Opony do TR1 - METZELER TOURANCE
- klub
- Posty: 32
- Rejestracja: 19 lipca 2019, 14:15
- Motocykl: TR1 & Junak RS125
- Lokalizacja: Gdynia
- Wiek: 36
- Status: Offline
Opony do TR1 - METZELER TOURANCE
Hej, planuje zakup nowych opon i coraz bardziej sie klaniam do opon 80%/20% - szosa/szuter. Jest kilka ciekawych (wizualnie) egzemplazy na rynku ale chyba już się zdecydowałem na Metzelera. Chciałbym, aby obie gumy miały ten sam bierznik oraz aby ich rozmiar był jak najbardziej zbliżony do oryginału.
TR1 katalogowy rozmiar:
Przód: 3.25-19
Tył: 120/90 - 18
Niestety Tourance nie występuje w fabrycznej rozmiarówce, więc proszę o pomoc i rezwianie wątpliwości. Czy poniższy komplet podejdzie, a jeśli będzie różnica to jaka?
Przód: 100/90 - 19
Tył: 120/80 - 18
https://www.metzeler.com/pl-pl/products ... zes-module
TR1 katalogowy rozmiar:
Przód: 3.25-19
Tył: 120/90 - 18
Niestety Tourance nie występuje w fabrycznej rozmiarówce, więc proszę o pomoc i rezwianie wątpliwości. Czy poniższy komplet podejdzie, a jeśli będzie różnica to jaka?
Przód: 100/90 - 19
Tył: 120/80 - 18
https://www.metzeler.com/pl-pl/products ... zes-module
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Opony do TR1 - METZELER TOURANCE
A co masz nominalnie?
Zwróć uwagę, że zastosowanie opon innych niż te, na które masz homologację (u Niemców zamienniki są podawane w Fahrzeugbriefie) może sprawić niemiłą niespodziankę gdzieś za granicami naszego kraju. Wszelkie zmiany (a, dołożę sobie szerszą na tył) warto robić wiedząc czego oczekujesz bo czasem sposób prowadzenia motocykla zmienia się tak znacząco, że przejechanie ciągłe 100 km może być za dużym wyzwaniem.
Motocykl nie samochód, nie pojedzie na wszystkim co założysz na felgę. Motocykl, zwłaszcza jego układ kierowniczy ale i zawieszenie, projektowany jest "pod konkretny rozmiar" (a czasem i typ bieżnika) opon.
Zwróć uwagę, że zastosowanie opon innych niż te, na które masz homologację (u Niemców zamienniki są podawane w Fahrzeugbriefie) może sprawić niemiłą niespodziankę gdzieś za granicami naszego kraju. Wszelkie zmiany (a, dołożę sobie szerszą na tył) warto robić wiedząc czego oczekujesz bo czasem sposób prowadzenia motocykla zmienia się tak znacząco, że przejechanie ciągłe 100 km może być za dużym wyzwaniem.
Motocykl nie samochód, nie pojedzie na wszystkim co założysz na felgę. Motocykl, zwłaszcza jego układ kierowniczy ale i zawieszenie, projektowany jest "pod konkretny rozmiar" (a czasem i typ bieżnika) opon.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Opony do TR1 - METZELER TOURANCE
Niższy profil opony = mniejszy prześwit
Szersza opona z przodu gorsze prowadzenie w zakrętach i trudniejsze inicjowanie skrętu.
Najlepsze opony do scramblera w/g testów Motorrad Magazine to Pirelli mt60rs
100/90r19 to najbliższy odpowiednik 3.25/19 i będzie pasowało
A co do tylnej opony to nikt tu nie ma TR1 i musisz kopać za wiedzą na zagranicznych forach czy dana opona "wejdzie"
Michelin Sirac jest w dedykowanym rozmiarze (120/90r18) ale ma niski indeks prędkości
Motocykl przestanie skręcać albo zjedziesz z bieżnika przed osiągnięciem przewidzianego przez projektantów złożenia albo będzie niewygodnie.
Podaj bracie w żółci przykłady "na konkretny typ bieżnika" bo zaczynam już zbierać chrust na stosik dla heretyka i gromadzą się znajomi...
Szersza opona z przodu gorsze prowadzenie w zakrętach i trudniejsze inicjowanie skrętu.
Najlepsze opony do scramblera w/g testów Motorrad Magazine to Pirelli mt60rs
100/90r19 to najbliższy odpowiednik 3.25/19 i będzie pasowało
A co do tylnej opony to nikt tu nie ma TR1 i musisz kopać za wiedzą na zagranicznych forach czy dana opona "wejdzie"
Michelin Sirac jest w dedykowanym rozmiarze (120/90r18) ale ma niski indeks prędkości
Pojedziesz na wszystkim co wejdzie w konstrukcję motocykla.Motocykl nie samochód, nie pojedzie na wszystkim co założysz na felgę. Motocykl, zwłaszcza jego układ kierowniczy ale i zawieszenie, projektowany jest "pod konkretny rozmiar" (a czasem i typ bieżnika) opon.
Motocykl przestanie skręcać albo zjedziesz z bieżnika przed osiągnięciem przewidzianego przez projektantów złożenia albo będzie niewygodnie.
Podaj bracie w żółci przykłady "na konkretny typ bieżnika" bo zaczynam już zbierać chrust na stosik dla heretyka i gromadzą się znajomi...
