Przekaźnik/sterownik pompy paliwa 535
- ogonos
- Posty: 355
- Rejestracja: 28 kwietnia 2011, 12:36
- Motocykl: XV 535 '93
- Lokalizacja: Gołąb k/Puław
- Wiek: 40
- Status: Offline
Przekaźnik/sterownik pompy paliwa 535
Witam
Poszukuję jak w temacie, nie wiem jak to się fachowo nazywa, robi "cyk" po przełączeniu na "RUN". U mnie w sobotę zaczęło robić "cyk, cyk, cyk, cyk, cyk..." więc spięliśmy układ na krótko, żebym mógł wrócić do domu.
Ciężko wypatrzeć na alledrogo czy gdziekolwiek. Może pasuje jakiś zamiennik, czy coś.
Poszukuję jak w temacie, nie wiem jak to się fachowo nazywa, robi "cyk" po przełączeniu na "RUN". U mnie w sobotę zaczęło robić "cyk, cyk, cyk, cyk, cyk..." więc spięliśmy układ na krótko, żebym mógł wrócić do domu.
Ciężko wypatrzeć na alledrogo czy gdziekolwiek. Może pasuje jakiś zamiennik, czy coś.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Przekaźnik/sterownik pompy paliwa 535
Akumulator naładowany ?
Jeżeli w serku to przekaźnik, jak pod prawym boczkiem to stycznik rozrusznika
Proponował bym najpierw przeglądnąć instalację.
Jeżeli w serku to przekaźnik, jak pod prawym boczkiem to stycznik rozrusznika
Proponował bym najpierw przeglądnąć instalację.
- ogonos
- Posty: 355
- Rejestracja: 28 kwietnia 2011, 12:36
- Motocykl: XV 535 '93
- Lokalizacja: Gołąb k/Puław
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: Przekaźnik/sterownik pompy paliwa 535
Objawy to:
1. nieustanne cykanie,
2. brak zapłonu,
3. niedziałająca pompa paliwa.
Po spięciu na krótko w kostce dwóch styków zaskoczył zapłon, po spięciu kolejnych załapała pompa. Rozrusznik cały czas kręcił.
Na razie wszystko działa. Kolega trochę podłubał i uruchomił ten przekaźnik, z tym, że przy okazji popsuł mu obudowę i teraz szukam zapasowego na wszelki wypadek.
Szukam tego czegoś z lewej strony zdjęcia
1. nieustanne cykanie,
2. brak zapłonu,
3. niedziałająca pompa paliwa.
Po spięciu na krótko w kostce dwóch styków zaskoczył zapłon, po spięciu kolejnych załapała pompa. Rozrusznik cały czas kręcił.
Na razie wszystko działa. Kolega trochę podłubał i uruchomił ten przekaźnik, z tym, że przy okazji popsuł mu obudowę i teraz szukam zapasowego na wszelki wypadek.
Szukam tego czegoś z lewej strony zdjęcia
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Przekaźnik/sterownik pompy paliwa 535
możesz kupić oryginał z używek lub przerobić na typowy samochodowy - pisz do gości na allegro co motorki rozbierają całe
- mytek1
- Posty: 1107
- Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
- Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Przekaźnik/sterownik pompy paliwa 535
Akumulator sobie sprawdź. Ja jak miałem padnięte aku to tak mi cykał ten przekaźnik.
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
- ogonos
- Posty: 355
- Rejestracja: 28 kwietnia 2011, 12:36
- Motocykl: XV 535 '93
- Lokalizacja: Gołąb k/Puław
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: Przekaźnik/sterownik pompy paliwa 535
Kurde, nie chodzi o szukanie źródła problemu.
Chodzi o to, że po stwierdzeniu, że to ten przekaźnik walnął, postanowiliśmy go rozebrać, żeby się przyjrzeć co tam we wnętrzu mogło się posypać i czy da radę na krótko zewrzeć żeby wrócić do domu (jakieś 45km).
Dziwnym trafem po rozkrojeniu plastikowej obudowy zaskoczył, i nie było problemów z jazdą. Teraz chcę kupić zapasowy. żeby nie martwić się, czy coś tam się nie rozzepsuje np. zawilgotnieje.
Aha jeszcze jedno, przekaźnik jest opisany jako Omron 25G-01 1792D6. Może jest jakiś zamiennik który pasowałby w oryginalną kostkę?
