to powinno się zmieniac to prawda?Jutro posprawdzam masę na elektryce. Muszę podmienić moduł tylko jak znaleźć kogoś najbliżej siebie . jestem z Przasnysza. Na tylny cylinder odpali a przedni za cholore , nawet nie pyrknie kichnie itp... Sądzicie że problem leży po stronie elektryki czy w gaźniki coś pogmatwane? Mi się wydaje że elektryki bo powinien załapać chociaż na chwilę na 2 cylindry . Czy uszkodzony czujnik stopki i sprzęgła powodowałby brak zapłonu na 1 cylinder ? Wydaje mi się w ogóle na 2 by nie było.
proszę o jakie kolejek sugestie i dziękuję za obecne .
proszę o jakie kolejek sugestie i dziękuję za obecne .
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Virago 535 2yl problem z odpaleniem
Sprawdz ciśnienie spreżania przy przepustmicy gazu otwartej na maksa . Powinno być równe w obydwu cylindrach około 11 atm ( dokładne dane w Hynesie ) , różnica pomiędzy cylindrami nie może być większa niż 1 atm . Przy 7 , 8 atm w cylindrze silnik może nie odpaliać .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 04 maja 2020, 20:52
- Motocykl: Yamaha xv 535 virago
- Status: Offline
Re: Virago 535 2yl problem z odpaleniem
Sprawdziłem manometrem przykładnym bo nie miałem końcówki wkręcanej . Na zimnym silniku po 9 ATM abydwa. Czyli okay. Na ciepłym na pewno byłoby więcej
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 29 czerwca 2020, 08:57
- Motocykl: Virago 535S 2YL 1997
- Lokalizacja: Wybrzeże Środkowe
- Wiek: 70
- Status: Offline
Re: Virago 535 2yl problem z odpaleniem
Jeżeli masz czyste, wyregulowane gaźniki, iskra jest, a problem nie znika to może to wina ustawienia rozrządu ??? ...tak sobie tylko głośno myślę...
I nie żal nic... i żal tak wiele...
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 04 maja 2020, 20:52
- Motocykl: Yamaha xv 535 virago
- Status: Offline
Re: Virago 535 2yl problem z odpaleniem
Sprawdziłem to jest ok . Został tylko moduł. Podmienie z kimś i dać znać .
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 04 maja 2020, 20:52
- Motocykl: Yamaha xv 535 virago
- Status: Offline
Re: Virago 535 2yl problem z odpaleniem
Zrobiłem próbę olejowa wlałem po 12ml i kompresja po 11 . Pierścienie słabe widocznie ale czemu by nie odpalał na 1 garnek skoro obydwa mają taką samą kompresję .
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Virago 535 2yl problem z odpaleniem
Rozrząd sprawdziłeś.
Cisnienie sprawdziłeś.
A pewien jesteś że świeca daje iskre (widziałeś ?) a paliwo leci do gaźników ( czuć zapach,świece mokre) ?
Cisnienie sprawdziłeś.
A pewien jesteś że świeca daje iskre (widziałeś ?) a paliwo leci do gaźników ( czuć zapach,świece mokre) ?
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Virago 535 2yl problem z odpaleniem
Wydaje mi się , że to problem z gaznikami .Miałem 535 92 r parę lat temu , robiłem gazniki nie raz , chodziły jak bajka . Napiszę to co pamiętam .
W gazniku od przedniego cylindra iglica była z dłuższym stożkiem , w drugim gazniku była iglica z krótszym stożkiem , obydwie zawieszone na środkowych rowkach .
Dysza główna w obydwóch gaznikach CHYBA była taka sama , natomiast wszystkie pozostałe były rożne w przednik i tylnym gazniku .Jak ogarniesz gazniki moto bedzie chodziło .
Znalazłem w Hynesie powinno Ci się przydać
Carburetor
Type Mikuni BDS34 (two)
Jet sizes
Main jet
1987 and 1988 135
1989 through 1993
Front cylinder 137.5
Rear cylinder 135
1994 US
Front cylinder 137.5
Rear cylinder 135
1994 UK and Canada 135
Main air jet 140
Jet needle/clip position
1987 and 1988 US and Canada
Front cylinder 5DZ7-1
Rear cylinder 5DZ8-1
1990 through 1993 US and Canada
Front cylinder 5DZ17-1
Rear cylinder 5DZ18-1
1994 US
Front cylinder 5DZ17-1
Rear cylinder 5DZ18-1
1994 Canada
Front cylinder 5DZ9-3
Rear cylinder 5DZ10-3
All UK
Front cylinder 5DZ10-3
Rear cylinder 5DZ9-3
Main nozzle Y-0
Pilot air jet no. 1
1987 and 1988 US 60
All others 70
Pilot air jet no. 2
1987 and 1988 US 160
All others 170
Pilot jet
1987 and 1988 US 32.5
Ail others 35
Pilot screw
1987 and 1988 US Preset (not specified)
1990 through 1993 US and Canada 2-1/2 turns out
1994 US . 2-1/2 turns out
1994 Canada, all UK 2 turns out
Valve seat size 1.5
Starter jet
Except 1994 US 40
1994 US 35
Fuel level 13.5 to 14.5 mm (0.53 to 0.57 inch)
W gazniku od przedniego cylindra iglica była z dłuższym stożkiem , w drugim gazniku była iglica z krótszym stożkiem , obydwie zawieszone na środkowych rowkach .
Dysza główna w obydwóch gaznikach CHYBA była taka sama , natomiast wszystkie pozostałe były rożne w przednik i tylnym gazniku .Jak ogarniesz gazniki moto bedzie chodziło .