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- klub
- Posty: 32
- Rejestracja: 19 lipca 2019, 14:15
- Motocykl: TR1 & Junak RS125
- Lokalizacja: Gdynia
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Opony do TR1 - METZELER TOURANCE
Obecne, zabytkowe opony na których teraz stoi to:
Przód: Metzeler ME 11 3.25-19
Tył: Metzeler Messa Metronic 120/90-18
Pirelli mt60rs niestety nie występuję w żadnym z moich rozmiarów.2007XV1700 pisze: ↑30 czerwca 2020, 08:52 Niższy profil opony = mniejszy prześwit
Szersza opona z przodu gorsze prowadzenie w zakrętach i trudniejsze inicjowanie skrętu.
Najlepsze opony do scramblera w/g testów Motorrad Magazine to Pirelli mt60rs
100/90r19 to najbliższy odpowiednik 3.25/19 i będzie pasowało
A co do tylnej opony to nikt tu nie ma TR1 i musisz kopać za wiedzą na zagranicznych forach czy dana opona "wejdzie"
Michelin Sirac jest w dedykowanym rozmiarze (120/90r18) ale ma niski indeks prędkości
Pojedziesz na wszystkim co wejdzie w konstrukcję motocykla.Motocykl nie samochód, nie pojedzie na wszystkim co założysz na felgę. Motocykl, zwłaszcza jego układ kierowniczy ale i zawieszenie, projektowany jest "pod konkretny rozmiar" (a czasem i typ bieżnika) opon.
Motocykl przestanie skręcać albo zjedziesz z bieżnika przed osiągnięciem przewidzianego przez projektantów złożenia albo będzie niewygodnie.
Podaj bracie w żółci przykłady "na konkretny typ bieżnika" bo zaczynam już zbierać chrust na stosik dla heretyka i gromadzą się znajomi...
Różnica w średnicy koła z tyłu pomiedzy 120/80-19 a 120/90-18 to 24mm co daje zmniejszony prześwit o 1,2 cm.
Muszę się z tym jeszcze przespać, może wpadnie mi coś ciekawego w oko...
Aha, jeszcze jedno. Jak wygląda sprawa z dętką? Obecnie mam opony bezdętkowe a większość trailowych opon ich potrzebuje. Wystarczy wykrecić wentyl i wsadzić dętke czy będą komplikacje z felgami?
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Opony do TR1 - METZELER TOURANCE
Nie kombinuj z dętkami, jak masz felgi TL szukaj opon TL.
Mniejszy prześwit o 1,2cm to bardzo dużo mniejszy prześwit
Mniejszy prześwit o 1,2cm to bardzo dużo mniejszy prześwit
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- klub
- Posty: 32
- Rejestracja: 19 lipca 2019, 14:15
- Motocykl: TR1 & Junak RS125
- Lokalizacja: Gdynia
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Opony do TR1 - METZELER TOURANCE
W sumie to tylko jedna oś jest niżej więc prześwit jest o mniej mniejszy niż te 12mm2007XV1700 pisze: ↑30 czerwca 2020, 13:11 Nie kombinuj z dętkami, jak masz felgi TL szukaj opon TL.
Mniejszy prześwit o 1,2cm to bardzo dużo mniejszy prześwit
...szukam dalej w takim razie opon TL
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Opony do TR1 - METZELER TOURANCE
Zmienia się trail bo rama idzie tyłem w dół czyli cała geometria out i tym samym prowadzenie motocykla
Jeśli zmieniasz profil opony rób to na obu osiach równo, żeby nie zmieniać geometrii
Jeśli zmieniasz profil opony rób to na obu osiach równo, żeby nie zmieniać geometrii
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- klub
- Posty: 32
- Rejestracja: 19 lipca 2019, 14:15
- Motocykl: TR1 & Junak RS125
- Lokalizacja: Gdynia
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Opony do TR1 - METZELER TOURANCE
Nie ułatwiasz, już i tak 3.25-19 zaniam na 100/90-19 i nie wiem w którą strone jest to zmiana.2007XV1700 pisze: ↑30 czerwca 2020, 14:06 Zmienia się trail bo rama idzie tyłem w dół czyli cała geometria out i tym samym prowadzenie motocykla
Jeśli zmieniasz profil opony rób to na obu osiach równo, żeby nie zmieniać geometrii
EDIT:
Chyba skończy się tak, że zamówie dedykowane opony w oryginalnym rozmiarze. Aż tyle po szutrach nie śmigam, a przecież jak gdzieś będę chciał dojechać to i na slikach dojade
Ewentualny oryginalny zestaw poniżej:
Przód: Metzeler Perfect ME 11 3.25-19
Tył: Metzeler Lasertec 120/90-18
Ewentualnie dam obie Lasertec:
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Opony do TR1 - METZELER TOURANCE
Ten przód to raczej do WSKi
3.25/19 to ekwiwalent 90/90r19
3.50/19 to 100/90/19
Bierz komplet lasertec'a
3.25/19 to ekwiwalent 90/90r19
3.50/19 to 100/90/19
Bierz komplet lasertec'a
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- klub
- Posty: 32
- Rejestracja: 19 lipca 2019, 14:15
- Motocykl: TR1 & Junak RS125
- Lokalizacja: Gdynia
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Opony do TR1 - METZELER TOURANCE
Ojtam, całkiem fajnie to wyglada, taki lekki Firestone