Chodzi o to, że po stwierdzeniu, że to ten przekaźnik walnął, postanowiliśmy go rozebrać, żeby się przyjrzeć co tam we wnętrzu mogło się posypać i czy da radę na krótko zewrzeć żeby wrócić do domu (jakieś 45km).
Dziwnym trafem po rozkrojeniu plastikowej obudowy zaskoczył, i nie było problemów z jazdą. Teraz chcę kupić zapasowy. żeby nie martwić się, czy coś tam się nie rozzepsuje np. zawilgotnieje.
Aha jeszcze jedno, przekaźnik jest opisany jako Omron 25G-01 1792D6. Może jest jakiś zamiennik który pasowałby w oryginalną kostkę?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Przekaźnik/sterownik pompy paliwa 535
nie łączą wewnątrz niego połączenia - wystarczy przelutować
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2036458.html ostatni post pisze gość z czego pasuje. Jak bardzo chcesz mieć taki sam to najlepiej serwis
albo jak pisałem samochodowy, przejściówkę zrobić i pierdołami sobie głowy nie zawracać
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2036458.html ostatni post pisze gość z czego pasuje. Jak bardzo chcesz mieć taki sam to najlepiej serwis
albo jak pisałem samochodowy, przejściówkę zrobić i pierdołami sobie głowy nie zawracać
- ogonos
- Posty: 355
- Rejestracja: 28 kwietnia 2011, 12:36
- Motocykl: XV 535 '93
- Lokalizacja: Gołąb k/Puław
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: Przekaźnik/sterownik pompy paliwa 535
Poszukałem w necie i taki przekaźnik z odzysku kosztuje ok 100zł.
Może ktoś podpowiedzieć od czego można jakiś tańszy zaadaptować i jak kabelki przepiąć? Niezbyt orientuję się w elektryce.
Może ktoś podpowiedzieć od czego można jakiś tańszy zaadaptować i jak kabelki przepiąć? Niezbyt orientuję się w elektryce.
-
- Status: Offline
Re: Przekaźnik/sterownik pompy paliwa 535
Najlepiej jest przejść na przekaźnik samochodowy.
Najpopularniejsze są takie jak pod linkiem:
PRZEKAŹNIK 12V 40/30A SAMOCHODOWY NC/NO (zwierno/rozwierny z oddzieloną cewką od styków)
Gdyby w sklepie nie wiedzieli o co biega (dość często się to zdarza ) to warto jego schemacik mieć ze sobą (lub pamiętać) i porównać ze schemacikiem na przekaźniku jaki ci proponują .
...do tego fajnie jest przerobić kostkę pod taki przekaźnik i wtedy w zależności od twoich preferencji i zasobów sklepowych bierzesz coś takiego:
gniazdo przekaźnika samochodowego,
lub coś takiego:
gniazdo przekaźnika samochodowego z kablami.
Wszystko to dostaniesz w każdym solidnym sklepie z częściami samochodowymi i łączny koszt wszystkiego wynosi od około 8zł wzwyż (co zależy głównie od jakości i producenta przekaźnika ).
Najpopularniejsze są takie jak pod linkiem:
PRZEKAŹNIK 12V 40/30A SAMOCHODOWY NC/NO (zwierno/rozwierny z oddzieloną cewką od styków)
Gdyby w sklepie nie wiedzieli o co biega (dość często się to zdarza ) to warto jego schemacik mieć ze sobą (lub pamiętać) i porównać ze schemacikiem na przekaźniku jaki ci proponują .
...do tego fajnie jest przerobić kostkę pod taki przekaźnik i wtedy w zależności od twoich preferencji i zasobów sklepowych bierzesz coś takiego:
gniazdo przekaźnika samochodowego,
lub coś takiego:
gniazdo przekaźnika samochodowego z kablami.
Wszystko to dostaniesz w każdym solidnym sklepie z częściami samochodowymi i łączny koszt wszystkiego wynosi od około 8zł wzwyż (co zależy głównie od jakości i producenta przekaźnika ).