Znalazłem w Hynesie powinno Ci się przydać
Carburetor
Type Mikuni BDS34 (two)
Jet sizes
Main jet
1987 and 1988 135
1989 through 1993
Front cylinder 137.5
Rear cylinder 135
1994 US
Front cylinder 137.5
Rear cylinder 135
1994 UK and Canada 135
Main air jet 140
Jet needle/clip position
1987 and 1988 US and Canada
Front cylinder 5DZ7-1
Rear cylinder 5DZ8-1
1990 through 1993 US and Canada
Front cylinder 5DZ17-1
Rear cylinder 5DZ18-1
1994 US
Front cylinder 5DZ17-1
Rear cylinder 5DZ18-1
1994 Canada
Front cylinder 5DZ9-3
Rear cylinder 5DZ10-3
All UK
Front cylinder 5DZ10-3
Rear cylinder 5DZ9-3
Main nozzle Y-0
Pilot air jet no. 1
1987 and 1988 US 60
All others 70
Pilot air jet no. 2
1987 and 1988 US 160
All others 170
Pilot jet
1987 and 1988 US 32.5
Ail others 35
Pilot screw
1987 and 1988 US Preset (not specified)
1990 through 1993 US and Canada 2-1/2 turns out
1994 US . 2-1/2 turns out
1994 Canada, all UK 2 turns out
Valve seat size 1.5
Starter jet
Except 1994 US 40
1994 US 35
Fuel level 13.5 to 14.5 mm (0.53 to 0.57 inch)
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 04 maja 2020, 20:52
- Motocykl: Yamaha xv 535 virago
- Status: Offline
Re: Virago 535 2yl problem z odpaleniem
Składałem według tego z wyjątkiem że wsadziłem 2 dysze główne takie same a powinny być według tego 135 i 137.5 ale taka różnica nie powodowała by braku jakiejkolwiek reakcji 1 cylindra . Może się nie znam nie wiem.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 04 maja 2020, 20:52
- Motocykl: Yamaha xv 535 virago
- Status: Offline
Re: Virago 535 2yl problem z odpaleniem
Iskra jest , paliwo leci . Świeca zwilżona . Mialem już z 15 motocykli ale ten bije rekord chce podmienić moduł ale z ogłoszenia z olx nikt nie chce , jak widać mało jest ludzi życzliwych :/ dam post na forum może ktoś się znajdzie w promieniu 100km od Przasnysza
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Virago 535 2yl problem z odpaleniem
Możesz zaryzykować i kupić z olx, jak Twój jest ujowy to wymienisz, jak sie okaże że to nie moduł to z powrotem na olxa z nim za 2 dyszki taniej żeby nie zalegał i dalej szukać psotnika.kamil32455 pisze: ↑01 lutego 2021, 20:34Iskra jest , paliwo leci . Świeca zwilżona . Mialem już z 15 motocykli ale ten bije rekord chce podmienić moduł ale z ogłoszenia z olx nikt nie chce , jak widać mało jest ludzi życzliwych :/ dam post na forum może ktoś się znajdzie w promieniu 100km od Przasnysza
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 04 maja 2020, 20:52
- Motocykl: Yamaha xv 535 virago
- Status: Offline
Re: Virago 535 2yl problem z odpaleniem
Tylko skąd pewność że na olx kupię sprawny w 100% oj te zakupy na olx to miałem różne
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Virago 535 2yl problem z odpaleniem
Ja bym odpuscił moduł , to urządzenie elektroniczne i albo działa albo nie działa ( bo opornik się przepalił ,albo lut na płytce ) . Nie słyszałem o module , który by szwankował , bo się coś przestawiło .Jeżeli iskra jest mocna , biała i przeskakuje między elektrodami , to znaczy , że to nie wina elektyki odpowiadającej za zapłon .Z tego co napisałeś wcześniej gażnik też powinien być ok . Pozostaje kompresja , ja w 535 zawsze miałem 10,5 atm na zimnym silniku i nie wiem , czy 9 atm to wystarczajace ciśnienie ( wydaje mi się , że mierzenie na ciepłym , jak podaje książka mija się z celem ) . Wygladało to tak , że przy pierwszym obrocie wału na manometrze było 7 atm , przy drugim 9 a przy trzecim "dobijało " do 10, 5 i obojętnie ile kręciłem to zostawało 10,5 atm , ciekawy jestem ile u Ciebie pokazuje manometr po pierwszym obrocie ? W 750 miałem cisnienie 8,5 atm i paliła mi od strzała , ale olej brała 1l / 1000 km , ciśnienie uciekało przez nieszczelne pierścienie , głowica była szczelna .Sprawdzałeś szczelność kolektorów ssących ? Szczególnie tego pierwszego czy nie bierze " lewego powietrza ".
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 04 maja 2020, 20:52
- Motocykl: Yamaha xv 535 virago
- Status: Offline
Re: Virago 535 2yl problem z odpaleniem
Odpaliłem dzisiaj udało się na 2 gary tak jak być powinno . Wyczyściłem styki kostki przy module przy cewkach powierzyłem oporności było ok . Zwiekszylem poziom paliwa na niepalącym cylindrze na sporo większy niż w manualu . Wyczyściłem i wypaliłem świece i odpalił . Problem mógł być złożony i nałożyło się kilka czynników . Coś nie łączyło i za mało paliwa widocznie . Zostaje zrobić synchro poskładać do kupy i w drogę wszystkim którzy mi pomagali swoją wiedzą i doświadczeniem z całego serca wielkie dzięki:)
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Virago 535 2yl problem z odpaleniem
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.