- ogonos
- Posty: 355
- Rejestracja: 28 kwietnia 2011, 12:36
- Motocykl: XV 535 '93
- Lokalizacja: Gołąb k/Puław
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: Przekaźnik/sterownik pompy paliwa 535
Ok. Dzięki za pomoc, jeszcze tylko gdybyś mi napisał, do których pinów przekaźnika które kable z instalacji podpiąć to masz u mnie duże
- grzała
- Posty: 739
- Rejestracja: 09 listopada 2011, 07:10
- Motocykl: XF650 98'
- Lokalizacja: Ciechanów
- Wiek: 47
- Status: Offline
Re: Przekaźnik/sterownik pompy paliwa 535
Uploaded with ImageShack.us
U góry masz przekaźnik nowy z oznaczeniami wyprowadzeń, na dole oryginał z oznaczeniem kolorów przewodów i oznaczeniami gdzie to wpiąć do nowego.
Powinno działać - byłem przed chwilą w garażu i pomierzyłem.
Wsuwki z oryginalnej kostki można wysunąć (nie odcinaj) doginając taki wystający języczek - trzeba wsunąć malutki płaski wkrętak w odpowiednie miejsce, potem odgiąć i wsunąć w nową podstawkę przekaźnika (obejrzyj nową wsuwkę to będziesz wiedział o co chodzi).
"białe ręce, czarny blues"
- ogonos
- Posty: 355
- Rejestracja: 28 kwietnia 2011, 12:36
- Motocykl: XV 535 '93
- Lokalizacja: Gołąb k/Puław
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: Przekaźnik/sterownik pompy paliwa 535
Dzięki wielkie za pomoc, po pracy zabieram się do roboty. Może nic nie sknocę.
- ogonos
- Posty: 355
- Rejestracja: 28 kwietnia 2011, 12:36
- Motocykl: XV 535 '93
- Lokalizacja: Gołąb k/Puław
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: Przekaźnik/sterownik pompy paliwa 535
Nie wiem, chyba jakiegoś maksipecha mam, albo się wogóle nie znam.
Podpiąłem wszystko wg powyższego schematu, a po 4 km jazdy poszedł bezpiecznik zapłonu (spinający czerwono białe kabelki pod siedzeniem) a po wymianie na nowy znów cyk, cyk, cyk... Czy może to być wina złego podpięcia przekaźnika, czy raczej problemy z pompą, a może bezpiecznik padł przy okazji?
Prawdopodobnie pompa mi się zawiesza, bo pomny ostatnich problemów spróbowałem podpiąć ją na krótko, żeby zaskoczyła, a potem złożenie całości i powrót do domu w stanie krańcowego wk...wienia.
Podpiąłem wszystko wg powyższego schematu, a po 4 km jazdy poszedł bezpiecznik zapłonu (spinający czerwono białe kabelki pod siedzeniem) a po wymianie na nowy znów cyk, cyk, cyk... Czy może to być wina złego podpięcia przekaźnika, czy raczej problemy z pompą, a może bezpiecznik padł przy okazji?
Prawdopodobnie pompa mi się zawiesza, bo pomny ostatnich problemów spróbowałem podpiąć ją na krótko, żeby zaskoczyła, a potem złożenie całości i powrót do domu w stanie krańcowego wk...wienia.
- jjanusz
- Posty: 710
- Rejestracja: 29 maja 2011, 10:45
- Motocykl: Honda NT 650
- Lokalizacja: krasnogliny(dęblin) lubelskie
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Przekaźnik/sterownik pompy paliwa 535
sprawdz pompęogonos pisze:czy raczej problemy z pompą
jjjanusz
------------------------------------------------------------------
"Niedość, że masz prace to i pieniądze byś chciał?"
------------------------------------------------------------------
"Niedość, że masz prace to i pieniądze byś chciał?"
- DARKMAN
- Posty: 899
- Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
- Motocykl: Virago 535 '90
- Lokalizacja: Legnica
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Przekaźnik/sterownik pompy paliwa 535
Mi tak cyka pompka jak nie mam paliwa
Yamaha Virago 535
SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE!
Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE!
Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 20 stycznia 2015, 23:25
- Motocykl: Virago 125/99
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Przekaźnik/sterownik pompy paliwa 535
Odświeżam trochę temat. Czy mogę poprosić o schemat podłączenia samochodowego przekaźnika. Kupiłem drugi używkę i lipa. Nie działa. Chciałbym zamontować samochodowy ale nie chcę niczego popsuć.